Společnost Porsche Česká republika, oficiální importér značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility.
foto: Volkswagen
V letošním roce uvede firma Porsche Česká republika, největší importér automobilů do České republiky, na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři čisté elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel.
Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 – první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz bez kompromisů, který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun včetně DPH dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků.
NEPŘEHLÉDNĚTE Šéf Volkswagenu: Teslu doženeme a předeženeme! Možná.
Stranou nebude ani Audi e-tron Sportback a řada plug-in hybridů: od kompaktního Golfu GTE přes TFSIe modely Audi až po špičkový Touareg R Hybrid o výkonu bezmála 500 koní. Porsche ČR očekává, že již v roce 2025 budou elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti.
Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být 6 milionů.
„Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek.“
„Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.
„Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali kupředu,“ dodal Franz Pommer.
Dodávky zákazníkům v roce 2019 činily 41 743 vozů (- 7,0 %). Obrat společnosti Porsche Česká republika dosáhl v roce 2019 hodnoty 25,609 miliardy korun (-1,7 %). „Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby,“ uvádí Franz Pommer.
„Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 4,204 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %.“
Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci
(+ 2 proti 2019). Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 124 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 237 smluvních partnerů.
Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy jsou díky tomu zastoupeny na téměř 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.
Klíčovým bodem pozitivního trendu u značky Seat se kromě SUV Arona, Ateca a Tarraco stal hlavně model Leon, který se úspěšně prodává již od roku 2012. Po osmi letech ho vystřídá zbrusu nová, v pořadí již třetí generace oblíbeného kompaktu, která bude hlavní novinkou značky Seat pro letošek. Ještě letos se na platformě MEB odprezentuje první elektromobil Seat, typ el-Born, jehož první kusy se objeví v Česku do konce roku.
Široké spektrum úspěšnosti značky Seat pak dokresluje 11 000 celosvětově prodaných městských koloběžek EXS. Letos dá Seat mikromobilitě další rozměr s novým
e-Scooterem, prvním (elektrickým) motocyklem v dějinách společnosti.
Projekt MOON
V roce 2019 společnost Porsche Česká republika odstartovala projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česko se tak stalo jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, která je mateřskou společností i Porsche Česká republika.
Značka MOON, poprvé prezentovaná vloni na brněnském oborovém veletrhu Ampér, nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující od elektronicky řízeného kabelu pro nabíjení střídavým proudem až 22 kW přes nástěnné nabíječky, domácí akumulátorové systémy a fotovoltaické systémy až po zařízení pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 300 kW.
Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci v chytrém telefonu. Za krátké působení v roce 2019 se podařilo klientům dodat 117 zařízení MOON za bezmála 6,5 milionu Kč, přičemž nejprodávanějším produktem se stal Wallbox MOON connect AC 22 kW.
Jak daleko je Tesla a má VW šanci se chytit?
Rozbor pěkně
Jak daleko je Tesla a má VW šanci se chytit?
Rozbor pěkně kolonku po kolonce
https://youtu.be/s4oCBDQNlpU
Docela zajímací a výživné. Trochu se obávám, že mají
Docela zajímací a výživné. Trochu se obávám, že mají pravdu.
Je zajimave, ze vsichni porovnavaji VW ktery vydal zatim par
Je zajimave, ze vsichni porovnavaji VW ktery vydal zatim par vozu, ktere mirili na okraj trhu. Hlavni modelova ofenziva ma teprve zacit, podle te bych soudil id3 a dalsi
A hlavne. Kde jsou ostatni automobilky? Tesla zije svoji budoucnost. VW ji alespon ukazal, Ford doufa, ze bude kupovat BEV platformy od VW. Toyota to obchazi Hybridem, dalsi teprv cmrkaji na skicak a jini doufaji, ze se jich to existencne nedotkne, protoze nezijou z evropskeho trhu.
OT: Tak nabijecky MOL pry jednorazova platba 260 za rychle
OT: Tak nabijecky MOL pry jednorazova platba 260 za rychle nabijeni, 330 za ultrarychle a pry i za kWh to pujde.
joo ropácká komedije jak
joo ropácká komedije jak vyšítá
https://youtu.be/axRsIcmFa7o?t=312
Aha, tak jsem asi paní špatně pochopil tech 260 je za AC.
