NIO ES8 – sedmimístný čínský SUV elektromobil, který se chce měřit s Teslou

Čínská společnost NIO uvedla na tamní trh nový elektromobil ES8. Sedmimístné SUV se může pochlubit 70kWh baterií a dojezdem 355 km NEDC.

Čínský elektromobil NIO ES8 se co do vybavení a specifikací snadno může poměřovat s etalonem této kategorie, vozem Tesla Model X
foto: NIO

Čína je už dnes hlavním světovým automobilovým i elektromobilním trhem. NIO avizovalo už začátkem letošního roku, že ES8 chystá, a nyní se nejspíš chystá své sliby vyplnit.

Elektromobil NIO ES8 je až po střechu napěchovaný „fíčurami“. Předně, jeho cena začíná na RMB 448 000, což je v přepočtu asi 1,5 milionu korun. Pro srovnání, Tesla Model X se díky dovozním clům prodává v Číně za téměř dvojnásobek.

Zrychlit umí z 0-50 km/h podle oficiálních specifikací za 2,2 sekundy, 0-100 km/h během 4,4 sekundy. Auto pohání dva 240kW elektromotory (celkem 480 kW/840 Nm) a max. rychlost je 180 km/h.

Hmotnost vozu je 2460 kg, takže s tím dojezdem to asi nebude dvakrát velká sláva. Baterie čínské značky CATL je kapalinou chlazená.

Auto je vybaveno asistenčním systémem NIO Pilot postaveným na izraelské technologii Mobileye EyeQ4, takže po dálnici vás zvládne svézt relativně autonomně. Což se prý v Číně vzhledem k řidičskému „umění“ tamních řidičů může hodit.

NIO ES8

NIO ES8
foto: NIO

Další „fíčurou“ je NOMI, chytrý asistent postavený na umělé inteligenci. A navíc k tomu dostanou zákazníci také přístup ke službě NIO Power, tedy stanicím pro výměnu baterie během tří minut. Těch má po Číně vyrůst 1100 do roku 2020).

K dispozici budou také mobilní nabíjecí auta, která vám dobijí 100 km během 10 minut. Auto je možné si koupit buďto včetně baterie, nebo si baterii pronajmout. Pak cena klesne o 100 000 RMB, ale měsíčně budete platit 1280 RMB.

NIO ES8

NIO ES8
foto: NIO

Za tu cenu ale získáte přístup k síti nabíjecích stanic, asistenčním službám a dalším benefitům. S rozvorem 3010 mm nebyl problém do elektromobilu NIO ES8 umístit sedm plnohodnotných sedadel.

Systém NIO Pilot využívá 23 různých senzorů (12 ulrazvukových, pět radarů, šest kamer). Jak funguje se můžete podívat na následujícím videu:

28 Comments on “NIO ES8 – sedmimístný čínský SUV elektromobil, který se chce měřit s Teslou”

  1. Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným
    Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným oknom… Poznáš situácie ked ti niekto niekoho pripomína a nevieš čím presne? Tak toto je ten prípad.
    Inak SUV nemusím, aj ked z boku vyzerá dobre, ale ta spotreba 🙁

  2. RADUJME SE A VESELME SE
    Rada EU pro energetiku schválila v

    RADUJME SE A VESELME SE

    Rada EU pro energetiku schválila v pondělí pozici k Zimnímu energetickému balíčku, který má stanovit nový legislativní rámec energetiku v EU mezi lety 2020 a 2030. Výsledný kompromis vzbuzuje velké rozpaky. Rada totiž posvětila dotace pro uhelné elektrárny, zhoršení podpory pro občanskou energetiku a slabý Evropský cíl pro podíl obnovitelných zdrojů energie.

