Nejlevnější Tesla Model Y s pohonem zadních kol už i v Česku

Elektromobil Tesla Model Y patří k nejprodávanějším na světě. foto: Tesla
Elektromobil Tesla Model Y patří k nejprodávanějším na světě. foto: Tesla

Tesla oznámila, že elektromobil Tesla Model Y s pohonem zadních kol je nyní k dispozici v Evropě. Zákazníci v České republice si nyní mohou auto objednat za cenu od 1 499 990 Kč s dodávkami od prosince 2022.

Tesla Model Y s pohonem zadních kol nabízí dojezd až 455 km (odhad WLTP). Tato verze Modelu Y je nejdostupnější nabídkou, v současné době je přibližně o 375 000 Kč levnější než nejdražší Model Y Performance. Tesla Model Y s pohonem zadních kol navíc nabízí v segmentu kompaktních SUV velmi vysoký poměr ceny a výkonu, protože je standardně vybaven autopilotem, tepelným čerpadlem, HEPA-filtrem pro čistý vzduch v interiéru, prémiovým interiérem (vyhřívaná přední a zadní sedadla, vyhřívaný volant) a prémiovým audiosystémem, který zahrnuje 13 reproduktorů, 1 subwoofer, 2 zesilovače a pohlcující zvuk.

Podobně jako u variant s pohonem všech kol a verze Performance poskytuje přední zavazadlový prostor a dělená sklopná sedadla druhé řady maximální objem zavazadlového prostoru 2158 litrů. Pokud potřebujete převézt více zavazadel, Model Y s pohonem zadních kol může také táhnout až 1600 kg (volitelná výbava). 

Elektromobil Tesla Model Y Rear-Wheel Drive je propojen s mobilní aplikací Tesla Mobile, která umožňuje využívat jedinečné a snadno dostupné funkce, jako je dálkové odemykání, dálkové přednastavení, sledování polohy, režim omezení rychlosti a mnoho dalších. 

Model Y v ČR k 1. září 2022 

SpecifikaceModel Y Rear-Wheel Drive  Model Y All-Wheel Drive – Long Range  Model Y AWD – Performance  
Cena 1.499.990 Kč1.749.990 Kč1.874.490 Kč
Pohon  Rear-Wheel Drive Dual Motor All-Wheel Drive Dual Motor All-Wheel Drive 
Zrychlení 0-100 km/h   6.9 s 5.0 s 3.7 s 
Range  430 km (WLTP odhad na 20’’ Induction kolech) 455 km  (WLTP est. na 19” Gemini kolech) 533 km (WLTP na 20’’ Induction kolech) 565 kilometers (WLTP na 19” Gemini kolech) 514 km (WLTP na 21″ Überturbine kolech) 
Top Speed  217 km/h 217 km/h 250 km/h 
Wheels  19“ nebo 20“ 19“ nebo 20“ 21“ 
Drive  Single Motor Rear-Wheel Drive Dual Motor All-Wheel Drive Dual Motor All-Wheel Drive 
Weight 1 909 kg 1 979 kg 1 995 kg 
Supercharging max speed  170 kW (placené) 250 kW (placené) 250 kW (placené) 
Autopilot Ano AnoAno

Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 170 kW a přístupu k síti Tesla Supercharger společnosti Tesla čítající více než 9000 nabíječek v Evropě a k sítím třetích stran budou moci majitelé Modelu Y bezproblémově cestovat po celé Evropě. První vozy Model Y s pohonem zadních kol se pro Evropu vyrábějí v továrně Gigafactory v Šanghaji.

zdroj: tisková zpráva

46 komentářů u “Nejlevnější Tesla Model Y s pohonem zadních kol už i v Česku”

                1. tam musí být zakopanej pes soudluzi když i Lentyl neví proč 🙂

                1. to si z nás snad děláš legraci ne? to jako bys jako €jropan anebo východní agent chtěl podporovat třídního nepšítele?? 🙂

