Organizátorům pařížské konference o klimatu poskytne aliance Renault-Nissan 200 elektromobilů. Očekává se, že tento vozový park během akce najede 400 000 km a nevyloučí přitom žádné emise.
foto: Nissan
Aliance Renault-Nissan poskytne mezinárodní konferenci COP21 historicky největší vozový park elektromobilů. Výročního summitu COP21 by se mělo zúčastnit více než 20 000 zástupců OSN ze 195 zemí.
Jakožto oficiální dodavatel osobních vozidel pro konferenci OSN o klimatu COP21 v Paříži poskytne aliance pro tento výroční summit, který proběhne od 30. listopadu do 11. prosince, 200 ryzích elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla není náš rival, ale spojenec, říká Carlos Ghosn
Renault a Nissan prodali už 250 000 elektromobilů
Aliance Renault-Nissan oficiálním partnerem pařížské konference o klimatu
„Elektromobily představují praktický a cenově dostupný způsob přepravy. Zároveň nabízejí řešení k dramatickému snížení výfukových emisí CO2. Snižují také množství regulovaných výfukových zplodin a pomáhají zlepšit kvalitu ovzduší v našich městech. Veřejný a soukromý sektor mohou společně urychlit přechod na společnost s nulovými emisemi,“ uvedl Carlos Ghosn, předseda a výkonný ředitel aliance Renault-Nissan.
Vozový park pro konferenci COP21 bude tvořit dvoudveřový vůz Renault Zoe, kompaktní vůz Nissan Leaf a sedmimístná dodávka Nissan e-NV200.
Vozidla budou doplňovat veřejnou dopravu a budou nepřetržitě zajišťovat kyvadlovou přepravu delegátů na místo konání konference v Le Bourget a zpět.
Bude to poprvé, kdy OSN pro veškerou automobilovou kyvadlovou dopravu během summitu o klimatu využije flotilu ryzích elektromobilů. Elektromobily bude řídit tým 200 profesionálních řidičů a 200 dobrovolníků z řad zaměstnanců společností Renault a Nissan.
„Zaměstnanci společností Renault a Nissan stojí v první linii revoluce elektromobilů. Mnoho z nich již s elektromobilem jezdí. Jsou těmi nejlepšími ambasadory, kteří prezentují přednosti těchto vozů a to, co mobilita bez emisí vlastně představuje,“ uvedl Ghosn.
Aliance Renault-Nissan ve spolupráci s francouzskými firmami vybuduje síť více než 90 rychlonabíjecích a standardních nabíjecích stanic. Ty budou rozmístěny ve strategických lokalitách a budou napájeny francouzským rozvodným závodem EDF poskytujícím energii získanou ze zdrojů s nízkými emisemi uhlíku.
Zbývající emise budou kompenzovány v souladu s akreditovaným programem OSN pro kompenzaci emisí uhlíku. Rychlonabíjecí stanice dokáží nabít elektromobily z 0 na 80 % kapacity během zhruba 30 minut.
Od prosince 2010, kdy na trh zamířil její první elektromobil, Nissan LEAF, prodala aliance po celém světě více než 274 000 elektromobilů, což představuje více než polovinu elektromobilů, které jezdí po silnicích.
Jen tak na okraj, opravdu:
Jen tak na okraj, opravdu: „Vozový park pro konferenci COP21 bude tvořit dvoudveřový vůz Renault Zoe, kompaktní vůz Nissan Leaf a sedmimístná dodávka Nissan e-NV200.“? Zoe jsem zatím vždy viděl v pětidvéřovém (respektive 4dvéřovém provedení). Ty dveře pro zadní sedadla mají černé kliky v rozích oken, možná to mate, i já je chvíli na originále hledal.
Nejspíš chyba v tiskové
Nejspíš chyba v tiskové zprávě, děkujeme za doplnění.
Francie vyrábí většinu
Francie vyrábí většinu elektřiny z jádra. Vykročila směrem k elektromobilitě. Rozšířila dotaci 10 tis. EUR pro nákup elektromobilu při sešrotování naftového, kdy posunula hranici stáří z 15 na 10 let. Dále má každé druhé vozidlo, nakoupené pro veřejný sektor, být elektromobil. Do třetice vypsala program daňově zvýhodněné výstavby 7 milionů nabíjecích stanic do roku 2030. Dnes jich je po Francii 10 tisíc a 16 tisíc se staví. Ty budou povinně na veřejných i soukromých parkovištích u nádraží, letišť a supermarketů. Samozřejmě tím sleduje kromě energetické bezpečnosti a nezávislosti na ropě z nestabilních zemí také podporu vlastního průmyslu. Jak energetického, tak automobilového. Kromě aliance Nissan-Renault a omezeně PSA, také domácí výrobce pro půjčovny elektromobilů ve velkých městech Autolib. Ve Francii je dnes 43 tisíc elektromobilů, tj. 1 elektromobil na 1.500 obyvatel. V ČR 1 elektromobil na 10.500 obyvatel, tedy 1 tisíc elektromobilů.