Podle statistik databáze EV-Volumes se v listopadu 2021 prodalo po celém světě rekordních 721 456 aut do zásuvky.
Nejsilnějšími měsíci z hlediska prodejů aut do zásuvky – elektromobilů a plug-in hybridů byly za rok 2021 březen, červen, září, říjen a nejnověji rekordní listopad. Statistiky za prosinec zatím nejsou k dispozici, ale dá se čekat, to bude něco mezi 600 000 a 700 000 prodaných aut.
Za celý letošní rok je zatím bez prosince globálně prodáno 5,57 mil. aut do zásuvky. Podle prvních odhadů bychom se tak za celý letošní rok mohli dostat na nějakých 6,5 milionu prodaných aut do zásuvky. Což bude znamenat přibližně desetinový a možná i vyšší podíl na celkových globálních prodejích nových aut.
Zpět k listopadu minulého roku. Prodeje 721 456 elektromobilů a plug-in hybridů značí 11,5% podíl na prodejích nových aut. Jde o 72% meziroční nárůst s tím, že majoritu z toho počtu tvoří čisté elektromobily (518 000, podíl z celku 8,1 %) a minoritu plug-in hybridy (203 000, podíl z celku 3,4 %).
Ke skvělému výsledku je možné připočítat také klasické nedobíjitelné hybridy, kterých se v listopadu 2021 prodalo 632 000. Celkový podíl BEV, PHEV, HEV vozidel na prodejích nových aut pak činí 22 %. Zdaleka nejprodávanějším autem do zásuvky na světě je letos elektromobil Tesla Model 3 (416 460 celkem, 38 616 za listopad 2021).
Žebříček nejprodávanějších elektromobilů 2021:
- Tesla Model 3 (38 616 listopad 2021; 416 460 za celý rok)
- Wuling Hong Guang MINI EV (40 395; 368 396)
- Tesla Model Y (44 738; 326 317)
- Volkswagen ID.4 (14 330; 102 474)
- BYD Qin Plus PHEV (18 054; 94 267)
- BYD Han EV (10 026; 76 594)
- Li Xiang One EREV (13 485; 76 404)
- Volkswagen ID.3 (7619; 67 739)
- Changan Benni EV (6500; 66 050)
- GAC Aion S – (7884; 64 779)
Jak je vidět na žebříčku, 6 z 10 nejprodávanějších aut do zásuvky na světě se vyrábí a pochází z Číny. Mezi výrobci však vede Tesla, která zatím letos prodala 764 950 elektromobilů (z toho necelou polovinu ale vyrobila také v Číně). V žebříčku výrobců už si evropské automobilky nevedou tak špatně:
- Tesla (88 131; 764 950)
- BYD (90 691; 500 585)
- SAIC-GM-Wuling (45 452; 394 814)
- Volkswagen (40 987; 319 735)
- BMW (24 696; 245 299)
- SAIC (23 737; 207 354)
- Mercedes-Benz (23 556; 202 630)
- Volvo (20 139; 170 359)
- Audi (15 219; 153 219)
- Kia (17 628; 142 416)
zdroj: InsideEVs
tezla prý aby „potěšila domácí na vobou frontách“ tak demonstratyvně vodevřela přepalprodejnu fujgurským siťangu žvejkli vonehdá na íděsu… 😉 😀
Jinam
Tak co, kdy dáme 1 milion za měsíc? Příští listopad, nebo to bude dřív? A deset miliónů za rok? Už teď 2022?
Prvni autotransporter s TMY z GF4 u Berlina vyrazil do Norska na testovani. VIN zacinaji na XP7.
runnerovi sampus zustane a par lidi tu ze sebe udelalo slusny blbce
http://www.autorevue.cz/ze-hyundai-konci-s-vyvojem-spalovacich-motoru-jeho-vedeni-razne-odmitlo-nepravdive-spekulace
Tahle na kilometry viditelná, hlasitě kdákající, peřím se natřásající kachna byl podle mě skvělý test, jak vygumovaný už elektrický úderník je, aby si toho nevšimnul.
A místní elektrobojz nezklamali 😀
Ten clanek plynule prechazi od citovani k agitaci panem redaktorem. Takovemu clanku veri zase jen smradosi.
Zkus zase korejštinu, třeba to zachráníš 😉
Takže kde je pravda? Proč mám spíš věřit hybridu než autorevue? Citace z článku:
Kolegové z portálu Motor1.com proto ihned kontaktovali senior manažera skupiny Hyundai Motor America, Michaela Stewarta. Jeho vyjádření je jednoznačné: „Hyundai Motor Group může potvrdit, že nezastavuje vývoj svých motorů, jak tvrdily spekulace v médiích. Skupina hodlá nabízet silné portfolio pohonů svým zákazníkům z celého světa, do nějž patří kombinace vysoce úsporných spalovacích motorů a bezemisních elektromotorů.“
Nebo máte spolehlivý zdroj info, že hyundai opravdu končí s vývojem spalovacích motorů a všech 12000 lidí z vývoje přesune na elektromobilitu, jak se o tom psalo tady? Tak sem zdroj té info dodejte.
