Mercedes-Benz GLC: pouze jako plug-in a mild hybrid

Nový Mercedes-Benz GLC sází na hybridní pohon. Modelová řada zahrnuje zážehové a vznětové čtyřválce kombinované s elektromotory.

Ve čtyřech případech se jedná o částečně hybridní agregáty (Mild Hybrid) s integrovaným reverzním alternátorem ISG (Integrated Starter-Generator) druhé generace. Další tři varianty pohonu mají podobu externě nabíjitelného hybridního systému (Plug-in Hybrid). Celkový výkon hybridního systému může přitom dosahovat až 280 kW a maximální točivý moment až 750 N.m. Všechny varianty Plug-in Hybrid mají v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 100 km (WLTP).

Nové GLC nabízí mimořádnou agilitu a současně stabilitu s volitelným řízením zadních kol, s nímž se pojí strmější převod řízení předních kol. Úhel natočení kol na zadní nápravě je až 4,5 stupně. Průměr otáčení se tím zmenšil o 80 centimetrů na 11,0 metru. V terénu boduje i dalšími přednostmi, například standardně dodávaným pohonem všech kol 4MATIC, výhradně elektrickou jízdou i mimo zpevněné cesty u verzí Plug-in Hybrid, displejem s terénním režimem a „transparentní kapotou motoru“. GLC má ve své nejlepší aerodynamické konfiguraci nízký součinitel aerodynamického odporu vzduchu, cx = 0,29. Svého předchůdce tím překonává o dvě setiny (cx = 0,31) – pro SUV s konvenčním pohonem to je pozoruhodný pokrok.

Mercedes-Benz GLC. foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GLC. foto: Mercedes-Benz

Asistenční systémy: Nejnovější generace sady asistenčních systémů obsahuje dodatečné a zdokonalené funkce. To se týká například systémů, jakými jsou adaptivní tempomat DISTRONIC, aktivní asistent řízení, asistent pro rozpoznávání dopravních značek, asistent pro manévrování s přívěsem nebo nová parkovací sada s 360° kamerovým systémem a „transparentní kapotou motoru“.

Jako volitelná výbava je pro funkci navigace nabízen systém MBUX Augmented Reality. Kamera v tomto případě zaznamenává okolí před vozidlem. Obraz z kamery na centrálním displeji doplňují virtuální objekty, informace a symboly. Mezi ně patří například dopravní značky, pokyny pro odbočení, doporučení pro změnu jízdního pruhu a popisná čísla budov. Především ve městě to může znamenat významné usnadnění navigace.

Základní rozměry nového modelu GLC umocňují dynamičtější vzhled SUV. Nové GLC je s vnější délkou 4716 mm o 60 mm delší než předchůdce a o 4 mm nižší. Rozchod kol je vpředu o 6 mm (nyní: 1627 mm) a vzadu o 23 mm (nyní: 1640 mm) širší. Na větší vnější délce se podílí rozvor náprav spolu s převisy karoserie vpředu i vzadu. Vnější šířka 1890 mm zůstala shodná.

Objem zavazadlového prostoru profituje z většího zadního převisu a s 620 litry (+70 litrů v porovnání s předchůdcem) je výrazně větší. To je citelný přínos v každodenním provozu, například při cestování na rodinnou dovolenou nebo při běžných přepravních úkolech. GLC má standardně zadní výklopné víko EASY-PACK, které se otvírá a zavírá komfortně stisknutím tlačítka na klíčku od vozidla, spínačem na dveřích řidiče nebo na odjišťovacím madle zadního výklopného víka.

Interiér Mercedes-Benz GLC. foto: Mercedes-Benz

Nové GLC se dodává výhradně s hybridními pohony, a to ve verzích Plug-in Hybrid nebo Mild Hybrid s 48V technikou a integrovaným reverzním alternátorem. Nabídka motorů zahrnuje čtyřválcové jednotky z aktuální modulární rodiny motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Nabídka motorů tím zásadně přispívá ke zvýšení flexibility mezinárodní výrobní sítě a současně splňuje požadavky na elektrifikaci. Čtyři částečně hybridní agregáty disponují integrovaným reverzním alternátorem ISG (Integrated Starter-Generator) druhé generace, který nabízí intenzivní podporu v nízkých otáčkách. Další tři varianty motorů jsou externě nabíjitelné hybridní agregáty s dodatečným elektrickým výkonem 100 kW a dojezdem na elektrický pohon více než 100 kilometrů.

Již zmíněný systém ISG zajišťuje suverénní výkonovou charakteristiku. Jeho součástí je 48V dílčí elektrická síť, která umožňuje funkce setrvačné jízdy, podpory akcelerace a rekuperace, což s sebou nese výraznou úsporu paliva. Spuštění motoru pomocí ISG je kromě toho velmi rychlé a komfortní, takže funkce Start-Stop je pro řidiče rovněž téměř nezaznamenatelná, stejně jako přechod od setrvačné jízdy s vypnutým motorem k intenzivní akceleraci s pomocí spalovacího motoru. Inteligentní souhra ISG se spalovacím motorem zajišťuje také mimořádně klidný volnoběh.

Plug-in hybrid verze: Dojezd s elektrickým pohonem více než 100 kilometrů (WLTP)Model GLC kromě toho obdržel externě nabíjitelný hybridní pohon čtvrté generace. Elektrifikace tak činí další velký krok při použití identických výchozích motorů. Elektromotor dosahuje nyní nejvyššího výkonu 100 kW, točivého momentu 440 N.m a dojezdu s výhradně elektrickým pohonem více než 100 kilometrů (WLTP), takže naprostá většina každodenních jízd může být absolvována výhradně elektricky.

Vylepšený hybridní jízdní režim využívá elektrický pohon na těch úsecích trasy, kde dává největší smysl. Elektrický pohon má tedy prioritu například v městských oblastech. Verze Plug-in Hybrid nabízené se dvěma verzemi zážehových motorů nebo s jednou vznětovou jednotkou jsou nejen velmi hospodárné, ale také mimořádně dynamické. Elektrický výkon je k dispozici až do rychlosti 140 km/h.

Vysokonapěťová sada akumulátorů je plodem vlastního vývoje značky Mercedes-Benz a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Dokonce i při vybité sadě akumulátorů je plné nabití realizovatelné za cca 30 minut s volitelnou stejnosměrnou nabíječkou o výkonu 60 kW. Pro nabíjení z domácí elektrické sítě se střídavým proudem je standardně k dispozici nabíječka o výkonu 11 kW (v závislosti na trhu) pro nabíjení třífázovým proudem z nástěnné nabíječky.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Mercedes-Benz GLC: pouze jako plug-in a mild hybrid”

Napsat komentář