Lidl v Čakovicích má díky PRE nové rychlonabíječky 75 kW

Pražská energetika (PRE) ve spolupráci s developerskou společností Property Trust v pondělí 16.12. otevřela nový moderní dobíjecí park pro elektromobily na společném parkovišti s prodejnou Lidl v Čakovicích.

Dobíjecí park zahrnuje dvě rychlé dobíjecí stanice HyperCharger o výkonu 75kW, umožňující dobíjet vozidla se standardem CCS2, CHAdeMO a Mennekes-Type 2.
foto: PRE

Jedna z této dvojice vysoce výkonných dobíjecích stanic byla realizována v rámci první výzvy dotačního programu OPD – známé jako „Páteřní síť PRE“, podporovaného Ministerstvem dopravy. Pro PRE se tak jedná o první z celkových 125 stavebních instalací v rámci tohoto programu, který bude naplněn do konce roku 2021.

Dalším milníkem v oblasti rozvoje dobíjecí infrastruktury veřejných dobíjecích stanic PREpoint je instalace ultrarychlé dobíjecí stanice HyperCharger o výkonu 150 kW v Praze na Výstavišti Holešovice.

Oproti běžným vysoce výkonným dobíjecím stanicím umožňuje použitá technologie současné rychlé stejnosměrné dobíjení dvou elektromobilů zároveň a současně v případě vytížení této dobíjecí stanice má PRE možnost do budoucna rozšířit výkon až na úroveň 300 kW.

Těmito dvěma instalacemi PRE upevňuje pozici dominantního provozovatele dobíjecích stanic na území hl. m. Prahy a zároveň technologického inovátora v oblasti superrychlého dobíjení.

PRE tak provozuje ke konci roku 2019 na území ČR celkem 85 dobíjecích stanic a připravuje do konce roku 2021 instalaci dalších přibližně 600 dobíjecích stanic.

tisková zpráva

37 Comments on “Lidl v Čakovicích má díky PRE nové rychlonabíječky 75 kW”

  1. rychlosprc Cybertank od Tezly by v Evropě zatím jezdit
    rychlosprc Cybertank od Tezly by v Evropě zatím jezdit nemohl, páč by neprošel testy, protože i ty jeho světla svítí šejdrem a oslňují, upozornil expert na certifikaci ;))

    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cybertruck-od-tesly-by-v-evrope-zatim-jezdit-nemohl-neprosel-by-testy-upozornil-expert-na-certifikaci-1365342

    1. Jako 668 žadatelů je asi dobrý, nevím jak jsme na tom ve
      Jako 668 žadatelů je asi dobrý, nevím jak jsme na tom ve srovnání, ale jestli dotace vyčerpali za 4 minuty, tak byly evidentně špatně nastavené! Buď měli mít připreavenou větší částku nebo menší podporu aby se dostalo na více zájemců. S takovou mohli uspokojit a podpořit klidně 6000 zájemců.

  2. Fanouskum spalovaku se jejich predpoved o nedostupnosti
    Fanouskum spalovaku se jejich predpoved o nedostupnosti urcitych nerostu, konkretne kobaltu a lithia, ted vyplni, ale jinak nez si prali. Palladium je element potrebny k vyrobe katalysatoru. A ejhle, cena se behem roku zdvojnasobila a je drazsi nez zlato. Tak si hezky priplatte a uz se nepoustejte do nesmyslnych uvah o dostupnosti surovin pro baterky.

      1. no řeknu ti že tady fpražský smradlavý díře byla
        no řeknu ti že tady fpražský smradlavý díře byla vonehdá s rozmachem ručního li-ion nářadí celkem dost vysoká poptávka po recyklaci katalyzátorů a tím akcelerovaná motivace přechodu na elektromobil ;)))

        https://www.policie.cz/clanek/kradeze-katalyzatoru-709847.aspx

        https://www.policie.cz/clanek/sprava-jihoceskeho-kraje-zpravodajstvi-kradeze-katalyzatoru.aspx

        https://pardubice.rozhlas.cz/patnact-katalyzatoru-za-dva-tydny-na-orlickoustecku-radi-vyfukovy-zlodej-7568042

  3. Už mne začínají všichni pěkně srát ! Kolik
    Už mne začínají všichni pěkně srát ! Kolik všelijakých debilních společností-provozovatelů nabíječek jako ještě bude ? Pořád staví z dotací, po krátkém zkušebním provozu pěkně napálí cenu, ale kolik hergot má člověk mít debilních čioů a kartiček a smluv a všelijakých H. Už by v tom měl poskytovatel dotací konečně udělat pořádek, když chceš dotaci tak budeš v jednotné síti !!!
    K čemu jsou nabíječky postavené z dotací ( předraženě postavené ) a dojedu k nim a nemám posr.nou kartičku ??? A Polyfazer je pěkná srač.a co pořádně nefunguje a EV Mapa je ostuda všech ostud.

      1. Benzín dávám do služebního „auta“ a spatřuji v něm
        Benzín dávám do služebního „auta“ a spatřuji v něm několik zásadních nevýhod. Ta nejzásadnější je, že musím ob den k pumpě. Kdybych měl služební BEV, nemusel bych k pumpě/nabíječce kromě cca 3 dnů za rok vůbec nikdy. Tankování mě zdržuje. Za den najezdím zpravidla méně než 280 km, dvakrát do měsíce mám tak 350, 3x za rok 470. Suma za rok lehce přes 40 tisíc km (+ soukromě dalších 20 tisíc s BEV). Takže Kona by stačila. Nejezdím proto, abych furt tankoval, jezdím proto, že lidé chtějí telefonovat a datovat.

