Ministerstvo dopravy údajně chystá miliardy na výstavbu nových nabíjecích stanic

Magazín E15 informuje, že Ministerstvo dopravy chce v letech 2021 až 2027 podpořit budování dobíjecích a plnicích stanic až čtyřmi miliardami korun.

Nabíjecí stanice pro elektromobily sítě ČEZ v popředí, v pozadí starý stojan pro fosilní palivo. Právě ČEZ v České republice provozuje nejrozsáhlejší síť nabíjecích stanic.
foto: ČEZ

Výstavba infrastruktury pro alternativní paliva je v České republice podporována dlouhodobě. Např. v polovině minulého roku vyhlásilo Ministerstvo dopravy pátou výzvu OPD v rámci dotačního programu na podporu infrastruktury pro alternativní paliva zaměřenou na vybudování tzv. doplňkové sítě dobíjecích stanic.

Podle nových informací magazínu E15.cz počítá nový dotační program pro roky 2021 až 2027 s tím, že většina (3,3 mld.) z celkových 4 mld. poputuje na výstavbu nabíjecích stanic pro elektromobily. Programy ještě musí schválit Evropská komise.

Nabíjecí infrastruktura v Česku je srovnatelná s okolními státy. Nejvíc nabíjecích stanic v Česku provozují ČEZ, PRE a E.ON, dotahuje Škoda. Na rozvoj nabíjecí infrastruktury se intenzivně připravuje Praha.

103 komentářů u “Ministerstvo dopravy údajně chystá miliardy na výstavbu nových nabíjecích stanic”

  1. Jo, z cizích peněz (dotací) se to buduje lehce, za svoje,
    Jo, z cizích peněz (dotací) se to buduje lehce, za svoje, komerčně by to ČEZ asi nestavěl, nebo ne v takové míře. Když tady dával statistiku obsazenosti jejich nabíječek, tak při průmerném denním odběru na jedné nabíječce cca. 27 kWh (t.j. jedno-dve auta za den :-)) se to těžko zaplatí.

    1. Všechno rozhází, akorát vnoučata našich dětí ještě
      Všechno rozhází, akorát vnoučata našich dětí ještě dluhy z vlády Ano nedokáží zaplatit.
      „Nabíjecí infrastruktura v Česku je srovnatelná s okolními státy“ – Buď počítají jako dobíjecí každou zásuvku na lampičku u postele, nebo je to lež jako věž.

                1. Prdlačky – vařit v černé kuchyni bylo takové peklo, že
                  Prdlačky – vařit v černé kuchyni bylo takové peklo, že se vám o tom nezdá, stejně tak bydlet v blbě větraném baráku s ohništěm – ty lidi byli proti dnešku naprosto uzení – přespěte v tee pee u ohně a budete se divit, co to je, obvzlášť super je použít syrové nebo mokré dřevo.

                2. Ohniště se dřevem mi nevadí ale nevím jestli by vám
                  Ohniště se dřevem mi nevadí ale nevím jestli by vám chutnalo maso uzené na naftě nebo benzinu.

                3. Ve městech se fakt dřevem netopilo.
                  Ve městech se fakt dřevem netopilo.

                4. To je otázka kdy. Ve větším měřítku se uhlí začalo
                  To je otázka kdy. Ve větším měřítku se uhlí začalo těžit až v 19. století, ale města máme v Evropě rozhodně déle.

                  …První pokusy s těžbou a využitím uhlí se prováděly v Anglii během 17. století. Rakouská vláda začala podporovat hledání ložisek během 18. století a nevynechala při tom ani Ostravsko. První, kdo se pokusil o cílevědomější těžbu, byl pravděpodobně hrabě Václav Kořenský z Těrešova roku 1753. Skutečné pravidelné dolování však začalo až v 19. století s rozvojem železáren a výstavbou železnic…

                  https://www.okd.cz/cs/tezime-uhli/historie-tezby-uhli

                5. jj. Jak jsem zmínil hned na začátku, tak mám na mysli
                  jj. Jak jsem zmínil hned na začátku, tak mám na mysli posledních 200 let. Ale jinak zajímavé info.

                6. To nebylo o uzení masa, ale uzení byly všichni obyvatelé
                  To nebylo o uzení masa, ale uzení byly všichni obyvatelé domu.
                  Umíte si představit bydlet v něčem takovém ?

