S více než 108 000 objednávkami od svého uvedení na trh před dvěma lety je Dacia Spring úspěšným malým elektromobilem.
Dacia Spring, která byla představena na jaře 2021, již přilákala více než 108 000 zákazníků. Úspěch modelu Spring se potvrzuje měsíc, co měsíc a jeho výkon je o to pozoruhodnější, že naprostá většina prodejů připadá na soukromé zákazníky (3 ze 4).
V roce 2022 bylo prodáno 48 900 vozů Spring, tj. +75 % oproti roku 2021. Díky tomu je Spring třetím nejoblíbenějším elektromobilem prodávaným soukromým zákazníkům v Evropě.
NOVÁ UŽITKOVÁ VERZE SPRING
Stejně jako řemeslníci a doručovatelé potřebují profesionálové neomezený přístup do centra měst a chtějí také čistší mobilitu. Ať už jde o doručování zásilek, přepravu menšího nákladu nebo rozvoz jídla, Spring je jednoduchou, ekologicky úspornou a cenově dostupnou odpovědí značky Dacia.
Bez zadního sedadla pro maximální objem nákladu (1 000 litrů) může Spring převážet více než 350 kg nákladu, přičemž si zachovává dojezd shodný s verzí pro osobní vozy, tedy 230 km v kombinovaném cyklu WLTP a až 305 km v městském cyklu WLTP.
V závislosti na zemi je užitková verze Spring:
– přímo vyrobena ve výrobním závodě s přední/zadní dělicí přepážkou a upevňovacími oky a homologací N1 – přestavěna ze čtyřmístného vozu Spring na dvoumístné užitkové vozidlo společností Qstomize, dceřinou společností skupiny Renault.
Za necelé dva roky se Dacia Spring stala jedním z lídrů na evropském trhu elektromobilů. Model Spring ELECTRIC 65 ve výbavě Extreme, který byl představen na bruselském autosalonu na začátku roku, doplnil modelovou řadu Spring o výkonnější motor. Příchod vozu Dacia Spring Cargo zase umožní profesionálům užívat si každodenní jednoduchý a praktický život na 100% elektrický pohon.
Spring s motorem ELECTRIC 45 (pohotovostní hmotnost 970 kg) nebo ELECTRIC 65 (975 kg) je jediným 100% elektrickým vozidlem v evropské TOP 20 s hmotností nižší než jedna tuna.
Lehká baterie (188 kg) pro kompaktní vozidlo spotřebuje méně zdrojů na výrobu. Motor tak spotřebuje na svůj provoz méně energie než těžší elektromobil.
ZBRUSU NOVÝ SILNĚJŠÍ MOTOR
S uvedením výbavového stupně Spring Extreme představuje Dacia také zcela nový motor ELECTRIC 65 (65 k / 48 kW). Tento nový motor, dostupný pouze ve výbavě Extreme, v kombinaci s uzpůsobenou převodovkou (která zvyšuje točivý moment přenášený na kola) zajišťuje větší zrychlení a akceleraci v širším rozsahu použití.
S tímto novým motorem ELECTRIC 65 má Spring Extreme dojezd 220 km ve smíšeném cyklu WLTP (a 305 km v městském cyklu WLTP).
ELEKTRICKÉ VOZIDLO PŘIZPŮSOBENÉ POTŘEBÁM ZÁKAZNÍKŮ
Propojené údaje ze vozů Spring v provozu ukazují, že používání odpovídá kompaktnímu a lehkému výrobku:
• Průměrný denní nájezd vozu Spring je 31 km a 68 % zákazníků ujede v průměru méně než 30 km denně. Plné nabití baterie je schopno pokrýt týdenní nájezd, i když v praxi je nabíjen častěji například během toho, co zákazník tráví čas nakupováním.
• Průměrný počet cest za den je 5,4. Spring, původně zamýšlený jako druhé auto domácnosti, se stal hlavním dopravním prostředkem pro všední dny pro 90 % domácností vlastnící vůz Spring s více než jedním autem.
• Průměrná rychlost, které dosahují zákazníci vozů Spring, je 26 km/h, což potvrzuje vhodnost vozů Spring pro každodenní cesty, ale také popojíždění ve městě. Velmi potěšujícím faktem je, že 93 % soukromých zákazníků vozu Spring, si pořídilo elektromobil poprvé.
zdroj: tisková zpráva
No ako auto je to nic moc. Skor ako druhe auto do rodiny a v meste alebo na kratke trasy. Ked si zoberiete ze priemerny najazd 30km da aj priemerny PHEV, tak nevidim dovod taketo auto kupovat. Jedine zeby som bol na to dost bohaty ale to si kupim aj tak ine. Inak konstrukcia toho auta je hroza ale to je lepsie si pozriet tie recenzie na nete. Setrilo sa na nespravnych miestach.
Skoda ze vas fundovany rozbor necetli vcas vsichni kupujici. Urcite by si to rozmysleli.
Oni si to rozmyslia az po kupe 😉 Na druhej strane ked vidim, ze ludia si dnes nemaju problem za 20tisic eur kupit auto co dostalo ledva 1 hviezdicku v euroNCAPa teda nevadi im vozit svoju rodinu v rakve, tak som skeptik.
pro XBlb….Ta jedna hvězdička se už tady řešila. Nebyl problém s kreštestem, ale chyběly asistenty. Jestli myslíš, že absence asistentů dělá z auta rakev, tak si to mysli…
Já mám zase názor, že je to blbě navržené hodnocení, kde se dává přehnaný důraz na v praxi ne až tak podstatné věci….
O víkendu budeme do chatičky u rybníka umisťovat novou, dvěstěkilovou krbovou vložku. Budeme na to čtyři, ale stejně se dost nadřeme.
To jen pro představu, jak lehká je ta „lehká“ baterie.
Az se budete zitra drit, tak si vzpomente na to jak tahate cely ten spalovaci srot ve spalovaku vcetne plne nadrze a vyfuku a hned budete mit usmev v xichtu.
Škoda Citígo 429 kg, Spring +41 kg.