NEXT-E zpřístupní 252 rychlonabíjecích stanic v šesti zemích přes Hubject

Díky projektu NEXT-E bude v šesti zemích dostupných 252 rychlodobíjecích a ultra rychlodobíjecích stanic na jediné platformě.

Projekt NEXT-E je výsledkem jedinečné spolupráce předních společností na poli elektrické energie a ropného a plynového průmyslu, které spojily síly s původními výrobci zařízení (OEM) a na hlavních koridorech transevropské dopravní sítě ve střední a východní Evropě vytvořily interoperabilní, nediskriminační síť pro nabíjení elektrických vozidel.
foto: NEXT-E

Součástí sítě NEXT-E bude 222 multistandardních rychlodobíjecích stanic (50 kW) a 30 ultra rychlodobíjecích stanic (150–350 kW), které v České republice, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku vytvoří stěžejní infrastrukturu dobíjecích stanic pro elektrická vozidla.

Díky spolupráci s dalšími projekty spolufinancovanými z fondu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) Evropské unie bude projekt NEXT-E interoperabilní také s dobíjecími stanicemi v západní Evropě.

Členové projektu týkajícího se infrastruktury dobíjecích stanic pro elektrická vozidla NEXT-E spojili síly se společností Hubject, která je expertem v oblasti elektromobility, a společně zpřístupnili služby svých rychlodobíjecích a ultra rychlodobíjecích stanic v rámci jediné aplikace, a to v šesti sousedních zemích: v České republice, Chorvatsku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku.

Prostřednictvím platformy intercharge společnosti Hubject budou řidiči mít možnost využít 222 multistandardních rychlodobíjecích stanic (50 kW) a 30 ultra rychlodobíjecích stanic (150–350 kW), což představuje největší síť dobíjecích stanic pro elektrická vozidla od různých poskytovatelů na světě a podporuje dálkovou dopravu po střední a východní Evropě.

Projekt NEXT-E, spolufinancovaný z fondu Nástroj pro propojení Evropy Evropské unie, je výsledkem spolupráce čtyř energetických společností (jmenovitě společností skupiny E.ON v České republice, Rumunsku a na Slovensku, společnosti HEP – Hrvatska elektroprivreda v Chorvatsku, společnosti Skupiny MOL v České republice, Chorvatsku, Maďarsku, Slovinsku a Rumunsku a společnosti Petrol ve Slovinsku a Chorvatsku) a dvou výrobců automobilů.

Jeho cílem je propojit 222 rychlodobíjecích a 30 ultra rychlodobíjecích stanic na čerpacích stanicích napříč šesti zeměmi střední a východní Evropy v souladu s informační grafikou znázorněnou níže.

Spolupráce se společností Hubject výrazně posílí dosah elektromotorické sítě projektu NEXT-E a prostřednictvím e-roamingové platformy poskytne infrastrukturu s možností dobití elektrického vozidla při cestách na dlouhou vzdálenost.

V současnosti lze dobíjecí stanice elektrických vozidel využít pomocí aplikace zúčastněné společnosti, která danou stanici provozuje, což značně omezuje roaming a přeshraniční dálkovou dopravu elektrických vozidel. To se ovšem brzy změní.

Poté, co členové konsorcia NEXT-E do platformy intercharge společnosti Hubject včlení 222 rychlodobíjecích a 30 ultra rychlodobíjecích stanic, bude cesta od českých hranic k Jaderskému nebo Černému moři snadná a pohodlná za použití jediné aplikace.

Řidiči si budou moci své elektrické vozidlo pomocí platformy intercharge nabít na kterékoliv dobíjecí stanici, která bude součástí projektu NEXT-E, díky čemuž dojde k výraznému zvýšení mobility elektrických vozidel po zemích, jichž se projekt týká.

„Projekt NEXT-E, a spolu s ním Skupina MOL, prokázal, že je v jeho moci vytvořit soudržnou, promyšlenou síť dobíjecích stanic pro elektrická vozidla a zároveň řidičům elektrických automobilů poskytnout novou službu. Dobíjecí stanice jsou nainstalovány na čerpacích stanicích, které tak mohou poskytovat stávající i nové služby. Další plánovanou výzvou Skupiny MOL je vytvořit propojené služby (roaming), které položí základ pro další spolupráci na trhu a umožní řidičům elektrických automobilů co nejpohodlnější cestu napříč evropskými zeměmi. Služby e-roamingové platformy společnosti Hubject, která má v této oblasti dlouhodobé zkušenosti, nám v tomto úkolu velmi pomůžou. Nemůžeme se dočkat, až se společně vydáme na cestu,“ uvedl Róbert Tóth-Fekete, vedoucí oddělení elektromobility Skupiny MOL.

„Pokud chceme dosáhnout svých ambiciózních cílů, které zahrnují vytvoření dopravního sektoru s nulovými emisemi a uhlíkově neutrální ekonomiky v Evropě, bude projekt NEXT-E zcela zásadní,“ prohlásil Richard Ferrer, vedoucí týmu pro inovaci v dopravě ve Výkonné agentuře pro inovace a sítě (INEA).

