To, co se zpočátku jevilo jako mezera na trhu, se stalo předmětem masového zájmu. Počet každoročně zakoupených elektromobilů (EV) celosvětově neustále roste.
S rozšiřujícím se trhem s elektromobily ovlivňuje elektrifikace jízdy také konstrukci pneumatik. Společnost Nokian Tyres navrhuje a testuje pneumatiky určené pro elektromobily již více než 10 let. Jako důkaz kompatibility s elektromobily zavádí společnost Nokian Tyres pro své prémiové pneumatiky značky Nokian Tyres nový symbol ELECTRIC FIT.
Aby společnost Nokian Tyres usnadnila řidičům elektromobilů hledání kompatibilních pneumatik, zavádí pro celé portfolio svých stávajících i budoucích prémiových produktů nový symbol ELECTRIC FIT.
Tento symbol znamená, že pneumatiky Nokian Tyres lze stejně dobře montovat na vozy se spalovacím motorem i na elektromobily, a zajišťuje tak bezpečný a vysoce kvalitní výkon výrobku bez ohledu na pohonné ústrojí vozu.
„Naše produkty jsme po léta vyvíjeli a testovali tak, aby byly kompatibilní a splňovaly potřeby řidičů elektromobilů. Trh s elektromobily se neustále rozrůstá a nový symbol ELECTRIC FIT™ je důkazem tohoto desetiletého úsilí,“ říká Jukka Kasi, hlavní viceprezident společnosti Nokian Tyres pro produkty a inovace.
Nový symbol ELECTRIC FIT bude celosvětově používán jako sdělení, že je prémiová řada pneumatik kompatibilní s elektromobily. Bude distribuován ve všech relevantních kanálech, aby pomohl odborníkům a spotřebitelům identifikovat výrobky společnosti Nokian Tyres jako vysoce kvalitní pneumatiky vhodné pro elektromobily.
Bezpečná jízda bez ohledu na to, jaké auto řídíte
Pneumatiky pro elektromobily musí zvládnout větší zátěž kvůli vyšší hmotnosti baterie. Musí také okamžitě reagovat na vysoký točivý moment vozidla a musí být spolehlivě ovladatelné za jakýchkoli podmínek a situací.
„Vycházíme z toho, že všechny naše produkty zajišťují bezpečnou jízdu bez ohledu na to, jaké auto řídíte. Testování zůstává klíčem k zajištění bezproblémové integrace výkonu pneumatik a elektromobilů. Změna pohonu vozidel ve skutečnosti nijak výrazně nezměnila naše zaměření. Kromě zvyšování bezpečnosti jsme vždy vyvíjeli i další vlastnosti pneumatik, jako je nízký valivý odpor, odolnost a komfort na vysoké úrovni. U elektromobilů jsou tyto vlastnosti ještě důležitější, protože si je řidiči více uvědomují,“ uvádí Kasi.
Kromě vysoce kvalitních prémiových produktů vhodných pro všechny druhy pohonu vozidel jsou vybrané speciální pneumatiky Nokian Tyres pro elektromobily vybaveny technologií pohlcování zvuku Nokian Tyres SilentDrive, díky níž je hluk v kabině tišší a odpovídá tichosti elektromobilů. Představují špičku pro nejnáročnější řidiče elektromobilů.
Neustálé inovace zaručují bezproblémové přizpůsobení pro elektromobily
Společnost Nokian Tyres vynalezla v roce 1934 první zimní pneumatiku na světě. Od té doby společnost uplatňuje inovace pro bezpečnější jízdu za všech podmínek a ročních období – a pro všechna vozidla. Výzkum a vývoj zaměřený na elektromobily začal již před více než deseti lety.
„Od počátku elektrifikace testuje společnost Nokian Tyres své pneumatiky a prototypy pneumatik v rámci četných zkoušek s elektromobily a se silnými i novými výrobci elektromobilů, kteří je vystavují těm nejnáročnějším podmínkám a jízdním situacím, aby pokročili ve vývoji vlastností pneumatik bez ohledu na měnící se pohon vozidla ,“ pokračuje Kasi.