Aha, tak jsem asi paní špatně pochopil tech 260 je za AC. Jo tak to leda že bych byl obsluha benzínky a mohl nabijet celou pracovni dobu. Chtěl jsem vyzkoušet tu ultra rychlou na D1, ale ta nefungovala vůbec.
copak,copak,že by si vw sehnal nové obrovské
copak,copak,že by si vw sehnal nové obrovské parkoviště?
🙂
Koukam tady uz je z toho Kukovo. 🙂
Koukam tady uz je z toho Kukovo. 🙂
Stojíme na prahu nové doby, která přináší
Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche.
Pane jednateli, které Vaše dovezené elektrické auto umí dodávat energii do domácnosti v případě výpadku rozvodné sítě?
Která Váše užitková vozidla umí napájet například vrtačku,kávovar, zmrzlinový stroj nebo jiné elektrické zařízení, tak abych si v tom užitkovém voze nemusel vozit elektrocentrálu na benzín?? A kdy budete nabízet něco čemu se říká Powerwall nebo v Číně BYD b box? Které Vaše elektrické auto umíte nabíjet bez kabelu?
Myslím, že trend udávají jinde a už mnohem déle.
Jen se nebojte, VW tsunami to vsechno smete. Az prijde nova
Jen se nebojte, VW tsunami to vsechno smete. Az prijde nova revolucni baterie https://www.enevate.com/.
Když tak fandíte VW, proč máte Toyotu? Protože je lepší
Když tak fandíte VW, proč máte Toyotu? Protože je lepší než VW?
Nerozumím tomu. Sám mám auto od VW v práci a opravdu jsem nikdy nic horšího neměl. Měl jsem Japonce, Korejce, Francouze, vždy to byla spolehlivá a pohodlná auta. Ale VW mi moje představy o autech úplně zkreslil. S tím autem furt něco je, platit to ze svého, tak je to velice slušná kasička.
Nevěřím tomu, že se VW zvládne transformovat. Teď ještě dva tři roky budou vrávorat a pak se uvidí, jestli je silnější dobrá konkurence (Tesla, Hyundai) nebo hlas lidu (tedy fanoušků značky, kteří si koupí VW/AUDI/Škodu/Seata/Porsche ať to stojí co to stojí a ať to žere co to žere a ať se to pořádně sype, vždyť rádi jezdíme do servisu).
Proto že za a Prius má malou spotřebu a za b v Japonsku je
Proto že za a Prius má malou spotřebu a za b v Japonsku je jaksi Wagen celkem drahej.
Tsunami ten VW brzo smete, to máš pravdu.
Tsunami ten VW brzo smete, to máš pravdu.
:))) jj
:))) jj
Sakra to je velký problém do Japonska už přes moře
Sakra to je velký problém do Japonska už přes moře přeplavali TrollWageni :-))
Však počkej on si na tebe Kuk posviti
No právě.
No právě.
Tak jsem se na kouknul, no uvidíme, co z toho nakonec bude.
Tak jsem se na kouknul, no uvidíme, co z toho nakonec bude. Parametry jsou dobré. https://www.greencarcongress.com/2020/01/20200115-enevate.html
Právě až příliš dobrý ale vypadá to fakt nadějně už
Právě až příliš dobrý ale vypadá to fakt nadějně už vzhledem k tomu kdo do nich invesruje peníze. Pokud se to podaří budou dnešní ev vypadat jak auta z pravěku. Tím se jim nevysmívám ani náhodou každý začátek je těžký ale prostě je to tak. A můj názor je že na tohle čeká třeba Toyota aby spustila masovou výrobu. Lidi masově současný elektroauta kupovat nebudou pokud se nezdaní brutálně spalováky jako třeba v Norsku a nebo se výrazně nezlepší ty parametry viz třeba to nabíjení.
off
První svezení s Hondou
off
První svezení s Hondou e.
https://youtu.be/BZbAti0ZAjk
https://youtu.be/4paegfafImY
Auto má HDMI vstup takže tam můžete píchnout comcast a sledovat videa z mobilu nebo herní konzoli a gamesit.
Jasný Citigo zabiják…. 🙂
Jasný Citigo zabiják…. 🙂
Snad to hdmi bude pri jizde zablokovane. Jinak bych takovou
Snad to hdmi bude pri jizde zablokovane. Jinak bych takovou Hondu nechtel potkat.