„Efektivní síť pro dobíjení elektrických vozidel se neobejde bez základních funkcí, jako jsou interoperabilita a e-roaming, které řidičům elektrických vozidel zajištují bezproblémovou cestu po evropských silnicích. Dobíjení elektrického vozidla musí pro evropské občany být velmi snadné, spolehlivé a cenově dostupné, a právě tomu napomáhá dostupnost služeb dobíjení přes platformu společnosti Hubject, která by nemohla být přístupná bez průkopnického duchu veřejných i soukromých společností aktivních v oblastech od energetického a automobilového průmyslu přes odvětví mobility až po softwarový průmysl. Elektromobilita se v Evropě stává realitou! Evropská komise a společnost INEA budou nadále podporovat podobné projekty, programy a hospodářské subjekty, abychom společně dosáhli cílů stanovených v plánu Zelená dohoda pro Evropu.“

Generální ředitel společnosti Hubject GmbH Christian Hahn vysvětlil: „Díky tomuto projektu mají provozovatelé dobíjecích stanic a poskytovatelé služeb elektromobility možnost, jak jednoduše spolupracovat a zdokonalovat své vlastní obchodní modely. Spolupráce se spolehlivými a důvěryhodnými partnery konsorcia NEXT-E prospěje celému evropskému trhu a zejména zjednoduší trh nabíjení elektrických vozidel.“

tisková zpráva

101 Comments on “NEXT-E zpřístupní 252 rychlonabíjecích stanic v šesti zemích přes Hubject”

  1. Nemusej vymejslet zadny multiplatformni huby. My chceme platit
    Nemusej vymejslet zadny multiplatformni huby. My chceme platit normalni platebni kartou za odebrane kWh jako na pume za litry. Co je na tom tak tezkyho pochopit? Pokud to chteji vylepsit, tak at se pouci u Tesly a vybavi stanice cteckou cipu v aute, takze mi staci zasunout kabel a zaplati se kartou, ktera je u auta sparovana. Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite ze?

    1. jako vždy ukazješ svou hloupost…. ČEZ má aspoň
      jako vždy ukazješ svou hloupost…. ČEZ má aspoň normální ceny, ale ty „roamingové“ jsou min dvojnásobné, tedy u toho by nabíjel jen idiot, tedy ty bez problémů … a ještě je to z našich daní postavené a cena tak, aby se to jen postavilo z našich daní a nikdo to nepoužíval…. jen přesun peněz korporacím od chudých, klasika EU 🙂

      1. Tak u PRE bych s malobaterkacen nabijel s rychlosti 3kW za
        Tak u PRE bych s malobaterkacen nabijel s rychlosti 3kW za 60kc/h, to je 20kc/kWh. S nemeckou Maingau Energie neco kolem 12 kc/kWh. Take zadny zazrak, ale roaming nemusi byt vzdy spatny. Ze cez chce od cizincu „jen“ 7,50kc/kwh je chvalihodne, ale kdyz si musi cizinec instalovat appku a zadat kreditni kartu vcelku nezname spolecnosti, nemusi byt pro nekoho ok.
        Vy ale ani nevite, jaky jste blbec, tak mi uz neodpovidejte.

          1. neříkáš, Tesla majitel to vůbec řešit nemusí, pokud
            neříkáš, Tesla majitel to vůbec řešit nemusí, pokud nechce 😉

            stačí nabíjet doba, nebo na supercherech a nepotřebuje vozit jediný kabel, tak opět LŽEŠ 🙂

            je možné i kabely vůbec nepoužívat, a to k superchargeru ani není potřeba jezdit, a hezky vše zdarma už měsíce i na SK 😉

            1. Hele, jsem u Horní Plané, auto 300 metrů zaparkovaný u
              Hele, jsem u Horní Plané, auto 300 metrů zaparkovaný u silnice, v nádrži mám tak asi 20%. Za chvíli jedu na Prahu, kde budu brát benzín ještě nevím, až se mě bude chtít čurat, někde na pět minut zastavím. Je mi jedno kde, podle chuti a potřeby, každopádně je mi jasný že budu takovat asi za tři pětky a jen mávnu kartou.

              Řekněme, že to je Tesla Model S a baterky má taky na 20%. Co mě čeká s ním?

              1. ty jsi blb, tak tebe nenapadne nabít auto v noci v garáži
                ty jsi blb, tak tebe nenapadne nabít auto v noci v garáži 🙂
                Tesly jsou vždy plné před vyjížďkou, víš? 🙂

                navíc v Praze je plno dobíjecích stanic zdarma, i rychlejších, také rychlonabíječka… žádný kabel nepotřebuješ, když nevíš, nepiš 🙂

                s MS najedeš i 100 km s 20 %, tak co je za problém, nebohý trolle? 🙂

                V budějovicích je plno nabíječek i trochu rychlejších… za pár kaček, když chceš platit, když chceš zdarma, tak musíš trochu počkat, aby se ti pár % nabilo a v Praze nabiješ rychleji také zdarma 🙂

                1. V jaký garáži?? Tvl vždyť ti říkám, že auto stojí u
                  V jaký garáži?? Tvl vždyť ti říkám, že auto stojí u slinice a k silnici od chaty je to 300 metrů.
                  Proč mi píšeš o nabíječkách v Praze, k čemu mi to tady je? 😀

                  Ptám se jasně – kde a jak dlouho budu dobíjet, když bych vyrazil s Modelem S.

                2. blbe, tak znovu 🙂
                  s MS najedeš i 100 km s 20 %, tak co je za

                  blbe, tak znovu 🙂

                  s MS najedeš i 100 km s 20 %, tak co je za problém, nebohý trolle? 🙂

                  V budějovicích je plno nabíječek i trochu rychlejších… za pár kaček, když chceš platit, když chceš zdarma, tak musíš trochu počkat, aby se ti pár % nabilo a v Praze nabiješ rychleji také zdarma 🙂

                  to víš, ty jsi blb, ty rád platíš, já si zdarma klidně počkám v Budějovicích, ale kdybych nechtěl čekat, stejně zaplatím míň jak ty za fosil, trollíčku maličký 🙂

                3. Haahahaaaaaaaa, vtip roku pánové!!
                  Tak jsem podíval na

                  Haahahaaaaaaaa, vtip roku pánové!!

                  Tak jsem podíval na tesla.com a zjistil, že po cestě z Horní Plané do Prahy je JEDINÁ nabíječka v Budějovickém Spa Hotelu Vita, kde možná bude volný jeden ze dvou 22kW konektorů, kde když budu mít štěstí budu ty kilometry do Prahy nabíjet 2 hodiny(!), ale musím si tam zavolat předem (!!! ku*va cože???)