        1. MG4 – recenze nadšené, platforma lepší než ID3. V2L 2,2 kW v základu, 120 kW nabíjení v základu, všechny moderní asistenty, pohon zadních kol, motor vzadu. Hlavně neskutečná cena – v UK základ s LFP baterkou 750.000 Kč, plná výbava s NMC 900.000 Kč. Co víc si přát, na tohle evropský trh čekal. Co budou dělat „tradiční“ automobilky fakt nevím. ID3 je proti němu hnusná socka, uvnitř obzvlášť. Jo a hlavně – mají je skladem v nekonečném počtu – dost dobrý načasování. 😀

          1. No parada, tak uz cinska EV konecne prevalcuji evropsky autoprumysl. Dekujeme pitomcum kteri evropske EV brzdili ci blokovali. Cina vyuzila prilezitost a spici automobilky predbehla. Flastenci a zastanci „levne“ mobility jsou vlastne pomocnici Cinanu. Ted si muzete poklepat na ramena a pochvalit se za vykonanou sluzbu.

            1. Tak tak, EU automobilky na to měly dost času, ale zákazníky a jejich přání naprosto ignorovaly. Viz ID a dotykové volanty, viz ID a ty strašné plastové interiéry, viz žádné V2L a jen sliby, viz stále tragický software… A ta cena za takovou socku a její reálná nedostupnost, to ani nemluvím. K tomu neochota prodejců (českých) to vůbec prodávat. Já si koupím čínské auto už jen z principu. A klidně si nálepku pomocník číňanů dám na auto. Má sympatie k VW už dávno skončila.

                1. Už chápu, souhlasím. V zásadě EU automobilky dojedou (asi) na svou zkostnatělost. Jsou ve všem o 5 let pozadu. (za Teslou i číňany) Tesla má taky dobře našlápnuto, zase do těch řad zákazníků co chtějí něco jiného než ti co si koupí levné MG. Ale VW nepokrývá ani jeden z těhle segmentů. Levné ID3/ID4 je drahé jako prase a nemůže konkurovat ani Tesle ani MG/Číně.

                2. Můžeš si počíst skopčáku, jak to dopadlo se zářnou budoucností země, které vládne prý „nejvíce cool diktátor na světě..“(nápověda Salvádor). I tady je pár blouznivců, co by preferovali bitcoin v každé situaci a platbě, stejně jako pár dalších blouznivců preferuje zkratovozy – téměř v každé situaci a potřebě. Jen si tu zářnou budoucnost užijte obě skupiny….

              1. Má sympatie k VW, potažmo Škodě skončila rovněž, neimplikuje to však, že je nutno hned lézt do zadku Číňanovi. Kdo si počká, ten se dočká, současný bateriový EV je jen slepá ulička, ať si Číňani pálí prachy ve slepých uličkách, jen houšť. Seš šašek a za pár let budeš bulet „že Ti Číňan to a ono…..“ zrovínka jako Helmuti a s nimi celá EU dneska bulí, že mají drahý ruský plyn a mnoho let tomu ruskému plynu šli cíleně naproti. Oni bulí teď, Ty budeš šašku bulit za pár let……

                1. Slepa ulicka. Jste jeden z tech pitomcu co nam zavarili. No tak se pochlubte kdo ziskal vasi prizen. Lada nebo Moskvic?

                2. Slepá ulička jsi maximálně ty. Jezdím s EV 4 roky a stejně jako ostatní elektromobilisti už spalováky úplně ignoruju. Spalovák je předražený šmejd, který z tebe jen tahá peníze. Elektřinu máš všude v každé zásuvce, na baráku si jí můžeš i sám vyrobit s minimální investicí. Nechápu kdo může podporovat dál spalováky, který nemají naprosto žádný výhody, jen miliión nevýhod. A mimochodem, dochází ti, že bez elektřiny nebudeš mít ani benzín? 😀

                3. Cim dal vic se potvrzuje, ze lobing za spalovaky a lobing za ruZZaky delaji stejni pitomci. Vypada to na cilenou aktivitu krivych kolaborantu.

              2. Jezdíš s EV 4 roky? Co to je v životě lidském 4 roky, co je to v životě kvalitního auto 4 roky? Nic, jen prd. Ne tak v životě zkrato.mrdky. Co Tě vede při té úžasné spokojenosti se současnou zkrato.mrdkou poohlížet se po jiné? Ono to není až taková výhra, že? Já budu mít naftu do té doby, co na naftu budou jezdit kamióny a náklaďáky, víš, šašku? Nejsem vůbec odvázaný z toho, že se věci a zboží vozí celkem marně a zbytečně tam a zpět. To není koncept, kterému tleskám. Ale když už je to takhle ve světě doku.veno, má to pro mně tenhle malý pozitivní vedlejší efekt, můj diesel bez šťávy nebude.