Říkáte, že…
„Takovemu clanku veri zase jen smradosi.“
A vy se chováte úplně stejně, taky bez toho, abyste měl nějaký ověřený zdtroj info, tak věříte zase informaci, která je blízká a přátelská vašemu „elektromobilnímu náboženství“.
Citace z clanku autorevue:
Evropa se sice chce tímto plánem střelit do nohy, ale v Severní a Jižní Americe, v Indii nebo Číně se zatím nic tak dramatického v plošném měřítku nechystá.
Takove zvasty o strileni do nohy jsou asi vrchol objektivity. Ale jen pro slaboduche.
Zadruhe Cina ma mnohem ambicioznejsi plany s emobilitou. Redakce autorevue lze bezostysne a jsou takovy, kteri to zerou. Vy zrejme take i kdyz se stavite do pozice neutralniho pozorovatele. A s tim nabozenstvim si to odpustte. Ja strilim pouze zpet na spalovaci agresory. Kdyby primitivove nechali emobilitu v klidu, nebylo by nutne se ohrazovat.
Znovu se ptám, jestli máte nějaký důvěryhodný zdroj který potvrdí tu informaci, co vyšla tady na hybridu? Pokud ne tak proč tomu věříte, když jiný zdroj tvrdí opak? Zřejmě proto, že je to blíže vašemu názoru, přání.
Já nevím, co je správné, ale logicky mi přijde, když Hyundai prodává celosvětově že s tím koncem výboje spalovaku to nebude tak horké. Uvidíme…
Zprava o ukonceni vyvoje spalovaku pochazi z Koreje a dementi z Hyundai America. Kdyby to byla tak nehorazna lez, reagovalo by asi vedeni v centrale. Asi jako kdyby na takovou zpravu z Ml. Boleslavi prislo dementi z Maroka.
Konečně se skopčáku vyjádřuješ k věci, které stopro rozumíš: dement se totiž vyjádřuje k dementi…..
OK, takže ten člověk z Hyundai America kecá, nebo si to na AR vymysleli. Tak uvidíme jaká je pravda…
Je ponekud zvlastni, ze takovou „pomluvu“ neresi vedeni firmy v Koreji, ale nejaky jouda, ktery ani nemusi vedet, co se v hlavnim stanu deje. Je to takova diplomaticka cesta, jak uklidnit spalovaci zakazniky a nebyt za lhare, kdyz ty spalovaky nakonec skonci.
Trend je jasný i kdyby se fosilfilové po….
Jak jsem psal, z toho, čo vyšlo v médiích nelze jednoznačně říct, kde je pravda, lze se jenom dohadovat, jak to děláte i vy, nic víc. Ale možná se to nakonec dozvíme.
A že trend je elektro, je jasné, to asi nikdo rozumný nezpochybňuje.
Jo a neutrální opravdu jsem. Je mi jedno čím budu jezdit, koupím si pohon, který mi bude vyhovovat a budu na něj mít finance. Uvažuji i o EV, zatím nenastal čas. Ale nemám rád fanatiky, na obou stranách.
Teď vážně opatrně: ztratit naději, získat naději zpět, definitivně ztratit naději…to nemusí skončit dobře…😠😫✝️
Ten článek je kachna. Původní o zrušení vývoje byl pravdivej 🙂
Zajímavější bude statistika z EU. Z těch celosvětových 6M se půlka loni prodala v Číně. https://insideevs.com/news/558136/china-plugin-sales-prediction-2022/
o přepálený S/X evidentně není zájem a současných 1.000.000 tesel bylo vyrobeno pomocí špinavé čínské elektřtiny u soudruhů jj to je tam u wušanu co svět stojí prachů jako ještě nikdy tezlatrejtrsbtc 😉
VW Arteon se taky prodá méně než Golfů.
Zaujem o nove S a X je tak velky, ze sa na ne caka rok, no vyroba nabieha pomaly, dokonca pozastavili objednavanie.novych S aX.
výroba S/X je rok od roku nižší
Statistika významem srovnatelná s podobnou statistikou ukazující kolik a v jakých barvách se před Vánoci prodávaly ponožky Dedoles.
Tady zase někomu nevoní tvrdá data.
Já vím, Vítečku, že Vy, eBuzíci, potřebujete mít všechno tvrdé 🙂 :-).
Hele dlaždič viděl jsem super francouzskou komedii zhruba 1995- 2000: hraje tam Depardieu chlapáka trenera rugby týmu a šéfa personálního… Film je nekorektní trochu homo trochu hetero, podrazy v práci, super…mrkni na to… Ale bacha až se tam poznáš ať si nerozjebeš plazmu🤪😁🤩