„…my budeme tím, kdo udává trend“
Přesně tydle
„…my budeme tím, kdo udává trend“
Přesně tydle nabubřelý kecy jsou totálně k smíchu. Ani nejsou schopný ukázat novej model, který překonává konkurenci nedejbože přináší nějaké zlomové novinky a to jak u Porše, Audi ani VW. O Škodě či Seatu nemluvě.
Zrovna teď Audi už po několikáté zastavilo výrobní linku na e-tronu a 150 pracovníků zůstalo doma. A proč? Protože si nepostavili vlastní baterkárnu a zase maj problém s dodavatelem čili s LG.
https://www.electrive.com/2020/01/26/audi-makes-personnel-changes-in-brussels-factory/
E Tron se prodává daleko líp než bych čekal.
E Tron se prodává daleko líp než bych čekal.
To jsem taky koukal, v Evropě přes 18 tis. za 2019 a jenom v
To jsem taky koukal, v Evropě přes 18 tis. za 2019 a jenom v prosinci přes 4000 – 3.nejprodávanější EV za 12/2019 v Evropě 🙂 Ale teď zase údajně omezují výrobu, protože nemají baterky.
Jenže v Audi měli plán vyrobit loni 55 tisíc e-Tronů (v
Jenže v Audi měli plán vyrobit loni 55 tisíc e-Tronů (v dubnu zredukováno na 45 tisíc), takže bych 18 tisíc v Evropě a jednotky tisíc zbytek světa moc úspěchem nenazýval.
https://ww.electrek.co/2019/04/18/audi-e-tron-electric-suv-production-reduce-battery-shortage/
Otázka je, jestli neměli moc smělé, nerealistické,
Otázka je, jestli neměli moc smělé, nerealistické, plány. Ostatně, jak dobře/špatně se prodávají jiná EV v této ceně?
Off
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sazka-vw-na-elektromob
Off
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sazka-vw-na-elektromobily-je-obrovsky-hazard-do-dvou-let-se-to-ukaze-rika-ex-sef-skody/
Ten kok ot uz dela predvolebni agitaci na prezidenta a lovi
Ten kok ot uz dela predvolebni agitaci na prezidenta a lovi spalovaci pitomce. Kdyby byl takovy zdatny manager, tak by byl ve Skodovce dodnes.
Video k barvám id3
https://youtu.be/lRz1MdC34fQ
Video k barvám id3
https://youtu.be/lRz1MdC34fQ
id3
id3 leták
https://www.volkswagen.cz/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/42411-paragraphs-496730-text-d16/default/92bc323d/1578397766/id-3-1st-pre-sales-booklet-cz.pdf
Ten základ za 800k teda fakt nic moc.
Ten základ za 800k teda fakt nic moc.
No jo no.
No jo no.
Ale uznej, spona na volantu s logem
„1ST“ včetně
Ale uznej, spona na volantu s logem
„1ST“ včetně pedálů v designu „Play & Pause“
to je faaakt posunulo kupředu. To budou ostatní těžko dohánět !
Mě se pedály play a pause moc líbí. To je hravé. Kěž by
Mě se pedály play a pause moc líbí. To je hravé. Kěž by hravé byly i ostatní parametry a cena.
Toho 1st sem si vůbec nevšim, té dobrá zoufalost. To vypadá jak kdyby udělali teprv první krůček jako prvňáček. :)))
„…stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry
„…stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility.“
Zbývá dodat: „…zatímco někteří už mají pár kol za sebou“.
:-/
VW stále stojí na startovní čáře zatímco elektromobily
VW stále stojí na startovní čáře zatímco elektromobily vyrábí už 44 let…
Kam se to How now podělo? 🙂
Kam se to How now podělo? 🙂
Asi pokaždé vylili dítě i s vaničkou a začali odznova.
Asi pokaždé vylili dítě i s vaničkou a začali odznova. No a pak přišla éra „čistého“ modrého dízlu, kterej do nás tlačili a když ani to nezabralo tak aspoň s dízlem podváděli a brzdili vývoj v dvou megakartelech. Nakonec je celej svět kop do perdele, Čína jim dala koule do svěráku, Stutgart jim rakovinomety zakázal a bylo po ftákách. Teď už jedou znouzecnost. Aspoň že je Herbert Diess burcuje aby se probrali ze spalovací diskotéky.
Doufám, že za jeden takový článek tu budou tři dobré…
Doufám, že za jeden takový článek tu budou tři dobré…
A jsou to verze jen bez baterie, a nebo bez baterie i bez
A jsou to verze jen bez baterie, a nebo bez baterie i bez softwaru?