                  Chachachaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

                4. bože, ty jsi tak blbej, že ani nevíš, že jsou i jiné
                  bože, ty jsi tak blbej, že ani nevíš, že jsou i jiné nabíječky krom Tesly, a jsou zdarma 🙂

                  LŽEŠ, je jich tam spousta, aplikace ChargeMap, jen to nevíš, … ty musíš mít smutný život být v takové omezenosti 🙁

                5. Výborně, čekám na informaci, kde teda a na jak dlouho bych
                  Výborně, čekám na informaci, kde teda a na jak dlouho bych měl zastavit. Konkrétně prosím.

                6. kdo chce skutečně vědět, ví, dal jsem aplikaci, kdo
                  kdo chce skutečně vědět, ví, dal jsem aplikaci, kdo nechce a prudí, je nebohá „lidská“ bytost 🙁

                  co máš za problém? ošklivý, tlustý, chudý, zneužívaný, co z toho? vzpamatuj se 🙂

                7. Já si nebudu instalovat nějakou aplikaci pro trpící
                  Já si nebudu instalovat nějakou aplikaci pro trpící zoufalce.
                  Stačí mi stručná informace, kde bych teda tu Teslu po cestě zdarma a v rozumném čase nabil. Nic víc, nic míň.

                8. „zoufalci“ jezdí díky tomu zdarma :))) i do okolí tvého
                  „zoufalci“ jezdí díky tomu zdarma :))) i do okolí tvého pobytu (ústav?)
                  závidíš, co 🙂

                9. Dobrý, tak jsem si to našel – odpověď je žádná 😀
                  Dobrý, tak jsem si to našel – odpověď je žádná 😀

                10. LŽEŠ
                  V Budkách 1 zdarma, 2 blízko, 8 placených v Budkách

                  LŽEŠ

                  V Budkách 1 zdarma, 2 blízko, 8 placených v Budkách dle aplikace ChargeMap

                  jaké je to být odpadem lidstva? 🙂

                11. Samozřejmě, že lžu, vždyť jsem psal, že si to nebudu
                  Samozřejmě, že lžu, vždyť jsem psal, že si to nebudu instalovat. Jen jsem chtěl tu odpověď.

                  Co jsou Budky? Budějovice? Kde konkrétně?

                12. Běženče, je uplne jedno co placas. Lzes jen co popadnes
                  Běženče, je uplne jedno co placas. Lzes jen co popadnes klavesnici. Radeji se soustred na tu jizdu na Prahu, nebo jeste nekoho zabijes. Leda ze by jsi jel Teslou se zapnutym AP a FSD. Pak by to bylo mozne psat takove kydy i pri jizde. Nazdar a obejdi tu a tam tvuj stul v kuchyni aby se ti nezkratily zily.

                13. Ale já píšu za jízdy, heč 😀
                  Ale já píšu za jízdy, heč 😀

                14. Proc by vam nekdo mel vyhledavat nejake nabijecky a ceny, kdyz
                  Proc by vam nekdo mel vyhledavat nejake nabijecky a ceny, kdyz vas to absolutne nezajima. U vas plati perly a svine.

                15. Někde jsem slyšel hezkou analogii, možná by nebylo
                  Někde jsem slyšel hezkou analogii, možná by nebylo špatné se jí řídit…

                  „Házet falešné perly opravdovým sviním“ 😀

                16. Nechápem prečo chcete nabíjat zdarma?! To aj vaše
                  Nechápem prečo chcete nabíjat zdarma?! To aj vaše smradliaky tankujete zdarma, alebo ste chudobný, alebo jednoducho iba kolenovrt? Čo z toho?

                17. Ja bych k chate dojel treba s 50% a klidne bych dojel az do
                  Ja bych k chate dojel treba s 50% a klidne bych dojel az do Prahy. Tak co melete porad dokola nejake nesmyslne situace. Ja znam zase pripady, kdyz lidi zamenili benzin s naftou nebo obracene a byli uplne v perdeli. To se u EV urcite stat nemuze. A davejte si pozor na deti, ktere hazeji cukr do nadrze.

              2. A proc s 20%? Proc jste tam to auto neodstavil s litrem
                A proc s 20%? Proc jste tam to auto neodstavil s litrem benzinu v nadrzi? Jo aha, protoze by jste k zadne pumpe nedojel…
                Takze kdyz vim, ze jedu do Horni Plane a jsem liny si zajistit nocni nabijeni tak si holt nabiju do plna a dam to na otocku.
                Jenze to by jste musel prepnout z rezimu “jsem hmyz reagujici na podnety, tedy vidim pumpu natankuju” na rezim “jsem myslici clovek” a to predpoklada pritomnost mozku v hlave.

                Ale nebojte, brzy bude i (ne jen) na jihu (ne jen) supercharger a pak uz bude elektromobilita i pro takove jako jste vy.

                1. Jo, ale musíte uznat objektivně, že se spalovákem nemusím
                  Jo, ale musíte uznat objektivně, že se spalovákem nemusím nic řešit, žádnou podobnou logistiku, jako kde nabít, kdy nabít, za kolik a pod… Jo, max. když jedu do DE, tak natankuji na Rozvadově do plna, ikdyž nemusím, protože je to tam přeci jenom levnější. Jinak tankuji doma, kousek od baráku, což je cca. ekvivalento domácího nabíjení EV 🙂

                  Já uznávám výhody provozu EV, dokonce když uživatel nabíjí výhradně (většinově) doma za levněji, tak i samotný provoz je levnější než u spalováku. Ale musíte uznat, že to má zatím i svoje mouchy a určitý nekomfort s tím spojený. I když, Tesla je v tomto napřed.

