Nezávislá organizace Green NCAP označila za nejekologičtější auto se spalovacím motorem hybridní model Toyota C-HR.
NCAP se věnuje nezávislým testům vlivu automobilů na prostředí a v roce 2020 podruhé zveřejnila výsledky svých výzkumů. Nejvíce bodů v nich získaly dva elektromobily. První místo zaujal Hyundai Kona Electric, druhé pak Renault ZOE. Oba získaly maximum, tedy deset bodů z deseti, ve všech kategoriích a celkově pak pět hvězdiček.
NEPŘEHLÉDNĚTE TEST: Toyota C-HR – hybridní ufon na čtyřech kolech
Od třetí příčky se umístily automobily se soustavou spalovacího a elektrického motoru a s čistě spalovacím motorem. Třetí místo v žebříčku představuje nejlepší výsledek zaznamenaný mezi automobily vybavenými spalovacími motory, ale i vozy s hybridním pohonem.
Pod kapotou vítězné Toyoty C-HR je soustava složená z atmosférického benzínového motoru 1.8 l spřaženého s elektromobilem o systémovém výkonu 91 kW. Je výsledkem největších zkušeností s konstruováním hybridů na trhu.
Benzínový motor pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu. Toyota C-HR vznikla na platformě Toyota New Global Architecture, která je lehčí než její předchůdkyně o 50 kg. Model C-HR má rovněž nejnižší koeficient odporu vzduchu ve své kategorii: Cx 0,31.
Výsledkem je nejvyšší bodování z aut vybavených spalovacím motorem. Průměrná spotřeba se v testech Green NCAP pohybovala od 5,4 do 7,1 l/100 km. V kategorii „Čistota vzduchu“ získala Toyota šest bodů z deseti.
Koeficient energetické úspornosti získal model Toyota C-HR 6,9 z 10 bodů, v kategorii emise skleníkových plynů se pak Toyota C-HR dočkala hodnocení 5,4 z 10 bodů.
Na čtvrté příčce v bodování Green NCAP se umístil Mercedes třídy C 220d, pátý je Peugeot 2008 1.2 PureTech 110. Oba vozy získaly tři hvězdičky. Další hybrid v řadě, Honda CR-V, získala 2,5 hvězdičky a umístila se až na 13. místě.