Mazda MX-30 dostane unikátní rotační motor jako generátor

V první polovině roku 2022 představí Mazda novou verze prvního sériově vyráběného elektromobilu Mazda MX-30. Nabídne údajně nové inovativní technologie. Kromě jiného např. unikátní rotační motor Mazda sloužící jako generátor elektrické energie.

Nová Mazda MX-30 se tak příští rok dostane do prodeje také jako sériový plug-in hybrid, což už dnes moc k vidění nebývá (naposled dnes už nevyráběný Chevrolet Volt). Přibližně v roce 2025 Mazda představí řadu dalších modelů na platformě určené pro elektromobily. Odtud údajně vede přímá cesta ke kompletní elektrifikaci modelové řady do roku 2030.

Představeny budou také nové evropské modely Mazda CX-60 a Mazda CX-80. Mazda při rozšiřování své řady SUV využívá nejmodernější technologie, například vývojovou a výrobní strategii Building Block s technologií Skyactiv, hromadné plánování nebo flexibilní výrobu.

Vozy Mazda CX-60 a CX-80 budou k dispozici se dvěma, respektive třemi řadami sedadel. Na evropský trh se díky nim poprvé dostanou plug-in hybridy kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Zároveň automobilka představí benzinový šestiválec Skyactiv-X nové generace a také dieselový Skyactiv-D, vše v kombinaci se 48V mild-hybridním systémem.

zdroj: tisková zpráva

99 Comments on “Mazda MX-30 dostane unikátní rotační motor jako generátor”

  1. V době kdy všichni pomocný motory už dávno odepsali a vyřadili z výroby protože je v pohodě nahradila větší baterka a rychlé nabíjení se Mazda možná dopachtí k předpotopnímu řešení navíc s wanklem. To je celé to zabedněné japonské zoufalství v kostce. :)))
    Tak proto vyrobily EV se zkriplenou pidi baterkou, protože tím chtěli zdůvodnit potřebu pomocnýho spalováku… :))) Jó kdyby blbost mohlo nadnášet tak Mazda vyhraje. GM bylo velmi úspěné se svým Voltem a vyrábí ho? Už dávno dávno ne. :)))

                1. Jasně volič pirátů se ozval, Já mám problém pouze s piráty, protože to jsou naivní fanatici, jako Vy, a výsledky jejich vedení vidím bohužel v Praze každý den.Tím bych tu humornou diskuzi ukončil, víkend začíná.

                2. @kkk. Urna uz dorazila do zamku. Zatim ta spatna. Oficialni fotka ukazuje nepritomneho pacienta 🔥⚰💀

                3. Radovat se ze zdravotních problémů někoho jiného je hyenismus.Moje očekávání byla vysoce překonána, a gratuluji voličům STAN.

                4. Zdravi obcana zemana mi je uplne ukradene. At si obcan zeman dela co chce. Ale hlava statu ma sve povinnosti a ty zeman neplni, ba dokonce bojkotuje. V kazde organizaci je plan, kdo koho zastupuje v pripade nemoci. U zemana to jsou premier a predseda PS. Zastupovani se aktivuje obycejnou neschopenkou od lekare. Treba pri nachlazeni. Kdyz zeman a ruska sebranka na hrade haji jeho soukromi, to muzou, ale pak musi prejit funkce na zastupce. A jeste jedna poznamka k jeho nadbytecnosti. Kdyz zeman vyziva k likvidaci novinaru, tak sam musi pocitat s obdobnou reakci. Ted nemame vrchniho velitele. Nebo to dela Mynar, Nejedly, nebo dokonce putin? Hnus tyto ruske cachry.

          1. Tak zatím to vypadá na velký „úspěch“ pirátů. Do PS se dostanou možná tak tři. Na to, že Piráti se pokládali za vedoucí sílu koalice PirStan a že před pár měsíci se Bartoš pasoval za budoucího premiéra, tak je to celkem debakl.

            Ale dobrý výsledek voleb je, že se do PS nedostala ani KSČM ani ČSSD a že vládní většinu lze složit i bez Pirátů. Takový výsledek asi neočekával ani největší optimista 🙂

              1. Pozitiva:
                – Debakl Leodendulových prounijní neomarxistů a jejich krásných -82%
                – Babiš v opozici a brzo v teplákách
                – Protiunijní elektorát +4%
                – Bankrot umírněné levice

                Negativa:
                – Posílení německé TOP09
                – Roztříštěnost protiunijního elektorátu

                Za mě mírná spokojenost.