                2. U vlaku nebo autobusu se nemusite vubec starat o nejake phm.
                  U vlaku nebo autobusu se nemusite vubec starat o nejake phm. Podle toho jak to tady popisujete, je to vase priorita. Tak sup na vlak.

                3. Zase jste to nepochopil 🙂 Moje priorita a, vzhledem k mým
                  Zase jste to nepochopil 🙂 Moje priorita a, vzhledem k mým cestám i nutnost, je cestovat autem, vlak nebo bus pro mě představuje takový nekomfort v ostatních parametrech, že ani ten fakt, že se o nic nemusím starat, to nevyváží.

                  Takže teď, když je jasno, že musím cestovat autem, tak snad ta moje poznámka bude srozumitelná a uznáte, že i relevantní. Jen to chce trochu objektivity a nebýt zaslepený ani jedním směrem.

                4. No a u me je komfort EV smerodatny. Zadny smrad, drnceni,
                  No a u me je komfort EV smerodatny. Zadny smrad, drnceni, huceni, razeni, vymena oleju, vyfuku a 100 dalsich dilu. Zasunout nabijeci kabel je cista zalezitost, ne jako umastene pistolu u nafty. Kolikrat se mi drive stalo, ze nafta trochu ukapla a ja do toho slapnul a v aute to smrdelo jako v Litvinove. Takove auto uz fakt nepotrebuji.

                5. Jo, to je v pořádku, každý máme jiná kriteria pro
                  Jo, to je v pořádku, každý máme jiná kriteria pro komfort. Někomu vadí spalovací auto z principu, takže mu pak nevadí ten nižší komfort při nabíjení vs. tankování. Je to v naprostém pořádku, jen je dobré to objektivně uznat.

                6. Objektivně vám musím přiznat, že se spalovákem jsem
                  Objektivně vám musím přiznat, že se spalovákem jsem řešil to samé, protože mé ucho bohužel poznalo jak kvalitní palivo jsem natankoval, a fakt mě rozčilovalo, že když se vracím ze západního zahraničí kde jsem tankoval Shell V-Power diesel tak můj motor jen přede a po natankování úplně stejného paliva od stejné značky u nás je z něj zase chraplák.
                  (Asi proto mi tak vyhovuje tichost elektromotru.)
                  No a tak jsem dokonce jeden čas využil toho toho, že bydlím u hranic a začal jezdit tankovat cca 20km do Německa…

                  Po pár měsících mě to přestalo bavit a tak jsem začal kupovat aditiva a tankovat u Benziny s tím, že aditiva jsem si doléval sám.
                  (Pánbůh stůj při mě. Snad už se na mém zdraví neprojeví to jak jsem při tom inhaloval vysoce karcinogenní výpary, které se pochopitelně odpařovali i z oblemcané lahvičky uložené v autě…)

                  Ještě později pak Benzina začala prodávat Vervu diesel a já začal tankovat jí, ovšem jen do doby než se nám na jednom firemním autě (nakázal jsem zaměstnancům tankovat taktéž jen na Benzině Vervu) přidřelo vysokotlaké railové čerpadlo a poslalo do nafty špony, které odrovnaly kompletně celou palivovou soustavu. Oprava ve značkovém servisu odhadnuta na 130tis.Kč bez DPH…
                  Následně jsem nechal vyhledat naší účetní všechny tankování tohoto vozidla za půl roku zpět a vše bylo dle mého nařízení, jen Benzina Verva disesel… Po nějakém dopisování s Benzinou, při kterém mě zahrnuly atesty na jejich dokonalá paliva jsem se přes pár lidí z oboru dostal k informaci, že jediná OMV si nechává míchat prémiová paliva v Rakousku odkud je dováží k nám a tak jsem pro změnu nařídil a sám začal jezdit na Max Mortion diesel.

                  Proč o tom všem píšu? Protože, když se rozhodnete tankovat jen na pumpách konkrétní značky pak máte stejný problém jako je aktuálně s nabíjením elektro aut. A dokonce se mi s mým posledním autem Francouzské značky (Renault) dvakrát stalo, že jsem nedojel, protože to auto ukazovalo špatně dojezd.
                  Ano! Došla mi dvakrát nafta několik kilometrů před pumpou, na kterou jsem si myslel, dle palubního počítače, že v pohodě dojedu.

                  Takže objektivně uznávám, že po přechodu na ev musím řešit kde nabiju stejně jako jsem dříve musel řešit kde natankuju, ale oproti spalováku nemusím řešit, že ten motor je po 180tis.km přes všechnu péči jako nýtovačka, a taky nemusím řešit jestli se náhodou nerozhodne OMV na nějaké čecháčky vyprdnout a nezačne nám také prodávat prémiovou naftu namíchanou v Neratovicích z nějakých patoků, a mě to neodrovná motor.

                7. Moje Octavia Tdi musela do servisu, protoze jela jen
                  Moje Octavia Tdi musela do servisu, protoze jela jen sporadicky a porad chcipala. uz to je hezkych par let. V servisu rekli, ze v nadrzi je nejaky sajrat. Vzali vzorek do plastove nadobky, ze me to ukazou. Druhy den se omlouvali, ze me to nemuzou ukazat, protoze tu nadobku ta nafta rozezrala a vse vyteklo. Nejspis tam nejaky smejd pridal rozpoustedlo ktere pouzil na cisteni nejakeho stroje a pak primychal do nafty. Oprava byla draha a nikomu jsem to nemohl prisit, protoze jsem nesbiral paragony. Asi to byla benzinka u Kralup.

                8. Já jim poslal krásně ofocené paragony fakt za půl roku
                  Já jim poslal krásně ofocené paragony fakt za půl roku zpět i s registrační značkou, kterou tam zaměstnanci dopisují.

