Na ojetý vůz se spotřebou 3,3 l/100 km stačí 100 000 Kč

Při plánování nákupu automobilu je dnes spotřeba paliva pravděpodobně jedním z nejdůležitějších faktorů, které řidiči berou v úvahu.

V porovnání s cenami před rokem nejvíce prodělají majitelé dieselů, protože nafta je dražší o celých 40 %, zatímco benzín 95 při současných cenách zdražil meziročně o 15 %. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především nižší zátěž peněženky. Skupina AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, připravila žebříček nejúspornějších a zároveň nejlevnějších vozů s klasickými spalovacími motory nabízených k prodeji na sekundárním trhu. 

V září bylo doposud inzerováno na 64 000 ojetých vozů. Meziměsíčně je tedy zatím nabídka konstantní stejně jako střední hodnota ceny, která se drží na 190 000 korun. „Stabilizace ceny i nabídky na českém trhu ojetin je velice pozitivním trendem a po více než dvou letech je to i útěcha pro všechny, kteří si v dnešní době zdražovaní paliv a energií chtějí pořídit lepší vůz,“ uvádí Luboš Vorlík, výkonný ředitel sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice ze skupiny AURES Holdings, a doplňuje:

„Zatímco poslední dva roky bylo pro zákazníky důležité, jak velký prostor automobil nabízí, nyní zohledňují i provozní náklady. Pokud si řidič vybere automobil, se spotřebou jen tři litry na sto kilometrů, utratí za pohonné hmoty při 15 tisících najetých kilometrech za rok a aktuálních cenách paliva zhruba 18 000 korun, tedy ušetří více než 16 000 korun, pokud by jezdil s průměrným vozem střední třídy.“

Ze zkušeností odborníků z AURES Holdings vyplývá, že nejúspornějším modelem na trhu s ojetými vozy je Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z let 2014 až 2018, který spotřebuje pouze 3,1 l/100 km. Takovýto model se dá aktuálně pořídit za mediánovou cenu 260 000 korun s nájezdem do 130 tisíc kilometrů. Hned za ním je Škoda Octavia Combi 1,6 TDI 81 kW Greenline vyrobená v letech 2014 až 2016 se spotřebou 3,2 l/100 km, jejíž mediánová cena je aktuálně 293 000 korun. Pokud člověk hledá úsporné a zároveň levné auto, se kterým toho tolik za rok nenajede, může pro něho být zajímavou koupí Smart Fortwo CDI 33 kW z let 2007 až 2009 se spotřebou 3,3 l/100 km, jehož střední hodnota ceny je pod hranicí sto tisíc korun a kilometrový nájezd je stále na velmi slušné hranici 130 tisíc kilometrů.

TOP 10 nejlevnějších a nejúspornějších vozů nabízených na sekundárním trhu v České republice:

Spotřeba (l / 100 km)Střední hodnota cenyNajeté kilometry (medián)
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW3,1260 000 Kč129 449 km
Škoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline3,2293 000 Kč176 482 km
Renault Clio 1.5 dCi 55 i 65 kW3,3210 500 Kč71 281 km
Smart Fortwo CDI 33 kW3,399 552 Kč130 894 km
Škoda Fabia 1.2 TDI 55 kW3,4120 000 Kč136 500 km
Škoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW3,4181 000 Kč129 800 km
Volkswagen Polo 1.4 TDI3,4209 500 Kč87 697 km
Hyundai i20 1.1 CRDi3,4198 000 Kč60 425 km
Volkswagen Golf 1.6 TDI 813,4300 000 Kč113 174 km
Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDI i e-HDI3,5282 500 Kč170 716 km

Žebříček nejúspornějších ojetých automobilů skupina AURES Holdings vytvořila na základě analýzy údajů o dosavadních nabídkách ojetých vozů v komisích, na webových stránkách a v autobazarech na celém českém trhu v září 2022. Nezohledňuje však hybridní vozidla a elektromobily, jejichž ceny se výrazně odchyluje od mediánu cen ojetých vozů se spalovacími motory.

