Ke zlepšení dopravní bezpečnosti v hlavním městě by nejvíce přispěly kvalitnější vozovky. To je názor 48 % Pražanů dotazovaných v průzkumu společnosti Cyclomedia, který se věnuje dopravní situaci v evropských metropolích. Na druhém místě navrhovaných bezpečnostních opatření se u pražských obyvatel umístil zákaz vjezdu automobilů do centra.
Průzkum s názvem Urban Road Safety Index 2022, který mapuje postoje obyvatel k dopravní bezpečnosti, se uskutečnil letos na jaře. Zúčastnilo se jej celkem 3 890 respondentů z 16 měst Evropy (z toho 300 obyvatel Prahy).
Nelichotivý evropský prim hraje hlavní město v oblasti rizikových křižovatek – 67 % Pražanů se jim cíleně vyhýbá, a to i za cenu zajížďky. Přehlednější křižovatky by přitom podle 31 % respondentů přispěly k vyšší dopravní bezpečnosti města. S tím souvisí další zajímavé zjištění průzkumu: až 45 % Pražanů neví, kam mají rizikové dopravní situace nebo křižovatky hlásit.
Řešení? Veřejný prostor v digitální podobě
Se zvyšováním kvality vozovek a úpravami rizikových křižovatek by radnicím v Praze i dalších českých městech mohly pomoci chytré technologie a data. Ty produkuje například společnost Cyclomedia, lídr v oblasti mobilního mapování veřejného prostoru a analýzy dat, která v těchto měsících provádí ve spolupráci s platformou Mapy.cz snímkování veřejného prostoru v celé České republice.
V rámci projektu dosud nizozemská společnost pokryla více než třetinu republiky a 21 největších českých měst – celkem 38 000 kilometrů českého území. Vzniklo tak 2,8 milionu nových panoramatických fotografií v ultra vysokém rozlišení. Ke každému panoramatickému snímku existuje 3D scéna vzniklá ze souběžně pořízeného laserového skenování, což umožňuje snímky využívat k měření nebo automatické identifikací a klasifikaci objektů, jako jsou dopravní značky nebo lampy.
Tato vysoce kvalitní a aktuální digitální data mohou prakticky využívat právě města, a to jak k pravidelné kontrole stavu veřejného prostoru a efektivní inventarizaci všeho co do něj patří, tak právě při plánování údržby a přípravě investičních akcí. Úprava přechodu společně s výstavbou ostrůvku, oprava povrchů společně se změnou úpravy vodorovného značení to vše jsou rutinní činnosti, které lze lépe připravit díky digitálnímu dvojčeti města.
Díky možnosti měření délky a vzdálenosti z fotografií mohou data posloužit také jako podklad k dokumentaci. Snímky pořizuje vozidlo opatřené speciálními kamerami, laserovým skenerem a dalšími zařízeními. Kromě fotografií tak mohou v případě potřeby vzniknout i další výstupy, např. mračna bodů. Díky nim lze odhalit poškození (např. praskliny) vozovky či jiných staveb i v případě, že na fotografii není nic vidět.
Data z terénu analyzuje umělá inteligence
Pro města to může být další krok v rámci konceptu smart city. Data jim umožní dokumentovat, posuzovat a archivovat situaci ve veřejném prostoru, aktuální vizualizace ušetří také nákladné výjezdy do terénu. Fyzická kontrola vozovky na vytížených komunikacích může být riskantní, technologie tak zvýší bezpečnost a plynulost městského provozu.
Včasná údržba komunikací navíc snižuje náklady na opravy. Cyclomedia využívá k analýze pořízených dat umělou inteligenci. Ta dokáže na snímcích automaticky detekovat poškozenou vozovku, dopravní značky, graffiti nebo billboard. Data je navíc možné pravidelně aktualizovat – například díky umístění kamer na popelářské vozy, které pravidelně projíždějí většinu ulic.
zdroj: tisková zpráva
Off. Zazracny Iskander…
twitter.com/i/status/1549659066154328064
Ukrajinci prý zasáhli raketou strategický most.
Tak jsem si našel videa poškození a jsem zděšen, že ukrajinský most po zásahu americkou raketou je nepopiratelně v lepším stavu, než naprostá většina mostů v ČR.
To je vážně k zamyšlení…
Most byl zasazen na 12 mistech. UA nechce most znicit, protoze ho potrebuji pri protiofenzive. Akorat potrebuji docasne uzavrit zasobovaci trasu aby mohli deratizovat skrety na svem brehu. Skreti ted nemaji ani zasobovani ani moznost zdrhnout. Je cas ty invazivni krysy zlikvidovat.
Z videa je kromě rozsahu poškození též patrné, že po něm jezdí kamiony dál, jako by se nechumelilo.
Podle ruských zdrojů bylo drobné poškození opraveno do 4 hodin a provoz obnoven v plném rozsahu.
U nás se Barrandovský most, na který nebyl útok veden, bude opravovat 4 roky. 😂
OFF:
Koukám jako blázen na ceny benzínu v DE a je to levnější než u nás 🙂 Patrně taky snížili dočasně nějakou daň. Litr Naturalu vychází i pod 43 KČ. A já blbec jsem dotankoval na Rozvadově za krásných 49,90 s tím, že v DE to bude jako vždy dražší. Naštěstí jenom asi 12 litrů…
Jinak jsem na Rozvadově u EON viděl stát a nabíjet Škodu Enyaq. Když jsem dotankoval, tak už odjela, já tam poblíž zaparkoval a ze zvědavosti koukl na stojan. Byly tam údaje z nabíjení:
Odebraná energie: 46,372 kWh
Čas nabíjení: 1:03:47
Nabíjel do 100% a bylo to na stojanu 50 kW. Tak buď ten Enyaq neměl pořádné rychlonabíjení (je za příplatek) nebo majitel chtěl ušetřit a obětoval hodinu, aby to měl levnější.
Pak ze zajímavosti jsem koukl na druhý stojan 175 kW a tam byly údaje:
Odebraná energie: 22,663 kWh
Čas nabíjení: 0:23:11
A nabíjení bylo do 87 %. To vychází na průměrný výkon kolem 58 kW. To by odpovídalo něčemu jako Kona nebo podobně.