Nové MG3 je jeden z mála hybridních hatchbacků. Při uvedení na trh budou v Evropě k dispozici tři výbavové linie, ve všech případech ve spojení se zcela novým pohonem Hybrid Plus.
Hatchback segmentu B je velmi prostorný, ale zachovává si kompaktní vnější rozměry, díky nimž je tento model ideální pro účely cestování ve městě. MG3 Hybrid Plus s bohatou vnitřní výbavou a velkou nabídkou místa přináší zákazníkům praktickou využitelnost i hospodárnost provozu. Přidanou hodnotu ještě zvyšuje tovární záruka na 7 let nebo 150 000 km již ve standardu.
MG3 HYBRID PLUS – SHRNUTÍ:
- Vyspělý hybridní pohon nabízí hospodárnost, kultivovanost a jízdní vlastnosti
- Nejlépe akcelerující hatchback v segmentu B přináší výhody reálně využitelné v každodenním provozu
- Výrazně větší kapacita baterie, než u konkurentů umožňuje delší bezemisní cestování
- Součástí všestranného hybridního systému je samostatný generátor energie na podporu různých režimů hybridního pohonu
- Možnost volby mezi různými stupni výbavy pro ještě vyšší přidanou hodnotu
- Dvojice LED displejů v interiéru MG3 evokuje pocit luxusu
- Technologie MG iSMART a MG Pilot nabízejí konektivitu a vyšší úroveň bezpečnosti
- Větší rozměry znamenají více místa pro posádku i zavazadla
Ve zcela novém MG3 se poprvé představuje technologie Hybrid Plus od MG. Současně se jedná o první model značky MG s klasickým hybridním systémem pohonu. Nový systém Hybrid Plus zahrnuje pětici klíčových součástí – spalovací motor, převodovku, baterii pohonu, elektromotor a generátor energie.
MG3 Hybrid Plus
Elektrifikovaná technologie i přes důraz na provozní hospodárnost nabízí vynikající jízdní dynamiku. MG3 s pohonem Hybrid Plus od MG nově představuje nejlépe akcelerující hybrid ze segmentu malých vozů; ve zrychlení z 0-100 km/h (8,0 s) je bezmála o dvě sekundy rychlejší než konkurenti. Neméně pozoruhodné je pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na rychlostních komunikacích – pouhých 5,0 sekund.
SOUVISEJÍCÍ: Začíná se prodávat hot-hatch MG4 Electric XPower
MG3 Hybrid Plus se systémovým výkonem 143 kW dosahuje spotřeby 4,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 100 g/km. K tomu napomáhá baterie pohonu o kapacitě 1,83 kWh, podporující poměrně dlouhý čistě elektrický dojezd – a výrazně snižující spotřebu paliva.
Zcela nové MG3 používá benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, jakož i samostatný generátor energie 45 kW na podporu různých provozních režimů pohonu. Díky tomu dosahuje jízdních schopností na vrcholu třídy malých hybridních hatchbacků, ale současně umožňuje vysokou provozní flexibilitu za všech jízdních podmínek.
MG3 tak podporuje následující jízdní režimy, nastavované automaticky systémem pohonu Hybrid Plus:
- EV – čistě elektrický pohon, dokud to stav nabití baterie umožňuje.
- Series (Sériový) – výkon spalovacího motoru se předává generátoru energie, který napájí elektromotor sloužící k pohonu vozidla.
- Series and Charge (Sériový s dobíjením) – sériový hybridní režim plus dobíjení baterie za nižšího zatížení.
- Drive and Charge (Jízda a dobíjení) – spalovací motor pohání kola vozu, ale současně dobíjí baterii prostřednictvím generátoru energie.
- Parallel (Paralelní) – kola jsou poháněna spalovacím motorem i elektromotorem.
Se samotným elektromotorem se vůz rozjede až na 80 km/h a díky hybridní baterii pohonu o vysoké kapacitě dovoluje cestovat delší dobu zcela bez emisí.
Benzínový čtyřválec 1,5 litru s vysokou termodynamickou účinností (41 %) pracuje s Atkinsonovým cyklem a dosahuje výkonu 75 kW. Pohon Hybrid Plus dále díky elektromotoru o výkonu 100 kW zprostředkuje dostatečnou výkonovou kapacitu v celém spektru otáček.
Díky zástavbě výkonnějšího elektromotoru je možné velký podíl zvýšených nároků na výkon – například při zrychlování – obsloužit pomocí elektřiny, kdy benzínový motor zajišťuje pouze hladkou podporu s vysokou účinností, případně přichází ke slovu za vyšších cestovních rychlostí.
Spalovací motor je spojen s třístupňovou automatickou převodovkou, která zprostředkuje hospodárný provoz a cestovní pohodlí.
Jízdní režimy
V porovnání s variátorovými převodovkami (CVT), které u hybridních vozů obvykle vídáme, má převodovka MG několik výhod. MG3 v první řadě nabízí agilní akceleraci a vysokou efektivitu, na rozdíl od klasických hybridů s typickou prodlevou po sešlápnutí akceleračního pedálu.