„který bude díky ceně začínající pod hranicí 800
„který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun včetně DPH dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků.“
Tak tu máme konečně nějaké konkrétnější ceny pro ČR. Nebude moc daleko od skutečnosti toto:
ID.3 45 kWh (330 km WLTP): 799 900 Kč
ID.3 58 kWh (420 km WLTP): 999 900 Kč
ID.3 77 kWh (550 km WLTP): 1 199 900 Kč
Za prachy dražších modelů už je mnohem lepší Tesla 3. S
Za prachy dražších modelů už je mnohem lepší Tesla 3. S tím se tedy moc nechytají.
Vzhledem k patriotismu Helmutů se budou prodávat i ty
Vzhledem k patriotismu Helmutů se budou prodávat i ty dražší modely více než Tesly… minimálně v Německu
Maximalne do zacatku vyroby Tesly 3 a Y v nemecke GF4.
Maximalne do zacatku vyroby Tesly 3 a Y v nemecke GF4.
Pokud bych si měl tipnout, tak bych řekl, že pokud budou
Pokud bych si měl tipnout, tak bych řekl, že pokud budou stíhat vyrábět a budou mít baterky, tak se ID.3 bude prodávat léle než Tesla 3 a Y. Ale to, samozřejmě, ukáže až čas…
Spousta Němců si totiž nejde koupit auto, ale VW, resp. pokud na to mají tak Audi, MB, BMW 🙂
1*
Necháme se mile překvapit…
Hlavně ať se EV
1*
Necháme se mile překvapit…
Hlavně ať se EV prodávají co nejvíc.. Jedno jaká značka…
Mají holt svoje turecké dělníky rádi. 😉
Mají holt svoje turecké dělníky rádi. 😉
Tak porad je to priplatek u tesly asi ctvrt milionu pri
Tak porad je to priplatek u tesly asi ctvrt milionu pri podobnem dojezdu, to neni zas tak malo, i kdyz je model 3 o tridu lepsi auto …..
U Tesly nepotrebujete skoro nic priobjednavat, vse je v
U Tesly nepotrebujete skoro nic priobjednavat, vse je v zakladni cene. U VW je zaklad tradicne holobyt a vybavit ID3 na slusnou uroven bude dosti nakladne. Tim padem bude cena podobna.
Tak to nabizi za ten milion jako first edition se neza byt
Tak to nabizi za ten milion jako first edition se neza byt zrovna holobyt (stejne tak ta najezakladnejsi vybava treba noveho golfu ma v zasade vse potrebne)….
Ten dojezd u produkční ID3 ještě nikdo netestoval, aby to
Ten dojezd u produkční ID3 ještě nikdo netestoval, aby to pak nebylo ve stejném poměru jako eTron versus Xko.
A do konce léta ani neotestuje.
A do konce léta ani neotestuje.
Jaxme kdysi rikali, no lapping.
Jaxme kdysi rikali, no lapping.
já bych nehrál tu jejich trapnou komerční blbákovinu,
já bych nehrál tu jejich trapnou komerční blbákovinu, lidi už nejsou úplně blbý 😉
ID.3 45 kWh (330 km WLTP): 800.000 Kč
ID.3 58 kWh (420 km WLTP): 1mega Kč
ID.3 77 kWh (550 km WLTP): 1,2 mega Kč
Herbert tvrdil ze ID3 bude to same jako Tesla ale za polovicku
Herbert tvrdil ze ID3 bude to same jako Tesla ale za polovicku penez. Ted to vypada na polovicni auto jako Tesla za stejne penize.
Takze lidovka za 800 tacu ktera v zime ujede po dalnici 200km
Takze lidovka za 800 tacu ktera v zime ujede po dalnici 200km a zdechne. No nekup to. Ne, masove se to rozsiri az s bateriema jako https://www.enevate.com/. Bohuzel si budeme muset jeste par let pockat ale pak to bude tsunami.
No jo… ale je na tom konkurence v dané ceně 800.000 lépe?
No jo… ale je na tom konkurence v dané ceně 800.000 lépe? Ioniq, Kona, Niro, Leaf, atd.? Myšleno kapacita baterky a dojezd.
Není.
Není.
Tak PR oddělení VW rozpočet rozhodně neseškrtali, to je
Tak PR oddělení VW rozpočet rozhodně neseškrtali, to je jasné. Co dál tam je v tom článku?