Na český trh jde jednotná platební aplikace pro nabíjení elektromobilů

Na český elektromobilový trh vstupuje nová platforma Smart Fuel Pass od společnosti Ultima Payments. Jedná se o mobilní aplikaci, která propojuje platební systém s nabíjecími stanicemi a zároveň poskytuje uživatelům aktuální informace o stavu dobíjení a vzdálený přístup k nabíječkám. Platforma tak přivádí komplexní řešení pro řidiče elektromobilů i samotné provozovatele dobíjecích stanic. 

Nabíjení elektromobilů funguje na většině českých dobíjecích stanic na principu RFID karet, kterými se musí řidiči autorizovat a až poté mohou vůz nabíjet. Složitý je i samotný systém plateb, jenž probíhá přes fakturu. Modernějších dobíjecí stanice pak již fungují přes mobilní aplikace, které umožňují platby kartou přes platební bránu. Nová platforma Smart Fuel Pass, kterou na trh přinesla slovenská společnost Ultima Payments, ale funguje na novém inovativním principu, a přináší tak na trh elektromobility unikátní řešení. 

„Naše společnost je licencovaná Národní bankou Slovenska, díky čemuž můžeme klientům zřizovat vlastní bankovní účty a poskytovat tak skutečně bezpečné platební řešení, a to v jakékoliv zemi Evropské unie. Samotná aplikace Smart Fuel Pass funguje tak, že si zákazníci založí účet a nabijí si ho předem penězi, které se jim po každém použití nabíječky strhávají. Platebním prostředkem se tak stává mobilní telefon, jenž je zároveň i platebním terminálem,“ komentuje Ladislav Lopatka, CEO společnosti Ultima Payments.

Řidiči si jen nainstalují aplikaci do mobilu a propojí se skrze ni s konkrétní elektro nabíječkou. Přes aplikaci pak mohou nejen platit, ale také nabíječku kompletně ovládat. „Uživatelé vidí například jak postupuje nabíjení elektromobilu, míru spotřebované energie nebo třeba mohou na dálku nabíjení zcela zastavit. Platforma má v sobě nahranou také mapu, díky které má zákazník přehled o aktuální dostupnosti nabíječek,“ doplňuje Lopatka a dodává, že přínosem platformy pro samotné provozovatele stanic i ty, kteří o jejím pořízení teprve uvažují je, že si online založí smlouvu, vytvoří místa na mapě a svépomocí připojí vlastní nabíječky za vlastní tarif. 

Trh elektromobility do budoucna poroste

Partnerem nové platformy se stal největší poskytovatel platebních služeb a technologií na světě – společnost Global Payments. Ta do systému implementovala platební bránu, přes kterou probíhá dobíjení peněz na účet. „Partnerství se společností Ultima Payments je pro nás příležitostí, jak vstoupit do nového segmentu, který má nejen v Česku, ale také v celé Evropě velký potenciál. Evropská unie plánuje do budoucna masivní nárůst elektro nabíječek, a to zejména kvůli plánu Fit for 55, který mimo jiné zakazuje prodej nových automobilů se spalovacími motory po roce 2035,“ říká ekonom společnosti Global Payments Ondřej Stříbrský.

Elektromobilita se v Česku těší stále větší oblibě. Podle dat portálu Čistá doprava bylo v tuzemsku k 30. červnu letošního roku registrováno 12 183 osobních bateriových elektrických vozidel. Oproti minulému roku se tak jejich počet jen za prvních 6 měsíců zvýšil o 27 %. Veřejných dobíjecích bodů je u nás podle stejného portálu 1 841, a to na celkem 944 dobíjecích stanicích. Nejčastěji se jedná o nabíječky ze sítě ČEZ, které pokrývají více než 40 % trhu. To by se ale v budoucnu mohlo změnit a významné zastoupení by mohla pokrýt právě i nová platforma Smart Fuel Pass.

„V Česku jsme v létě spustili první pilotní projekty, a to konkrétně v Jihomoravském a Olomouckém kraji. Už nyní ale vidíme, že je o platformu i službu velký zájem, a to jak stran provozovatelů nabíjecích stanic, tak i samotných řidičů. V blízké době tak plánujeme rozšíření i do dalších českých měst,“ doplňuje Lopatka. 

