Koncepční vůz Hyundai 45 byl jmenován „Nejlepším koncepčním vozem“ ve speciálním vydání Design Awards jednoho z nejdůležitějších designových a lifestylových časopisů na světě.
foto: Hyundai
Koncepční elektromobil Hyundai 45, poprvé odhalený na Frankfurtském autosalonu 2019, byl časopisem Wallpaper* jmenován „Nejlepším koncepčním vozem“. Studie 45 v sobě snoubí staromilský šarm s vyspělou technikou pro autonomní jízdu a elektrický pohon, přičemž právě tato kombinace jí vynesla vítězství v prestižní anketě.
Redaktoři časopisu Wallpaper* zvolili studii 45 vítězem ankety Wallpaper* Design Awards v kategorii „Best Concept Car“ (Nejlepší koncepční vůz). Výsledky ankety byly zveřejněny v letošním únorovém čísle renomovaného časopisu.
Hyundai 45 byl navržen jako vzpomínka na tradice, přetvořené pro budoucnost, a předjímá novou éru automobilového designu značky Hyundai, zaměřeného na elektrifikaci, autonomní technologie a inteligentní design. Tato kombinace prvků přesvědčila porotce, aby koncepčnímu vozu Hyundai udělili toto prestižní ocenění.
„Žijeme v éře digitalizované mobility. Hyundai 45 přesto vrací do automobilového designu trochu nostalgického šarmu v moderní podobě,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí designérského centra Hyundai.
„Jsme potěšeni, že kombinace dalekosáhlých inovací a krásy z dob minulých byla skvěle přijata a oceněna jedním ze světově nejvýznamnějších časopisů, věnujících se designu a životnímu stylu.“
„Studie Hyundai 45 kombinuje analogový šarm s uhlazenými plochami a elegantními liniemi,“ řekla Sarah Douglasová, šéfredaktorka časopisu Wallpaper*. „Toto vozidlo je decentní, moderní, uhlazené a jednoduché – přesně ve stylu Wallpaperu*.“
Hyundai 45 Concept
Koncepční vůz 45 nezastírá inspiraci ikonickým vozem z historie značky Hyundai. Studie Pony Coupe z roku 1974 patřila mezi první automobily, které definovaly DNA designu poskytovatele chytré mobility.
Označení 45 odkazuje na úhel sklonu předního a zadního okna, 45 stupňů. Moderní samonosná karoserie ve stylu „fastbacku“ je charakterizována čistými liniemi a minimalistickým stylem.
Hyundai u tohoto koncepčního vozu přehodnocuje možnosti současné techniky. Například místo tradičních vnějších zpětných zrcátek používá boční kamery. Interiér je jedinečným životním prostorem, který se díky schopnosti transformace přizpůsobí rozmanitým životním stylům cestujících.
Hyundai odhalil studii 45 ve světové premiéře na Frankfurtském autosalonu 2019. Hyundai 45 ztělesňuje koncept osvobozeného stylu značky Hyundai, „Style Set Free“, pro budoucí mobilitu, který klade důraz na individualizaci designu a funkce.
Ta hrana kapoty nad zrcatky vypada hodne zajimave. Jsem
Ta hrana kapoty nad zrcatky vypada hodne zajimave. Jsem zvedav, jestli jsou schopni tento napad dotlacit do serie. Novy NCAP predpis na ochranu chodcu je v tomto ohledu hodne prisny, takze vsichni se snazi nabeh kapoty udelat pokudmozno pozvolny viz napr. novy golf z profilu.
Nad zrcátky? Tam žádná zrcátka nejsou, přece… Kamery.
Nad zrcátky? Tam žádná zrcátka nejsou, přece… Kamery. Jestli myslíš hranu nad světly, tak ten prostor bude pravděpodobně vyplněn sklem či plastem. Takže žádná ostrá hrana.
Pardon, nad svetly. Leda tak s tim plastem.
Pardon, nad svetly. Leda tak s tim plastem.
Nějaký Hyundai už udělali s takovým plastovým
Nějaký Hyundai už udělali s takovým plastovým průhledným pásem zleva doprava a světla až pod tím… jen nemůžu teď najít ten model.
Je to celkem výrazný styl a nemůžu mu zatím přijít na chuť ale něco do sebe to má.
Vzdalene me ta myslenka zapustenych svetel pripomina Ford
Vzdalene me ta myslenka zapustenych svetel pripomina Ford mustang concept 2006.
Jinak tady mame pomalu vlnu zjednodusovani designu. Ubiraji se prolisy, kravinky, „kudrlinky“ a pracuje se vic se zakladnim objemem. Tak trochu malicky zavan kubismu :o).
Jsem ten posledni kdo by za vsim videl Muska, ale dokazu si predstavit ze medialni pruvan kolem Cyber Trucku podporil tenhle smer mysleni nekterych designeru.
Samozrejme ale z konceptu nelze uplne predvidat vzhled vysledne seriovky, to je jeste dlouha cesta.
Kdyby se ty peníze raději investovali do osvěty, aby chodci
Kdyby se ty peníze raději investovali do osvěty, aby chodci nelezli před rozjeté auto.
Auta hnusné jak prdel kvůli pár sebevrahům.
libí se mi a hodně to připomíná koncept prvního
libí se mi a hodně to připomíná koncept prvního Chevrolet Ampera – rok cca 2007. Ten byl taky moc pěkný a nakonec se to od vyráběné veze dost lišilo, takže jsem v klidu…
Otázka co na to zrakově postižení. Co třeba nosí brýle
Otázka co na to zrakově postižení. Co třeba nosí brýle na dálku. Ty se budou koukat do těch super moderních zrcátek jak?
Toto jazdiť nikdy nebude, takže taký detail sa neriešil 🙂
Toto jazdiť nikdy nebude, takže taký detail sa neriešil 🙂
To sice ne, ale chytne se toho více automobilek. etron už to
To sice ne, ale chytne se toho více automobilek. etron už to má.
Já vidím normálně, ale zajímalo by mě jestli to nějak může omezovat lidi s brejlema.
Étron to je špecialita :))
Tie virtuálne spätné sú také
Étron to je špecialita :))
Tie virtuálne spätné sú také veľké, že by sa tam zmestili zrkadielka zo Škody 105
A keď s tým niekoho trafí, tak ho rozpára vejpul.
klid, takový ceny jsou jako ceny Bakalových děv** pro
klid, takový ceny jsou jako ceny Bakalových děv** pro další své podřadné děv**, co v jelity EU parlamentu „demokraticky“ odpojují mikrofony, tedy podřadné ceny podřadným, prostě jako dát cenu sám sobě 🙂
zrakově postižení bohužel nemají za volantem co dělat a
zrakově postižení bohužel nemají za volantem co dělat a musí si počkat na plně autonomní řízení. Jinak, ty displaye bývají obří a pokud někdo dohlédne na běžné zrcátko, zaostří i na ten display…