Mercedes představil nový elektromobil EQA. Vstupuje na trh ve verzi EQA 250 s nejvyšším výkonem 140 kW a dojezdem 426 km WLTP. Další verze nabídnou dojezd přes 500 km.
foto: Mercedes-Benz
Nový crossover Mercedes-Benz EQA je dalším členem rozrůstající se, ale zatím nepříliš úspěšné rodiny elektromobilů EQ. Karoserie modelu EQA vychází ze skeletu karoserie modelu GLA a byla přizpůsobena požadavkům elektromobilu. Cena elektromobilu Mercedes-Benz EQA začíná na 47 540 eur, v přepočtu 1,25 mil. Kč.
Mercedes-Benz EQA se umí standardně nabíjet přes 11kW palubní nabíječku nebo 100kW rychlonabíjení. Zavazadlový prostor má objem 340 litrů, hmotnost je 2040 kg. Rozměry vozu jsou 4463 mm délky, 1834 mm šířky a 1620 mm výšky. Mercedes-Benz EQA má hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28, což je v segmentu elektromobilů spíše podprůměrná hodnota.
foto: Mercedes-Benz
Standardní výbava modelu EQA zahrnuje mimo jiné vysokovýkonné světlomety LED s asistentem adaptivních dálkových světel, zadní výklopné víko EASY-PACK s elektrickým ovládáním pro otevírání a zavírání, 18palcová kola z lehké slitiny, dekorační osvětlení s výběrem 64 barev, dvojitý držák pro nápoje, komfortní sedadla s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, zadní kameru pro lepší výhled a komfort při manévrování nebo kůží obšitý sportovní multifunkční volant.
foto: Mercedes-Benz
Standardně se dodává také informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s intuitivním ovládáním a navigační systém s elektrickou inteligencí. Zákazníci si mohou nový model individualizovat dvěma výbavovými liniemi Electric Art a AMG Line, jakož i paketem Night.
foto: Mercedes-Benz
Standardní výbava zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu a aktivního brzdového asistenta. Druhý uvedený systém má za úkol zabránit kolizi nebo zmírnit její intenzitu autonomním brzděním v kritických dopravních situacích.
Systém dokáže brzdit z rychlostí, typických pro městský provoz, i před stojícími vozidly a přecházejícími chodci. Mezi rozšířené funkce paketu asistenčních systémů patří například funkce pro odbočování, funkce pro záchrannou uličku, upozorňování na přibližující se cyklisty nebo vozidla při vystupování a upozorňování na rozpoznané osoby na přechodu pro chodce. Mimořádně klidnou jízdu podporuje ECO Assistent při používání systému DISTRONIC.
foto: Mercedes-Benz
Navigační systém auta s „elektrickou inteligencí“ při výpočtu nejrychlejší trasy zcela samozřejmě zohledňuje i doby nabíjení. Řidič se tak nemusí s plánováním trasy vůbec stresovat.
Na základě nepřetržitých simulací dojezdu se přitom počítá s potřebnými zastávkami pro nabíjení i s mnoha dalšími faktory, například s topografií a počasím. Systém dokáže dynamicky reagovat na různé změny, například v dopravní situaci nebo jízdním stylu řidiče.
foto: Mercedes-Benz
Se službou Mercedes me Charge mohou zákazníci po celé Evropě nabíjet své elektricky poháněné vozy z více než 175 000 veřejných nabíjecích přípojek a Mercedes-Benz zajistí dodatečnou kompenzaci zelenou elektrickou energií.
Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkům komforní přístup k nabíjecím stojanům různých poskytovatelů, a to i v zahraničí. Na základě pouhé jedné registrace navíc profitují také z integrované funkce placení s jednoduchým vyúčtováním.
foto: Mercedes-Benz
foto: Mercedes-Benz
Co se týká dalších variant, na jedné straně půjde o ještě atletičtější varianty s elektrickým pohonem všech kol eATS a výkony za hranicí 200 kW. Na druhé straně se připravuje i verze s dojezdem více než 500 kilometrů (WLTP). Mercedes-EQ spatřuje klíč k dlouhým dojezdům nikoli ve stále větších sadách akumulátorů, nýbrž v důsledném zvyšování hospodárnosti všech komponentů vozidla.