Na Slovensku platforma pokrývá již 35 % trhu

První nabíjecí místo bylo v ostrém režimu na Slovensku spuštěno teprve v červnu letošního roku. Zájem o platební řešení ale významně roste a do konce října bude do systému připojeno přibližně pět set nabíjecích míst. „V současné době pokrýváme 35 % nabíjecích stanic na Slovensku, což představuje největší síť nabíječek na trhu. Do budoucna pak kromě projektů v České republice plánujeme expanzi také do Maďarska, kde aktuálně připravujeme přibližně sto nových nabíječek,“ doplňuje závěrem Ladislav Lopatka.

zdroj: tisková zpráva

29 komentářů u “Na český trh jde jednotná platební aplikace pro nabíjení elektromobilů”

      1. Ja bych to zas s tou hysterii neprehanel.
        Pri zakladni pozornosti uzivatele (neprovozuju rootnuty telefon nebo telefon ve vyvojarskem rezimu, neinstaluju podivne certifikaty nebo aplikace z neznamych zdroju, pokud mi to „prihlasovaci stranka“ nabizi) toho neznama sit moc napachat nemuze. Maximalne odposlechnout nejaka data o kterych si autor aplikace mysli, ze nestoji za sifrovani.

        Samozrejme se bavime o rozumne soucasnem a aktualizovanem telefonu, ne „vraku“, ktery byl deravy jak reseto uz novy a/nebo co uz x let nedostava bezpecnostni zaplaty. Ale necemu takovemu uz snad dneska moc zodpovednych lidi sva data nesveri…

      2. a stát u toho na levé noze s tváří obrácenou k západu. Ale jen v liché dny sudých měsíců, v ostaní na pravé noze s tváří obrácenou k jihu. Tedy pokud zrovna nemá svátek jméno začínající samohláskou, pak platí to první. Samozřejmě ne pro neslovanská jména.

        Může být vůbec nabíjení ještě jednodušší?

        1. Porad lepsi mit druhy mobil, nez vytahovat na benzince penezenku a stat ve fronte u kasy. S mobilem u nabijecky kliknete na prislusny stojan a uz se nabiji. Vyuctovani probehne automaticky. Ani tankovani s kreditkou neni jednodussi. Ale vam je zbytecne neco psat. Perly svinim hazeti ma vetsi smysl.

          1. Tak můžeme porovnat 😀
            Zítra v Praze v Holešovičkách na MOLce směrem do centra. Přijedu přesně v 10:00 a počítám, že budu odjíždět tak v 10:05. Přijeď taky v 10:00, nabíječku máš hned za pumpou. Zaručeně bude prázdná, protože jen blb by se při příjezdu do Prahy postavil na nabíječku. Tak se tam postav a porovnáme.

            1. A proc bych mel nabijet za placeni, kdyz to mam doma vetsinou zadarmo. Udelame jiny pokus. Vy natankujete na kterekoliv benzince a ja nabiju doma a pak porovname kolik jste vy zaplatil a kolik ja. A muzete natankovat treba i tu vasi arktickou ropu zakopanou v zemi. Teda pokud uz neni nasakla v podzemi. Vzdy to budu mit vyhodnejsi.

          2. Peněženku jsem na benzince nevytahoval ani nepamatuji. Vytahuji mobil, tam si zaznamenávám tankování a s ním taky platím. Fronta u kasy na benzince? Co to je? 🙂

            Prostě přiznejte, že to nabíjení je násobně časově náročnější i přesto, že „jenom“ s mobilem kliknete na stojan a nabíjíte. Jinak jste za hlupáka, s prominutím.

            A když už se bavíme o jednoduchosti nabíjení…
            http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=12&t=1269&p=19709#p19709

            A to není ojedinělý případ, co tam čtu, tak se stává docela často, že nabíječka nekomunikuje, nebo nabíjí a za 5 minut přestane a pod.

            1. Na verejne nabijecce jsem nabijel snad pred rokem. Nabijim doma vetsinou z FVE. Kdyz jedu na benzinku pro benzin do sekacky, tak se mi chce blejt. Takovy smrad jak na benzince tak v aute. Drive jsem to nevnimal, to jsem mel vzdy kanystr v kufru. Dnes hnus velebnosti. Kdyz prijede nekdo se spalovakem na navstevu, tak po nastartovani silenej smrad na zahrade. Nevite vubec co poustite do vzduchu. Jako drive pousteli lidi fekalie primo na cestu, tak dnes vypousti jeste horsi jedy do vzduchu. Jo, kultura je neco jineho a to se musi trochu zmenit.