                  Dymná jizba (černá jizba, dýmnice, kurlok) je hlavní obytná místnost, ve které se nacházelo otevřené ohniště, z něhož dým byl odváděn otvory ve stropě, okny, dveřmi nebo otvory v horní části stěn.

                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Dymn%C3%A1_jizba

                  Přesto to bylo běžné obydlí lidí po několik staletí.

                  …Dymné jizby se zachovaly do 19. století hlavně na Valašsku a Beskydech…

                7. Hele přečtěte si něco o historii, jeden z mnoha důvodů
                  Hele přečtěte si něco o historii, jeden z mnoha důvodů proč se pálilo dřevěné uhlí bylo, že nekouřilo a že mohli líp dýchat a než napíšete zase další ptákovinu, tak si to zkuste s tím teepee, to to dobře simuluje

                8. A lide umirali ve 40/50ti letech. No super. Tak vyresime
                  A lide umirali ve 40/50ti letech. No super. Tak vyresime duchody.

                9. Jo, ale ne na respirační onemocnění.
                  Jo, ale ne na respirační onemocnění.

                10. Asi na celkovou intoxikaci.
                  Asi na celkovou intoxikaci.

                11. Ženský nejčastějš na otravu krve po porodech
                  Chlapi

                  Ženský nejčastějš na otravu krve po porodech
                  Chlapi často na otravu krve způsobenou škábnutím o rezavej kov a další pracovní zranění.
                  Další byly nemoce, které dneska léčime levou zadní
                  Děti do různého věku – někde rok, někde tři, někde pět nebyly brány prakticky jako živé bytosti – byla obrovská úmrtnost.
                  Když těchto pár faktorů vyškrtáte máte dožití kolem 60 let už v té době a je vidět, jak hygiena a antibiotika byly úžasný vynález

                12. Urcite si Evropane prodlouzili zivot provozem aut. Kdyz
                  Urcite si Evropane prodlouzili zivot provozem aut. Kdyz udelate krivku prumerne delky zivota a krivku mnozstvi emisi z automobilu, tak zjistite uplne stejny trend. Takze kdyz budeme redukovat emise, urcite klesne i delka zivota.

                13. To náhodou není úplně špatná úvaha 😉
                  …Kůň v

                  To náhodou není úplně špatná úvaha 😉

                  …Kůň v průměru vyprodukuje denně 7–15 kilogramů trusu. V důsledku toho byly ulice měst 19. století pokryty koňským trusem. To samozřejmě přitahovalo spoustu much a vyschlý a rozježděný trus se válel všude….

                  …Městská civilizace samozřejmě nakonec nebyla pohřbena v trusu. Velká krize zmizela, když byly miliony koní nahrazeny motorovými vozidly….

                  http://www.nechtenasbyt.cz/krize-s-konskym-trusem-roku-1984/

                  Asi se nebudeme přít o to, že město pokryté trusem nebylo zrovna moc zdravé místo k životu, že ?

                14. Cholera, Mor a jine nemoci se prece nemuzou sirit vzduchem,
                  Cholera, Mor a jine nemoci se prece nemuzou sirit vzduchem, kdyz je plny Nox a SO2. Spolu se vzdusnou vlhkosti tvori kyselinu dusicnou a SO2 tvori kyselinu siricitou. To vycisti vzduch tak dukladne, ze nejake zarodky nemuzou skodit. I v dobe kovidove nas emise zachrani. Amen.

                15. To by mě zajímalo jakto že průměrná dálka života za
                  To by mě zajímalo jakto že průměrná dálka života za posledních 100 let vzrostla o polovinu když raketově přibylo aut.

                16. Prumyslova vyroba prinesla blahobyt a zvyseni produkce
                  Prumyslova vyroba prinesla blahobyt a zvyseni produkce potravin. Snizila se podviziva, zvysil se prijem vitaminu. Snizila se namahava drina, vylepsily se leky. Zaroven se vzestupem blahobytu si lidi mohli postupne doprat i vic luxusu, jako jsou auta. A sanitky zachranuji lidi, kteri by mozna zemreli. Ale hledat spojitost mezi poctem aut a delkou zivota je kabaretisticka vlozka.

                17. Vážně? Tak to jste spolu s Visperem zdatní kabaretiéři,
                  Vážně? Tak to jste spolu s Visperem zdatní kabaretiéři, kteří nám tady tvrdí, že naši vnuci nebudou mít děti a to všechno kvůli autům.