                1. (Volici PirStan vhazovali ciste hlasovaci listky bez krouzku. Jak se vlastne pred volbami doporucovalo. Ze se to pak nedodrzovalo je sice smutne, ale neda se to rozporovat. Kazdy volic ma toto pravo. Kdyby se krouzkovalo, meli by Pirati urcite vetsi podil. No nic, nevadi. Dulezite je, ze babis bude odstrizen od dudliku. Sice bude mozna pul roku premier s vladou bez duvery, ale az bude zeman pryc, teprve pak se uplatni demokraticke rozhodnuti obcanu. Ale babis si v PS ani neskrtne, i kdyby se spojil s extremisty z spd. 108 hlasu ho vzdy rozdrti 🗽Ted bude nejvetsi nakupni polozka vlady nakup skartovacich pristroju. Budou se likvidovat vsechny dukazy.

                2. Zemancountdown.cz je nejak nestabilni. Skace to jako kyvadlo. Co rikaji na to v moskve? Chystaji arbitraz za zmarenou investici? A vy uz mate cerny oblek?

                3. Že voliči pirátů u voleb byli, ale nekroužkovali, můžete něčím doložit?

                4. Pokud jste byl zároveň ve všech volebních místnostech, a koukal voličům na ruce, tak jste vševidoucí bůh.Nebo je tady pravděpodobnější varianta, a většina Vašich příspěvů ji potvrzuje.

                5. Skutečně? Jak Leodendulo poznáš hlas od voliče pirátů, který nekroužkoval? Když tedy tvrdíš, že piráti nekroužkovali.

                6. Moje tvrzeni je z meho pohledu 100% spravne. Vsimete si, ze nepisi ze nikdo nekrouzkoval. Pisu toneutralne. A tim to vase nekvalifikovane zpochybnovani neuznavam a tema uzaviram.

                7. Píšeš že „Kdyby se krouzkovalo, meli by Pirati urcite vetsi podil.“

                  Ptám se, jak víš, kolik voličů Pirátů nekroužkovalo. Když tvrdíš, že kdyby kroužkovali, měli by větší podíl.

                  Je to naprosto jednoduchá otázka.

                8. @kkk. Prectete si prispevek runnera a moje odpoved na nej. Musite cist v kontextu a nevkladat tam zase nejake bludy.
                  Ale to neni vubec dulezite, jelikoz Pirati nehulakaji jako babis o podvodu a vysledek pokorne akceptovali. Narozdil od tech co prohrali je koalice demokraticka.
                  Ted jsou mnohem dulezitejsi fungujici ustavni instituce CR. Obcane CR vykazali z PS 15 ruskych agentu. Uvidime jak bude kreml reagovat kdyz ztratili trojskeho kone kscm. Budou skodit jako vzdy asymetricky a je nutne mit fungujiciho prezidenta. Az odejde i ten nejvetsi trojsky kun moskvy, tak nam snad vyhlasi valku. Musime byt ve strehu pred vsemi proruskymi silami. I pred trolly.

                9. @runner. Odpovidal jsem na vas dotaz. „Že voliči pirátů u voleb byli, ale nekroužkovali, můžete něčím doložit?“
                  A ja odpovedel 100% spravne. Vic nemusim rikat, bud si to dovodite logikou, nebo sorry.

              2. Ano, celkově to nedopadlo špatně, komouši i socani jdou do pryč a Babiš se snad bude zodpovídat.

                No a co se týká PirStan a krouzkovani, tak tady právě voliči ukázali svou vůli. Spousta voličů STAN prostě nezkousla spojení s Piráty a krouzkovali. Ale teda brutálne, z 38 poslanců koalice budou asi jenom 3-4 piráti. Takže bez koalice by zřejmě Piráti v PS ani nebyli.

                1. Hloupa uvaha, strategu. Kdyby sli Pirati do voleb sami, tak by je krouzkovani nijak neoslabilo. Sam to pisete. Zase mate potize s logikou.
                  , ale dnes vam to neberu za zle. Jednoduse jste podlehnul spatnym emocim.

                2. Jo s tím Babišem by to bylo fajn, ale…

                  Naprostá katastrofa Pirátů teď bude svazovat STAN – mají vůči Pirátům závazky a Piráti přitom nemají co nabídnout.
                  Naplno se též projeví nechuť ODS a KDU ke spolupráci s koalicí zatíženou neomarxismem, když k tomu není objektivní důvod.

                  A to otevírá možnost Babišovi, snad teoretickou, přetáhnout
                  do koalice s SPD i KDU, kde mnoho poslanců má k ANO velmi blízko.

                  Tuto variantu bych s pohledem na nové poslance KDU fakt nevylučoval. I když přiznávám, že je dost divoká.

                  Ale karty jsou teprve rozdány, hrát se začíná.

