Nejmladší česká automobilka získala investici, jde do Evropy a chce vodík

Společnost ZEBRA GROUP vznikla v roce 2014, aby obnovila výrobu malých užitkových vozů v České republice. Navazuje na výrobu “českých multikár MAGMA” ze začátku 90. let ale vyrábí na základě vlastních konstrukčních podkladů. Užitkový vůz ZEBRA může nést více než 45 druhů výměnných nástaveb. Víceúčelová vozidla jsou vybavena tříokruhovou hydraulikou, která umožňuje nést nástavby vpředu, vzadu i na korbě.
Společnost ZEBRA GROUP vznikla v roce 2014, aby obnovila výrobu malých užitkových vozů v České republice. Navazuje na výrobu “českých multikár MAGMA” ze začátku 90. let ale vyrábí na základě vlastních konstrukčních podkladů. Užitkový vůz ZEBRA může nést více než 45 druhů výměnných nástaveb. Víceúčelová vozidla jsou vybavena tříokruhovou hydraulikou, která umožňuje nést nástavby vpředu, vzadu i na korbě. foto: Zebra Group

Nejmladší česká automobilka ZEBRA GROUP, která v Pardubicích vyrábí užitkové vozy značky ZEBRA, získala investici od skupiny Venture Club Invest. Za 30 milionů korun, které mají podpořit další vývoj a expanzi společnosti na evropské trhy, má nyní Venture Club Invest v ZEBRA GROUP 18% podíl.   

Pardubická automobilka ZEBRA GROUP vyrábí už od roku 2016 malé multifunkční užitkové vozy určené primárně pro municipality. S aktuálním plánem expanze na evropské trhy a ovládnutí segmentu elektrických víceúčelových vozidel do 3,5 tuny jí nyní pomáhá investice od skupiny Venture Club Invest. Za částku 30 milionů korun získává Venture Club v ZEBRA GROUP 18% podíl. Plán na nejbližší období je navýšit výrobu z nižších desítek vozidel na stovky ročně.

Jednatel společnosti Venture Club Invest Petr Šedivý k investici říká: “Společnost ZEBRA GROUP sledujeme už od roku 2018, kdy představila první elektrickou Elzebru. Firma má výborný tým a její vývoj se dívá jednoznačně do budoucnosti jak technicky, tak samotnou podstatou poskytovaných služeb. U svých vozidel spoléhá nejen na tradiční, ale především na elektropohon. Pro budoucí potřebu a větší vozidla vyvíjí navíc i vodíkový pohon. Kombinací výroby, vývoje, přímých prodejů i poskytování operativních leasingů a krátkodobých nájmů pokrývá ZEBRA GROUP velmi široké spektrum potřeb měst a obcí v sektoru technického zajištění provozu municipalit. Prostřednictvím naší investice bychom automobilce chtěli pomoci především vstoupit na další evropské trhy jako jednička v segmentu elektrických užitkových vozidel do 3,5 tuny.”

Vozidla mohou mít vzduchový podvozek, dělené nápravy, nebo pohon 4×4. Vozy existují v krátké i prodloužené verzi.
ZEBRA GROUP je členem Sdružení automobilového průmyslu Autosap (Škoda, Tatra, Jawa, SOR Libchavy), Hospodářské komory České republiky, Spolku veřejně prospěšných služeb a jako jediný český výrobce je také členem evropské organizace VAK se sídlem Berlíně. Od roku 2015 je sériová výroba vozidel ZEBRA schválená Ministerstvem dopravy České republiky. foto: Zebra Group

Multifunkční vozidla společnosti ZEBRA GROUP mohou využívat především města a obce jako nákladní a užitková vozidla s hmotností do 3,5 tuny. Díky vyměnitelným nástavbám lze vozidla používat v zimě například jako sněhové pluhy a sypače a v jarních a letních měsících jako kropící – cisternové vozy, nebo malé nákladní vozy. ZEBRA bude mít od začátku roku 2022 adaptivní vzduchový podvozek s měnitelnou světlou výškou, takže bude možné ji využít ve městě i mimo něj k velice rozličným úkolům. Modulární konstrukce navíc zásadně snižuje nároky na servis.

foto: Zebra Group

“Důvěry Venture Club Investu si velice vážíme. I s jeho pomocí bychom se chtěli etablovat na dalších evropských trzích jako spolehlivý český výrobce a dodávat na ně v dalších letech stovky vozidel ročně.” dodává jednatel společnosti ZEBRA GROUP Petr Řihák.  

Pro elektrická vozidla vyvinula společnost ZEBRA GROUP elektromotor vlastní konstrukce. V roce 2019 zahájila společnost vývoj vodíkového pohonu, který bude zajímavý pro elektrické bateriové verze zamýšleného pětitunového vozidla. Elektrické verze lze objednat a jsou k dodání už v roce 2022. Ve stejném roce má být hotov první funkční prototyp vodíkového pohonu.

zdroj: tisková zpráva

Jeden komentář u “Nejmladší česká automobilka získala investici, jde do Evropy a chce vodík”

Napsat komentář