                1. Ze baterku nelze nabit na povel je kazdemu zname, tak udrzte myslenku a nedelejte ze sebe ptaka s velkym zobakem.

                2. No to vy tady pořád opakujete, jak je nabíjení oproti tankování jednodušší. A já za jednoduchost považuji i to, že mi to trvá 5 minut a ne půl hodiny. Takže je to k tématu. Na rozdíl od těch vašich papouškovaných fráz o ropné mafii, které vkládáte skoro do každého komentu bez ohledu na to, co čem je zrovna řeč 🙂

                3. Ropna mafiie opec a ruzzko maji na svedomi vsechny novodobe valky, nejvetsi devastaci zemekoule a vypousteni nejvice odpadu do atmosfery, vody a pudy. Jen omezenec sahne radeji k destruktivnimu palivu nez k bezproblemove alternative. Stoji za tim obrovske prachy a dezinformacni aktivita. Uplny idioti aktivne podporuji uzivani ropnych paliv a ty mene bystry to nechapou. Proto je nutne a zadouci to opakovane psat aby se ta hloupa masa probrala.

                4. V pohodě, když myslíte, je to váš boj…
                  Ale nazývat lidi omezenci jenom proto, že nemají na drahé EV (nebo jim nevyhovuje), to je právě ta omezenost. Ale nepřekvapuje mě to.

                5. Ten kdo by EV koupit chtel, ale jaksi jeste nemuze, neni omezenec. Omezenec je ten, ktery EV odmita a ani nevi proc a jde si koupit stejne drahy spalovak.

                6. No ale původně jste to tak nenapsal, napsal jste:

                  „Jen omezenec sahne radeji k destruktivnímu palivu nez k bezproblemove alternative.“

              1. S tím hlupákem to bylo myšleno tak, že pokud rozporujete fakt, že nabíjení je x-krát delší i přes vaši proklamovanou jednoduchost placení, tak ze sebe děláte hlupáka. O nic jiného v tom příspěvku nešlo, myslel jsem, že je to pochopitelné. Nevím, proč do toho zase motáte ropnou mafii. Šlo jenom o ten proces nabíjení vs. tankování.

                A co tak sleduji, tak většina lidí dnes platí za PHM bezhotovostně, takže zdržení stejné jako když si vy pípnete u stojanu a čekáte na autorizaci. A na rozdíl od vás, je možnost za PHM platit i hotově, kdo chce. Vy tu volbu nemáte. Fronty jsou občas u Ono, kolem které jezdím, ale tam netankuji. Je to každého volba, jestli chce za pár korun obětovat 10 minut, mě se nechce.

                1. Pamatuji z drivejsich cest se spalovakem. Na dalnicnich benzinkach v DE v patek kdyz jsem se vracel do CR a potreboval paragon na prokazani ceny PHM ze dne cesty, tak byly fronty u kasy dost otravne. S Teslou bych vetsinu cest dojel bez nabijeni. Akorat nevim jak se prokazuje cena elektriny. Existuje tento ryze cesky nesmysl jeste vubec? Dokladani ceny PHM pro vypocet nahrady za pouzivani vlastniho vozidla na sluzebni cesty. Totalni idiocie made in CR.

                2. No vidíte a já frontu u benzinky, stojanu nebo kasy nezažil už dlouho. A když je fronta u stojanů, jedu o pár km dál.

                  Cenu PHM (stejně tak elektřiny) pro účely služební cesty můžete, ale nemusíte prokazovat. Pokud nedodáte doklad o ceně, použije se cena za PHM (elektřinu) vyhlašována nějakým státním úřadem jednou ročně, v lednu a platí celý rok. Což může být teď nevýhodné, protože cena v lednu vyhlášená byla, řekněme 37 KČ/litr benzínu, ale po ruské invazi se tankovalo za skoro 50, takže je lepší si vzít na benzince paragon. Stejně tak to bude s elektřinou, počítám.

                3. Jezdil jsem po Nemecku a ministerstvo urcilo ceskou cenu. Tenkrat to byl podstatny rozdil. Navic ti idioti priznaji jen spotrebu dle technicaku a normy. Debilove cesky urednici. Kdyz jsme jeli v DE s nem. kolegy na nejake jednani, tak jsem z Cechu udelal naschval idioty. Jel jsem pomalu abych jel za normovou spotrebu a vsichni museli na me cekat. A kdyz jel nekdo se mnou, tak jsem nepustil klima, protoze to zere a nikdo mi to nezaplati. Kroutili hlavou a ptali se, zda je v Cezku jeste komunismus. Rekl jsem ze porad jeste nevymrel.