Na základě průkopnické výzkumné a vývojové práce uvedla společnost Nokian Tyres již v roce 2014 na trh první zimní pneumatiku na světě určenou speciálně pro elektromobily. V době uvedení na trh byla tato pneumatika také první zimní pneumatikou na světě s energetickou třídou valivého odporu A.
V roce 2012, tedy ve stejném roce, kdy Tesla představila Model S, dosáhla společnost Nokian Tyres světového rekordu v rychlosti jízdy na ledu (252,09 km/h) s elektromobilem. V roce 2020 společnost představila první pneumatiku s hroty na světě, která byla určena pro elektromobily.
„Jako nejseverněji položený výrobce pneumatik na světě jsme se vždy snažili umožnit bezpečnou jízdu po celý rok. Proto jsme chtěli zajistit, aby první řidiči elektromobilů měli k dispozici nejmodernější a nejbezpečnější zimní pneumatiky. Zima je pro nás neustálou výzvou a naše poznatky z nejnáročnějších a rychle se měnících zimních podmínek posouvají vývoj celého portfolia kupředu,“ říká Kasi.
Park testovacích vozů společnosti Nokian Tyres určených pro výzkum a vývoj je neustál modernizován, aby držel krok s rychle se vyvíjející automobilovou technologií a poskytoval řidičům stejně pokročilé pneumatiky. Jsme průkopníky v oboru pneumatik, a proto jsme zvyklí být napřed, a jak se automobilové technologie vyvíjejí, vyvíjejí se i naše pneumatiky.
Elektromobily budou brzy jen automobily
První elektromobily si kupovali techničtí nadšenci a znalci automobilů, ale s tím, jak se elektromobily stávají běžnějšími, přitahují rostoucí počet zákazníků. Mnoho zavedených automobilových značek se stále více zaměřuje na elektromobily jako alternativu ke spalovacím motorům, zejména v souvislosti s růstem automobilových značek, které se věnují výhradně elektromobilům.
„Brzy bude většina nových prodaných aut elektrických. Od toho, že elektromobily nazýváme elektromobily, se posouváme dál. Když pro ně zmizí alternativa, stanou se z nich opět jen automobily. Skvělým příkladem tohoto vývoje je Norsko, kde se již více než 80 % nových prodaných automobilů tvoří vozy na elektrický pohon. Norští řidiči elektromobilů již několik let vykazují vysokou spokojenost zákazníků s naším portfoliem prémiových pneumatik. To dokazuje, že jsme plně Electric Fit™ a jsme připraveni na to, až dožene zbytek světa Norsko,“ uvádí Kasi.
Budoucí pneumatiky budou ještě udržitelnější
Elektromobily jsou často považovány za jedno z řešení, jak snížit emise CO2 z automobilů a zmírnit dopady globálního oteplování.
„Zaměření se rozšiřuje od nízkého valivého odporu a energetické účinnosti k udržitelným materiálům a výrobě. V Rumunsku stavíme první továrnu na pneumatiky s nulovými emisemi CO2 na světě a věříme, že nastaví nový standard pro celý průmysl pneumatik,“ říká Teppo Huovila, viceprezident společnosti Nokian Tyres pro kvalitu a udržitelnost.
Společnost Nokian Tyres již představila pneumatiky Nokian Tyres Green Step, u nichž je 93 % materiálů recyklováno, nebo jsou obnovitelné. Cílem je, aby do roku 2030 bylo podobných 50 % všech materiálů používaných ve výrobcích naší společnosti.
zdroj: tisková zpráva
V Rusku se vyráběly pro český trh všechny kvalitnější pneumatiky – Nokiany, Micheliny, i moje sportovní a závodní Yokohmay jsou z Ruska. V ČR se vyráběly buď dobré drahé pnou pro západní trh nebo druhořadá kvalita pro lokální trh.
Teď už zůstává jen druhořadá kvalita.
Tak si zajed pro rusackou kvakvakvalitu do rusacka a uz tam zustan.
Chápu, že se ti to z ideologických důvodů nelíbí, ale realita je prostě realita.