                  Nedomohl jsem se vůbec ničeho byť jsem měl z ověřeného zdroje (Bosch servis, kde nám to nakonec „jen“ za 65tis.Kč opravili z repasovaných dílů) informaci, že se jim tam takto poškozených aut sešlo za posledních pár měsíců několik a všichni prý tankovali také u Benziny.

                  Zavalili mě tunou atestů a keců. Poslaly údajně kontrolu na pumpu kde kolega tankoval nejčastěji s výsledkem, že je to samozřejmě také v pořádku…

                9. Nezpochybňuji, že mohou být problémy s palivem. i když…
                  Nezpochybňuji, že mohou být problémy s palivem. i když… za posledních 5 let jsem najel cca. 200 tisíc km, z toho tak cca. půl na půl benzín nafta a tankoval jsem většinou u levné benzinky u nás ve vesnici, něco málo i na Moll Rozvadov, případně u D5 u Boru a pod. Nikdy jsem neměl problém s autem kvůli špatnému palivu. Dvě jsem prodával s cca. 250 tis. najeto, úplně v pořádku a aktuální auto mám s cca. 325 tis., taky v pořádku. Ale jistě záleží i na autě a na servisu, u toho Lexuse je po 15 tis. a levné to není… tak 1 KČ/km servis.

                  Takže pro mě a troufám si tvrdit, že i pro drtivou většinu lidí platí to, co jsem napsal, že totiž nijak zvlášť tankování neřeší, možná tak kvůli ceně nenatankují hned, jak musí, ale počkají na další pupmu. A to je tak vše, co s PHM většinou řidič auta řeší.

                10. No vidíte a já najel za 3,5roku 180tis.km (corona krize mi z
                  No vidíte a já najel za 3,5roku 180tis.km (corona krize mi z běžného nájezdu něco ubrala) a z toho 2/3 jsem nabil doma přes noc, kdy jsem neřešil absolutně nic.
                  Většinu delších cest kde se bez nabíjení neobjedu pak jezdím stále stejných (resp. ať vyjedu kamkoli tak většinou kopíruji nějakou zažitou trasu a až někde ke konci z ní třeba uhnu do končin kde jsem ještě nebyl), takže už nemusím vůbec přemýšlet kde a jak dlouho budu nabíjet, neb je to rutina.
                  Tedy těch cest kdy musím něco plánovat je tak málo, že si na to ani nevzpomínám.
                  Suma sumárum i já se svým nadprůměrným nájezdem a autem, jehož parametry Tesla za ty tři a půl roku dávno překonala nemám vůbec žádný problém.

                  Jinak manželka třeba jezdí v ev rok a půl a mimo garáž nabíjela dvakrát…

                  Jasně teď namítnete, že většina lidí nemá možnost nabíjet doma, ale na to vám odpovím, že než se lidé z paneláků dostanou k nějakému ev tak bude nabíjení stejně rychlé jako tankování a ultrarychlá nabíječka na každém rohu.

                11. Ne, nenamítnu nic, ty argumenty se tady probíraly
                  Ne, nenamítnu nic, ty argumenty se tady probíraly mnohokrát, není potřeba.

                  Taky jezdím vetšinu dálkových jízd stejnou trasou a zřejmě bych si (kdybych to jezdil EV) už taky vypracoval rutinu… jedno nabíjení na Moll Rozvadov a druhé třeba u Crailsheimu nebo tam někdě a do cíle bych už dojel. Tam zase domácí nabíjení (ale za DE ceny) a zpátky to samé jako cestou tam. Jo, přemýšlel jsem o tom, akorát, že náklady jsou plus/mínus stejné jako u spalováku a EV drahé jako čert 🙂

                12. Jj, cena…
                  Věřím, ale že pořizovací cena bude klesat s

                  Jj, cena…
                  Věřím, ale že pořizovací cena bude klesat s masovou výrobou a pokrokem ve vývoji baterek.
                  Cena nabíjení zase bude klesat spolu s rostoucí konkurencí.
                  Jsou to samozřejmě jen mé spekulace. Čas ukáže realitu.

                13. Další výhoda starších aut 🙂 nejsou to přešlechtěné
                  Další výhoda starších aut 🙂 nejsou to přešlechtěné vysokotlaké super vstřiky a nejsou tak náchylná na kvalitu paliva – respektive jsou, ale je to pořešitelné – slušné oddíly před 40 lety měly rovnou pod kapotou štítek, co s rozdělovačem, podle kvality paliva – je teda pravda, že v čechách na prémiová paliva to mám nastaveno na 95 OCT a při přejezdu hranic před prvním tankováním to přenastavatuju na 98 OCT a jezdím na běžné palivo…jenže je k tomu taky nutno dodat, že ani na západě nechtějí tankovat paliva s vyšším podílem bioprůjmu.. bohužel máte pravdu, že je kvalita paliva poznat zejména na lehkosti chodu motoru a max ochotě jít za plynem…

                  Nicméně pro cestování souhlas s Markem – na naučenou rutinu je v zásadě jedno s čím jezdíte – pokud tam dobíjecí stanice jsou, na cestu „do neznáma“ je stále ještě lepší spalovák..

                14. Musím souhlasit. Staré spalovací auto=spolehlivější auto
                  Musím souhlasit. Staré spalovací auto=spolehlivější auto než nové.

                  Biohumus se naštěstí nepřidává do prémiových paliv. Proto jsem je také tankoval.