zdroj: tisková zpráva

52 Comments on “Na ojetý vůz se spotřebou 3,3 l/100 km stačí 100 000 Kč”

      1. CENY NABÍJENÍ NA KOMERČNÍCH NABÍJEČKÁCH 09/2022 😉
        nabíjení IONITY DC350kW = 21 Kč / kWh nereg
        nabíjení TESLA DC250kW = €U +/- 20 Kč / kWh
        nabíjení ČEZ DC150/50kW = 20/18 Kč / kWh nereg 15/13 Kč reg
        nabíjení E.ON DC175/60 = 17/14 Kč/kWh nereg 15/12 Kč reg
        nabíjení PRE DC150/75 = 960/560 Kč/30 min nereg
        nabíjení LIDL DC50 = 6,9Kč/kWh + 2k?? 😉

        https://kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

          1. 😀 😀 dobrý, no nejen že sem o tom neslyšel ale je ti jasný že pod 12 už to nepůjde a současná přislíbená stropovaná za 9 jen na rok… 😉

            Takže průměrný elektromobil jezdící za 20kWh/100km jezdí na veřejných za :
            elektro 400Kč/100km 😉
            beňour 300Kč/100km
            dízlpopelnice bez chcanek flaufu 250Kč/100km
            LPG 200Kč/100km
            a CNG s E85 už dojezdilo 😀 😀 😀 😀

  1. Na uzivatele spalovaku miri nehezka hrozba. ruzzko zvazuje ukonceni dodavek ropy do EU. Bude to docela frustrujici pohled na drahe auto, ktere bude mit prazdnou nadrz a bude necinne stat na parkovisti a bude ho zrat koroze. Kdo je chytry, streli svuj spalovak drive nez se projevi nedostatek PHM.

    1. Skopcaku, z toho, ze ses psychopat Te lze usvedcit kazdy den I s prstem v nose. V jedne vete totiz rikas „On ten Putin je svine, pro mne ale moc hodna svine, protoze kdyz zatahne kohoutky s ropou, tak nebudou moci jezdit ty spalovaci mnohem vetsi svine a proto – ja Te vlastne Putine miluju“ …..

    2. Další mimořádně chybná úvaha, kterých je tady na Hybridu jako maku.
      Přerušení dodávek ropy do EU ze strany Ruska by neznamenalo její nedostupnost, neboť by se nejednalo o dodavatelskou krizi globální, ale vedlo by ke zvýšení cen v EU s následným krachem mnoha odvětví, což by snížilo spotřebu a následně stabilizovalo cenu na nové hladině.

      Naprosto stejná situace panuje u plynu. Plynu je globálně dost, ale pro EU není k dispozici ekvivalentní náhrada ve stejné kvalitě a ceně. Některé země si připlatí, jiné se ohnou a vezmou od Ruska, a pak je tady žebrácká ČR, která na nové západní cenové hladiny prostě nemá (pokud bude dále platit Německu jejich zisky) a dělá ramena, přitom řešení nezná.

    3. Ve skutečnosti se ruská ropa bude přeprodávat přes araby a tak se zdemokratizuje, což už se děje nyní. Podobně je to s naftou. Dříve se přímo z Ruska dováželo významné množství, pak si EU dovoz nafty zakázala, takže se nyní musí nafta z Ruska vozit arabům, ti ji zdemokratizují, přihodí si přirážku a pošlou ji do Evropy. Proto je také nafta dražší než benzín, i když jsou na ni nižší daně.
      A co se týče EV, tak elektřina je stále přes 500 Eur za MWh neboli 12,5 Kč/kWh. K tomu je potřeba připočítat distribuci a DPH a jsme na 17 Kč/kWh. Při spotřebě 20 kWh/100 km je 3,4 Kč/km. U benzínu při spotřebě 7 litrů a ceně 36 Kč za litr je to 2,5 Kč/km. Sice jsou nějaké stropy na elektřinu, ale kdo ví jak to s nimi bude a veřejných dobíječek se stropy týkat nebudou. Na veřejných nabíječkách je už dnes u registrovaných zákazníků cena 18,0 Kč/kWh.