                18. Nejsou to jenom auta (spalovaci). Vsechno co tvori lidske
                  Nejsou to jenom auta (spalovaci). Vsechno co tvori lidske zhoubne emise je nutne zkrotit. Treba uhelky nebo JE. Jaderky totiz muzou ze dne na den udelat pul Evropy neobyvatelnou.

                19. V teepee jsem pár nocí přespal a naprosto v pohodě, mělo
                  V teepee jsem pár nocí přespal a naprosto v pohodě, mělo dvojité stěny nezi kterýmy proudil vzduch a dole mezeru, oni to měli „naši předkové“ slušně vychytaný.Navíc většinu roku byli venku, kde si ty plíce zase „vyčistili“.Dále je rozdíl, že dýchali „velké“ částice, na rozdíl od částic z „moderních motorů“, které z plic nevykašlete, a když k tomu připočtu ostatní chemii, tak na tom byli podle mě co se týče vzduchu lépe.

                20. Aut se zanedbatelnýma splodinama bylo méně, ale topilo se
                  Aut se zanedbatelnýma splodinama bylo méně, ale topilo se nekvalitním uhlím, šlamem a odpadem. Když byl tehdy smog, tak to znamenalo že jsi se musel držet zdi, aby jsi věděl kam jdeš. Ještě já si pamatuju zelený vzduch na vesnicích když se začalo v zimě topit. A to si představ jak to vypadalo ve velkých aglomeracích ještě v dobách kdy se topilo uhlím i ve městě.

              1. Pred deseti/dvaceti lety jezdili stovky milonu Cinanu, Indu,
                Pred deseti/dvaceti lety jezdili stovky milonu Cinanu, Indu, Vietnamcu atd. na kolech. Dnes jezdi autem, maji 10x vic elektraren nez bylo a jejich konzum je giganticky. Takze porovnavat jen nasi kotlinu je trochu malo. Globalni emise vzrostly a prekrocily vsechny meze. Proto vzniklo Koyoto a Pariz. Nemeli jsme je nechat tak vyrust. Nemuseli bychom se ted uskromnovat. Bohuzel jsme chteli usetrit a stehovali vyrobu do Asie a ted mame ten salat. Ale nebojte, Cinane take omezuji emise a my se musime pridat.

                1. A co to má společného s tím, že my nemáme mít děti?
                  Jo

                  A co to má společného s tím, že my nemáme mít děti?

                  Jo a běž do Indie a Číny vysvětlovat tyhle svoje teorie.

                2. Nikdo nerika, ze nemame mit deti. Visper psal,
                  „Vnoučata

                  Nikdo nerika, ze nemame mit deti. Visper psal,
                  „Vnoučata našich dětí už žádná nebudou pokud nepřestaneme čoudit“.

                3. Ale jo, klidně dělejte děti. Tímto tempem čoudění se
                  Ale jo, klidně dělejte děti. Tímto tempem čoudění se dožijou asi 50ti let. Takže pokud budou mít svoje děti ve dvaceti tak ještě stihnou uvidět vnuky.

                4. Jsem na vasi strane. Musime omezit emise aby sme nedopadli
                  Jsem na vasi strane. Musime omezit emise aby sme nedopadli jako chudaci pred vic nez 100 lety v Anglii.

                5. JO nebo ty při smogu v Londýně 1952, za to mohla určitě
                  JO nebo ty při smogu v Londýně 1952, za to mohla určitě hlavně auta že jo? 😀
                  EDit: odpovím si sám jistě – protože vy jiný zdroj emisí neznáte… jen zakázat auta a pro BEV zakázat JE

                6. Emise z kominu jsme nahradili emisemi z vyfuku a prenesly je
                  Emise z kominu jsme nahradili emisemi z vyfuku a prenesly je lidem primo pod nos.

                7. Kdežto když naši předci topili doma šlamem tak si nosy
                  Kdežto když naši předci topili doma šlamem tak si nosy zásadně odkládali ve své venkovské usedlosti. Emise z výfuku jsou zanedbatelné ve srovnáním s tím co lidi dýchali před 100 lety.

                8. Nárůst aut u nás byl strašný, každých 10 let
                  Nárůst aut u nás byl strašný, každých 10 let dvojnásobek. Ale už se to zastavuje, auto má každý a víc lidí nemáme. Ale v Asii se to ještě zdaleka nezastavuje a to nás zabije. Ale možná se stihneme pomlátit dřív než k tomu dojde. Shnijeme na naftu a za pár tisíc let to začne znova.