                  A s tím kroužkováním má Marek naprostou pravdu.
                  To jen otřesený Leoš nechápe.

                3. @fantazirujici runner. Babis se sam diskvalifikoval. Snemovna je peklo, on je rozeny vudce, nic jineho pro nej nepripada v uvahu. Takovy mini Lois XIV l’etat ce mois. Akorat se spletl. CR neni Agrofert a 2021 neni 17. Stoleti. Ted se muze tesit na vydani a stihani a doufejme i k odsouzeni za podvody. Me Pirati zase tak neberou abych o tom nejak hluboce premyslel. Ucel byl splnen, obnova statu muze zacit a to byl muj motiv u voleb. Vsechny strany se poucily z osudu posluhovani babisovi, ted ty slouhove uz nejsou v PS. A to je dobre. Takze vase bludy zustanou jen bludy. Ted je nutne jeste vytrhnout ten plevel v lanskem zamku. To udela mozna priroda, nebo ustavni mechanismus. Nezapomente si zapnout AB „cau volove, vse je v hajzlu“.

                4. No jasně, neomarxističtí podlézači říši tě neberou, jen na jejich stránky nějakým nedopatřením vede link u tvého nicku. 😀

                  Zpráva je jasná:
                  1) koalice Pirátů a Stan byla přijatelná pro voliče pirátů, nikoliv však pro voliče Stan.
                  2) potenciál milovaných pirátů, této svazácké unijní úderky, byl v eurofilních médiích těžce nadhodnocen.

                  A co se týká médií, tak ČT klasická žumpa, kterou jsem vydržel sledovat 10 minut, než tam nějaký blb začal vykřikovat, že v Maďarsku nejsou volby demokratické.
                  Večer jsem tomu dal, já hlupák, další šanci a zrovna tam měli mega nápis – Vítězem voleb je SPOLU. Přitom kdo není lhář nebo naprostý ožrala, tak vidí, že ANO má 72 mandátů a SPOLU jen 71.
                  ČT je národní ostuda.

                5. @kolapsovy runner. Pokud nechapete rozdelovani mandatu, tak je to blby, ale s tim vam nepomuzu. Spolu dostalo nejvic hlasu a to znamena vitezstvi. Dohromady maji s PirStan 108 mandatu a to je dostacujici cislo aby se babis, runner a dalsi posr@li. Nevim ktery Niemand zde psal o protazenem xichtu po volbach, ale ja ho nemam. A vy? Tusim ze ANO. A to je dobre, protoze SPOLU je lepsi. Ted se muzete akorat klepat aby se vam nerozpadla ruska investice v Lanech. Tam je docela horko, vsechno se jim hrouti.

                6. Tak zaprvé nic jako vítězství podle Ústavy neexistuje.
                  Zadruhé počet hlasů v systému, kde nemají stejný vliv na výsledek, není podstatný. Podstatný je pouze počet mandátů.

                  Jestli tuto základní věc nechápete, zeptejte se Clintonové, proč to s největším počtem hlasů pros*ala na plné čáře.

                7. @runner. Hnuti ANO je zkratka a znamena „Akce nespokojenych obcanu“. Tak jste si urcili sami, ze budete porad nespokojeny, tak proc tak silite? zemana vam prave odvezla sanitka s JIP, tak ten vas sen je uplne na trus. 108 hlasu vas bude porad pronasledovat az se z toho picnete. Hnuti neni strana a tudiz se na ni nevztahuje vyrok zemana, ze poveri sestavenim nejsilnejsi stranu. Zadne hnuti tam nefiguruje. Asi tak se veci maji. Jeste je ve hre zemanuv bonmot, jen blbec nemeni mineni.

                8. Nejsem volič ani příznivec ANO.

                  Konstatuji snadno ověřitelný fakt, že ANO získalo největší počet mandátů a bude nejsilnějším politickým subjektem v nové sněmovně. Tady není co řešit.

                9. @runner. Ja vim, vy jste prorusky vlastenec a doufal jste na propojeni Japonce se Slovakem. Co by z toho asi vylezlo? Mozna nejaky Mongol. Babis si muze nechat 72 zaramovat do zlateho ramecku s diamanty a stejne mu to je na houby. 108 je vzdy vic nez 72+22. Ani fsb a celym aparatem vam uz nepomuze.

                10. No uvidíme.

                  Podle mě Bartoš aka From-hero-to-zero končí a Piráti do vlády nejdou. A jestli mezi těmi všemi nováčky se nenajdou čtyři sympatizanti Babiše, tak na to bych si nevsadil.