                15. Ano proto je také tankuji a mohu potvrdit, že takové palivo
                  Ano proto je také tankuji a mohu potvrdit, že takové palivo je i po letech použitelné.
                  Než dnešní přešlechtěný spalovací ratlík je už elektromobil zajímavější, byť bohužel za nesmyslnou cenu a další slabina je stále ještě nedostatečná infrastruktura (sorry ale 230V/10A beru ekvivalent vzít kanystr a jít pěšky pro benzín – doma ok, na cestách…dle každého přání a chuti) a vůbec nemluvě o sídlištích – tam je to na dvacet let hudba budoucnosti, přes všechny mokré sny nadšenců. Nicméně dotace na elektromobil a enormní zdražení spalovacích aut, kterému se nevyhneme jednak kvůli pokutám a druhak emisní vychytávky aut a následně homologovat každou nabízenou konfiguraci ta auta děsně prodraží, takže nakonec bude nesmyslná cen elektromobilu ospravedlněna…pro běžného uživatele to znamená – smiřme se s tím, že auta už levná byla a v budoucnu se jejich vlastnictví stane znova luxusem – nejen na pořízení, ale zejména na provoz za různá mýta a poplatky..

                16. Jj. Uz se to tu probiralo mnohokrat.
                  Stejne jako jiz davno

                  Jj. Uz se to tu probiralo mnohokrat.
                  Stejne jako jiz davno skoncila doba levneho zbavovani vyprodukovaneho odpadu nebo splasek tak konecne konci doba levneho zbavovani vyprodukovaneho koure.
                  Lidstvo se neustale posouva kupredu.

                  Jsem si, ale jisty, ze v tomto pripade bude ta vyssi cena za cestovani jen prechodnou zalezitosti a v dlouhodobem horizontu pak vyrazne klesne.

                17. Jde se po kouři z aut, nejde se po produkci kouře obecně –
                  Jde se po kouři z aut, nejde se po produkci kouře obecně – respektive stalo se to modlou na záchranu světa pro určitý světonázor
                  Nemyslím si, že se to zlevní – dopadne to jako s letadlem, tam koupí letadla ty platky teprve začínají a předpokládám, že to dopadne shodně s auty

                18. Elektrarny se odsirovaly pred 30ti lety, elektrostaticke
                  Elektrarny se odsirovaly pred 30ti lety, elektrostaticke filtry pevnych castic jsou take hodne dlouho a spalovani je u modernich elektraren mnohem ucinnejsi. Z elektraren neunika tolik skodlivin jako z vyfuku aut. Lokalni topeni probehlo velkou obmenou a oproti drive je to nebe a dudy. Bohuzel par spoluobcanu zije jeste v minulem tisicileti. Pokud registrujete pouze tlak na autodopravu, mate porouchane sensory. Tlak na snizeni koure a emisi je celospolecensky a celosvetovy.

                19. Už se to tu začíná omílat donekonečna.
                  Jen lovím z

                  Už se to tu začíná omílat donekonečna.
                  Jen lovím z paměti ale určitě jste někdy napsal že ta technologie není pro vás dnes, možná v budoucnu.

                  Prostě je to tak – dnes není pokrytí nabíječkami jako benzínkami…

                  Když odhlédnu od faktů jako jsou:
                  -hustota benzinek je přemrštěná
                  -někdo může nabíjet v garáži

                  Tak tu stále máme to naše klasické „je to stále ve vývoji, nelze čekat finální stav dnes ani zítra, do finální podoby pokrytí, rychlosti nabíjení a cenové politiky to ještě pár desítek let potrvá“.

                  A dokola se to stále omílá protože vy (a další realisté) prostě reagujete stejně nepřiměřeně jako fanoušci nepřiměřeně vyzvedávají klady. Je pak jasné že hranice mezi využitelností mezi těmito dvěma skupinami jsou vnímány jinak a každý osočuje toho druhého z nereálnosti nebo bezpředmětného odmítačství.

                  Ano, splnili jste úkol (alespoň tady na diskusi u starších členů) a vyškolili jste příznivce aby nepsali až tak optimisticky.
                  Teď je řada na vás 🙂 nepsat tak pesimisticky.

                20. Litr benzínu je cca 14 km dojezdu a to jsou dvě pumpy po
                  Litr benzínu je cca 14 km dojezdu a to jsou dvě pumpy po trase 😀 – v Horní Plané a Černé.
                  A ano, jsem natolik líný, že nebudu večer táhnout k silnici třistametrovou prodlužku. O tom odmítám i vůbec uvažovat.

                  Ne, s tímhle opravdu nemůžete soutěžit.

                21. Těžko soutěžit s fantazií zaměstnance trollí
                  Těžko soutěžit s fantazií zaměstnance trollí farmy.
                  Dalo to, ale práci najít místo odkud je to do té Prahy alespoň 200km a není cestou žádná ultrarychlá nabíječka…

                22. Univerzální odpověď fanatika v argumentační nouzi.
                  Univerzální odpověď fanatika v argumentační nouzi.

                23. Napsal fanatik, kterému není nic svaté, takže se naváží
                  Napsal fanatik, kterému není nic svaté, takže se naváží i do sbírky na hasiče na vozíčku až kvůli němu raději ten článek stáhnou…

                24. Já? Protože jsem na konkrétní dotaz slovenského kolegy
                  Já? Protože jsem na konkrétní dotaz slovenského kolegy odpověděl, jak funguje český sociální systém? Tedy že každých sedm let dostane postižený příspěvek na vozidlo ve výši 200 tisíc korun, a že rolí státu je zajistit uspokojení základní potřeby, nikoliv luxusu?

                  Proto jsem fanatik? 😀

                  Vy jste fakt mentál, že mu není rovno.

                25. Ne, jen to jste nenapsal.
                  Ještě cosi o vyhazování peněz,

                  Ne, jen to jste nenapsal.
                  Ještě cosi o vyhazování peněz, protože sbírka nebyla na čmouda, ale na ev, že…

                26. Přesně tak. Stát nemá co vyhazovat peníze za
                  Přesně tak. Stát nemá co vyhazovat peníze za nadstandardní vybavení. Stát má garantovat základní úroveň potřeb a tu musí stůj co stůj zajistit.

