Společnost LEO Express podala na Správu železniční dopravní cesty žádost o přidělení kapacity dráhy do jízdního řádu 2012/2013, jenž začíná platit od prosince 2012. Zcela nové a moderní vlaky LEO Express, které začnou přepravovat cestující již letos, budou zastavovat ve stanicích Praha hl. n., Pardubice hl. n., Olomouc hl. n., Ostrava-Svinov, Ostrava hl. nádraží a na základě nového rozhodnutí také v Bohumíně.
foto: Leo Express
Na trase Praha-Ostrava-Bohumín bude od prosince letošního roku přepravovat cestující celkem 16 spojů LEO Express denně – tj. přes den přibližně každé dvě hodiny. V nejvíce frekventovaný pátek a v neděli LEO Express svou dopravu posílí o jeden spoj navíc. Moderní vlaky, kterých na tuto trasu společnost LEO Express nasadí celkem pět, budou na trati Praha-Ostrava-Bohumín jezdit maximálně povolenou rychlostí 160 km/hod.
„Naše vlaky přinášejí jedinečné spojení vysoké rychlosti, respektive krátké doby jízdy s poskytováním vysoce kvalitních služeb odpovídajících špičkovému západoevropskému standardu. Vycházíme z toho, že lidé většinou vlakem cestují ne proto, že chtějí, ale proto, že musí. A my jim tu jízdu chceme maximálně zpříjemnit, aby cestu s námi strávili opravdu pohodlně. Chceme je zabavit nebo jim v našich vlacích poskytnout klidný a maximálně pohodlný odpočinek,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.
foto: Leo Express
Cestující se s vlaky LEO Express dostanou z Prahy do Ostravy nebo obráceně za dobu lehce přesahující tři hodiny. „Jízdní doba vychází primárně z dovolených rychlostí na trati, trakčních vlastností vozidla a následně z dynamických výpočtů odborných složek Správy železniční dopravní cesty, které přesně spočítaly jízdní doby mezi jednotlivými stanicemi. Na základě těchto výpočtů víme, že naše jízdní doba mezi Prahou a Ostravou bude 3 hodiny a 6 minut. U části spojů ale cesta kvůli zohlednění provozních situací na celé trati zabere pár minut déle,“ vysvětluje Jan Paroubek, provozní ředitel LEO Express. Zároveň připomíná, že vlaky LEO Express tak budou na trase Praha-Ostrava srovnatelně rychlé jako dosud nejrychlejší Pendolino. Přesné časy odjezdů a příjezdů vlaků LEO Express pro jízdní řád 2012/2013 budou známé během několika týdnů.
Leo Express – na železnici přichází další konkurence
ROZHOVOR: Železnice je ekonomická, rychlá a ekologická, říká Leoš Novotný
V Bohumíně plánuje LEO Express i většinu servisních úkonů souvisejících s provozem. „Již dříve jsme si díky dohodě s Českými drahami zajistili, že vlaky LEO Express najdou veškeré potřebné zázemí v železničním depu v Bohumíně. Dosud jsme mluvili jen o trase Praha-Ostrava. Jsme nyní rádi, že budeme moci naše kvalitní služby poskytovat více zákazníkům a nové vlaky přivést až do Bohumína. Silný Moravskoslezský region si to zaslouží,“ říká Leoš Novotný.
Trať
Trať Ostrava-Brno-Bratislava by si skutočne zaslúžila kvalitné vlakové spojenie..cestujem dosť po „Československu“ a je smutné že cezhraničné spoje upadajú do zabudnutia,lebo využité by určite boli,ale cestujúcej verejnosti treba poskytnúť kvalitné spoje.Aspon na vetve Žilina-Ostrava,ktorá sa celá prerába na modernú koridorovú trať,by sme sa snáď mohli dočkať aj v regionálnej doprave nejakej zásadnejšej zmeny a nie tých starých rachotín,čo tam už desaťročia jazdia..
Silný Moravskoslezský
Silný Moravskoslezský region si to zaslouží. A co slabý brněnský region? Ten si to nezaslouží? Byl by takový problém zastavit v České Třebové? Ze stejného důvodu jsou nepoužitelné žluté vlaky Student Agency…
Dobry den,
Brno by si
Dobry den,
Brno by si zaslouzilo v prve rade poradne koleje:(. Idealne VRT PHA-BRNO-OVA s navaznosti do dalsich zemi… Bohuzel asi utopie:(.
Taky se musím přidat .Kdy
Taky se musím přidat .Kdy bude nějaké spojeni Ostrava -Brno -Bratislava !!!!!