                11. @runner. Zkusme ucivo 3. Tridy. 72+20=92. Vetsina je 101. 101-92=9. Tolik k aritmetice. Kde ze vezme babis 9 cizych hlasu? Mate akutni vypadky systemu nebo to je trvaly stav? A jak kalkulujete s bezvladnym starcem? Tento vikend se mimoradne povedl. Kdyz se dari, tak se dari.

                12. Babiš ale nepotřebuje 9 hlasů. Pokud půjdou Piráti do opozice, stačí mu čtyři poslanci pro zablokování vyslovení důvěry vládě a vyvolání předčasných voleb, což je v zájmu i Pirátů.

                  Tento scénář si dokážu představit velmi dobře. Ale popravdě si myslím, že pětikoaliční vláda vznikne a bude mít trvání tak asi rok.

                13. @runner. Zamerme se na zemanuv konec. Jsem zvedav kdo prijede ze statniku. Putin nejspis neprijede, protoze ten zemanovi nemuze zapomenout jeho zvaneni v moskve pred kamerami a mikrofony o likvidaci novinaru. Je sice hezke, kdyz navsteva zmini tradice zeme kterou navstivi. Jenomze ta ruska tradice likvidovat novinare je v rusku trochu tabu a spojovat tuto tradici jeste v pritomnosti putina je nehorazna provokace a totalni diplomaticky faux pas. Mozna prijede Kadyrov. Ale to je zase muslim. Tak kdo vas jeste napada? Zubata neprijde, i kdyz se rika, ze pachatel se vraci…
                  P.S. mam jiny link. Pirati.cz v profilu uz nemam. Ale stare prispevky jsou provazane s piraty. Tak zkuste tento koment.

              3. Kroužkování jasně ukázalo, koho v té koalici voliči chtějí, poměr 33:4, nebo kolik přesně, říká jasne ze piráti to nejsou. Nevím, co na tom není jasné. Znamená to, že Piráti mají mnohem méně voličů, než si mysleli.

                Pokud by šli do voleb sami, tak jasně, že krouzkovani na kandidátce STAN by je nijak neohrozilo 🙂 Ale z toho debaklu v koalici usuzuji, že těch voličů mají málo, takže je dost možné že by neuspěli.

                Nebo mají dost voličů, ale systém je takový, že to Kroužkování s tím takto hodně zamicha, i to je možné. Ale to už se nedozvíme. Každopádně, dobrá práce od voličů STAN 🙂

                1. Fajn, ze jste sam prisel na to, ze jste ten puvodni koment domyslel jen napul. Pirati jako samostatny subjekt by se urcite dostali do PS a krouzkovani uvnitr strany by je neobralo o mandaty. Jak se ted ukazalo, Koalice nebyla dobra strategie. Smula. Ale cil je v mem pojeti splnen, babis je v hajzlu.
                  Jeste k argumentum pomatenych ano-volicu, ze koalice jsou podvod a ze by mela vladnout strana s nejvetsim poctem hlasu. Nejak ale zapominaji, ze v PS probiha hlasovani a ze je pro prijeti nadpolovicni vetsina hlasu nutna. V tom jejich konstruktu maji vzduchoprazdno jako v hlave. Nebo by jeste mela nejvetsi strana dostat absolutni vetsinu mandatu? Vlada jedne strany a jednotneho hlasovani, to uz tady bylo. Dalo by se uvazovat o tom, ze ano-volici jsou vsichni komunisti a vzpominaji na casy neblahe minulosti. Jak rikam, pulmozci.

                2. No uvidíme.

                  Včera to zabil Fiala chvilkou neuhlídané upřímnosti „Jako pětikoalice jsme vyhráli, pojďme se teď podívat, co máme v programech společného“.

                  Víš Fialo, co máte společného v programech ODS a Pirátů? Nic.

                  Vláda pěti stran? Chachá, to určitě.

                3. @runner. Demokraticka koalice ma vic spolecneho v programech nez (ne)koalice ano a komunistu. Jeden Don Quichote uz stacil, tak nebojujte marny boj.

                4. Jako já chápu, že se velká část Babišovsců a Okamurovců (neříkám že jste jeden z nich) utěšuje, že alespoň Piráti mají málo, ale 4 křesla odpovídají pouze 2 %. Je nesmysl, aby podpora Pirátů byla na úrovni magora Volného.

                  Ono totiž opravdu stačí, aby lidé kroužkovali jednu stranu třeba jen o 10 % více a udělá to takový výsledek jako teď.

                  Když to vezmu ze svého okolí co jsem se ptal, kdo volil Piráty, tak to bylo asi 15 lidí, ale nikdo z nich konkrétně jednotlivé Piráty nekroužkoval.