        1. A to je neřešitelný problém? Kupte si jakékoliv
          A to je neřešitelný problém? Kupte si jakékoliv koncernové auto vyšší střední v dieslu, nechte si do něj za malý příplatek dát origo 80/90l nádrž a s dojezdem 1700 kilometrů budete tankovat jednou týdně.

          Jinak nechápu, proč byste jezdil k pumpě každý druhý den. I Superb má 65 litrovou nádrž. To projedete denně 30 litrů nafty na 280 kilometrů? To asi ne, že?

            1. Tyhle kecy si nechte na koledu.
              Od devadesátých let si

              Tyhle kecy si nechte na koledu.

              Od devadesátých let si můžete vybírat, na kterou nonstop benzinku pojedete, až se vám rozsvítí rezerva. Tvrdáci jezdí na pumpu, až když jsou na nule, protože i při nule auto dá 60-80 kilometrů.

              A jestli na pumpu nechcete jezdit, kupte si za pár korun nádrž s čerpadlem a tankujte doma.

              PS: Tzv dvacet litrů v nádrži je celkem cca 25 litrů paliva, tedy dojezd cca 450 kilometrů. To se divím, že vám teď z dojezdu netečou nervy, protože takovouhle rezervu dojezdu nemáte ani s nabitým autem. Vrátíte se s nenabitou Teslou, a jste v piči, protože těch 450 kiláků nedáte s žádným vašim autem.

              Takže bacha… co kdyby, že?

              1. Doma nabijim z 5ti koliku 3x16A, to odpovida 11kW. Pri
                Doma nabijim z 5ti koliku 3x16A, to odpovida 11kW. Pri prumerne spotrebe 15kWh/100km nabijim 75km/h. A kdyz prijedu domu, tak se predem nabiju u rychlonabijecky Cezu. Mam cip a platim si to. Takze baterku mam vzdy pohotovou. Jeste nikdy jsem nesel pod zbytek 95km, protoze pri 100km se baterka podbarvi oranzove a to mi rika, ze je cas dobijet. Vubec nic o EV nevite a porad kafrate moudrosti. Dekuju, ale vase moudra si uplatnujte u vaseho smradocha.

                1. Tak znovu opakování Vendulko (čímž nenaznačuji, že by
                  Tak znovu opakování Vendulko (čímž nenaznačuji, že by se Ti mělo někdy dostat té výsady a někdo o Tobě řekl – je moudrý. To fakt u EV fanatika nehrozí.) Jeden plně funkční smraďoch na dvorku představuje nižší ekologickou zátěž než Tvá tři elektrická nedochůdčata tamtéž. Vem to jako fakt a neztrácej čas polemikou…Čus, Dlaždič.

    1. Taky mě to celkem vadí, nabíječek už je v ČR celkem
      Taky mě to celkem vadí, nabíječek už je v ČR celkem hodně, ale u každé nové aby jeden přemýšlel jestli „mi dá či nedá“ teda jestli ji budu mít čím spustit, nehledě na to že se často dopředu nedovím za kolik nabíjím.
      PRE je taky unikát – začínají stavět nabíječky po celé ČR, ale kartu na spuštění vydávají jen při osobní návštěvě jejich pobočky v Praze.
      Přitom karty operátorů i z jiných zemí se dají objednat na netu s doručením poštou.
      EV Mapu naopak chválím – je sice potřeba registrace a předplatné, ale pak jde spustit nabíjení vytočením tel. čísla – nemusím řešit kartu/aplikaci/smartphone či dostupnost Internetu v daném místě.

      Jakoby téměř celý EV svět zapoměl na to, že existují peníze (chápu problémy s příjmem hotovosti u stojanu, avšak existují bankovní platební karty).
      Skutečnost, že na tyhle uzavřené systémy ještě provozovatelé pobírají státní dotace je tristní.

      1. Spousta z nás si prošla dobou, kdy jsme k malobeterkáčům
        Spousta z nás si prošla dobou, kdy jsme k malobeterkáčům museli mít spousty kartiček a čipů, ceny různé, někdy až vyděračské a lichvářské, placení QR kódy a přes všemožné nekvalitní a polofunkční aplikace bez šance vyřešit reklamaci když nám něco naůčtovali vícekrát, placení paušálů a ostatní pikantnosti….
        TESLA nás před tímto zlem od začátku chrání. Je tak božské dojet kamkoliv na planetě k Tesla Supercharger a jen zastrčit konektor……

        1. Bezesporu TESLA je v tomto naprosto unikátní – výhoda
          Bezesporu TESLA je v tomto naprosto unikátní – výhoda jednoho výrobce vozidel i nabíjecí infrastruktury.
          Ostatní sice plánují zavedení obdoby v rámci CCS, ale zatím je to v nedohlednu a už teď to vypadá že těch standardů nakonec může být více:
          https://v2g-clarity.com/wp-content/uploads/2019/06/Whitepaper-Autocharge-vs-ISO15118-Plug-and-Charge.pdf

          Bohužel Tesla vyrábí velká auta v americkém stylu, kdyby přišla s něčím kratším do města (obdobou i3) a menší dodávkou, mohla by nejen v Evropě získat další segmenty.

Napsat komentář