                1. Aha, takze premistujete naftu z nadrze kamionu do sve nadrze.

                2. Jinak, než podle sebe jiné soudit neumíš, skočáku, že ne? Víme….

                3. Právě že naopak, spokojenost je maximální, ale jsou tam omezení plynoucí z technologie roku 2012/2013 – dojezd. V té době stála baterka asi 5-10x tolik co stojí dnes. Takže hlavní důvod k výměně je postup z 20 kWh na +-50-60 kWh, což je 3x tolik za nižší cenu. Moje auto stálo tenkrát nové 1,1 mil Kč, dnes za 0,7-0,9 mil Kč máš auto s 3x takovou baterií a navíc s termomanagementrem, což je super. Navíc si můžeš si i vybrat nehořlavou LFP s prakticky nekonečnou životností, ideální pro lidi co hltají propagandu o tom jak EV hoří a baterka vydrží 3 roky. 😀 Ale v podstatě na 95% jízd mi dojezd stačí, jen jet někam po EU nemůžu, což mě mrzí, protože bych chtěl. Nabíječek je všude mraky.

                4. No jasne, ja cerpam z elektrickeho kamionu elektrinu do Tesly. Ted jste me nacapal. A vite ze ja jezdim EV 8 let a uplna pohoda. A na konci te slepe ulicky se buduje krizovatka vcetne najezdu na dalnici. Zato se ta spalovaci ulicka zacina drolit a casem bude zacpana srotem ktery ridici odstavili.

                5. Viete co je ironia? Ze sice mate EV ale chodite s nim po uhlovodikoch. Takze, co prestaneme pouzivat tu ropu 😀 ? Ak chcete byt uplne zeleny mali by ste chodit po hline.

                6. @Xblb. Zrovna ted resim co mam delat s prebytkem z fve. Do Tesly se vejde tak 2h nabijeni, Leaf je plny, bojler varici, topeni netreba. Tak budu asi ohrivat bazen, ktery ma uz tak 29°C. Nemate nejaky jiny napad?

              3. „Nechápu kdo může podporovat dál spalováky, který nemají naprosto žádný výhody, jen miliión nevýhod.“

                Máš pravdu. A proto se jako nová auta prodávají v drtivé většině právě spalovací auta nebo hybridy, že? 🙂 Pro BEV se rozhodne tak 5% nebo kolik? Samozřejmě, na trhu, kde nejsou pro BEV dotace a pobídky.
                Všichni jsou hlupáci, jenom ty a tobě podobní fanatici jsou géniové.

                1. Tak to je vždycky, že většina jsou hlupáci a koupí to až to bude mít soused. Do té doby je nic nezajímá, natož si o něčem něco nastudovat. Prostě jen přežívají své životy. Ale mně to nevadí, čím jich bude míň tím víc výhod pro nás. Takže prosím podporujte spalováky co nejdéle. 😀

                2. Siasek:
                  Já nepodporuji nic a nejsem ani ICE ani BEV fanatik. Je mi jedno v čem budu jezdit, jen to musí pro mé účely dávat smysl a musím na to mít, to je vše.
                  Ale pozoruji, že z majitelů EV (většiny) se po čase stanou fanatici, nenaslouchající argumentům, mající svou pravdu a nic jiné neexistuje. Tak si to užívejte…

      1. Proč na střechu? Jsem myslel, že Y je uvnitř větší než 3 a děti se tam vejdou. Já to kupovat nejdu, pro mě to auto není, vůbec se mi nelíbí a na to, co nabízí, je drahé. Ale jsou tu fandové (fanatici), kteří si to koupí v pohodě.

        Ne, barva není na autě nejdůležitější, to jste vůbec nepochopil, co jsem chtěl napsat. Nebo pochopil a snažíte se být vtipný, přitom jste akorát trapný a děláte ze sebe blbečka 🙂

Napsat komentář