                9. Hnusna predstava, ze jednou bych mel protect skrze common rail
                  Hnusna predstava, ze jednou bych mel protect skrze common rail a coudit z vyfuku.

                10. Pro mně je daleko hnusnější představa, že by můj
                  Pro mně je daleko hnusnější představa, že by můj spalovák měl jednou spálit byť jen jednu molekulu Venduly ve formě tankovaného paliva. To by mně asi dohnalo k eMrdkám 🙂 🙂 🙂

                11. Vtipné jak vy alarmisti zbrojíte proti autům ale vůbec si
                  Vtipné jak vy alarmisti zbrojíte proti autům ale vůbec si neuvědomujete že ještě před 30 lety šel vzduch na ostravsku i vidět 🙂 Dneska je aut několikanásobně více, ale vzduch je mnohonásobně čistější. A to není nic proti tomu kdy se ve městech hromadně topilo nekvalitním uhlím.

                12. Ono ty následky znečištění se promítají do zdraví
                  Ono ty následky znečištění se promítají do zdraví lidí se zpožděním. A dnešní mladí sklízejí „to ovoce“: neplodnost, vrozené vady, alergie… Moji prarodiče se dožívali běžně 90 let, ale oni prožili první polovinu života v úplně jiném prostředí a životním tempu.

                13. Pokud se vaši prarodiče běžně dožívali 90 let tak máte
                  Pokud se vaši prarodiče běžně dožívali 90 let tak máte výjimečné geny. Važte si toho. To není běžné ani dnes. Na druhou stranu to nic moc nedokazuje, protože takovíto starci byli sem tam běžní i ve středověku.

                14. To je jednoduchý, on zakáže spalováky, protože mu to
                  To je jednoduchý, on zakáže spalováky, protože mu to vyhovuje, ale vesele dál bude objednávat zboží z PRC a IND ve velkém, jak je zvyklej, protože co by se ve své rozežranosti omezoval..

                15. No tak nezakazeme spalovaky a budeme transportovat po svete
                  No tak nezakazeme spalovaky a budeme transportovat po svete miliardy tun ropy a palit ji v te nenazranosti. Je to tak lepsi?

        1. Stovky a tisíce let se vařilo a topilo doma otevřeným
          Stovky a tisíce let se vařilo a topilo doma otevřeným ohněm, co kdo kde sesbíral, 150 let z 200 let průmyslové revoluce nikdo emise neřešil, za padesát let se totálně omezilo všechno a najednou je třeba přestat – sladké tajemství – emise z dopravy jsou 20 – 30 procent všech emisí, co lidi vytvoří a i když jí zcela bezemisníte, tak pořád zbyde 70 až 80 procent emisí…reálně když spalovací auta v eu zakážete, tak vám klesnou emise o vyšší jednotky procent.
          A doufám, že se dožiju toho, jak pak budete všichni fanatici to svádět na něco jiného a koktat, proč se zázrak nestal.

            1. Už jsem to tu psal i s odkazy na zdroje, je to jak u
              Už jsem to tu psal i s odkazy na zdroje, je to jak u prostoduchých – v EU je třicet procent emisí z dopravy a z těch 30 procent je 70 procent ze silniční dopravy, takže mluvíme o ca 20 procentech ze všech emisí.
              A to ještě, když si to emise ze silniční dopravy rozpadnete, tak zjistíte, že užitková auta jsou v součtu větší problém, než osobáky a platí pro ně jaké emisní požadavky na homologaci visper? nevíš co? Měkčí visper, měkčí, proto třeba Suzuki Jimny uteklo z osobáků k užitkáčům, protože jinak by v EU nešlo prodávat.

                1. Ten už na mě nemá notýsek, jsem pro něj něco jako Dorota
                  Ten už na mě nemá notýsek, jsem pro něj něco jako Dorota Máchalová v pohádce s Čerty nejsou žerty, akorát tam zase by měl problém s peklem a jeho emisema 😀

                2. Velká kormidelnice (bez kormidla) Uršulka.
                  Budovatelka

                  Velká kormidelnice (bez kormidla) Uršulka.
                  Budovatelka Marxismu-Gretenismu a hrobník Evropy v jedné osobě. 😀

                3. Jistě jakákoli snaha omezit zhovadilé chování lidí k
                  Jistě jakákoli snaha omezit zhovadilé chování lidí k přírodě a vlastnímu zdraví lidstvo pohřbí. Kolotoč plýtvání a nadspotřeby se nesmí zastavit. Kácením všeho zelenéno, vybetonováním každé plochy ve městech a smraděním si spalováním ropy přímo pod okny a vlastními nosy se zachráníme. A výkřiky typu tamto je mnohem horší zvěrstvo to co sám dělám, tem můj problém jistě odstraní.