                  Pokud se vy nebo pán chcete v případě nehody utrácet peníze za nadstandardní vybavení, jakým EV je, nechte se komerčně pojistit, nebo pořádejte sbírky, aby vám tento nadstandard zaplatili jiní.

                  To je naprosto v pořádku. Ale netahejte do toho stát.

                  O tom a o ničem jiném byl můj příspěvěk a pokud ho zpětně vykládáte jinak, lžete.

                27. A o tom byl ten článek. O veřejné sbírce.
                  A o tom byl ten článek. O veřejné sbírce.

                28. A? Jestli si myslíte, že jsem to kritizoval, tak to si
                  A? Jestli si myslíte, že jsem to kritizoval, tak to si pamatujete naprosto blbě.

                1. A kde v Českých Budějovicích. A je to fakt zadarmo?
                  A kde v Českých Budějovicích. A je to fakt zadarmo?

                2. Najdite mi pumpu, kde natankujem zadarmo a ja vám najdem
                  Najdite mi pumpu, kde natankujem zadarmo a ja vám najdem rychlonabíjačku v Českých Budejovicich tiež zadarmo :-/

                3. honzal: „hezky vše zdarma už měsíce“
                  honzal: „hezky vše zdarma už měsíce“

                4. To som prehliadol. Ja vyslovene free nabijacky nehladam ale
                  To som prehliadol. Ja vyslovene free nabijacky nehladam ale keď je nejaká po ceste a potrebujem nabiť , tak prečo nie.

                5. A i když není zdarma, kde teda přesně je, abych mohl
                  A i když není zdarma, kde teda přesně je, abych mohl posoudit, jestli je alespoň po cestě.

                6. Díky za odkaz, tak jsem zjistil, že po cestě je jen v
                  Díky za odkaz, tak jsem zjistil, že po cestě je jen v Budějovicích Alza 5kW na požádání v obchodě. Ostatí znnamenají sjet z trasy a někde to hledat.

                  Takže pořád naprostá tragédie. Už chápu, proč o každým stojanu ČEZu je tu článek.

                  Proti spalovacímu auto pořád totální opruz.

                7. Tak co, uz jste dojel do Prahy? Prstem po mape.
                  Tak co, uz jste dojel do Prahy? Prstem po mape.

                8. Děkuji za optání, nejen do Prahy. Vyměnil jsem auta a jsem
                  Děkuji za optání, nejen do Prahy. Vyměnil jsem auta a jsem a cestě na okruh do Mejta, ale nespěchám, dneska je tam teda policjeni akce ale zítra se chci pořádně svézt, tři dny teď bude celkem fajn počasí.
                  Ještě že nejedu elektromobilem, v hotelu se tam samozřejmě nedá nabíjet 😀

                9. Tak at se vam mapa neprodre. Nesmite tim prstem tolik tlacit.
                  Tak at se vam mapa neprodre. Nesmite tim prstem tolik tlacit.

        1. hošíku hošíku, ty bys tu ještě zkritizoval ČEZ, že je
          hošíku hošíku, ty bys tu ještě zkritizoval ČEZ, že je skoro 2x levnější

          ty jsi vážně blbej, až to bolí, což ostatně dokazuješ neustále, ty bys obhájil i kdyby to na západě stálo 50 kč na kWh i přes dotování fondy z našich daní, což se reálně děje… jak je možné, že tu je tolik tupců, nebo je to jen jeden člověk, co ho za to platí? tak tupé množství „lidí“ se jen tak nevidí 🙂

          jinak za 550 měsíčně máš cenu 4,5 Kč, což při pravidelném nabíjení je super cena a 550 Kč vybereš do 2 týdnů bez problémů

          to nic nemění na tom, že ČEZ je celkově největší zloděj v ČR 🙂

      1. Tak určitě… Stačí jen zjistit:
        kde je nabíječka a

        Tak určitě… Stačí jen zjistit:
        kde je nabíječka a doufat, že bude volná
        jaký má standard a doufat, že tam bude funkční kabel
        jaký má výkon a že není rozbitá
        jak to zaplatím a že zrovna bude fungovat to, čím chci platit

        Nádhera 😀

        Proti tomu je výměna slepice za píci pro koně komfort. Koneckonců ty nadšené články, že se na půlce stanic podařilo zaplatit jak elektromobilista přepokládal a nemusel se hádat s hlídačem u vjezdu do průmyslové zóny, plní i stránky tady.

        1. Vetsina nabijecek je online a muzete si z domova zjistit, zda
          Vetsina nabijecek je online a muzete si z domova zjistit, zda je v Hornidolni nabijecka s konektorem pro vase auto a zda je funkcni a volna a jaka je cena za kWh. Muzete kliknout a spustite navigaci k teto nabijecce. Volat hlidace je treba po pracovni dobe u Cez v Mlade Boleslavi. Ale to trva 2 minuty. Jinde jsem problem s pristupem nemel. Nejvic nadava na nabijeni ten, kdo nikdy nenabijel a ani EV nema.

          1. Tak určitě i vy jako EV fanatik uznáte, že spalovací auto
            Tak určitě i vy jako EV fanatik uznáte, že spalovací auto to má na cestách mnohem jednodušší než EV, ne? A hlavně v zahraničí. Stačí mi jedna kartička (platební) a nic víc neřeším. A hlavně i vím, kolik cca zaplatím, všude +- stejně, bez smluv, aplikací a kartiček, čipů a mobilu. Na tomto se bude muset ještě zapracovat.

