Značka MG v průběhu ledna 2024 představila hned dvě elektrické novinky vycházející z modelu MG4. Kromě verze XPower také nové MG4 Electric s výbavou Exclusive a baterií 77 kWh.
Značka MG v průběhu ledna 2024 představila hned dvě elektrické novinky vycházející z modelu MG4.
- Nové MG4 Electric s výbavou Exclusive a baterií 77 kWh
- MG4 XPOWER – 100% elektrický hot-hatch s výkonem 435 koní a pohonem 4×4
„Obě novinky tak nadále budují technologickou převahu značky MG na poli dostupných elektromobilů. V nabídce MG jsou tedy nyní už 4 čisté elektromobily a zanedlouho bude na trh uveden také první hybridní vůz. Skupina elektrifikovaných vozů tak bude pokrývat všechny segmenty i jednotlivé technologie pohonů,“ říká Martin Králíček, generální ředitel MG pro ČR.
Po své premiéře na festivalu rychlosti v Goodwoodu 2023 je na českém trhu také vrcholné provedení modelu MG4 Electric. Verze XPower sice na první pohled vypadá jako lehce přiostřený základní hatchback, ale při pohledu na technické údaje se leckomu začne tajit dech.
Tenhle elektromobil totiž dokáže vystřelit na 100 km/h za pouhých 3,8 s, čímž strčí do kapsy nejeden ryzí sportovní vůz. Stejně jako každá jiná verze MG4 je i provedení XPower založené na nové platformě MSP.
SOUVISEJÍCÍ: MG5 Electric: první 100% elektrické kombi na trhu
Využívá ovšem dva elektromotory, kdy ten přední disponuje výkonem 150 kW a ten zadní nabízí maximum 170 kW. Celkový systémový výkon tak je 320 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 600 Nm.
Do příchodu modelu Cyberster bude XPower historicky nejvýkonnějším modelem, jaký si kdy příznivci této značky mohli pořídit. Při jízdě mimochodem vůz používá zadní elektromotor, pokud to ale okolnosti vyžadují, ten přední se připojí během 200 milisekund.
V rámci technických změn došlo u modelu MG4 XPower také k úpravě podvozku. U zadního elektromotoru se v případě značky MG vůbec poprvé objevuje elektronicky řízený diferenciál, který je součástí systému Dynamic Cornering Control System.
Nově naladěné jsou také tlumiče a pružiny, posilovač řízení má ostřejší převod a tužší jsou rovněž stabilizátory. Celkově je podvozek oproti ostatním verzím tužší o 25% vpředu a o 10% vzadu. Stranou zájmu techniků nezůstaly ani brzdy.
MG4 XPower má na obou nápravách ventilované disky o velikosti 345 mm. Z rychlosti 100 km/h vůz díky tomu zastaví na pouhých 33,9 m. Standardem jsou také pneumatiky Bridgestone Turanza nabízející prvotřídní trakci, ovšem bez zbytečně velkého valivého odporu.
Vzhledem k tomu, jak moc je technika modelu XPower jiná a jak je ve výsledku vůz rychlý, jsou změny vnějšího designu poměrně malé. Novinka přichází na trh s černou kontrastní střechou a standardně dodávanými osmnáctipalcovými disky. Za nimi prosvítají jasně oranžové brzdiče a karoserie může být lakována speciálním odstínem Racing Green (GREEN EDITION), který je vyhrazen pouze pro nejrychlejší „čtyřku“ v nabídce.
Interiéru dominují sportovně tvarovaná sedadla částečně čalouněná Alcantarou. Pedály jsou kovové a modré prošívání známé z běžných verzí MG4 je u varianty XPower červené. Navzdory sportovním vlastnostem ale zůstává MG4 XPower pořád praktickým a prostorným automobilem s velmi zajímavým dojezdem. Bez dobíjení zvládne necelých 400 km a díky možnosti dobíjet výkonem až 140 kW se nabije z deseti na osmdesát procent za 26 minut.
„Zelený vůz“ nazvaný GREEN EDITION je tak VIP variantou, kterou české zastoupení značky MG uvádí za exkluzivní cenu 999 900 Kč. Počet kusů je samozřejmě limitovaný. XPOWER je v ČR v prodeji od 5. února 2024.
Pocta MG Metro 6R4
Značka MG na základech modelu MG4 XPower v létě představila parádní koncept MG EX4. Londýnský designérský tým, který mimochodem navrhl také roadster Cyberster, upravil vnější design tak, aby odkazoval na slavný závodní speciál Metro 6R4, který se objevil na závodních tratích v osmdesátých letech a který v roce 2023 oslavil jubilejní čtyřicáté výročí. Výsledkem je elektrický závodní stroj, který se prohnal po trati v Goodwoodu.
zdroj: tisková zpráva
Exkluzivní cena 999 900 Kč za kterou si lidi radši koupěj novou Teslu než todle MG žihadlo.
