Čínská společnost NIO uvedla na tamní trh nový elektromobil ES8. Sedmimístné SUV se může pochlubit 70kWh baterií a dojezdem 355 km NEDC.
foto: NIO
Čína je už dnes hlavním světovým automobilovým i elektromobilním trhem. NIO avizovalo už začátkem letošního roku, že ES8 chystá, a nyní se nejspíš chystá své sliby vyplnit.
NEPŘEHLÉDNĚTE Čína: další rekord v prodejích aut do zásuvky
Elektromobil NIO ES8 je až po střechu napěchovaný „fíčurami“. Předně, jeho cena začíná na RMB 448 000, což je v přepočtu asi 1,5 milionu korun. Pro srovnání, Tesla Model X se díky dovozním clům prodává v Číně za téměř dvojnásobek.
Zrychlit umí z 0-50 km/h podle oficiálních specifikací za 2,2 sekundy, 0-100 km/h během 4,4 sekundy. Auto pohání dva 240kW elektromotory (celkem 480 kW/840 Nm) a max. rychlost je 180 km/h.
Hmotnost vozu je 2460 kg, takže s tím dojezdem to asi nebude dvakrát velká sláva. Baterie čínské značky CATL je kapalinou chlazená.
Auto je vybaveno asistenčním systémem NIO Pilot postaveným na izraelské technologii Mobileye EyeQ4, takže po dálnici vás zvládne svézt relativně autonomně. Což se prý v Číně vzhledem k řidičskému „umění“ tamních řidičů může hodit.
foto: NIO
Další „fíčurou“ je NOMI, chytrý asistent postavený na umělé inteligenci. A navíc k tomu dostanou zákazníci také přístup ke službě NIO Power, tedy stanicím pro výměnu baterie během tří minut. Těch má po Číně vyrůst 1100 do roku 2020).
K dispozici budou také mobilní nabíjecí auta, která vám dobijí 100 km během 10 minut. Auto je možné si koupit buďto včetně baterie, nebo si baterii pronajmout. Pak cena klesne o 100 000 RMB, ale měsíčně budete platit 1280 RMB.
foto: NIO
Za tu cenu ale získáte přístup k síti nabíjecích stanic, asistenčním službám a dalším benefitům. S rozvorem 3010 mm nebyl problém do elektromobilu NIO ES8 umístit sedm plnohodnotných sedadel.
Systém NIO Pilot využívá 23 různých senzorů (12 ulrazvukových, pět radarů, šest kamer). Jak funguje se můžete podívat na následujícím videu:
Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným
Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným oknom… Poznáš situácie ked ti niekto niekoho pripomína a nevieš čím presne? Tak toto je ten prípad.
Inak SUV nemusím, aj ked z boku vyzerá dobre, ale ta spotreba 🙁
RADUJME SE A VESELME SE
Rada EU pro energetiku schválila v
RADUJME SE A VESELME SE
Rada EU pro energetiku schválila v pondělí pozici k Zimnímu energetickému balíčku, který má stanovit nový legislativní rámec energetiku v EU mezi lety 2020 a 2030. Výsledný kompromis vzbuzuje velké rozpaky. Rada totiž posvětila dotace pro uhelné elektrárny, zhoršení podpory pro občanskou energetiku a slabý Evropský cíl pro podíl obnovitelných zdrojů energie.
Relativně fajn, je to malá domů pro český energetický
Relativně fajn, je to malá domů pro český energetický holding, který koupil od Vatenfalu doly a elektrárny v Německu za kačku 😀 😀
kde já jsem to auto už viděl…aa volvo !
kde já jsem to auto už viděl…aa volvo !
Nová továrna na tohle auto má mít prý výrobní kapacitu
Nová továrna na tohle auto má mít prý výrobní kapacitu 100 000 aut ročně a později až 300 000.
Tak ty údaje o nové továrně byli pro podobné SUV
Tak ty údaje o nové továrně byli pro podobné SUV Byton.
Ale v Číně musí mít všechno větší výrobní kapacity než jsou v EU nebo USA, a na tohle ještě mají ty každoročně se zvyšující kvóty.
Zároveň pro milióny a milióny Číňanů není cena 1,5 milionu nic velkého, jen v Pekinku bydlí přez 20 miliónů lidí a jejich byty jsou tam ještě podstatně dražší než v Praze (kde je „prý“ cenová bublina).
Každý elektromobil je dobrý. I tohle 2,5t vážící
Každý elektromobil je dobrý. I tohle 2,5t vážící monstrum. Na 70KWh ujet tabulkově 355km je ovšem slabota.
Cinska auta do par let prevalcuji ty nase dizelpopelnice a nam
Cinska auta do par let prevalcuji ty nase dizelpopelnice a nam zbydou oci pro plac. Elektromobil je jednoduchy stroj podobny dronum ktere si dnes muze postavit kazdy 10-ti lety klucina z cinskych dilu. Ty nase automobilky to jeste ani netusi ze jim jdou po krku.
