Mercedes-Benz F 700 – limuzína budoucnosti

Automobilka Mercedes-Benz vtrhla do světa hybridů s neobvyklou vervou. Na autosalonu ve Frankfurtu jí patřil celý pavilon, kde předváděla kromě jiného své plány do budoucna. Jedním z konceptů („výzkumných automobilů“) je i úžasná futuristická limuzína F 700.


Se svým výzkumným automobilem F 700 definuje Mercedes-Benz kulturu jízdy ve zcela nových dimenzích. Nový koncept ukazuje jak lze u příští luxusní cestovní limuzíny propojit vynikající jízdní komfort s přátelským vztahem k přírodě a dobré jízdní výkony s neobvykle nízkou spotřebou.

Mercedes-Benz F 700

Tento 5,17 metru dlouhý výzkumný vůz F 700 umožňuje prostřednictvím inovované a velkoryse řešené koncepce interiéru zcela novou a vysoce komfortní formu cestování. Jako vůbec první automobil na světě dovede F 700 s předstihem rozpoznat stav vozovky a její nerovný povrch pomocí aktivního podvozku PRE-SCAN eliminovat. To samozřejmě dále výrazně zvyšuje jízdní komfort.

Mercedes-Benz F 700

V konceptu F 700 je představený pro budoucnost velice perspektivní pohon DIESOTTO, což je čtyřválec s objemem pouhých 1,8 litru, který spojuje nízké emise benzínového motoru s předností motoru naftového ve spotřebě. 127 gramů CO2 na 100 kilometrů jízdy odpovídá spotřebě pouhých 5,3 litru benzínu na 100 kilometrů, což je pro automobil této třídy hodnota extrémně nízká.

Mercedes-Benz F 700

„Naším dalším cílem je nyní benzínový motor udělat tak hospodárným jako je motor naftový. Všechny požadavky nutné pro splnění tohoto úkolu dává naše koncepce DIESOTTO, u níž každý z obou typů spalovacích motorů přináší svoje nejlepší vlastnosti“, říká Prof.Dr.Herbert Kohler, vedoucí koncernového výzkumu a předvývoje stavby automobilu a pohonu, který je zároveň zmocněncem pro otázky životního prostředí koncernu DaimlerChrysler.

Mercedes-Benz F 700

Pohonnou jednotkou v F 700 je kompaktní čtyřválec se zdvihovým objemem 1,8 litru, který ale přesto podává v limuzíně vyšší třídy suverénní výkony: dvoustupňový systém turbodmychadel se stará o rychlou odezvu a silný zátah. Při rozjezdu pomáhá spalovacímu motoru elektromotor hybridního módu.

Spalovací motor dosahuje maximální výkon 175 kW (238 k), elektromotor přidává dalších 15 kW (20 k) a nejvyšší točivý moment systému je 400 Nm. Zrychlení na 100 km/h zvládá vůz během 7,5 s a dokazuje tak svojí dynamiku. Maximální rychlost je omezená na 200 km/h. Přes tyto výborné výkony je spotřeba konceptu F 700 v normovaném cyklu pouhých 5,3 litru na 100 km, odpovídající 127 g CO2, což je hodnota pro automobil této třídy extrémně nízká.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář