Továrna v Tepličce nad Váhom u Žiliny se začala stavět přesně před 20 lety a výroba v ní běží už více než 18 let. Od roku 2006 sjelo z jejích linek 5 milionů automobilů a více než 7 milionů motorů.
Slavnostní zahájení výstavby závodu se konalo 7. dubna 2004 v Tepličce nad Váhom nedaleko Žiliny. Zúčastnili se ho nejvyšší představitelé Kia Corporation, zástupci skupiny HMG, tehdejší ministr hospodářství Slovenské republiky a představitelé města Žilina.
Žilina: usnadnění expanze Kia v Evropě
Výstavba závodu Kia byla zahájena na podzim roku 2004 a trvala přibližně 25 měsíců, včetně šesti měsíců zkušební výroby. První vůz, tehdejší model cee’d (dnes Ceed), se začal sériově vyrábět v prosinci 2006. Jednalo se o zcela nový model určený především pro evropský trh. Od té doby si zákazníky našlo téměř pět milionů vozů všech vyráběných modelů. Současně byla zahájena také výroba motorů.
Více modelů, více technologií: investice, které vydláždily cestu
Během své dvacetileté historie vyráběla továrna celkem čtyři modely – Kia Ceed, Sportage, Venga a v letech 2009 až 2011 model ix35 sesterské značky Hyundai. Model Sportage se v okolí Žiliny vyrábí již od své 2. generace, a pokud jde o model Ceed, ať už ho potkáte kdekoli na světě, můžete si být jisti, že byl vyroben v Tepličce nad Váhom.
Je to jediný závod značky Kia, kde se tento model vyrábí. Ke klasické pětidveřové verzi přibyly v roce 2007 varianty SW (kombi) a třídveřové provedení karoserie – to se vyrábělo až do roku 2018. Od roku 2018, resp. 2019 se Ceed vyrábí také ve variantách ProCeed (sportovní karoserie shooting brake) a crosover XCeed.
Na cestách: od jednosměnného provozu až po celkem 5 milionů vyrobených vozů
Zpočátku závod vyráběl v jednosměnném provozu. V roce 2007 začala pracovat ve dvousměnném provozu a od 1. ledna 2012 vyrábí automobilka ve třísměnném provozu. Roční kapacita závodu je 350 000 vozů.
Společnost je již 20 let stabilním zaměstnavatelem v regionu a strategickým partnerem města Žilina, okolních obcí i jednotlivých komunit. Kia se stala důležitou součástí regionu a přispívá k jeho neustálému rozvoji.
Prostřednictvím své nadace, která byla založena v roce 2013, automobilka dosud podpořila projekty v oblasti vzdělávání, zdravotnictví, životního prostředí a inkluze finančními prostředky ve výši více než 11 milionů eur.
Více než zaměstnavatel: závazek společnosti Kia vůči obcím a komunitám
Automobilka dlouhodobě zaměstnává 3 800 lidí, přičemž průměrná délka zaměstnání v závodě je 11 let a průměrný věk zaměstnanců 40 let. Průměrná mzda zaměstnanců ve výrobě loni přesáhla 2 400 eur.
V celém komplexu Kia Slovakia pracuje přibližně 6 000 lidí včetně dodavatelů, přičemž automobilka během své činnosti přilákala do širšího okolí Žiliny řadu dalších dodavatelů, kteří poskytují práci dalším tisícům lidí.
zdroj: tisková zpráva
Německo v Q1 naprostý kolaps elektromobilů. Leden a únor zachraňovaly ještě dotované prodeje z konce roku 2023, ale jak jsem predikoval, březen už naplno meziročně -30% registrací a -70% tržní podíl.
OK, jen si oprav to druhé procento:
Fully electric vehicles made up just 11.9% of all car registrations in March, compared with 15.7% a year ago
Je to včetně PHEV.
No jo ty kecko.
Březen 2023: Total: 60,901 at 21.6% market share
Tzn. 70% pokles by znamenal 6,5 % pro PHEV+BEV a jak vidíš, 11,9 % je jen pro BEV, takže s PHEV to musí být zákonitě víc, Přesná čísla jsem nedohledal, ale předpokládám, že to bude minimálně 16 % dohromady, tedy pokles plus mínus 25 % maximálně, 70 % ani vzdáleně.
Tak co, dočkáme se odpovědi, kde sis vykouzlil těch -70 % nebo bude taktika mrtvého brouka? 🙂
Byl jsem se podívat na pozemky za Prešovem, skoro 1200km na jeden zátah, tak nebyl čas psát. Samozřejmě s elektromobilem by to bylo na týden. Ale evidentně to nestačilo na to, aby ti došlo, proč „s PHEV to musí být zákonitě víc“ je nesmysl.
ne to jsou jen BEV, spolecne s pluginama je to prez 14%, a pluginy zaznamenali nejvetsi pad , naopak BEV zaznamenali rust
aneb ukazka toho jak ty vykladas lzive cisla a snazis se to lzive prezentovat dal, ses takjove zdejsi 42autoforum 😀
Jistě, BEV zaznamenaly růst. A pak ses mokrej probudil, že? 😀
zadny prodeje s dotaceme fakt leden ani unor nezachranovali, to je jen tvuj lzivej vyklad, a jen predpokladas ze ti to nekdo sezere, ne nesezere
https://autovista24.autovistagroup.com/news/bitter-start-to-2024-for-bevs-in-germany-after-incentive-withdrawal/