S vobšlehnutou řídící jednotkou
S vobšlehnutou řídící jednotkou
Možná, že převálcujou technicky/parametrově, ale
Možná, že převálcujou technicky/parametrově, ale jediné, co se podle mě stane je, že evropská auta ztratí podíl na čínském trhu. EU má hodně nástrojů, aby se sem čínská auta dovážela maximálně v nepostřehnutelném množství.
Zatim je nejvetsi zabranou pro dovoz do EU hlad po EV v
Zatim je nejvetsi zabranou pro dovoz do EU hlad po EV v samotne Cine. Nejake administrativni prekazky moc nefunguji.
Myslím, že tahle zábrana bude fungovat ještě dlouho –
Myslím, že tahle zábrana bude fungovat ještě dlouho – říká se, že s jídlem roste chuť 😉
nič neprevalcuju, aspoň určite nie do pár let (koľko je
nič neprevalcuju, aspoň určite nie do pár let (koľko je to pár? 5? 10?)
zatiaľ nemajú jedinú značku, ktorá by sa mohla pozrieť do očí Toyote, VW, BMG, či Tesle.
minimálne čo sa týka schopnosti udať svoje produkty na trhu.
číňania sú dobrí v zdokonaľovaní cudzích nápadov.
čiže ano, možno budú vyrábať o niečo lepšie autá, za o niečo nižšiu cenu, ale brand recognition a inovácie ostávajú doménou západu (konkrétne USA).
do 10 rokov sa čínske značky MOŽNO presadia na EU trhu asi tak, ako sa presadila KIA. Ale valcovanie žiadne nebude.
lol, že BMG.
mal som ešte napísať aj „Tresle“.
lol, že BMG.
mal som ešte napísať aj „Tresle“.
Jen aby ses nedivil, Číňani v podaných patentech
Jen aby ses nedivil, Číňani v podaných patentech překonali tradiční světový borce jako je Samsung, Sony, HP, Qualcomm či ZTE už před 2 lety.
Huawei tops global list of patent applications
http://www.zdnet.com/article/huawei-tops-global-list-of-patent-applications/
Dokonce i ve věznicíh maj motivační program pro vynálezce a zlepšovatele a odměnou je zkrácení trestu. Toho využívaj bohatší vězňové a vynálezy si od chudších skupujou, aby si ukrátili svůj trest. :)))
China: Wealthy prisoners buy ‚get out of jail‘ patents
http://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-30883157
Mnooo, ked to porovnam s nastupom Cinskych mobilov ako Huawei,
Mnooo, ked to porovnam s nastupom Cinskych mobilov ako Huawei, ZTE, Xiaomi, tak sa mozes doobre mylit.
A to v mobilnom svete nie su „spomamlovaci“ technologickeho vyvoja, ako to vidime od auto-gigantov.
ale veď ja nehovorím, že sa nemôžu presadiť.
ale
ale veď ja nehovorím, že sa nemôžu presadiť.
ale „zvalcovať trh do pár rokov“ je niečo iné ako „časom sa presadiť“, pravda?
Chlapci, snáď mi len nechcete tvrdiť s kamenným xichtom, že Čínske firmy budú do 5 rokov držať 70-80% BEV/PHEV trhu, mimo Číny samotnej, či?
Na to jak SUV zrovna nemusim se mi todle auto tvarově líbí.
Na to jak SUV zrovna nemusim se mi todle auto tvarově líbí.
Asi si uz hladný 🙂
Asi si uz hladný 🙂
Už pár desítek let.
Už pár desítek let.
Tak to by vysvetlovalo, že sa ti páči táto kopia volva.
Tak to by vysvetlovalo, že sa ti páči táto kopia volva.
A kterého prosímtě? Já v tom vůbec žádný Volvo
A kterého prosímtě? Já v tom vůbec žádný Volvo nevidím. Naopak vidím osobitej dizajn pěkně hmotově vyváženej, teda kromě masky, s křivkama který lahodí mému oku.
Zadok Volvo, predok hrúza.
Zadok Volvo, predok hrúza.
A kterej přesně model tam vidíš? Já žádnej. Pro todle
A kterej přesně model tam vidíš? Já žádnej. Pro todle auto je nejtypyčtější boční linie a to teda žádný Volvo není.
to ti presne nepoviem, ale zadok mi ho pripomína tvarom, ale
to ti presne nepoviem, ale zadok mi ho pripomína tvarom, ale inak mi je nesympatický.
Právěže Volva mají naprosto charakteristickej zadek i
Právěže Volva mají naprosto charakteristickej zadek i svislý zadní světla, ale tedle číňan tak teda vůbec nevypadá.
https://goo.gl/RC5pf7
Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným
Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným oknom… Poznáš situácie ked ti niekto niekoho pripomína a nevieš čím presne? Tak toto je ten prípad.
Inak SUV nemusím, aj ked z boku vyzerá dobre, ale ta spotreba 🙁
Máš recht 🙂
Máš recht 🙂