                  Voliči STAN si jednoduše řekli, že jsou menší a musí kroužkovat a Piráti to vůbec neřešili, a tak to dopadlo jak to dopadlo.

                  Kdo je blíže realitě, ale uvidíme v dalším průzkumu, respektive v dalších volbách, kdy půjdou samostatně. 🙂

                5. A proč čekat do dalších průzkumů, nebo voleb, copak nemáme dost historických dat? Stačí se podívat na volby minulé – regionální volby 2020 Piráti těžce za očekáváním a odhady, Senátní volby 2020 fiasko a 0 křesel.

                  Podmazávané a manipulované volební průzkumy přisuzovaly ještě v létě Pirátům 18% a STAN 9%, realita je STAN 13% a Piráti 2%.

                  Odhady, jak se stává pravidlem, naprosto mimo. Už by agentury měly mít trochu sebereflexi.

                6. @runner Tak pane demagog. Ve výsledcích roku 2020 mají Piráti 12 % a jsou za ANO, které mělo necelých 22 % druzí nejsilnější a mají skoro 2 x více než třetí ODS.

                  https://www.novinky.cz/p/vysledky-voleb/2020/krajske-volby

                  Vzhledem k těmto volebním potenciálům bych rozhodně netvrdil, že byli těžce za odhady.

                  https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/2490783-rep_ct_krajske_volby_2020_potencialy_2.pdf

                  No a k těm senátorům. Dobře víte, že Šípová je nominanta Pirátů a Smoljak byl spolu nominovaný Piráty.

                  Senátní volby bych ale vůbec nevytahoval, protože zrovna vaše SPD nejen, že nemá a nikdy neměla senátora (Tomio byl ještě před SPD), ale ani jeden z nominantů SPD se nedostal ani do druhého kola. 😀

                  Odhady nejsou mimo a jasně říkaly, že skoro 25 % voličů vůbec neví komu to nakonec hodí, jestli SPOLU nebo Pirstanu. Klidně, ale můžeme hrát na to, že Piráti příště skončí. U Tesly už je to nuda. 🙂

                7. Jenomže jejich 12% byl faktický neúspěch, protože v odhadech měli 17-19%, a tedy sestupná trajektorie, kterou potvrdili v sentátních volbách a nyní ve sněmovních volbách, přičemž je možné, že se reálně pohybují někde na úrovni 3-7%.

                  Což by odpovídalo vzestupu a pádu Zelených, s ne nepodobným programem a elektorátem.

              4. Jestli by se piráti samostatně dostali do PS nelze teď říct, nejsou na to relevantní data. Je to jenom odhad. Já na základe debaklu v koalici PirStan usuzuji, že by se samostatně nedostali. Vy věříte že ano. OK, neberu vám to. Ale tvrdit že by se určitě dostali, je hodně odvážne.

                Naopak, podle mě byla koalice dobrý nápad takticky. Nalákat o nějaké voliče pirátů a pak je kroužkováním eliminovat 🙂 Pokud by šli sami a náhodou prekročili 5 procent, tak by jich tam bylo víc než teď. Za mě dobrý.

                Ale jinak souhlas s porážkou Babiše a hlavně s vypráskaním Levice a ultra Levice.

                1. Uvazovani byste mel prenechat konum, tem s tou vetsi hlavou. Pokud by vase predpoved s Piraty pod 5% byla spravna, tak pak jim koalice musela prinest zachranu. Vy ale tvrdite, ze sami by se do PS nedostali a diky krouzkovani byli potrestani. Doufam ze si uvedomite vase nelogicke uvazovani. Vy totiz tvrdite neco jako, kdyz by svitilo slunicko, promokli bysme na kost.
                  Me v tomto pripade moc nezajima, jak Pirati dopadli. Me hlavne zajima kdy ten anobordel a zemanobordel potahle do pryc. V tom jsme zrejme na stejne vlne. Jen me vadi takove hloupe a nelogicke tlachani. Kdyz si prectu komenty na ceskych serverech, tak je videt logicky deficit 3/4 ucastniku.

              5. Já jsem odhadoval, že Piráti by se do PS sami nedostali. Nejsem o tom ale na sto procent přesvědčen tak, jako vy o opaku.

                Takže z mého pohledu, takticky, co kdyby se piráti sami opravdu do PS dostali? Měli by určitě víc mandátů než teď v koalici.

                Takže to spojení do koalice byla taková jistota, takový ten vrabec v hrsti oproti holubu na střeše. Pokud teda chápete, jak to myslím.