              1. To, že si Leo plete nadšení a fananatismem je fakt, který
                To, že si Leo plete nadšení a fananatismem je fakt, který se pak negativně projevuje na úrovni jeho příspěvků, ale Vy zapomínáte na jeden „drobný“ rozdíl, vodík si na rozdíl od elektřiny „nenačepujete“ v garáži, u domu atd. a tuto možnost má cca 50% domácností už dnes.

                1. To máte samozřejmě pravdu.
                  V zásadě máte dnes dvě

                  To máte samozřejmě pravdu.

                  V zásadě máte dnes dvě varianty (pokud nemáte jako já PHM doma v rezervě)

                  1) Nemůžete natankovat doma před jízdou. Tankujete během jízdy po trase za cenu 5 minut času na 12 hodin jízdy.

                  2) Můžete „tankovat“ doma před jízdou a nemusíte stavět po cestě. V případě delší trasy tankujete za cenu 60 minut na 12 hodin jízdy.

                  Proto se dva tábory nemohou shodnout, která varianta je lepší. Obě mají své výhody a nevýhody. Varianta 2 může být atraktivní pro soukromé jízdy s celkově malými nájezdy. Naopak pro pracovní jízdy s velkými nájezdy je výhodnější jednoznačně varianta 1.

                2. Ano víceméně souhlas, v té druhé skupině budou např.
                  Ano víceméně souhlas, v té druhé skupině budou např. důchodci co jezdí krátké trasy, a veřejnou nabíječku nikdy nepoužijí, možná tak u „Lidlu“ kde to bude zadarmo v rámci nákupu.Ad vodík/elektřina, je tam ještě jeden zásadní rozdíl, pro ČEZ, PRE atd. je to pouze „doplńování“ dalších služeb, ty nabíječky dělají někdy i bez dotací, a náklady zaplatí stávající zákazník.U vodíku se musí začít od muly, cena bude řádově jinde a bez dotací to nikdo budovat nebude.

            1. Vaše „nabije 100km“ je naprosto směšné. Jen vocasové
              Vaše „nabije 100km“ je naprosto směšné. Jen vocasové jezdí k nabíječkám nebo pumpám každých 100 kiláků.

              Nebuďte srab a hezky napište, jak dlouho trvá nabití elektromobilu z 15 do 100%. Pak budete mít jasněji, proč je pomalá nabíječka za 100 litrů nebo „rychlá“ za milion drahá.

                1. Spotřebu energie ani barvu kompresoru pro výpočet
                  Spotřebu energie ani barvu kompresoru pro výpočet obslužnosti znát nepotřebujete.

                2. Existuji jiste technicke meze. Kompressor velky jako cela
                  Existuji jiste technicke meze. Kompressor velky jako cela plnicka s megawattovym prikonem tu vasi plnicku cini nerealizovatelnou. Mate sice schopnosti zaka 3. tridy, ktery ovlada trojclenku, ale tim to zrejme konci.

                3. Neodbíhejte od tématu.
                  Za jak dlouho dobije nabíjecí

                  Neodbíhejte od tématu.

                  Za jak dlouho dobije nabíjecí stanice baterii na 650 km jízdy a kolik stojí? Ať to můžeme porovnat.

                  Nabídnu vám výsledek, ale klidně mě opravte.

                  EV přijede ke 150kW nabíječce a za hodinku má nabito z 15% do 100%. Na to co se dobilo ujede nějakých 320 kiláků. Takže nabíjecí stanice za nějaké 2 mega nabije nějakých 8000 km denně. Abych doplňoval energii jako ta vodíkovka, muselo by jich být 20, tedy za 40 mega Kč.

                  A teď se vracíme pointou k prvnímu příspěvku – vodíkovka za 27 mega Kč je při zohlednění obslužnosti vozidel oproti dobíjecím stanicím super dýl.

