Nové MG HS, které bylo právě představené na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 nabídne benzínové i plug-in hybridní (PHEV) provedení.
Zájemci o nové MG HS mohou volit mezi čistě benzínovým motorem a plug-in hybridním pohonem (PHEV). Jak je u značky MG zvykem, také na nové HS se vztahuje velkorysá tovární záruka po dobu 7 let / 150 000 km.
Plug-in hybridní ústrojí, které je kombinací benzínového motoru 1,5T o výkonu 105 kW a elektromotoru s výkonem 154 kW, propůjčuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy.

Energii elektromotoru dodává velká baterie o kapacitě 24,7 kWh a vysoce efektivní 67kW generátor energie pro čistě elektrický dojezd až 120 km. MG HS se tak odlišuje od konkurence svými schopnostmi urazit delší vzdálenost s nulovými emisemi.
Pro nové MG HS je dále k dispozici nová generace benzínového motoru 1,5T s maximálním výkonem 125 kW (169 k), točivým momentem 275 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy. Nové HS je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, ale na přání je k dispozici také sedmistupňový automat DCT.
Inovativní design
Nové MG HS přináší ještě rafinovanější tvary karoserie s delším rozvorem, což znamená větší prostornost kabiny pro posádku a kultivované proporce exteriéru s kratšími převisy, zvedající se boční linií a nízkým prosklením.

V porovnání s předchozím provedením je nové MG HS o 14 mm širší (1 890 mm) a 26 mm delší
(4 636 mm), ale díky novému elegantnímu profilu se vůz celkově snížil přibližně o 30 mm. Rozvor se prodloužil o 30 mm na 2 750 mm, což se promítlo do sportovnější siluety a velkorysejšího prostoru v interiéru.
Výrazná mřížka chladiče navazuje na nejnovější generaci designového jazyka MG poprvé použitého u nového modelu MG3, zatímco nové štíhlejší světlomety ozvláštňují toto SUV technicistním motivem, jehož součástí je i černý panel propojující světlomety s důrazem na šířku nového vozu.
Design světlometů je na zádi nového HS umocněn provedením LED zadních světel propojených centrálním motivem; tvar písmene „X“ propůjčuje vozu rozpoznatelný světelný podpis po setmění.
Interiér: skvělá konektivita, prostornost a pohodlí
Nové HS ukazuje záměr značky MG přinášet standardně zákazníkům ještě více výbavy, prostoru a pohodlí včetně stylové a moderní kabiny.
Nabídku technologií na palubě HS nyní umocňují dva velké 12,3″ displeje s velmi jemnou grafikou. Středový displej slouží pro infotainment s on-line službami navigace včetně počasí, nepřetržitých dopravních aktualizací, přístupu ke službě Amazon Music a podpory připojení chytrých telefonů přes Android Auto™ a Apple CarPlay®. Standardem vyšších výbav je dále nová 360° kamera pro monitorování okolí a bezdrátové dobíjení telefonů.
Druhý 12,3″ virtuální displej před řidičem podporuje dva motivy – světlý a tmavý – a tři různé provozní režimy – Map, Digital a ADAS. Pro každý z těchto režimů je připraveno jedinečné uspořádání se zaměřením na rolující zobrazování navigace, zjednodušený souhrn nejdůležitějších jízdních údajů, nebo vizualizaci vozidla a nejbližšího okolí v reálném čase (s využitím asistenčních systému řidiče).
K přívětivé atmosféře v interiéru přispívají nové kvalitní materiály včetně luxusních detailů, završené hlavními prvky kontaktu řidiče s vozem – těmi jsou třeba nový tříramenný volant s vylepšenými ovládacími prvky, resp. moderní volič převodovky s možností sekvenčního řazení.
Zavazadlový prostor se zvětšil o 44 litrů na nynějších 507 litrů; širší kabina přispívá k pocitu pohodlí celé posádky. Díky dalším úložným prostorům po celé kabině je zde dostatek místa pro osobní věci každého z cestujících.
Zcela nové MG HS – klíčové vlastnosti
Značka MG i nadále zákazníkům nabízí mimořádně vysokou hodnotu svých vozů, přičemž nové HS se v porovnání s končícím modelem pyšní celou řadou důležitých vylepšení výbavy.
To platí také pro nejvyšší výbavu nového HS, která již ve standardu přináší krásná 19″ kola z lehké slitiny s broušenými povrchy, přední mlhová světla, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s paměťovou funkcí, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech s nastavitelnou bederní opěrkou, elektrické ovládání pátých dveří, 360° kameru pro monitorování okolí, audiosystém s 8 reproduktory, systém iSmart včetně on-line služeb, bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a technologii V2L (Vehicle-to-Load) u provedení PHEV.
Samozřejmostí jsou vylepšené bezpečnostní systémy MG Pilot včetně aktivního nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců a jízdních kol, systému pro udržování vozidla v jízdním pruhu se systémem varování při opuštění jízdního pruhu, rozpoznávání slepého úhlu s asistentem změny jízdního pruhu, systému sledování únavy řidiče, prediktivního varování před čelní srážkou, systému sledování provozu v příčném směru za vozidlem a výstrahy při otevírání dveří.
