Koncern Volkswagen letos uvede v Česku devět nových aut do zásuvky

Společnost Porsche Česká republika, oficiální importér značek Volkswagen, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy, stojí v roce 2020 na startovní čáře nové éry osobní mobility.

Přichází největší změna v historii společnosti. Elektromobilita a digitalizace, změna klimatu a nové emisní normy vyžadují zcela nové produkty, procesy a obchodní modely. Porsche Česká republika se hodlá angažovat také v čím dál větším rozvoji elektromobilní infrastruktury.
foto: Volkswagen

V letošním roce uvede firma Porsche Česká republika, největší importér automobilů do České republiky, na trh devět modelů s elektrickým pohonem, z toho tři čisté elektromobily a šest plug-in hybridních vozidel.

Elektromobilní ofenzivu odstartuje Volkswagen ID.3 – první síťově propojený elektromobil pro každodenní provoz bez kompromisů, který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun včetně DPH dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků.

Stranou nebude ani Audi e-tron Sportback a řada plug-in hybridů: od kompaktního Golfu GTE přes TFSIe modely Audi až po špičkový Touareg R Hybrid o výkonu bezmála 500 koní. Porsche ČR očekává, že již v roce 2025 budou elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti.

Volkswagen Group plánuje do roku 2029 uvést na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. Celkový počet prodaných elektromobilů koncernu Volkswagen by se do roku 2029 měl zvýšit přibližně na 26 milionů, hybridů by pak mělo být 6 milionů.

„Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek.“

„Po rekordním roce 2017 jsme v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek jak v roce 2018, tak loni,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika.

„Navzdory těmto okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svých segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali kupředu,“ dodal Franz Pommer.

Dodávky zákazníkům v roce 2019 činily 41 743 vozů (- 7,0 %). Obrat společnosti Porsche Česká republika dosáhl v roce 2019 hodnoty 25,609 miliardy korun (-1,7 %). „Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby,“ uvádí Franz Pommer.

„Kladná hodnocení v průzkumech spokojenosti i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří. Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 4,204 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 6,6 %.“

Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2020 se 173 zaměstnanci
(+ 2 proti 2019). Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 124 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 237 smluvních partnerů.

Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, Seat a Volkswagen Užitkové vozy jsou díky tomu zastoupeny na téměř 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.

Klíčovým bodem pozitivního trendu u značky Seat se kromě SUV Arona, Ateca a Tarraco stal hlavně model Leon, který se úspěšně prodává již od roku 2012. Po osmi letech ho vystřídá zbrusu nová, v pořadí již třetí generace oblíbeného kompaktu, která bude hlavní novinkou značky Seat pro letošek. Ještě letos se na platformě MEB odprezentuje první elektromobil Seat, typ el-Born, jehož první kusy se objeví v Česku do konce roku.

Široké spektrum úspěšnosti značky Seat pak dokresluje 11 000 celosvětově prodaných městských koloběžek EXS. Letos dá Seat mikromobilitě další rozměr s novým
e-Scooterem, prvním (elektrickým) motocyklem v dějinách společnosti.

Projekt MOON

V roce 2019 společnost Porsche Česká republika odstartovala projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česko se tak stalo jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, která je mateřskou společností i Porsche Česká republika.

Značka MOON, poprvé prezentovaná vloni na brněnském oborovém veletrhu Ampér, nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující od elektronicky řízeného kabelu pro nabíjení střídavým proudem až 22 kW přes nástěnné nabíječky, domácí akumulátorové systémy a fotovoltaické systémy až po zařízení pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 300 kW.

Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci v chytrém telefonu. Za krátké působení v roce 2019 se podařilo klientům dodat 117 zařízení MOON za bezmála 6,5 milionu Kč, přičemž nejprodávanějším produktem se stal Wallbox MOON connect AC 22 kW.

tisková zpráva

59 Comments on “Koncern Volkswagen letos uvede v Česku devět nových aut do zásuvky”

    1. Je zajimave, ze vsichni porovnavaji VW ktery vydal zatim par
      Je zajimave, ze vsichni porovnavaji VW ktery vydal zatim par vozu, ktere mirili na okraj trhu. Hlavni modelova ofenziva ma teprve zacit, podle te bych soudil id3 a dalsi

      A hlavne. Kde jsou ostatni automobilky? Tesla zije svoji budoucnost. VW ji alespon ukazal, Ford doufa, ze bude kupovat BEV platformy od VW. Toyota to obchazi Hybridem, dalsi teprv cmrkaji na skicak a jini doufaji, ze se jich to existencne nedotkne, protoze nezijou z evropskeho trhu.

  1. Stojíme na prahu nové doby, která přináší
    Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje zlomové období Jan Hurt, jednatel Porsche.