                4. Vemte nabijecky 350kW. Ty budou v dobe az se budou stavet
                  Vemte nabijecky 350kW. Ty budou v dobe az se budou stavet plnicky h2, bezny standard. A EV budou v te dobe nabijet mnohem rychleji nez vas vypocet. Nikdo soudny nenabiji s modernim velkobaterkacem na vic nez 80%. To je totalni kravina, jak casova, tak materialova.
                  Vas super dyl je z pera fantasty. H2 potrebuje kamion, ktery zavazi plnicku, potrebuje kompresorovou energii na udrzovani 800 bar a hlavne nema takovou uloznou kapacitu, kterou jste si vycaroval. Po 5ti Mirai je h2 plnicka prazdna. Vas H2 sen se rozplyva v mlze.

                5. Není mnoho EV, které dokáží využít těch 350 kW, ne?
                  Není mnoho EV, které dokáží využít těch 350 kW, ne? Majitel je rád, když se v intervalu třeba 15-80% dostane na průměrný výkon nabíjení nějakých 60 kW (Kona, eNiro) nebo cca. 150 (eTron) a drtivá většina je něco mezi tím, spíš pod 100 kW (ID.3). No a jenom pár aut (eTron GT, Taycan, tesla 3 nebo i nová S?) se dostane k průměru pod 200 kW.

                  Není to tak dávno, co tady byl článek o využití nabíječek od ČEZ a z výpočtu plynulo, že průměrně každá nabíječka nabije denně 27 kWh. A ostatní na tom nebudou o moc lépe.

                6. Porovname li auta v cene Mirai, tak jsme ve vyssi kategorii. A
                  Porovname li auta v cene Mirai, tak jsme ve vyssi kategorii. A porovname li dobu, kdy by ty h2 plnicky mohly fungovat, pak budou porovnatelna BEV nabijet bezne 350kW. Nesmite vzit stare EV a porovnavat s technikou h2 za 5-10 let.

                7. V tom případě budu optimista a řeknu, že v tu dobu bude
                  V tom případě budu optimista a řeknu, že v tu dobu bude průměrný nabíjecí výkon v rozsahu 15-80 nějakých 200-250 kW u špičkových aut a kolem 100-150 bude standard. Akorát, že většina aut, co bude jezdit, bude s dnešní technologií nabíjení.

                  Já se vodíku nezastávám, dle mého názoru je to pro pohon osobních aut blbost, to už je lepší ta baterka.

                8. Neefektivni a hlavne v podstate neexistujici infrastruktura.
                  Neefektivni a hlavne v podstate neexistujici infrastruktura.

                9. Prestoze se do vas nekdy opiram, zde plne souhlasim. Vodik v
                  Prestoze se do vas nekdy opiram, zde plne souhlasim. Vodik v osobacich zrejme nikdy nebude. Jen cekam kdy to odpiska Toyota.

                10. To je jedna z nejvíc směšných věcí na vás
                  To je jedna z nejvíc směšných věcí na vás elektromobilistech.

                  Někdo se obětuje a vyrobí pro vás elektromobil a hned s lupou zkoumáte kapacitu baterie na 0.0001 Wh, abyste vzápětí u nabíjecích stanic dobíjeli maximálně půlku, protože ten promrdanej čas u nabíječky vás v hloubi duše pěkně sere a ponižuje.

                  Jojo, elektroschíza v plné nahotě.

                11. Jo a už jim někdo taky řekl, že i vodíkové auto má
                  Jo a už jim někdo taky řekl, že i vodíkové auto má baterie !

          1. celkem hnusna animace ktera nerika to podstatne, jak casto se
            celkem hnusna animace ktera nerika to podstatne, jak casto se takto muze tankovat a kdy dojde uskladneny vodik te cerpacce 😀

            ale dobry, tak hlavne ze ses spokojenej s animaci, hned si bez nejaky vodikovy elektromobil poridit, udelas tim Toyote nebo Hyundai neskutecnou radost 🙂

