Ministerstvo práce a sociálních věcí se stalo lídrem v digitalizaci státní správy. Občané mohou od 10. června komunikovat s Úřadem práce 24 hodin denně bez nutnosti fyzické návštěvy či čekání na spojení s operátorem. Využití umělé inteligence povede ke stejné kvalitě služeb napříč celou republikou. Automatizace jednoduchých činností zároveň uvolňuje ruce úředníkům a dává jim čas na složitější případy a na osobní interakci s občany. MPSV tak směřuje k moderní a uživatelsky přívětivé digitální budoucnosti.
Ministerstvo práce a sociálních věcí se věnuje inovativnímu projektu implementace voicebotů a chatbotů s cílem zefektivnit a zpříjemnit komunikaci s klienty. Tyto technologie představují revoluční krok v digitalizaci služeb a nabízejí řadu výhod jak pro občany, tak pro úřad.
SOUVISEJÍCÍ: Využití AI ve stavebnictví je v Česku zatím v plenkách
Voicebot a chatbot jsou navrženy tak, aby poskytovaly rychlé a přesné informace na často kladené dotazy, čímž se snižuje zátěž na call centrech a zvyšuje se spokojenost klientů. Klienti budou mít zároveň možnost dostat odpovědi na své otázky i mimo standardní pracovní dobu, protože voicebot a chatbot budou k dispozici bez časového omezení.
Díky pokročilým algoritmům umělé inteligence jsou schopny učit se z interakcí s uživateli a postupně rozšiřovat své schopnosti a oblasti, ve kterých mohou klientům pomáhat.
V další fázi pak bude voicebot a chatbot odpovídat i na konkrétní dotazy například k jednotlivým žádostem o podporu a umožní tak personalizovaný přístup k jednotlivým klientům. „Pro klienty to znamená, že mohou získat potřebné informace rychleji a pohodlněji, aniž by museli čekat na spojení s operátorem nebo navštěvovat úřad osobně. To je obzvláště užitečné pro ty, kteří mají omezený přístup k internetu nebo mají potíže s používáním digitálních technologií,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií Karel Trpkoš.
Projekt také přináší úspory pro MPSV a Úřad práce ČR tím, že automatizuje rutinní úkoly a umožňuje úředníkům soustředit se na složitější případy a osobní interakci s klienty tam, kde je to nejvíce potřeba. Tímto způsobem voicebot a chatbot nejen zlepšují efektivitu, ale také podporují inkluzivní přístup k poskytování služeb.
Chatbot na webu MPSV bude dostupný už od pondělí 10. června. Chatbot, který funguje na umělé inteligenci, je schopen komunikovat s uživateli a odpovídat na jejich otázky. Tato interakce je pak použita k výcviku hlasového voicebota.
Díky tomuto procesu se voicebot naučí, jak efektivně komunikovat s klienty, odpovídat na jejich dotazy a vyřizovat jejich požadavky bez potřeby asistence úředníka. Tento pokrok v oblasti umělé inteligence tak přináší nové možnosti pro zlepšení zákaznického servisu a efektivity práce.
„V budoucnu se očekává, že tyto technologie budou hrát klíčovou roli v transformaci veřejných služeb, kde umělá inteligence a automatizace nabídnou nové možnosti pro zlepšení kvality života občanů a efektivity veřejné správy. MPSV je na čele této transformace a ukazuje cestu, jak mohou být moderní technologie využity pro transformaci veřejných služeb,“ doplnil Trpkoš.
Firma Microsoft, jejíž technologie jsou v rámci implementace využívány, podpořila vznik ověřovací verze řešení v rámci svého programu pro adopci pokročilých technologií. Spolu s implementačním partnerem firmou Tekies s.r.o. připravily obě firmy řešení, které efektivně využívá poslední poznatky a nástroje v oblasti umělé inteligence a velkých jazykových modelů.
„Spolupráce s MPSV je velmi dobrou ukázkou progresivního myšlení veřejné správy a interakce se soukromým sektorem. Podle nejnovější zprávy Evropské komise se Česká republika umístila až na 18. místě mezi 28 členskými státy EU v indexu digitální ekonomiky a společnosti (DESI), který měří digitální výkonnost a konkurenceschopnost jednotlivých zemí. Přitom víme, že Česká republika disponuje silným lidským kapitálem s vysokým podílem odborníků a absolventů v oblasti informačních a komunikačních technologií a dobrými digitálními dovednostmi obyvatelstva. Právě každý takový další projekt nás jako zemi může dostat blíže k evropské špičce,“ vidí budoucnost pozitivně Marek Blajer, Senior Account Executive, Microsoft Česká republika a Slovensko.
zdroj: tisková zpráva