    Pane jednateli, které Vaše dovezené elektrické auto umí dodávat energii do domácnosti v případě výpadku rozvodné sítě?
    Která Váše užitková vozidla umí napájet například vrtačku,kávovar, zmrzlinový stroj nebo jiné elektrické zařízení, tak abych si v tom užitkovém voze nemusel vozit elektrocentrálu na benzín?? A kdy budete nabízet něco čemu se říká Powerwall nebo v Číně BYD b box? Které Vaše elektrické auto umíte nabíjet bez kabelu?
    Myslím, že trend udávají jinde a už mnohem déle.

      1. Když tak fandíte VW, proč máte Toyotu? Protože je lepší
        Když tak fandíte VW, proč máte Toyotu? Protože je lepší než VW?
        Nerozumím tomu. Sám mám auto od VW v práci a opravdu jsem nikdy nic horšího neměl. Měl jsem Japonce, Korejce, Francouze, vždy to byla spolehlivá a pohodlná auta. Ale VW mi moje představy o autech úplně zkreslil. S tím autem furt něco je, platit to ze svého, tak je to velice slušná kasička.
        Nevěřím tomu, že se VW zvládne transformovat. Teď ještě dva tři roky budou vrávorat a pak se uvidí, jestli je silnější dobrá konkurence (Tesla, Hyundai) nebo hlas lidu (tedy fanoušků značky, kteří si koupí VW/AUDI/Škodu/Seata/Porsche ať to stojí co to stojí a ať to žere co to žere a ať se to pořádně sype, vždyť rádi jezdíme do servisu).

        1. Právě až příliš dobrý ale vypadá to fakt nadějně už
          Právě až příliš dobrý ale vypadá to fakt nadějně už vzhledem k tomu kdo do nich invesruje peníze. Pokud se to podaří budou dnešní ev vypadat jak auta z pravěku. Tím se jim nevysmívám ani náhodou každý začátek je těžký ale prostě je to tak. A můj názor je že na tohle čeká třeba Toyota aby spustila masovou výrobu. Lidi masově současný elektroauta kupovat nebudou pokud se nezdaní brutálně spalováky jako třeba v Norsku a nebo se výrazně nezlepší ty parametry viz třeba to nabíjení.

  2. „…my budeme tím, kdo udává trend“
    Přesně tydle

    „…my budeme tím, kdo udává trend“

    Přesně tydle nabubřelý kecy jsou totálně k smíchu. Ani nejsou schopný ukázat novej model, který překonává konkurenci nedejbože přináší nějaké zlomové novinky a to jak u Porše, Audi ani VW. O Škodě či Seatu nemluvě.

    Zrovna teď Audi už po několikáté zastavilo výrobní linku na e-tronu a 150 pracovníků zůstalo doma. A proč? Protože si nepostavili vlastní baterkárnu a zase maj problém s dodavatelem čili s LG.
    https://www.electrive.com/2020/01/26/audi-makes-personnel-changes-in-brussels-factory/

        1. Asi pokaždé vylili dítě i s vaničkou a začali odznova.
          Asi pokaždé vylili dítě i s vaničkou a začali odznova. No a pak přišla éra „čistého“ modrého dízlu, kterej do nás tlačili a když ani to nezabralo tak aspoň s dízlem podváděli a brzdili vývoj v dvou megakartelech. Nakonec je celej svět kop do perdele, Čína jim dala koule do svěráku, Stutgart jim rakovinomety zakázal a bylo po ftákách. Teď už jedou znouzecnost. Aspoň že je Herbert Diess burcuje aby se probrali ze spalovací diskotéky.

  3. „který bude díky ceně začínající pod hranicí 800
    „který bude díky ceně začínající pod hranicí 800 tisíc korun včetně DPH dostupný mnohem širšímu okruhu zákazníků.“
    Tak tu máme konečně nějaké konkrétnější ceny pro ČR. Nebude moc daleko od skutečnosti toto:
    ID.3 45 kWh (330 km WLTP): 799 900 Kč
    ID.3 58 kWh (420 km WLTP): 999 900 Kč
    ID.3 77 kWh (550 km WLTP): 1 199 900 Kč

          1. Pokud bych si měl tipnout, tak bych řekl, že pokud budou
            Pokud bych si měl tipnout, tak bych řekl, že pokud budou stíhat vyrábět a budou mít baterky, tak se ID.3 bude prodávat léle než Tesla 3 a Y. Ale to, samozřejmě, ukáže až čas…

            Spousta Němců si totiž nejde koupit auto, ale VW, resp. pokud na to mají tak Audi, MB, BMW 🙂

    1. já bych nehrál tu jejich trapnou komerční blbákovinu,
      já bych nehrál tu jejich trapnou komerční blbákovinu, lidi už nejsou úplně blbý 😉

      ID.3 45 kWh (330 km WLTP): 800.000 Kč
      ID.3 58 kWh (420 km WLTP): 1mega Kč
      ID.3 77 kWh (550 km WLTP): 1,2 mega Kč

Napsat komentář