Mercedes bude vyrábět elektromobily značky EQ v Sindelfingenu

Před pár dny vybral své továrny pro výrobu elektromobilů Volkswagen, teď se přidává i Daimler se značkou Mercedes. Své elektromobily značky EQ bude vyrábět v Sindelfingenu.

Dělníci v továrně Mercedes-Benz Sindelfingen
foto: Mercedes-Benz

Továrna Mercedes-Benz Sindelfingen v současné době zaměstnává asi 37 000 lidí a je tak třetí největší továrnou v Německu. V roce 2015 vyrobila přes 300 000 aut, ještě v roce 2011 to ale bylo 484 000 aut. Vyrábí se tam například třídy E, S a CLS.

První mode nové elektrifikované řady EQ by měl z výrobní linky továrny Mercedes-Benz Sindelfingen sjet v roce 2019. Do roku 2025 chce značka Mercedes uvést na trh 10 elektroaut ve všech segmentech, od smartů po SUV.

Podíl elektroaut na celkových prodejích Mercedes-Benz by se měl vyšplhat až na 15 – 25 %. „To závisí na rozvoji infrastruktury a klientských preferencích,“ píše se v tiskové zprávě. Produkty řady EQ mají být „elementární součástí“ korporátní strategie pro mobilitu budoucnosti.

Ta má podle Mercedesu čtyři pilíře: konektivitu, autonomní řízení, flexibilní využití a elektrický pohon. Automobilka je průběžně rozvíjí a propojuje.

tisková zpráva

21 Comments on “Mercedes bude vyrábět elektromobily značky EQ v Sindelfingenu”

  1. Vypadá to, že klíčový rok z hlediska nárůstu odbytu
    Vypadá to, že klíčový rok z hlediska nárůstu odbytu elektromobilů bude rok 2018 a 2019. Měl jsem představu, že odbyt elektromobilů půjde každým rokem od roku prvního komerčně prodávaného elektromobilu na dvojnásobek, tj. exponenciální nárůst. Což se zatím tak rychle neděje. Uvidíme, jak to půjde dál.

    1. tenhle biznis je zavisly na dotacich a ekologickych
      tenhle biznis je zavisly na dotacich a ekologickych regulacich. bez nich by rozhodne nebyl tam, kde je. a nikdo nevi kdo z politiku, pripadne volicu se jak vyspi. a na co tylhe zeme budou mit penize. ja bych byl velice opratrny v techto odhadech.

      1. BEV je Battery Electric Vehicle? Označuji je jen EV. Je to
        BEV je Battery Electric Vehicle? Označuji je jen EV. Je to celkem slušný výsledek, ale není to nijak moc. Kdyby to bylo alespoň 500 tisíc. Jetošní rok také nebude zřejmě nijak výjimečný, řekl bych, že 150 tisíc je reálných, 200 tisíc by ještě mohlo být s malou pravděpodobností dosaženo, pokud budou hodně příznivé ekononické podmínky nebo přijde nějaký nečekaný impulz. Je otázka, jak to bude u nás. Zatím jsme hodně pozadu. 🙂

        1. Dinosauři to brzděj seč můžou, protože jakmile se jim
          Dinosauři to brzděj seč můžou, protože jakmile se jim lidi namlsaj elektrikou, tak se jim vykvajznou na jejich sračkomety a voni už neprodaj žádný motory a to by bylo velký moc ouvej.
          Motorárny půjdou do hajzlu včetně výrobců nářádí, olejů, maziv, svíček, ložisek, obráběcích strojů apod.

        2. U nás to asi moc slavný nebude. Auta, který není kde
          U nás to asi moc slavný nebude. Auta, který není kde nabíjet asi nikdo moc kupovat nebude. Někteří fandové co už BEV máme, začínáme býti docela zklamaní a radost a euforie vyprchává, někteří přiznáváme, že koupě BEV nebyl nejlepší krok. Pořád někde čtu bláboly o dotacích, osobně neznám nikoho kdo by někde dostal jakoukoliv dotaci, elektromobili jsme většinou nakoupili mnohem dráž než běžné spalováky a z rozvoje infrastruktury jsme docela zklamaní. Současná podpora nízkoemisní dopravy je v čr na nule, v Brně ani jeden obchodňák zatím nenainstaloval ani jedinný wallbox, v zahraničí jsou mennekesů plný ulice a každý supermarket má aspoň 2 stání s wallboxem. Prodejci Nissan to jsou další zabijáci elektromobilu, napřed nám prodají auta a následně zdraží nabíjení na nehorázných 10Kč, osobně to nazývám slovem podraz. EON je těžkopádný neschopný gigant a na elektromobilitu sere, má plnou hubu keců pro tisk, platí zbytečné manažery v oddělení emobilita a fakticky není ochoten udělat vůbec nic a použiji jejich slova- Na co chcete pomalé dobíječky v ulicích města když jsme vám postavili Humpolec ! Při tomto stavu se výrazné prodeje elektromobilů u nás nedají očekávat.

          1. Vykašlali jsme se na ČEZ i EON, na rozdíl od plynařů
            Vykašlali jsme se na ČEZ i EON, na rozdíl od plynařů vůbec nepochopili, že jim jde o byznys.
            Plynaři to už zjistili, že by brzy mohli skončit, tak se cpou do CNG dopravy horem dolem. Jelikož dnes se projdou plynofikovanou ulicí a lidi buď mají v nových dobře izolovaných barácích tepelná čerpadla a přímotopy nebo ve starých se vracejí ke kotlům na pevná paliva. Což paradoxně podporují kotlíkové dotace. Tak se snaží výpadek nahradit odběry v dopravě, domlouvají s automobilkami CNG auta přímo z výroby, montují CNG stanice kde se dá, cpou CNG do hromadné dopravy (jen Ostrava 105 CNG busů od 10/2015 v provozu a v plánu je dalších 183) i flotilových vozidel firem (například stovky jich má Česká pošta, desítky Městská policie Ostrava atp.), přesvědčují o ní občany.
            ČEZ buduje nabíjecí síť rychlostí couvajícího šneka od roku 2011 a sem tam dohodne jedno až dvě auta pro radnici nějakého města či ministerstvo. Což je píár, ne elektromobilita. EON se sice vytáhnul stanicí na Vystrkově, ale jinak provozuje jen rekreační nabíjení kol a skútrů u 2 přehrad na jihu republiky. A cosi jako dovolenkovou půjčovnu tamtéž plus uprostřed Vysočiny a na Šumavě. Komici.
            Že by oba u svých odběratelů typu obchodních řetězců a obchodních center budovali nabíjecí místa ve velkém jako SRN nebo Rakousko, to ani náhodou.
            Takže po 6 letech držím palce a podporuji každého soukromníka, který je ochoten vystrčit zásuvku před svůj barák či firmu a dát ji veřejnosti k dispozici. A pokud tam dá rovnou rychlonabíječku, tak je to podle mne king a zaslouží uznání. I když si to nechá zaplatit, což je normální. Pro představu Morava a Slezsko celkem 4, slovy čtyři rychlonabíječky ČEZ, ovšem žádná logická síť, po 2 kusech v Brně i Ostravě nedaleko od sebe. Jinak nikdo nic. Soukromníci (nejvíce přes evmapa.cz) na stejném území byli dlouho první a jediní, dnes provozují 10 ks rychlonabíječek rozmístěných na potřebných trasách v ose Brno – Ostrava, Brno – Trenčín, Olomouc – Žilina a Olomouc – Šumperk. Tedy i s dobrými návaznostmi na slovenskou síť Greenway a možností přeskoku do Čech, což je stále pro menší elektromobily problém.

            1. Radovane, kdyby existovalo snadné zpoplatnění nabíjení u
              Radovane, kdyby existovalo snadné zpoplatnění nabíjení u soukromníka, tak se vsadím, že u každého vesnického domku, hospody apod. bude přípojka a bude možné dobíjet..

              Ale kdo jen tak nabídne možnost připojit se bez toho, aniž by mu někdo elektřinu zaplatil? Jen nadšenec..

              Představte si krabičku, kterou vložíte mezi přípojku a auto. Krabička bude mít svůj identifikátor, vy si zaplatíte možnost nabíjení a krabička po zaplacení pustí do auta proud.. A člověk, který by umožnil nabíjení, by z každého kw něco měl..

              Možná utopie, ale snad cesta k tomu, jak elektromobilitu rozšířit..

              J.

                1. To by chtělo, aby se na podobném zařízení domluvili
                  To by chtělo, aby se na podobném zařízení domluvili výrobci celosvětově.. protože by tak mohlo být i jednotné placení, konektory apod.. něco jako jednotný velikost hubice u stojanu na beznín/naftu apod.