                1. Nechme toho, skoda casu. Jen jedna pripominka a vzpominka na deleni Ceskoslovenska 92. V ankete byla pani, ktera rikala, jak bude volit. „Budu volit Meciara, protoze jsem proti rozdeleni Ceskoslovenska“.
                  Takove zvlastni uvazovani je i u dnesnich volicu v CR. Cistocista neschopnost pochopeni politickych rozhodovani.
                  Mam jeste jeden k dobru, kdyz znama menila ve Francii Czk za Eur, tak si vybirala smenarnu cilene podle kurzu. Bohuzel zamenila smer a vybrala si ten nejhorsi. Ale to je zase o financi (ne)gramotnosti spoluobcanu.

                2. Jeste jedna zajimavost k volbam. zeman hodla poverit nejsilnejsi stranu sestavit vladu. No a to je pro babise neprijemne, protoze „ano“ je hnuti a zadna strana. A podle definice neni ani urcene k vytvareni vladni struktury. Andrej to zazdil.
                  https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Politick%C3%A9_hnut%C3%AD#:~:text=Politick%C3%A9%20hnut%C3%AD%20je%20soci%C3%A1ln%C3%AD%20hnut%C3%AD%20v%20oblasti%20politiky.&text=Na%20rozd%C3%ADl%20od%20politick%C3%A9%20strany,na%20kter%C3%A9%20je%20hnut%C3%AD%20zam%C4%9B%C5%99eno.

      1. On Wankel může v určitém režimu mít celkem slušnou účinnost. Taky se nebude přetáčet. Takže je tady určitá pravděpodobnost, že jako extender bude mít lepší životnost i účinnost než primární motor. Myslím, že může také být lehčí. Nevsadil bych ale na něj. Moc úspěchů zatím neměl. Ze známých důvodů – velká plocha těsnění a jeho nedokonalost.

  2. Já myslím, že to může být good. Ať je taky alternativa. Všechny automobilky jedou po vzoru Tesly na upgradu velikosti baterií. Na 90% cest je velká baterka zbytečná a těžká. A při dálkové trase může být výhoda nebýt závislý na dobíjecí infrastruktuře, nemuset tolik plánovat cestu. Ekonomicky to je asi celkem jedno jestli člověk nabije na ionity za 21kč/kWh a nebo natankuje benzín za 40kč/l, pokud bude generátor dostatečně efektivní.

    1. Chrouste, ty ještě žiješ? Žádný infarkt při pohledu na nový ceník?
      D27d NT z 1,3 Kč na 6 Kč, to jde, ne? 😀 😀 😀

      Podle mě většina elektromobilistů pro náhlou zdravotní indispozici k volbám nedorazí. A to je dobře.

      Jinak pane Horčíku se moc těším na další člének ve stylu Ekonomický hit jménem elektrický pohon. Hurá do toho. 😉

      1. No hele běžče, třeba já jsem v cajku, všichni nadávali na Eon, jak je drahej a jak je Bohemia Energy a ostatní lepší. A teď se ukazuje, že Eon drží fixace a to mám k tomu ještě 30 % slevu přes nějakej Kaufland, takže si pořád jezdím ještě 2,5 roku za nějaký 1,88 Kč za kWh, což je celkem pohoda oproti tomu, kolik si berou teď benzínky. Aj nejlevnější Tank ONO má 32,90 Kč za natural a ostatní jsou kolem 34,5 Kč.

                1. „…lidi už fosily sami nechtějí.“

                  Tak to je opravdu dobrý fór. Lidi chtějí cenově dostupná auta a pokud jsou na spalovací auta takové brutální daně jako v Norsku, že spalovací auto vyjde dráž než jeho ekvivalent EV, tak se není čemu divit. Ale jednodušší lidé to interpretují tak, že „lidi už fosily sami nechtějí.“ 🙂

                2. @Marek. Vlada je v Norsku volena demokraticky a lidi je dobrovolne volili, tak je mozne rict, ze lide stoji za tim rozhodnutim, spalovaky odstavit do kouta.

              1. Ta věta je správně „lidi fosily už sami nechtějí“. Nepíšu z jakého důvodu, důležitý je výsledek. Kdyby nebylo zdanění a zvýhodnění tak by počet EV v Norsku byl určitě menší. Ale jistě by byl větší než u nás. Norové jsou ve vztahu k přírodě přece jen dost jiní než my.

                1. Dobře no… lidi byli donuceni se spalovacích aut vzdát kvůli brutálnímu zdanění. Oni by na tu elektřinu přešli časem i sami, jenom přirozeně a pomaleji. A důvod nemusí nutně být, že jsou mnohem víc ekologicky zaměření, ale jednoduše jsou bohatší než např. my.