V kombinaci s automatickou převodovkou DCT je zcela nové HS vybaveno také adaptivním tempomatem (ACC), asistentem pro jízdu v koloně a inteligentním ukazatelem rychlostních limitů.
Uvedené prvky stojí nad rámec již tak velkorysé standardní výbavy nového HS, která zahrnuje automatické plně diodové LED světlomety s funkcí „Follow-me-home“, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elektrické nastavování a vyhřívání zpětných zrcátek, elektrické nastavování sedadla řidiče v 6 směrech (resp. ruční nastavování sedadla spolujezdce ve 4 směrech), klimatizaci, bezklíčový vstup, senzor deště, tempomat, elektrickou parkovací brzdu s funkcí auto-hold a dvojici 12,3″ displejů s navigací a zrcadlením chytrého telefonu.
V době uvedení na trh bude k dispozici pět prémiových odstínů karoserie: perleťová bílá, perleťová černá, stříbrná Sterling (metalická), šedá Hampstead (metalická) a třívrstvý lak červená Dynamic. Kromě čalounění syntetickou černou kůží je možné na přání zvolit také kontrastní žlutohnědé provedení interiéru. Nové MG HS se začne v ČR nabízet na podzim 2024.
zdroj: tisková zpráva
Už je to tu zas .
Vyrobit elektromobil bude levnější než auto se spalovacím motorem ?
https://www.toyotalife.cz/vyrobit-elektromobil-bude-brzy-levnejsi-nez-auto-se-spalovacim-motorem/
Vyrobit levneji pujde, ale kdo vi, zda to budou chtit prodavat za nizsi cenu nez spalovak. Ja tem lumpum uz vubec neverim.
To je 20,6kWh/100km není to moc na hybrid?
S ID3 mám dlouhodobou spotřebu 12,9 kWh/100km od jara.
No jo, když musí pořád sebou zbytečně tahat ten spalovák. Čekám kdy někoho napadne ten spalovák vymyslet vyndávací. Při ježdění do práce a po nákupech si ho vyndá a nasadí si ho tam jednou za rok na dovolenou. Potom mu dojde, že si měl koupit čisté EV a ten výfukáč na dovolenou si půjčit.
Já pořád čekám až někdo udělá vyndávací univerzální motorovou a napájecí elektro jednotku použitelnou do malého auta, čtyřkolky, sněžného skútru, traktůrku, sekačky, motorového člunu, vznášedla, atd. Něco podobného jsem říkal před více než 10 lety, že by bylo ideální mít řadu nářadí řemeslnického i zahradního napájeného ze stejného akumulátoru. Tehdy to nikdo nedělal. Dneska to dělají všichni, akorát, že každý se svým aku.
Idealni by bylo ciste EV s kouli na vozik a pri delsich trasach pouzivat vozik s generatorem ktery by se dal vypujcovat. Auto by muselo mit rozhrani ktere by umoznilo pohanet motor ze vnejsiho zdroje. Na 3-4 delsi jizdy v roce by to byl uplne dostacujici kompromis.
Možná by to některým bojácným dodalo pocit bezpečí. Ale já než bych se tahal s vozíkem tak si dám radši kafe u nabíječky.
Horší to budou mít v budoucnu výfukáči až budou muset tahat vozík se dřevem na výrobu dřevoplynu.
S Teslou zadny takovy vozik neni treba, ale kdyby se vyrabely levna EV s baterkou 30kWh, tak by ten vozik mel smysl.
neznam zadne EV ktere by slo provozovat, respektive zaradit rychlost pro jizdu ve chvili kdy se nabiji z portu, jedina moznost nabijeni za jizdy je rekuperace
To je pravda, muselo by se to ošidit. Třeba BMW I3 měly některé ten REX (Range Extender). Motor ze skutru plká za jízdy a nabíjí baterku.
Asi to nebude neco zasadniho. Spis to je takova blbovzdorna pomucka aby lidi neodjeli se zapojenym kabelem. U spalovaku se to obcas stava, ze nekdo zapomene vytahnout tankovaci pistoly z hrdla nadrze a odjede.
youtube.com/watch?v=aot5KlXKFqY
no zapomene zapomene.. nebo kdyz mate vtipneho spolujezdce ktery kdyz platite tak to tam znova zasune a pak nastesti zarve stuuj – kam jedeees !!!!???
ID.3 má podle sprintmonitor průměrnou spotřebu 18,71 kWh/100 km. To, že Vy jezdíte za 12,9 je celkem nepodstatné. Asi jezdíte trasy, kde se jezdí pomalu. Navíc MG HS je SUV, které mají všeobecně vyšší spotřebu z důvodu větší výšky, šířky a hmotnosti.
Mám s iD3 najeto 40 000 km a spotřeba se v tomto období nedostane na vámi uváděnou hodnotu 18,71 ani při GPS 130 na dálnici. Jako průměr bych to možná viděl v zimním období. Jsou to manipulační testy.