Dvoutunová krabice se spotřebou 15,5kWh na 100km?
Ty vaše
Dvoutunová krabice se spotřebou 15,5kWh na 100km?
Ty vaše bulíky si věšte na jiné nosy.
Tak po městě to asi nebude problém, na dálnici/130 to bude
Tak po městě to asi nebude problém, na dálnici/130 to bude víc.To, že výrobci u spotřeby i spalováků „malují na růžovoů snad víte, nebo ne?
…na jiné poloosy 😉
…na jiné poloosy 😉
To máš stejné jako když si přečteš že dvoutunové SUV
To máš stejné jako když si přečteš že dvoutunové SUV má podle prospektů spotřebu 5 litrů nafty na sto a přitom víš, že bude jezdit minimálně na dvojnásobek.
Ano, to je samozřejmě pravda.
Ano, to je samozřejmě pravda.
|S3XY| = estříksi 😉
|S3XY| = estříksi 😉
Nabijeci port vpravo vzadu neni v garazi zadna vyhra. Pokud
Nabijeci port vpravo vzadu neni v garazi zadna vyhra. Pokud clovek nema maxigaraz, tak stoji pravym bokem u zdi aby mohl lepe vystoupit. A pak se k portu moc dobre nedostane.
spalovací myšlení
spalovací myšlení
Ne dobíjení po příjezdu ve směru jízdy – left hand drive
Ne dobíjení po příjezdu ve směru jízdy – left hand drive tankování energie vpravo, right hand drive vlevo – je to myšleno na podélné stání, samozřejmě to má i slabiny, jenže to by muselo mít auto zásuvku v čumáku a dvě vzadu (levá pravá), aby to bylo rozumně pokryto.
Prakticky nikde dobíjení po směru jízdy neexistuje.
Prakticky nikde dobíjení po směru jízdy neexistuje.
zatím…
zatím…
je to Mercedes za 50k eur…… majitele jiste budou mit garaz
je to Mercedes za 50k eur…… majitele jiste budou mit garaz jen tak tak,…… jinak kdys dam auto do garaze a ze je hodne mala, takovej ten komunistickej standard na malomestech, tak vicko nadrze vpohode otevru a je tam nejakych 25 centaku ke stene, takze proc by tam mel bejt problem zastrcit kabl kdyby tam bylo nabijeni? to je ta koncovka nabijeciho kablu tak robustne obri?
ale jako chapu resit se musi vse 🙂
Majitel auta za 50kEur bude mit asi slusny oblek a nebude se
Majitel auta za 50kEur bude mit asi slusny oblek a nebude se opirat o spinavy naraznik. Eqc je siroke 1,884m plus zrcatka, tak pres 2m budou dvere ridice od prave steny.
resis picoviny, a zakaznici Mercedesu pocitam tuhle opravdu
resis picoviny, a zakaznici Mercedesu pocitam tuhle opravdu asi resit nebudou
„Mercedes-EQ spatřuje klíč k dlouhým dojezdům … v
„Mercedes-EQ spatřuje klíč k dlouhým dojezdům … v důsledném zvyšování hospodárnosti všech komponentů vozidla.“… a proto váží přes dvě tuny a aerodynamiku to má jak zahradní gril. Včetně mřížky :-/
To asi bylo myšleno tak, že si uvědomují, že ty ostatní
To asi bylo myšleno tak, že si uvědomují, že ty ostatní parametry jsou špatné a že do toho o moc větší baterii už nenarvou. Takže opravdu zvýšení hospodárnosti bude u MB klíč k dlouhému dojezdu. 😀