                4. A jak jinak byste to chtěl dělat než normovanou spotřebou dle TP a akt. ceny PHM? Paragon z DE jste klidně mohl donést, by vám to proplatili cenou z DE. Já to dělal tak, že jsem tankoval na Rozvadově a pak mi to vyšlo na nádrž (Do Stuttgartu a zpět) úplně v pohodě, v létě až domu k Praze a v zimě jsem pár litrů vzal cestou zpátky v ČR někde u dálnice.

                5. V civilizovanych zemich existuje pausal ktery zohledni vsechny naklady spojene s prumernym autem. Vypocet je jasny, ujete km x pausalni castka za km. Hotovo. Vsem stejne. Ve firme jsem na vypocet jizd potreboval nekolik archu papiru s nalepenymi paragony, detailni vypocty dennich jizd s kazdodennim paragonem a co ja vim cim jeste. Kolegove se chodili divat z ktereho absurdistanu to pochazim.
                  A jeste jedna malickost. Vedeni jedoho projektu dohodlo se zakaznikem, ze budeme 4 dny v tydnu u zakaznika a jeden den bude homeoffice s tim, ze mame odpracovane hodiny behem 4 dnu. Muj cesky sef me chtel nutit prijet v dobe homeoffice do prazskeho sidla, protoze musim pracovat 5 dnu. Tak jsem v DE u zakaznika po 8 hodinach rekl padla a sel na hotel. Zkratim to, ceskemu sefovi bylo vysvetleno a musel drzet hubu. V CR je jeste hluboky totac.

                6. Samozřejmě, ten paušál by byl ideální. Já to dělal v excelu, měli jsme na to připravenou tabulku a k tomu jsem už pak jenom dodal doklad za PHM a ubytování, za celý měsíc. Ale ta administrativní zátěž pro mě spíš plynula z proplácení diet (podle počtu hodin v DE) než z cest autem.

                  Ale to, co popisujete, tu neochotu pracovat 4 dny v týdnu a pak mít pátek volný, to není specifikum ČR, to je specifikum firmy, pro kterou jste pracoval, tak to nepaušalizujte na celou ČR. Váš šéf byl idiot. Já takový problém neměl, jezdil jsem Po-Pá do DE, začínal jsem v pondělí, jak mi to vyšlo, končil v pátek nebo ve čtvrtek podle odpracovaných hodin, žádný problém. Do firemního systému vykazování jsem dával pořád 8 hodin denně, do výkazu pro zákazníka jsem dával přesně odpracované hodiny dle skutečnosti, teda i s těmi volnými dny. Nikoho ten „rozpor“ nezajímal, šéfovi v ČR stačilo, že sedí počet odpracovaných hodin s tím, co se fakturovalo zákazníkovi do DE.

                7. U jine prazske firmy jsem byl vyslan k zakaznikovi kousek od Köln. Nebydlim v Praze. Sef pozadoval, ze musim nastoupit sluzebni cestu z Prahy. Pozadoval, ze musim prijet do sidla firmy zapsat se s datem odjezdu a zase prijezdu. Pry ze nesmim uctovat z mista bydliste. No take pohorel, protoze pri prvni jizde jsem si zapocital jizdu do Köln a zpet do pracovni doby a v pondeli a v patek byl u zakaznika jen 1 h. Asi to je specificky problem ceskych pitomcu. Ja rikam ze cesky sefove se chovaji presne tak jak bolsevici charakterizovali kapitalisty. A kazdy cesky sef se chova jako ten spravny kapitalista bolsevickeho razeni.

                8. Zase paušalizujete. Já jsem s tím u dvou firem neměl žádný problém. Cestu jsem začal i pak skončil v místě bydliště (bylo to i na cesťáku) a žádný problém. Doba na cestě se do pracovní doby nepočítá, pokud nemáte v popisu práce řízení auta. Což je blbý, když jedu 5-6 hodin, pro mě ztracený čas. Ale zase, za ten čas vám náleží diety, stravné.

                  Prostě, každý šéf se tak nekoná, jak popisujete.

Napsat komentář