      1. Průšvih je, že pokud do grafu vyneseme osu trendu růst cen elektřiny od roku 2020, tak bychom se na začátku roku 2024 stejně dostali někam na 500 Euro za MWh. To znamená, že hladina 500 Euro není záležitost nějaké krize, ale nová baseline.
        Obávám se, že toto si většina elektromobilistů neuvědomuje a doufají v návrat na ceny z let 2015-2019, se kterými kalkulovali ve svých ekonomických rozvahách při pořízení elektromobilu.

        1. Zima bude zajímavá a obzvláště pokud bude chladnější než bývá obvykle. Nicméně v delším horizontu 500 Euro za MWh dlouhodobě nebude. Při této ceně by zkrachovala většina průmyslu, takže by najednou nebylo komu dodávat, cena by tak musela klesnout. A stát se může cokoliv. Například EU může změnit názor a bude se chtít domluvit s Putinem. To by rázem klesla cena elektřiny někde k 50 Eur/MWh.

          1. A opravdu klesne? Z jaké míry a jak se ukrajinská krize podílí na růstu cen k hladině 500 Euro?
            Drahý plyn?.O kolik byl plyn pro elektrárny poslední půlrok dražší, než před rokem? A kromě plynu nějaký jiný „ukrajinský faktor“?

            Já se obávám, že trend line z roku 2020 právě ukazuje, že bychom teď stejně byli někde na 300 Euro, Ukrajina NeUkrajina.

            Opravdu část průmyslu nemůže zkrachovat? Nikdy se to nestalo?

            1. Konflikt na ukrajině se na ceně podílí tím, že Evropa se nechce dohodnout s Putinem. Evropa si radši vezme dva svetry a nechá zkrachovat průmysl než aby se s Putinem domluvila. Putin má hodně plynu a neví co s ním. Například výměnou za zrušení sankcí by mohl Putin přistoupit na posílání plynu za původní ceny. Ještě před problémy s NS2. Ceny elektřiny určuje nejdražší elektrárna, která zrovna vyrábí. Najednou by bylo hodně plynu, plynovky by mohli jet na 100% a najednou máte elektřinu za ceny před rokem. Poklesly by i ceny emisních povolenek, protože nyní se pálí více uhlí a místo toho by se pálil více plyn, který má poloviční emisní povolenku.

            1. pro Bambule…. Jako dříve už nebude nic…. Tak už se ví, proč ukrajinské děti hajlují na ukrajinské tanky — bodejť by ne, když mají na sobě namalované HAKENKROJCI !!!😳… Ale to ty přece víš, když to natočili zrovna Němci a prošlo to německými médii…A to se např. v německé mutaci videoher nesmí objevit hákáče ani u nepřítele…V separatistických oblastech se ruské etnikum jistě velmi těší na osvoboditele tohoto druhu. (chtěl jsem ti sem na ukázku dát ten symbol, ale mezi emotikony není 😉. Tak třeba to bude brzy napraveno ☹️)

              1. Na druhou stranu to bylo jen na jednom ukrajinském tanku, který německý reportér omylem natočil při rozhovoru s ukrajinským vojákem. Těch nacistických symbolů je v ukrajinské armádě hodně. Nicméně neplatí, že by každý ukrajinský voják měl na sobě vytetovaný hákový kříž nebo podobiznu Adolfa Hitlera.

                1. A mohu naivně dětskou otázku?
                  Proč je taky okamžitě nevykopli z armády, jako u nás Čermáka a Matonohu?

                2. Co to je za nesmyly? Nepletes si to s tetovanim wagnerovcu? treba si vygoogluj jmeno Dmitry Utkin. To jsou pravi fasouni. Vsak taky rusaci a fasouni si podavali ruce nejen v historii, to plati porad.

              2. Jak hodne musi mit clovek nasrano v palici, aby veril a dokonce mohl sirit takoveto hovadiny jako drvostep? Proc takove lidske hovadko schvaluje zverstva ruske armady, jenom proto ze mu nekdo podstrci nejake video? Me to hlava nebere, jak malo staci nektere bezmozky zmanipulovat a delat si s nimi co chces. Drvostepe, jsi normali lidska troska a ubozak.

                1. pro pituru… Hele přibrzdi trochu telátko…Na tebe sedí jedno rčení: ,,Ten by zapřel i frňák mezi bulvama!!“ 🤥🤡🙄😁

                2. Tak kde mas dukazy o tech ukrofasitech ? Tak sup sem s tim, at se muzu zasmat.

                3. Pro pituru…Tobě nepomůže už ani rána do hlavy svěceným kladivem 😉😃

                4. DR :aneb klasika „prase vidí hvězdy, až když ho někdo kopne do rypáky“Tím končím, a všem realistům hezký víkend.

                5. Jj, kdyz ma drvostep dat neco hmatatelneho, nejaky smysluplny argument, tak z nej vypadne jen bezduchy slint. Klasika. Ona ta jeho moudrost je totiz tak obrovska, az je jednoduse nesdelitelna.

                6. Drvostep premysli co by odpovedel na moji otazku:)

                  twitter.com/ArchiveArmory/status/1573286336202964994?s=20&t=yzInVhW5WiVbhp7dKywZmA

                  proto ten obdiv k Rusku – s temi by si dobre rozumel 🙂

                7. To je prijimaci test pro ruzzkeho dustojnika, nebo to bude obycejny Kanonenfutter a musi se zbavit „zhoubneho“ mysleni? ruzzakum to fakt mysli politicky.

                8. Ze ruzzko kopiruje nemecke nacisty je jasne. Tady nazorna ukazka jak to musi vypadat v ruzzkem koncentraku
                  twitter.com/DefenceU/status/1573346176396664833

      2. Od 1.10. budu mit NT za ca. 4kc/kWh se vsim vsudy. Nevim kdy to muzou zvednout, ale zatim to zustava. Tak i s 20kWh/100km mam 80kc/100km. A z fve jeste levneji. Bohuzel brzy pujde cela vyroba do topeni, ale nektere slunecne dny mam vyrobu i v zime vyssi nez protopim. Takze zatim to vypada skvele. Sirite poplasne zpravy. A jen demagog pocita se spekulativni cenou elektriny v budoucnu oproti aktualni cene benzinu. Vsak vam ten benzin take zdrazi.

        1. Váš distributor má ještě nakoupeno za levno. Nakupoval dlouhodobé kontrakty nějaký ten rok zpět. Samozřejmě tento kontrakt není na dobu neurčitou. V řádu měsíců musíte očekávat, že Vám to zvedne na strop. Tj zhruba 9 Kč/kWh s DPH, možná i více kdo ví jak ty stropy budou fungovat.
          Benzín dražší být nemusí, protože ten se řídí celosvětovými cenami ropy a vysoká cena elektřiny je jen problémem Evropy.

              1. 😀
                Zapřel jsem se a na Novinky jsem se podíval. Pobavilo.

                Od té doby, kdy byl můj účet zrušen poté, co jsem do fóra napsal „Proto by mě právě zajímalo, jak běžný Ukrajinec zpětné hodnotí kroky vlády, které za ukrajinskou stranu vedly k válce.“, což bylo adminem vyhodnoceno jako „Schvalování trestného činu, popírání či ospravedlňování genocid“, na tento humoristický web chodím jen ojediněle.

                A jiné účty si z principu nezakládám.

                1. 42:Poslení dobou Novinky „otáčí“ možná jim dochází, že s „jedinou správnou, údernickou pravdou“ po vzoru čt to dál nepůjde.

                2. Na začátku konfliktu na Ukrajině na novinkám zrušili účty všem, kteří hodnotili konflikt neutrálně nebo prorusky. Pravděpodobně tak přišli o polovinu diskutujících, ale to je jejich problém.