                2. To si ještě počkáme. U spalováků to trvalo zhruba půl
                  To si ještě počkáme. U spalováků to trvalo zhruba půl století a několik desítek let i rozdílný průměr hubice nafta / benzín, aby si to lidi nepletli. Ostatně viz systém videokazet, nabíjecí konektory mobilních telefonů atd. atd.. Dodnes nemáme jednotné ani ty elektrické zásuvky v domech a musíte jezdit po světě s redukcemi. O napájecí soustavě nemluvě.
                  Osobně mi velmi vyhovuje řešení á la evmapa.cz. Registrovat se lze přímo u nabíječky/zásuvky, protože je tam wifi zdarma. Dát si na kredit bezhotovostně penízky taky. Spustit pak kteroukoliv nabíječku či zásuvku jak z notebooku, tak z mobilu, tak jen prostým vytočením telefonního čísla z mobilního telefonu, zadaného Vámi při registraci. A těch tam můžete mít zadáno několik. U mne tak může po vytočení telefonního čísla jednou registrací nabíjet manželka i já. Prostě bez hotovosti, rychle a jednoduše. O funkčnostech typu vidím na mapě obsazenost stojanů na mé trase předem nebo stojan pošle SMS hlášení o ukončení nabíjení včetně kWh a ceny nemluvě, to je taky super vychytávka.

                3. Já to myslím takhle:
                  jedu po Evropě a stačí mi bud

                  Já to myslím takhle:
                  jedu po Evropě a stačí mi bud hotovost nebo karta a natankuji na jakékoli benzince..

                  Ale kdybych se pustil do světa s elektroautem, tak potřebuji spoustu karet, aplikací apod.. abych mohl nabíjet.. Je to prostě zatím neuživatelsky přívětivéí

                4. Fakturace přes EVmapa funguje dobře a každý si fér
                  Fakturace přes EVmapa funguje dobře a každý si fér zaplatí co spotřeboval a za to EVmapě díky, problém je ale e.on a ostatní. V každém městě jsou tisíce trafostanic, v Brně ůdajně téměř 10 tisíc a kdyby aspoň na některých byl wall box 22kw dost by to pomohlo, jenže není zájem, na maloodběratele se sere, na ekol. dopravu tuplem. Distributor elektřiny chce za rezervaci příkonu 500 Kč za každou ampéru, tzn. narvat jim do chřtánu 20.000 Kč za nic, takže i když se najde investor, který zaplatí wallboxy a instalaci tak skončí ještě dříve než začne. Jak řekli v eonu z požadavku na platbu za rezervaci příkonu neustoupí.
                  A obecní úřady ? Budu jeden citovat. Nabíječku emobilů by jsme chtěli, ano před úřadem aby jsme se jí mohli prezentovat, ale nesmí nás to nic stát.

              1. Už dnes existuje. Tak jako v Německu není problém mít
                Už dnes existuje. Tak jako v Německu není problém mít vedle zásuvky kasičku na euro, která pustí na 1 hodinu do zásuvky 230V 16A elektřinu (odběr okolo 3,5 kWh). Jen rychlým vyhledávačem jsem našel třeba toto zásuvka na mince. Jinak není problém i obyčejné zásuvky třeba na rozvodnici v libovolné sestavě spouštět mobilem vytočením čísla přes evmapa.cz, kluci to umí obratem namontovat.

            1. Josefe, každý den moje BEV stojí hodinu před restaurací v
              Josefe, každý den moje BEV stojí hodinu před restaurací v Globusu a večer na parkovišti před Tesco. Můj BEV každý den jezdí 12-16 hod. a ujede 120-200 km a na to mi 24kWh v baterii nestačí ( až budou baterie 60kWh nebudou mne nějaké nabíječky zajímat), takže každý den v půlce pracovní doby musím domů na nucenou a ZBYTEČNOU pauzu, mám sice vlastní CHademo 20kW a nabíjím za 3 kč, ale je to ztráta času, o tu ztracenou dobu bych mohl být dříve doma a věnovat se rodině nebo nemuset smolit papíry a nabídky do 2 do rána.
              Za dobu stání před Globusem a Tescem by mi do auta natekla energie co mi každý den chybí. Nechci nic od nikoho zadarmo, tu elektřinu si rád zaplatím, jen bych si megaobchodníků více vážil kdyby před svými megamarkety měli wallboxy, tak jak je to v zahraničí běžné s rozdílem, že nabíjení je po dobu nákupů zdarma a nikdy jsem nemusel v A,GE,FR,GB či IRL prokazovat jestli jsem skutečně nakupoval nebo jen zašel na wc. V přímořských státech jsou 2_4 wallboxy u každé pláže už několik roků a o tom si MY můžem jen nechat zdát.

                1. 24 kW není na nic 🙂 jen je to málo a všechno má svůj
                  24 kW není na nic 🙂 jen je to málo a všechno má svůj čas. Je to snad jen začátek a bude líp, snad přijdou lepší baterie. Nissan s 24 kWh mne odvezl 2x k Atlantiku, projel jsem Evropu 15 tis. km a byla to nejkrásnější dovolená v životě a už se celá rodinka nemůžeme dočkat léta 🙂
                  P.S. Billa slíbila v Brně v Líšni Wallbox, ale zůstalo jen u slibu. Díky Billo, skutečně si nás zákazníků, jak vidno vážíte.

Napsat komentář