      2. Mně se žije celkem dobře. Jak jsem ti v diskuzi už před tím odpovídal, mám ještě dva roky elektřinu v D27d NT za 1,92Kč vč. distribuce. Jen doufám, že po volbách ČEZ nepošle dopis dle vzoru Bohemia Energy. Stejně mně fascinuje, že jsi to zas vytáhnul, protože i kdybych platil 3x tolik co teď, stále je to o parník levnější než jezdit v naftě. Možná máš ale jen problém s matikou?

        1. Dalo mi dost problém najít srovnatelné auto v dieslu, protože čtyřmetrové prcky v naftě už moc neseženeš. Tak jsem vyhrábnul starší Fabii, která je sice pořád větší, ale vem to čert, jde nám o přibližnou spotřebu.

          BMW i3 – 16 kWh/100km – 96 Kč (NT) – 0,96 Kč/km
          Škoda Fabia – 5 l/100km – 158 Kč (průměr září 2021) – 1,58 Kč/km

          Rozdíl tedy činí pouhých 0,62 Kč na kilometr ve prospěch i3, přičemž připomínám, že 60% z ceny nafty šlo státu ve formě daní.

          Rozdíl vstupní investice činí 450 tisíc Kč ve prospěch Škody. To znamená, že rozdíl ve vstupní ceně bude nižšími náklady na km umořen zhruba po najetí 700 tisíc km.

          Nepochybně budeš argumentovat servisem, nicméně po nahlédnutí do cen garančních prohlídek BMW a Škoda zjistíš, že tato vozidla si nijak zásadně neliší.

          Takže bohužel, tvoje ekonomická úvaha a výpočet úspor z naší poslední diskuze roztály jako jarní sníh. A nepochybně se to týká všech elektromobilistů, kteří kalkulovali na úsporu.

                1. Relevantní je. Ovšem tak do konce roku, když to dobře dopadne.

                2. Dopadne to dobře pro ty co mají cenu zafixovanou u silného dodavatele který nezkrachuje. Cena benzinu bohužel zafixovat nejde jinak než obrovskou nádrží.

                3. Ted by mohl byt cas na investice do akcii Cez. Pry Temelin a Dukovany vyrabi za hubicku a prodavaji za 300 eur/mwh. Tady je stat horsi nez lichvar.

          1. Hehe, ty mně bavíš :-))) Se divím, že nejsi v politice.

            Takže budeme srovnávat BMW i3s s Fábií, ok. Jistě ti nebude vadit, když tvého Nissana 370Z budu srovnávat s Citigo, místa mají přece podobně :-))

            Ne vážně, Fabie je opravdu menší, a to jak z venčí na délku, šířku i rozvor, tak hlavně uvnitř (o dost). O výbavě, asistentech a zpracování ani nemluvě. Kdybys řekl, budu srovnávat s Golf R, Cupra, MB A 200 AMG, nebo BMW 130, neřekl bych ani popel.

            Pak jdeš srovnávat s cenou elektřiny, kterou nikdo zatím nemá s cenou nafty, kterou už nikdo nemá. Obě porovnávaná auta by v tvém srovnání samozřejmě řídil někdo jiný, protože ten kdo s i3s jezdí průměr s rekuperací za 16kWh/100 určitě nebude jezdit s Fábií za 5l/100.

            Garanční prohlídky jsou mi celkem buřt. Jde mi o reálné servisní náklady, které budou z principu fungování věcí prostě u kteréhokoliv BEV zanedbatelné oproti ICE při stejném nájezdu.

            Takže opravdu nic neroztálo, ještě ani nesněžilo.

            1. Klidně si mysli, že je tvoje i3 zlatý kočár, mě je to jedno.
              Čísla ale hovoří jasně.

              třída:
              i3 – supermini / B segment
              fábia – supermini / B segment
              1er – compact / C segment

              délka:
              i3 – 4011mm
              fábia – 4108mm
              1er – 4319mm

              šířka:
              i3 – 1775mm
              fábia – 1780mm
              1er – 1799mm

              počet míst:
              i3 – 4
              fábia – 5
              1er – 5

              objem kufru:
              i3 – 260 litrů
              fábia – 380 litrů
              1er – 380 litrů

              Tady není co řešit, i3 je supermini a to dokonce menší, než blbá malá fabka. Hnusný prťavý auto, jehož majitel zaplatil o 450 tisíc víc, aby se šikanoval malým prostorem a malým dojezdem, za slevu 50 halířů na kilák nájezdu. Trapárna.

              1. Ha ha, opět jsi nezklamal 🙂

                „Dalo mi dost problém najít srovnatelné auto v dieslu, Tak jsem vyhrábnul starší Fabii..“
                Až na to, že jsi vyhrábnul zrovna nejnovější Fabii IV, která se v dieselu nedělá a je o dost větší než ta předchozí. Takže máš pravdu, trapárna to je.

