Nabíječky elektromobilů budou brzy vydělávat víc, než čerpací stanice

Nabíjení elektromobilu u nabíjecí stanice BP pulse. foto: BP
Nabíjení elektromobilu u nabíjecí stanice BP pulse. foto: BP

Britský petrolejářský gigant BP (British Petroleum) tvrdí, že jeho síť nabíjecích stanic už brzy začne vydělávat víc, než čerpací stanice.

BP provozuje v Británii síť nabíjecích stanic BP pulse. Podle interních čísel BP se rychle blíží doba, kdy budou rychlonabíječky vydělávat více, než čerpací stanice. A podle BP by už minimálně od roku 2025 měla být celá divize nabíjecích stanic zisková. Prodej elektřiny v nabíjecích stanicích vyrostl za 3. čtvrtletí 2021 meziročně o 45 %.

SOUVISEJÍCÍ: Ropná společnost BP kupuje britského výrobce a provozovatele nabíjecích stanic Chargemaster

BP od začátku vsadilo na rychlonabíječky, tedy nabíječky s výkonem minimálně 50 kW. V současné době jich v Británii provozuje 11 000, do roku 2030 jich chce mít 70 000. BP samozřejmě není jedinou petrolejářskou společností, která v oblasti nabíjecích stanic působí. Podobně provozuje vlastní síť nabíječek třeba nizozemský Shell. Ten chce mít do roku 2025 dokonce půl milionu nabíječek. Sází ale kromě rychlých také na pomalejší typy nabíjení.

zdroj: Reuters

35 komentářů u “Nabíječky elektromobilů budou brzy vydělávat víc, než čerpací stanice”

  1. Sez odboru Skoda auto. Seznamzpravy.cz:
    Tradiční vozy se už teď kvůli tomu přestávají vyrábět. Jasný příklad je to, že jsme „zabalili“ Fabii Combi. Do jejího vývoje jsme přitom dali už miliardu, ale zjistili jsme, že to nemá budoucnost. Že se v roce 2026 vyrovná cena spalovací Fabie s cenou elektrické Fabie Combi.

    To pak nemá cenu dělat, to proděláme peníze. A prodělat investovanou miliardu je méně než pak dělat celou plytkou sérii těch aut. Náš kontroling to celé propočítal, nechtěl jsem tomu věřit a bylo mi to líto, navíc Fabia Combi je v Česku velmi oblíbená. Když přišla ta zpráva z koncernu, řekli našim lidem, kteří na tom dělali: Položte to nářadí a končíme.

    1. jj, klasické automobilky mají problém. Vydělávají jen na ICE, jejiž prodeje půjdou dolu. Tím ztratí objem výroby, čímž na nich přestanou vydělávat. Zároveň s dostatečným předstihem nezainvestovali do vlastní výroby klíčových EV komponent, takže to budou shánět po dodavatelích, kteří je rozhodně nebudou schopni zásobovat (jak říká J.B. overbooked flight:)). Nehledě na to, že nechat si dělat klíčové komponenty dodavately je postaví do role prosté montovny. Jak to říká Elon, ostatní dělají katalogovou výrobu.

      1. Kdyz vydelava Tesla nemaly zisk, tak to bedovani o ztratovosti vyroby BEV u ostatnich nebude zrejme pravdive. VW nakupuje bateriove clanky pod 100 USD/kWh, teda neco pod 90 EUR. Kde je zakopany pes ze i pres takove prodejni ceny nedokazou generovat zisk? Cele spalovaci harampadi je drazsi nez cela bateri. Zrejme na BEV vydelavaji, jenom to nepriznavaji. Ale dobra zprava je, ze uz nikdo nehaji udajne vyhody cmoudu. Cely svet se pripravuje na elektromobilitu. A Cesko? Skoda mluvit.

        1. Ty nové továrny, roboti, zaměstnanci, kteří jsou už nerelevantní a nechtějí se vyhodit,… něco stojí. Ten kdo si ten supply chain nepohlídal dopředu nebude schopen konkurovat někomu, kdo to udělal a navíc si vyrábí klíčové komponenty sám, buduje si expertízu uvnitř ohledně dalšího vývoje. Nehledě na to, že klíčová budoucnost je robotické řízení, kde by se ty klasické automobilky neměly ani o nic pokoušet. Jen v tom nechají spoustu kapitálu, nakoupí LIDARy, radary… a pak si nakonec budou musel nechal zalicencovat FSD Tesly založené na levných kamerách. Je to celé vtipné to pozorovat. Nejlepší Netflix (na který se nedívám).