Čínská verze Škoda Fabia Combi rok výroby 2015 v elektrice za milion, hodnota dvě stě tisíc. Zasloužíte si to.
„Tenhle elektromobil totiž dokáže vystřelit na 100 km/h za pouhých 3,8 s“
No jo, úplně Fabia:-D
No a dál? Naložíš tam půlku, do Itálie přijedeš s hodinovým zpožděním proti Fábii a celkové náklady na kilometr tě vyjdou asi na pětinásobek.
Takže ti zůstává jen jedna jediná věc – akcelerace elektromotoru. A ta je pro auto podobné kategorie naprosto nepodstatná.
Existuje take verze bez supersport vlastnosti a ta je mnohem lacinejsi. Fabia WRC je take hodne draha. Kazdy si muze vybrac co potrebuje. Jen lavrov42 musi vse pozvracet.
A dál?
– opravdu ne každý má auto na stěhování
– hodinové zpoždění do Itálie je opravdu „katastrofa“ (navíc vaše střelba od boku)
– pro někoho nejsou peníze rozhodující parametr
– navíc srovnávat lidovou fabii s touhle technologií našlapanou károu je trochu mimo
Musím tě zklamat za dvě stě tisíc ti to dnes nikdo neprodá. Budeš muset počkat tak 10 let. Pokud o to nemáš zájem, proč to hodnotíš? Přece jsi v tom ani neseděl a nejel.
A za milion si to nikdo nekoupí 🙂 Takže férová plichta.
Já to nehodnotím, jen mě pobavila věta o praktickém prostorném automobilu se zajímavým dojezdem. Ale ok, chápu, že pro číňana žijícím v 15m2 1+0 se to jako prostorné auto může jevit.
To uvidíme. Myslím zájemce budou. Takže šance koupit to za 200 tisíc za 10 let stále maš. V článku nejsou rozměry, porovnávals to naoko.
Tak musím tě znovu zklamat – je to větší než Fabie.
Dementa42 ignorujte… je to Ruskej trol, který se neúspěšně snaží zastavit elektromobilitu, stejně jako inteligenti Prokopec a Miller na autoforu… stejně jako to předvídá o MG (že si to nikdo nekoupí), tak to předpovídal i o Tesle a Enyaqu a dalších elektroautech (to ještě nevěděl, že se Tesla Y stane nejprodávanějším)… také předpovídal, že Rusko vyhraje válku, kterou rozpoutalo, už po 3 měsících…. také předpověděl, že Tesla zkrachuje na podzim 2021…. všechno to byla jeho tutovka… historie ukázala, že je úplně mimo ve všem, co plácne…. tak fakt nemá smysl s takovým mimoňem diskutovat… ono ho to baví, ale jinak je to k ničemu
Rusko vyhrálo válku. Srovnej se s tím.
Ne, není to podstatně větší, než Fabie. Je to nepatrně širší, což je jedno.
hxxps://www.automobiledimension.com/model/mg/mg4
Prostě malý compact za milion. K smíchu.
Je to větší. Je spousta i dražších kompaktů. K smíchu není.
Cha, cha, cha, Pozde_najatej Tě už přešel?
Ono vás ty „prostorná auta“ brzy přejdou. Viděli jste co udělali v Paříži? Parkovné je pro SUV 3x dražší a chystá se na ně ještě daň. Odhlasovali si to obyvatelé sami v referendu.
Nepíšu tu proto, že bych byl zastáncem přerostlých SUVček, nýbrž jen pro pořádek – odhlasoval to zlomeček obyvatel Paříže. A tak je to se vším. Že vy ePošuci jste původem rybáři? 🙂
Všude píšou, že to bylo 55% obyvatel.
https://echo24.cz/a/He56e/zpravy-svet-pariz-zdrazi-parkovani-pro-suv-tyka-se-to-hlavne-navstevnici
přečti si to ještě jednou a pořádně.
Proč to mám číst znovu? Že hlasovalo jenom 6% obyvatel? Ale to je jejich problém. Rozhodlo 55% hlasujících a to je podstatné. Ani u voleb nezáleží na celkové účasti.
V tvém příspěvku, kterým jsi rozporoval Dlaždičův „zlomeček“ ti u 55% jakýmsi nedopatřením vypadlo slovo hlasujících.
Ale to je jedno. Paříž už stejně neexistuje. Na jejím místě je džungle, kde opice vykrádají projíždějící vozidla. Lepší jet jinudy a rozhodně neparkovat.