                3. pro všechny… nechci dělat ještě chytřejšího než jsem, ale všimněte si, že USA kontrola evropských medií ohledně diskursu o válce na Ukrajině je prakticky dokonalá… Pokud se někde objeví článek zpochybňující Německo, je jistě náležitě schválen…Myslíte si snad, že polský požadavek válečných reparací zrovinka teď je náhoda??

                4. Dr:“Rozděl a panuj“ stále to platí, to samé, když v minulosti římané rozšiřovali území, tak standartně podpořili toho slabšího.

              2. Kdyz je cedule sleva az 90%, tak take bezite abyste byl prvni? Je predvolebni obdobi a nejaka takova poplasna zprava se vzdy hodi. lidicky, bude zle, musime vlezt putinovi do tlusteho streva. Vsak zname jak zeman lhal pred volbama. Navic v DE je putinova AfD a ty swiine take siri poplach. Rozhodne nestoji plyn v DE 35x. Dva jejich poslanci vyjeli na referendum do okupovanych uzemi. nastesti kdy jim lid klepal na dvere, tak je stahli zpet a ted se kajou. puti=potkan a vsichni kolem to same.

                1. Těch 35x byl extrém, ale také z odkazu::::::Deník Bild upozorňuje, že horor nezažívají jen běžní spotřebitelé, ale také podnikatelé. Andreas Stumpf z Olpe ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko je partnerem ve společnosti na zpracování kovů. „Vyrábíme bezešvé měděné trubky. Plyn potřebujeme pro pece, bez nichž nejde vyrobit ani jedinou trubku. Máme spotřebu plynu kolem 4 000 000 kWh. Netuším, co budeme dělat, protože pro nás se zvýšila cena plynu o více než 1000 procent. To nemůžeme přenést na naše zákazníky,“ uvedl.::::Takže to je dle Vás také „poplach“?

                2. A tady další „poplašňáci“::::www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-skoda-plyn-stehovani-vyroba-presun-evropa-eu-nemecko.A220923_112436_automoto_fdv

                3. 3k. Loni byla jednu dobu cena plynu na 5Eur a delsi dobu kolem 20E. To byla hodne zvlastni cena, ktera nemohla mit dlouhe trvani. Pokud nekdo mel to stesti a zafixoval si ji na 1 rok a ted musi platit vic, tak samozrejme muze to byt extremni narust. Ale to by pak mohli take narikat, ze je ropa nekonecne draha a pred 2 roky za odber dostaly zaplaceno. Odkazovat se na extremne nizke nebo extreme vysoke ceny je vzdy trochu nesolidni.

                4. idnes/dnes skupiny agrofert si rad prihreje polivcicku. treba ta obehrana lez o lipske burze. Pres Lipsko se ceska elektrina vubec neobchoduje. Tam se obchoduji jen prebytky, ktere CR vyvazi. A nejvic vyvazi Tykac. Samozrejme ze energie je ted problem. kdo to zavinil? Odpurci dovozu LNG co znemoznili prubezny nabeh kontraktu. To bylo kecu, ze ruzzky plyn je spolehlivy, laciny a vubec nejlepsi. Ja tvrdim uz desetileti, ze obchod s ruzzkem je vzdy ten nejdrazsi, protoze konecny ucet bude zdrcujici. No a ted to prislo a nutne kontrakty na LNG nejsou. dekujeme nasim ruzzkym kolaborantum, kteri to zavinili.

  2. Našel jsem si výtěze testu na spritmonitor.de

    Medián je 4,8 a průměr přes 5 litrů.
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=1&power_s=88&power_e=88

    A to nemluvím o debilním nadpisu. Do 100 tis je tam pouze jedna věc, kterou ani nelze pokládat moc za auto. Spíše je to motorizovaná krabička.

    Navíc je to samej přetechnizovanej diesel. Pokud mě zajímají náklady, tak si koupím auto, které sice žere 6l benzínu protože je to starej nepřímej vstřik, ale v budoucnu na tom ušetřím, protože nebudu muset řešit závady novodobejch složitejch motorů.

Napsat komentář