                Správné rozměry tebou vybraného nesmyslu:

                délka:
                i3s – 4011 mm
                Fabia III – 3992 mm

                šířka:
                i3s – 1791 mm
                Fabia III – 1732 mm

                rozvor:
                i3s – 2570 mm
                Fabia III – 2470 mm

                Mimochodem, těch 10cm rozvoru navíc oproti Fabii je v interiéru dost znát. Na zadních sedadlech se nikdo necítí nekomfortně i když mám svojí sedačku vyjetou skoro na max.

                Dneska jsem zastavil na benzince, abych si koupil pití. N95 za 36,30/l a diesel za 34,90/l. Skoro mi těch lidí u stojanů bylo až líto.

                1. To bych neřekl, že i3 je větší než fabia – už protože fabia je aspoň teoreticky pětimístná, zatímco i3 je čtyřmístné a vzhledem ke koncepci dveří je to spíš 2+2 – ano možná máš pocit, co je uvnitř místa, ale přes ty dveře je to pro většinu lidí nahouby a je to takové místo jak legendární kufr v octavii – taky je po započtení všech zákoutí velký, ale přiznejme si, že ten základní kvádr mají jiná auta i větší – akorát pak nemají kapsy za koly atd..

                2. Navíc je to nesmysl srovnávat. Výkon a dynamické vlastnosti i3 jsou úplně někde jinde než fábie. Použité materiály a výbava je proti Fabii, taky úplné sci-fi.

                  K tomu ještě i3 má karoserii komplet z karbonu a hliníku. To auto se bude po repasi baterie předávat z otce na syna zatímco Fábka už bude někde reznout nebo bude rovnou sešrotovaná.

                3. venca: pravdu máte, ovšem většinu lidí co uvádíte úplně nezajímá, zajímá je, co to stojí – mimochodem finesy i3, byť technicky zajímavé, se promítají do pořizovací ceny a taky do pojištění, a co to uveze.
                  i3 od střední baterky je zajímavé auto do města a okolí pro dva, pokud jsou to trochu fajnšmekři do technologie, ale na sídlištní a předškolkové a školní války o prostor to úplně není – tam bych spíš za podobné ceny volil Zoe, Leafa atd

                4. Zdá se, že ses poněkud ztratil v tématu. Pointou je, pokud si to náhodou zapomněl, že supermini, tedy třída tvého zlatého kočáru, jezdí za cca 5 litrů (ve skutečnosti za 5-5,2 jezdí polovina lidí v oktávce, fabka diesel byla tak za 4,5).

                  A tudíž se úspora na provozu elektromobilu smrskla na 50 halířů per kilometr, což jen podtrhává naprostou ekonomickou nenávratnost.

                5. A co týká cen benzínu, tak je dnes za 13,8 Kč + daně.
                  Před šesti lety byl ve stejný říjnový den za 12,8 Kč.
                  Před osmi lety za 14,3 Kč.

                  A tak dále a tak dále. Cena posledních 15 let osciluje kolem průměru, kterým je cca 12 Kč.

                6. Venca> „To auto se bude po repasi baterie předávat z otce na syna zatímco Fábka už bude někde reznout nebo bude rovnou sešrotovaná“

                  Hahaha, vtip měsíce.

                  BMW i3 má 3x recall
                  – Excessive Neck Tension-Extension Force/FMVSS 208
                  – Fuel Vent Line May Chafe And Leak Fuel Vapor (hahahaha, recall „elektromobilu“ kvůli úniku paliva)
                  – Seat Mounted Air Bags May Not Deploy

                  + 285 servisních bulletinů 😀 😀 😀

                  Pro srovnání Leaf:
                  1x recall – Front Passenger Air Bag May Deploy Improperly
                  +52 servisních bulletinů

                  i3 je otřesně slepená popelnice plná závad, která se za 6-7 let samovolně rozpadne. To je realita, místo elektrofanatických představ o bezporuchovosti elektromobilů.

                7. runner42> ty jsi vážně případ. Vyjmenuješ mi tu možné závady plug-in verze s REXem, která se už ani nevyrábí. To jen dokazuje jak je spalovací motor hlavní kurvítko, to jsi si pomohl.

                  Mimochodem, nejvíc pobaví, když petrolhead hází špínu na auto, který nemá a ani nikdy neměl. Vyjmenovává neduhy, ty strašný poruchy, jak kdyby mu jich na dvorku už 10 shořelo a dalších 5 se samovolně rozpadlo, a přitom majitelé i3 po celém světě jezdí bez poruch s téměř nulovými náklady a nechápou..

Napsat komentář