Nokian utrpěl naprosto zásadní ztrátu. Přišel o 80% produkce pneumatik pro osobní auta a dostane za to 400 milionů Eur, což na zbrusu novou továrnu kterou chtějí stavět v EU směšná suma. A než to Rusové doplatí, inflace mu ukrojí z té sumy celkově 40%.
Aby postavili novou továrnu, budou se muset příšerně zadlužit do výše trojnásobku obratu, což je údržbou dluhu vysoce zatíží na dalších dvacet let a může to vyústit v krach společnosti.
Naproti tomu Rusové koupili novou továrnu za velmi výhodnou cenu a zvýšili produkci pneumatik pro osobní vozy na osminásobek Nokianu.
To jsou prostě fakta.
To je poučení pro ostatní: Neinvestujte do rusácka, přijdete o všechno. A ty jsi tady psal, že letíš do Moskvy pracovně. Nepoučil ses?
Klient prodal svoje ruská aktiva sám sobě, přesněji přenesl majetkově aktiva z ruské dcery na gruzínskou dceru a vše funguje jako dřív.
Udělali to tak prakticky všichni a obchod běží, takže i o naše služby je zájem.
Ja to Nokianu preju. Jen naivni manazeri verili rusacke luze. rusaci kradli uz tolikrat a hlupaci to porad nepochopili. rusak je proste spina a s takovou spinou se nemuze obchodovat. rusacko patri zlikvidovat.
Rusko nutilo Nokian prodat?
Jeste nam povez jak rusacko cestne „odkoupilo“ letadla ve vlastnictvi zapadnich leasingovych spolecnosti. Sam mrnous liliputin podepsal nejaky zlodejsky car papiru. Ale rusacka onuce a hajzlpapir jako ty to bude popirat. rusacko musi zhebnout. Jsi stejny odpad jako rusaci. 1945 mel byt little boy poslan do moskvy a byl by klid.
Které části otázky jsi nerozuměl?
Pneu Nokian byly pro me v minulosti fuj, protoze se vyrabely v rusacku. Pokud ted v rusacku uz nebudou vyrabet, tak budu priste uvazovat o Nokian.
Na Nokiany nevyráběné v Rusku tvůj důchod nestačí.
Dokud je vyrabeli rusaci za panaka vodky a 100g pohanky denne, tak byly fakt levny. Ted nemaji muzici ani tu pohanku. Ale kvalita pneu stoupla.
😃Kam ty na to chodíš? … Jestli se nepletu tak největší exportér pšenice a vyplácí zaměstnance pohankou…A ten panák vodky taky nesedí, když jsou prý všichni těžký alkáči….
Né, já chápu že je to humor, akorát že se vám často míchá do vážně míněných zpráv…🤥😁
Kdyz lavrov42 tvdi, ze Nokian vyrabeny v rusacku byl levnejsi nez Nokian ze zapadu, tak ten rozdil musi mit nejakou podstatu. Nejcasteji to je diky mizernym mzdam zamestnancu a brani zamestnancu u huby.
Ja se ted klanim k nazoru, ze konec 2. WW se mel oslavit znicenim rusacka. To by putin nemusel tolik trpet, protoze by rozpad cccp nezazil.
No a kdyz rusaci vyvazi tolik psenice, tak musi logicky zrat neco jineho, treba hlinu.
Hakkapeliitta 10 z Ruska před sankcemi cena 8 tisíc za kus, nyní 14 tisíc za kus, na sadě tedy rozdíl 24 tisíc.
Úplně živě vidím, jak se kvalita pneu na autech v ČR zlepší, při růstu cen kvalitních pneu o 75%.
Mám teď obutí na dvě zimy, pak jsou tři scénáře – zainvestovat do západní pravdy a ukrajinské demokracie, počkat až ukrajinská junta dostane i se základními intervenčními sbory do držky a obchod se obnoví, nebo nakupovat zdemokratizované ruské pneu z Turecka jako se to teď ve velkém dělá.
Aktualizace: rusacky muzici hakovali v gumarne za flasku vodky a 200g psenice. Ted sedi doma na zadku a poslouchaji kruceni v brise.