            1. Zrovna ted jsem koukal na cestu 2 aut k Nordcapu v zime. Jeden
              Zrovna ted jsem koukal na cestu 2 aut k Nordcapu v zime. Jeden Tesla 3 a jeden Renault Coleos. Kluci se dostali az na 10km k cilu, ale zabrzdila je neprujezdnost silnice a pocasi. Ani velky Jeep neprojel. Takze i v hodne nevhodnych podminkach je EV ok. Sice meli kvuli dlouhemu stani ve vichrici problem s energii, ale vse dopadlo dobre. 2021 pribudou nove SuC i tam daleko na severu a ani ty jejich problemy s topenim uz nebudou.
              Na Nordcapu jsem byl pred mnoha lety se Skoda 110 R coupe, ale v cervenci a i v te dobe tam snezilo. A behem jizdy me popraskaly 2 klinove remeny a poskodilo se chlazeni. Se spalovakem jsem nadobro skoncil. Uz pres 4 roky jezdim EV a vzdy s plnou spokojenosti.

                1. Kartou muzete koupit i motorovy olej, filtr, klinovy remen a
                  Kartou muzete koupit i motorovy olej, filtr, klinovy remen a treba zapalovaci svicky. To ja s nabijeci kartou nedokazu, bohudik.

                2. Vy jst e fakt omezenec to je neuveritelne. Na jednoduchou
                  Vy jst e fakt omezenec to je neuveritelne. Na jednoduchou otazku nedokazete vubec odpovedet jenom proto, abyste nemusel priznat pravdu. Neuveritelna debilita toto.

                3. A vy me odpovedte na zasadni otazku. Proc vas to sem vubec
                  A vy me odpovedte na zasadni otazku. Proc vas to sem vubec pritahuje, kdyz na EV nemate prachy, nenavidite je a ocividne jste prachsprosty primitiv. Bezte si lecit mindraky nekam mezi sve. Nebo radeji neodpovidejte uz vubec.

                4. Ty ses fakt neuveritelny kokot. Ja mam nacouvano s EM vic, nez
                  Ty ses fakt neuveritelny kokot. Ja mam nacouvano s EM vic, nez ty najezdeno. Idiote.
                  Na jednoduchou otazku neumis odpovedet, iq tykve podle vyjadrovani. Total magor. Kde ty jsi vzal na EM? Zdedil si po dedeckovi?

                5. U Tesla SuC nepotrebujete vubec nic. Zastrcite konektor a vse
                  U Tesla SuC nepotrebujete vubec nic. Zastrcite konektor a vse probiha v diskretnosti. Prodejce vas zna a jste VIP. Ted mi reknete, ktera benzinka vam natankuje bez sloziteho platebniho procesu? Napoveda:zadna.
                  SuC vas zna na vsech obydlenych kontinentech.

                6. Zase asi špatně čtete… nezmiňoval jsem Teslu, bavím se
                  Zase asi špatně čtete… nezmiňoval jsem Teslu, bavím se obecně o nabíjení EV na cestách vs. tankování PHM. Protože tyto nabíječky, o kterých je řeč, jsou právě primárně určené pro jiné značky než Tesla a pak taky, v Evropě jsou nekprodávanější EV taky jiné než Tesla. Takže Tesla je v Evropě minoritní. A i ta může baníjet jinde než u SuC.

            2. i platebni karta nemusi bejt vyhra, si tak chci zaplatit a
              i platebni karta nemusi bejt vyhra, si tak chci zaplatit a hle, karta nejde, respektive platba nejde provest, tak se koukam prez telefon na bankovnictvi co se deje ….. karta zablokovana na 48 hodin kvuli nejakemu problemu, tak volam na podporu a hle, prej nekdo chtel kartu kdesi v Asii pouzit a banka vyhodnotila ze to asi nebudu ja kdys jsem par chvil predtim platil v CR 😀 no ale problem je ze karta je zablokovana a ja nemuzu zaplatit na cerpacce za nacerpane palivo do auta na vikend 😀 jedine stesti je ze mam karty 3 a sabou vzdy vozim i telefon kterym muzu platit taky a v jehos obalu mam jako rezervicku zastrcenych 5k, ale nechci ani vedet jak by to vypadalo kdyby takhle nekdo spolehal na jednu karty a byl nekde treba v zahranici a bez penez 😀

              1. Jo, jo… čipy a kartičky od poskytovatelů nabíjení jsou
                Jo, jo… čipy a kartičky od poskytovatelů nabíjení jsou vždy na 100procent spolehlivé 🙂

                Pokud bychom srovnali spolehlivost nabíjení kartičkou vs. spolehlivost natankování a zaplacení platební kartou, co by asi vyšlo lépe? Objektivně? A u toho tankování pořád máte ještě starou dobrou hotovost, pokud kdesi v zapadákově náhodou neberou karty.

                1. ja jen napsal ze karta rozhodne nemusi bejt 100% jistota, nic
                  ja jen napsal ze karta rozhodne nemusi bejt 100% jistota, nic vyhodach nebo nevyhodach jinych reseni nepisu

              2. No jo, jenže ne ke každé dobíječce použiju každý čip
                No jo, jenže ne ke každé dobíječce použiju každý čip a s hotovostí si tam vůbec neškrtnu.. prostě pokud to není Tesla co traverzuje po jejich síti nabíječek, tak je dneska stále snazší cestovat se spalovákem a je to i svobodnější, protože nemusím řešit nabíječky – pump je všude dvanáct do tuctu.. to není říkání, co je lepší nebo horší, to je konstatování faktu…ostatně řada elektromobilistů si stále na dovolené spalovák půjčují..

        2. Tohle presne zazivam kazdy den. Kdyz prijizdim, tak se modlim,
          Tohle presne zazivam kazdy den. Kdyz prijizdim, tak se modlim, aby bylo misto.

          Ale kdo ma Teslu ten to prece neresi. Ten si pocka u Lidlu hodinu na nabijecku zadarmo. To jsou lidi, co maji spoustu casu. Jestli nabiji hodinu, nebo dve, na tom nesejde.

          Takovych sasku, co si koupili Teslu, frajeri s ni a pak nabijeji u Kauflandu, nebo Lidlu zadara jsem uz potkal mraky

Napsat komentář