Nádherně zrestaurovaný Volkswagen Bus na solární pohon

Ikonický „Volkswagen Bus“ neboli model Westfalia je milovaným mikrobusem hipíků. Dnes je opět vyhledávanou raritou. Nadšenec Daniel Theobald si jej přestavěl na solární pohon.

Nádherná přestavba Volkswagenu Westfalia na solární pohon
foto: Daniel Theobald

Daniel Theobald, který pracuje jako šéftechnik ve společnosti Vecna, si před časem přes inzertní portál Craigslist pořídil zachovalý Volkswagen Westfalia z roku 1966. Tedy téměř 50 let staré auto!

Vůz postupně zrestauroval a přestavěl na plně elektrický pohon. Na střechu pak namontoval sadu solárních panelů díky kterým může auto jezdit pouze na slunce! Pokud ale zrovna nesvítí, je jeho dojezd omezen pouze na asi 32 km.

Celá přestavba ho vyšla na ne zrovna malých $30 000 (asi 750 000 Kč). Navíc v současné době pracuje na dalším vylepšení, kdy chce do auta zabudovat větší li-ion baterii.

Jeho soukromý projekt se navíc přelévá i do profesního světa. Zkoumá totiž možnosti jak stejné li-ion baterie využít také v robotech, které firma působící v oblasti zdravotní péče vyrábí.

12 Comments on “Nádherně zrestaurovaný Volkswagen Bus na solární pohon”

  1. Jestli je toto nadherne
    Jestli je toto nadherne zrestaurovany vuz tak snim svuj klobouk. Napr – snižení (podle vseho vzadu vyhozením reduktoru) nepuvodni disky a misto původního motoru elektro.
    Autor titulku (článku) by se mel podivat jak vypada restaurace napr sem:
    http://www.samsgarage.org/projects/1950-brezel-aus-schweden/toc
    s uctou a zachováním púvodního.
    Takto zničit 50 let staré auto….

    AD solarni clanky: na strese ma 1300Wp… tj denne z toho muze dostat odhaduji max tak 2 kWH. (nejsou kolmo k slunci…) To bude tak dojezd 10-15km?
    Píše že s tím rozváží děti do školy a na mimoškolní aktivity.
    No nemyslím si že by to šlo bez dobíjení z elektrické sítě.
    Toto rozhodne neni auto na solarni pohon.

  2. V počasí co panuje
    V počasí co panuje poslední dobou se nápadu ani nedivím. Celkem zásadní informací by bylo, jaký přínos ten solární panel má. Jestli je schopen vůbec baterii dobít a za jak dlouho. S přímým pohonem bych moc nepočítal, ale přijde mi to jako super věc pokud jede člověk na nějakou čundr/dovolenou. Někde stráví pár dní a má elektřinu k dispozici celou dobu, případně si dobije baterie na další malý výlet.

    1. Tenhle koncept se
      Tenhle koncept se solárními panely (ideálně s tenkostěnnými zabudovanými přímo do karoserie) bude ideální např. pro elektrická obytná auto, která mají velkou plochu karoserie i možnost zabudování velké bateria pod podlahu. Stanou se tak plně energeticky nezávislými a se spalovací elektrickou toaletou budou závislé jen na zdroji vody pro sprchování a kuchyni.

  3. The components used
    The components used are:

    Elmo motor controller
    Moog brushless motor
    Solbian solar panels (10×130 watt panels on roof, 20×100 watt on optional trailer)
    Genasun solar controllers
    Manzanita micro battery charger
    Boston Power Swing 5300 cells (arranged in a 4p1020s configuration)

    The Bus can go as fast as 120 kilometers per hour, but again going that fast wastes a significant amount of energy due to wind resistance. It has a range of about 56 kilometers if there’s no sun based on energy stored in its batteries. Range can be increased by simply adding more batteries, but since I never drive that far, adding additional batteries would add weight and cost.

Napsat komentář