Ruské Nokiany se dále vyrábějí a prodávají, nyní pod značkou Kama. Směřují na asijský trh a dokonce zvýšili prodeje.
Naproti tomu podle tiskové zprávy Nokian Tyres nebudou jejich pneumatiky běžné dostupné v Centrální Evropě nejméně dva až tři roky.
Jako ukázka západního a především tvého idiocizmu je to perfektní.
Samozrejme ze budou jeste kvalitnejsi nez originaly. Nokian jim sebral know how a tak budou pytlikovat pokus omyl. Muzes si koupit ty pneu jake koupila rusacka armada od Cinanu. Ty se jim rozpadly pri jizde.
rusacko je zase hodne v ouzkych a tak lavrov vyhrozuje svetu uz po 250x jadernymi zbranemi. Suverenne operujici invazivni armada ktera vitezi, nema zapotrebi hrozit JZ pro pripad, ze by se cely stat ocitl v masivnim ohrozeni. rusacko je kratce pred padnutim na kolena a tak opet vyhrozujou, svine.
To se jim to vyrábí s ukradenou licencí a na západních strojích. Ale budou potřebovat na ty stroje náhradní díly.
Bolsevik krade, rus krade a nejhorsi je rusky bolsevik, ten krade a vrazdi. Stejne jako 1948 komunisti v CSR ukradli domy, fabriky a vsechno kolem a pak se vytahovali nizkymi najmy a cenou za rohliky a pivo. Kdyz museli sami investovat, tak se to razem zmenilo a ksichty se jim protahly. proto krachli. rusak padne. Stejne tvrde jako jejich nejnovejsi vylet na mesic.
Ach jo, vyndejte si hlavu z americké prdele. Nokian je proti KAMA trpaslík, KAMA znamená 20 milionů pneumatik ročně ve 400(!) produktových řadách, a v mnoha z nich jsou světovým technologickým leadrem. Ta továrna, kterou si od Nokianu koupili, dělala Nokianu 80% výroby pneumatik pro osobní vozy a teď Nokianu nezůstalo prakticky nic.
Na pneumatiky Nokianu teď na dlouhou dobu zapomeňte, ty si pod značkou KAMA budou užívat Číňané a latinská Amerika.
Tady není co řešit, Nokian prodělal kalhoty a jejich kvalitní pneu si teď Češi dlouho nebudou moci dovolit. To je prostě realita.
@lavrov42. Bohuzel do americke prdele nemuzu, uz ji mam zastrcenou ve finske. Ale vy si dejte pozor, ta rusacka vas uz uplne pohltila. Uz aby se sverac za vami zavrel a bude z ruskeho kouta mene nechutnych zvuku. Staci to mlaskani od jinych kolaborantu.
pro Runnču…. Já teda nemám moc zkušeností s ruskými výrobky, ale vím o jednom, který mě svojí neuvěřitelnou kvalitou fakt překvapil…
Šlo o lepidlo/tmel na univerzální použití na suché mokré i mastné(!) podklady odolný snad proti všemu…
Opravil jsem s ním prorezlý diferák ze kterého cákal olej, ulomený nátrubek na nádržce chladící kapaliny, z legrace jsem s ním zkusil přilepit k přednímu sklu upadlé zrcátko a další věci… Vše NATRVALO….
Před půl rokem jsem chtěl koupit novou tubu, ale nikdo už ho tady neprodává… Pak jsem zjistil že je z Ruska 😔…
Žena že prý mi ho objedná přímo u výrobce… Říkám jí, ať tím neztrácí čas, že se na nás stejně vyserou… Ale jak je tvrdohlavá, tak nedala pokoj 😃
A představ si, že odpověděli. Přišel nám mejl v azbuce a překladač ho přeložil takto: ,,Modlete se, ať nepotřebujete naši pomoc“😮😁 Nekecám….
Mimochodem náhradu za tenhle zázrak jsem nenašel, rád si nechám poradit….