Odezvu MG3 si řidič navíc může uzpůsobit pomocí trojice jízdních režimů – Eco, Standard a Sport. Režim Eco je nastaven pro optimální spotřebu paliva a nabízí jemnější reakce škrticí klapky; režim Standard, spojující hospodárnost a jízdní schopnosti, pokrývá většinu obvyklých potřeb při cestování.
V režimu Sport jsou reakce agilnější, kdy vozidlo optimálně využívá systémový výkon a svými dynamickými schopnostmi se řadí na vrchol hybridních hatchbacků v automobilovém segmentu B.
Díky spolupráci konstruktérů MG v Evropě a Číně, resp. odladění podvozku a systému zavěšení kol podle nároků různých trhů, se zcela nové MG3 chlubí dynamickými jízdními schopnostmi. Využívá nové ultra tuhé komponenty podvozku: při návrhu prvků zavěšení kol byly zohledněny požadavky na snížení hmotnosti a zlepšení přilnavosti ve prospěch dynamického jízdního chování a pohodlného cestování.
Zcela nové MG3 nabízí optimální vyvážení pohodlí a dynamiky, částečně díky novému hybridnímu pohonu se schopností krátkodobě cestovat na samotnou elektřinu, jakož i novou úroveň kultivovanosti a schopnosti potlačovat hluk. Konstruktéři se zaměřili na uložení spalovacího motoru a úchyty prvků zavěšení, akusticky pohltivé materiály a konstrukci hnacího ústrojí s cílem snížit hladinu hluku, vibrací a projevů nekultivovanosti ve prospěch luxusního požitku z jízdy.
Technologie a výbava
Zcela nové MG3 nabídne evropským zákazníkům tři výbavové stupně. Všechny nabízené varianty budou směle konkurovat jiným modelům segmentu B ve smyslu standardně nabízených technologií i prvků výbavy.
Z nejnápadnějších prvků jmenujme kokpit s dvojicí LED displejů. V kapličce před řidičem je 7″ digitální přístrojový štít a dále je k dispozici 10,25″ centrální LED obrazovka infotainmentu. Návrháři MG vylepšili grafiku i odezvu obou plovoucích obrazovek a současně zachovali sestavu klávesových ovladačů na středovém panelu ve prospěch bezpečnosti a pohodlí při řízení.
Standardem je navigační systém, stejně jako podpora připojení chytrých telefonů prostřednictvím technologií Apple CarPlay a Android Auto. MG iSMART nabízí zájemcům o MG3 funkce konektivity a další prvky obvykle spojované s luxusními modely.
Z dalších prvků výbavy jmenujme například klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory a připojením přes Bluetooth, čtyři porty USB a zadní parkovací senzory včetně kamery. Ve vyšších výbavových liniích najdeme i čalounění ze syntetické kůže, systém bezklíčového vstupu, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu a 360° kameru se zadními parkovacími senzory.
Výhodou MG3 jsou dále pokročilé systémy na podporu řízení (ADAS). Vyšší míru bezpečnosti zprostředkuje technologie MG Pilot, která zahrnuje systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu se systémem varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat, prediktivní varování před čelní srážkou a asistent pro jízdu v koloně.
Moderní design
Model MG3, navržený od základů jako nový vůz, je delší a širší než předchůdce, a nabízí tak cestujícím více místa v interiéru a současně největší zavazadelník v segmentu malých vozů s hybridním pohonem.
Zcela nové MG3, jehož návrhem bylo pověřeno šanghajské studio MG, přichází s řadou volitelných stylistických prvků včetně kol z lehké slitiny, LED světlometů a nové palety barev.
Evropští zákazníci mají na výběr sedm variant lakování: bílou York, modrou St Moritz, karmínově červenou Flaming, žlutou Morning, perleťově černou, stříbrnou Blade a šedou Hampstead.
Technické údaje
MG3 Hybrid Plus | |
Pohon | Klasický hybrid |
Spalovací motor | Benz. čtyřválec 1,5l s Atkinsonovým cyklem |
Max. výkon (kW) | 75 |
Max. točivý moment motoru (Nm) | 128 |
Max. výkon elektromotoru (kW) | 100 |
Max. točivý moment elektromotoru (Nm) | 250 |
Max. systémový výkon (kW) | 143 |
Převodovka | Třístupňová automatická |
Kapacita baterie | 1,83 kWh – 350 V |
Poháněná kola | Přední |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 170 |
Zrychlení 0–100 km/h | 8,0 s |
Pružné zrychlení 80–120 km/h | 5,0 s |
Emise CO2 (g/km) | 100* |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,4* |
Výška (mm) | 1 502 |
Délka (mm) | 4 113 |
Šířka (mm) | 1 797 |
Rozvor (mm) | 2 570 |
Celková hmotnost vozu (kg) | 1 285 |
Objem zavazadelníku (litry) | 293 |
Počet míst | 5 |
zdroj: tisková zpráva
Moc těžké a moc velká spotřeba na kategorii Subcompact/Supermini.
Buď se evropští výrobci (a pro německou Škodu auto to platí zvlášť ) přizpůsobí požadavkům zákazníků, hlavně pokud se týká ceny nových modelů a nebo je Čína zašlape do země.
MG3 je myslím typická ukázka a to nemluvím o plně elektrických MG.