    1. Tak ty údaje o nové továrně byli pro podobné SUV
      Tak ty údaje o nové továrně byli pro podobné SUV Byton.
      Ale v Číně musí mít všechno větší výrobní kapacity než jsou v EU nebo USA, a na tohle ještě mají ty každoročně se zvyšující kvóty.
      Zároveň pro milióny a milióny Číňanů není cena 1,5 milionu nic velkého, jen v Pekinku bydlí přez 20 miliónů lidí a jejich byty jsou tam ještě podstatně dražší než v Praze (kde je „prý“ cenová bublina).

  3. Cinska auta do par let prevalcuji ty nase dizelpopelnice a nam
    Cinska auta do par let prevalcuji ty nase dizelpopelnice a nam zbydou oci pro plac. Elektromobil je jednoduchy stroj podobny dronum ktere si dnes muze postavit kazdy 10-ti lety klucina z cinskych dilu. Ty nase automobilky to jeste ani netusi ze jim jdou po krku.

    1. Možná, že převálcujou technicky/parametrově, ale
      Možná, že převálcujou technicky/parametrově, ale jediné, co se podle mě stane je, že evropská auta ztratí podíl na čínském trhu. EU má hodně nástrojů, aby se sem čínská auta dovážela maximálně v nepostřehnutelném množství.

    2. nič neprevalcuju, aspoň určite nie do pár let (koľko je
      nič neprevalcuju, aspoň určite nie do pár let (koľko je to pár? 5? 10?)
      zatiaľ nemajú jedinú značku, ktorá by sa mohla pozrieť do očí Toyote, VW, BMG, či Tesle.
      minimálne čo sa týka schopnosti udať svoje produkty na trhu.

      číňania sú dobrí v zdokonaľovaní cudzích nápadov.
      čiže ano, možno budú vyrábať o niečo lepšie autá, za o niečo nižšiu cenu, ale brand recognition a inovácie ostávajú doménou západu (konkrétne USA).

      do 10 rokov sa čínske značky MOŽNO presadia na EU trhu asi tak, ako sa presadila KIA. Ale valcovanie žiadne nebude.

        1. Jen aby ses nedivil, Číňani v podaných patentech
          Jen aby ses nedivil, Číňani v podaných patentech překonali tradiční světový borce jako je Samsung, Sony, HP, Qualcomm či ZTE už před 2 lety.

          Huawei tops global list of patent applications
          http://www.zdnet.com/article/huawei-tops-global-list-of-patent-applications/

          Dokonce i ve věznicíh maj motivační program pro vynálezce a zlepšovatele a odměnou je zkrácení trestu. Toho využívaj bohatší vězňové a vynálezy si od chudších skupujou, aby si ukrátili svůj trest. :)))

          China: Wealthy prisoners buy ‚get out of jail‘ patents
          http://www.bbc.com/news/blogs-news-from-elsewhere-30883157

          1. ale veď ja nehovorím, že sa nemôžu presadiť.
            ale

            ale veď ja nehovorím, že sa nemôžu presadiť.
            ale „zvalcovať trh do pár rokov“ je niečo iné ako „časom sa presadiť“, pravda?

            Chlapci, snáď mi len nechcete tvrdiť s kamenným xichtom, že Čínske firmy budú do 5 rokov držať 70-80% BEV/PHEV trhu, mimo Číny samotnej, či?

                1. to ti presne nepoviem, ale zadok mi ho pripomína tvarom, ale
                  to ti presne nepoviem, ale zadok mi ho pripomína tvarom, ale inak mi je nesympatický.

                2. Právěže Volva mají naprosto charakteristickej zadek i
                  Právěže Volva mají naprosto charakteristickej zadek i svislý zadní světla, ale tedle číňan tak teda vůbec nevypadá.
                  https://goo.gl/RC5pf7

                3. Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným
                  Já ti nevím Karle 🙂 Možno to bude tým zúženým zadným oknom… Poznáš situácie ked ti niekto niekoho pripomína a nevieš čím presne? Tak toto je ten prípad.
                  Inak SUV nemusím, aj ked z boku vyzerá dobre, ale ta spotreba 🙁

Napsat komentář