To už neseženeš. Teď to potřebují na slepování kerčského mostu. 😉
Ale opravdu se modlím aby nám nepřišli pomáhat jako v osmašedesátém. Jenom nevím čím je kolaboranti chtějí oslnit. Rudé knížky na ně už nezaberou. Předhodíte jim dcery k navázání družby?
pro Visper…. Moc nechápu důvod tvojí prudičské reakce… Pokud něco můžu kvalitně slepit bez nutnosti složité, drahé a neekologické výměny dílu, je to evidentně nejlepší řešení. Fór je ale v trvanlivosti opravy… Tenhle ruskej materiál je nepřekonatelný, aspoň já neznám nic co by se mu aspoň blížilo…
Proč prudičské? Nemám nic proti ruskému lepidlu a věřím ti, že je nepřekonatelné. Jenom konstatuji, že už ho neseženeš.
Napiš jak se to jmenuje. Na konci září nejspíš poletím pracovně do Moskvy, tak bych ti to tam koupil a vezmu i pro sebe.
pro Runnču… To by bylo super… Mám někde vyfocenou prázdnou tubu, musím to najít. Pak to napíšu sem, nebo možná radši pod nějaký tvůj čerstvý komentář… Jinak to balení vypadá jako klasická (s posuvným dnem) tuba do pistole. Já ho znám v černé barvě (materiál, ne obal)…A u nás stála tuba cca 1200kč, tak že jedna z těch nejdražších – ale kvalita odpovídá ceně.
Za takove prachy si kup radeji nove veci. Komoussky svet investoval vic penez do opravnych zarizeni nez do vyroby novych veci. S poradnym lepidlem opravili stroj ktery ukradli rusaci 1945 v Nemecku a mohl fungovat dalsich 50 let. Kdyby vyrobyli neco noveho, tak by to stejne nefungovalo. Tak lep a vzpominej na russky mir.
Mozna byla ta rusacka vesmirna lod slepena tim lepidlem. Tak proto to spadlo.
@lavrov42. Dej vedet az poletis do moskvy. Zaridim ti u GRU prednostni odbaveni, nepotrebujes vubec nic rikat, oni te uz budou cekat. Pisu si, David Kolben, dvojity agent. Prosim o prednostni odbaveni, VIP.
pro L. …. Bez urážky (stejně jako ty), ale nerozumíš tomu a proto žvaníš nesmysly….
Mám skoro 30 roků starý offroad a některé díly neseženu už ani na šroťáku… Co bys mě doporučil koupit??… Nějaký ojetý ošizený SUV?!… Nebo si mám koupit nového terénního SPALOVACÍHO Japonce, když ho nechci?…
Tak něco rozumného na elektriku – jo to by se mě líbilo… ALE …. neexistuje.
Nech si ty knížecí rady…Díky 😜
@vostep. Nevim k cemu potrebujes offroad, ale ja bych radil koupit traktor 4×4 s radlici. To je pracant uplne na vse kolem baraku. Mam takovy a je super. 3-valec naftak (bohuzel na baterku neni) 8 rychlosti vpred 8 dozadu. Uzaverky a poradne drapaky. Zatim jsem neuviznul. Bohuzel jen pro ridice, zadna druha sedacka. Sekam, vozim, nakladam. Jeste potrebuji paletove vidle, pak mam komplet. A hlavne to je nesmrtelny stroj, zadna elektronika.
pro Leobambul…. Hele po těch letech bych skoro věřil, že budeš vědět že dělám v lese… No jo traktor, to by asi taky šlo, ale malá kabina a často vozím dlouhý křovinořez…
Nakonec by ještě po mně chtěli, abych s nim tahal😃….
V dnešní demokracii platí: čím víc makáš, tím víc seš vprdeli…Tak se raději nechci pouštět do větších akcí ☹️
Ja vim ze delas v lese, to ocenuji. Neco jako kluci v Kurvahosigutentag, nebo Policie Modrava. Asi to ale nebude takova idylka. Vzadu muzes pripevnit na treti bod nejaky box. Neco jako na obrazku. Tam se toho vejde. A ma to vyhodu, ze uz nemuzes nic tahat😀
sbazar.cz/info68/detail/23114115-prepravni-box