  2. dávno měl být na každým stojanu pípák na kredytku. Ještě otravnější krom ksichtů za pultem s číslem stojanu jsou dotazy na bonusovou kartičku a sušenčička (fetlá pobytem na pumpě) by náááhodou po chuti nebylaa a podobný fichtloviny na kerý šofér co chce na benzince strávit sotva pár minut to aby měl vůbec nějakou výhodu proti elektromobilistovi není zvědavý 😉 Vo čuchání fetů při tankování nemluvě 🙂 Aléé každopádně BíPí honí triko píár borisovi nalopatu to je jasný 😀

  3. Ušetří za tu osobu, co se ptá „jaký máte stojan?“ (úžasná přidaná hodnota zaměstnance, proč se nerozšířili automatické nechápu), nikdo tam nemusí jedzdit s cisternou tekutých dinosaurů, není potřeba investovat do ohromných nádrží a udržovat je… Stačí natáhnout kabely a prodává to 24/7 🙂 No brainer 🙂

    1. Pokud nebudou nabizet vedlejsi sortiment zbozi, tak tu osobu za kasou nepotrebuji. Ale casto se prodava prave i ten vedlejsi sortiment, ktery ma dobrou marzi. A kdyz nabijeni trva dele, tak verim, ze bude existovat spojeni nabijecka, restaurace a maly obchudek. Tim se da vse skloubit a zadny cas navic nebude nutny.

        1. Když odstraníte podavače, tak tam místo něj dáte hlídače. To je prašť jako uhoď. Že by jste se procházel mezi regály se zbožím a nikde ani noha, to opravdu nehrozí.

          Ostatně na lepších benzíkách vám ten „podavač“ udělá kafe, bagetu, párek v rohlíku, atd. Zajistí čistotu uvnitř a venku atd. To bez lidí nevyřešíte.

            1. „V obchodě budou zákazníci nakupovat, pokud mají bankovní identitu a zároveň si stáhnou speciální aplikaci. Každý tak bude jasně identifikován a dvojitý vstup do prodejny nevpustí nikoho bez této identifikace.“

              Jasně, tohle chci na každé benzince. Aby se tam žádný náhodný kupující (u benzínky značné procento zákazníků) vůbec nedostal. To zní jako báječný business plán pro benzíku. Ušetřím plat jednoho „podavače“ a o desítky procent si snížím tržby.

              U místních „potravin“ kde stejně nekupuje 90-95% místních to trochu fungovat může, ale stejně si odříznu desítky procent zákazníků, kteří chytrý mobil nemají nebo si nehodlají nic instalovat.

                1. A v té frontě budou čekat na co, když tam náhodného potenciálního kupujícího bez aplikace nepustí ? Na Godota ?

                2. Sorry, ten dvojity vstup me zmatl. Omlouvam se, necetl jsem pozorne.
                  Co se tyka aplikace, tak si ji asi kazdy muze stahnout. Nemel by to byt problem.

              1. Realita je taková, že přes den tam toho prodavače mají. Ten vstup na bankovní identitu je mimo běžnou otevírací dobu prodejny.
                Kdo nemá bankovní identitu, chodí nakupovat jako dosud v běžnou otevírací dobu, kdo má bankovní identitu, může chodit nakupovat i mimo běžnou otevírací dobu prodejny.

                1. Ano, a pro potraviny „na vesnici“ to může dávat smysl protože to reálně rozšíří potenciální množství zákazníků (pokud běžně zavírají v 15-16-17h). Ale na počátku vlákna to bylo dáváno jako řešení benzíky, kde nebude žádný „podavač“, tedy jako vůbec v žádnou dobu. A to fungovat nebude.

  4. Fosilni mafie se pokousi o dalsi prasarnu. Tzv. „Solar Geoengineering“. Vypoustenim malych castic siry do vyssich casti atmosfery by se zmirnilo slunecni zareni na povrch zeme a tim by se oteplovani snizilo. Tim padem by mohli opet vesele prodavat a palit ropu. Jsou to zmetkove a proto je nutne ten ropny syndikat skripnout. Skodi kudy chodi a ted jeste ovlivnovanim globalniho pocasi.

Napsat komentář