      1. obsluznost jedne vodikove stanice, respektive jednoho plniciho
        obsluznost jedne vodikove stanice, respektive jednoho plniciho stojanu na vodik je cca 12-24 aut za den dle technologie plneni a predtlaku vodiku pro dalsi plneni, jestli jsi cekal vic, tak te zklamu, zatim se s rychlejsim odbavovanim nepocita, neb ta kompresory by museli bejt pro kazdy stojan cca ztrojnasobeny, ne tlakem, ale poctem tech kompresoru, a musela by se take zmenit legislativa pro skladovani vodiku, kdy dnes je to maximum pro verejne cerpaci misto nejakych 100kg vodiku

        takze 2 plnici stojany pro jednu cerpacku za rekneme 40-50 milionu korun by denne odbavilo pri idelanich podminkach cca 24-48 aut, a to v pripade ze auta by tak nejak prijizdela k tankovani v 30 minutovych rozestupech aby se stacili schladit a znovu natlakovat kompresory pro plneni, kompresory u nejnovejsich plnicek v nemecku zvladaji natankovat cca 10-12kg a pak se musi cca pul hodiny chladit a znovu tlakovat, pri maximalnim vyuziti jim ale timto tempem dojde skladovany vodik pri naplneni oneh cca 100kg, a je potreba dovest vodik dalsi

        ctverice Ionity stojanu po 350kW vychazi vcetne trafostanice na necelych 5 milionu korun od projektu po finalni zprovozneni, a ted zalezi jake elektromobily k dane stanici prijizdi nabijet, pokud by se jednalo o auta s rekneme maximalnim nabijenim okolo 80kW, coz jsou vesmes auta ktera maji v PR neco jako 100-125kW nabijeni, tak by se jich u tech 4 stojanu mohlo za den pri 80kWh do kazdeho vystridat cca 96, v pripade ze by se jednalo o auta s moznosti nabijeni 50kW a 50kWh tak jich bude opet 96, ale v pripade ze by to byli auta schopna vyuzivat nabijeni okolo 250-270kW a tedy prumeru okolo 200kW (Tesla3 a Y, nove modely S a X co prijdou, Porsche Taycan, nove Etrony GT, Ioniq5 nebo EV6) tak pri nabijeni rekneme v prumeru 70kWh by se tech aut na tech nabijeckach za 24 hodin mohlo vystridat cca 230

        mas jeste nejake uzasne dotazy pane troll42?

        1. Moc pěkně jste to napsal. 🙂
          Abychom byli fér, tak by mě

          Moc pěkně jste to napsal. 🙂

          Abychom byli fér, tak by mě docela zajímalo, kolik toho Ionity nebo SCv3 zvládnou po sobě. Když jim tam bude jezdit po 10-15 minutách Taycani nebo jedna TM3 za druhou, tak jestli se utaví a budou snižovat výkon nebo to nebude problém. Ví to někdo? 🙂

          1. myslim ze ty stanice na to testoévane jsou a pokles vykonu by
            myslim ze ty stanice na to testoévane jsou a pokles vykonu by se projevil jiste jiz pri prvnim aute a teplota by pri maximu tech 350kW sla nahoru behem minut, takze otazkou bude jaka je mezni teplota pri nejake vlhkosti okoli pro udrzeni toho vykonu

            vzhledem k tomu ze i Taycan to neudrzi na tech 250kW nejak dlouho, tak se da ocekavat ze soucasne TOP elektromobily by pro Ionity bejt problem nemeli, tech 250kW je vesmes 29% pod spickovym maximem tech stojanu, dokud nejake auto nevyuzije maxima tech teoretickych 350kW, taks e to vesmes nemame v praxi sanci dozvedet

            1. No a jste si jistý, že to tam vždy funguje? 😀
              Trochu jsem

              No a jste si jistý, že to tam vždy funguje? 😀

              Trochu jsem hledal a vypadá to, že slabý článek je kabel.

              https://www.youtube.com/watch?v=WW81fGAHBuM#t=5m23s

              https://www.youtube.com/watch?v=AgepV-F1hQw

              https://www.youtube.com/watch?v=9Zo6ZKq_Yjc

              Jsou to ale jen verze SCv2 které nemají vodou chlazený kabel. U SCv3 už asi není problém.

              1. Tak jsem dostal odpoved od Ionity. Resumee je, ze na supportu
                Tak jsem dostal odpoved od Ionity. Resumee je, ze na supportu sedi hloupa husa, ktera o tom nema paru a ujistovala me, ze moje auto bude rychle, komfortne … nabijeno. Tak jsem ji polozil stejnou otazku jeste jednoznacneji a polopate a vysledek byl stejny a tudiz jsem se nic nedozvedel.

                1. Díky za snahu. 🙂
                  Nějakou podobnou odpověď jsem čekal. 😀

                  Díky za snahu. 🙂

                  Nějakou podobnou odpověď jsem čekal. 😀

Napsat komentář