Modely Kia XCeed PHEV a Kia Ceed SW PHEV disponují dojezdem až 60 km na čistě elektrický pohon do rychlosti 140 km/h. Aktuálně se v Česku začínají prodávat.
foto: Kia
Nové plug-in hybridy Kia XCeed a Ceed Sportswagon jsou zajímavou alternativou k modelům s klasickým benzínovým nebo naftovým motorem. Nové hnací ústrojí kombinuje lithium-ion polymerovou baterii o kapacitě 8,9 kWh, elektromotor o výkonu 44,5 kW a úsporný čtyřválec 1,6 litru ‚Kappa‘ GDI s přímým vstřikováním paliva. Celkový systémový výkon a točivý moment činí 141 k, resp. 265 Nm; Ceed Sportswagon zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,8 s (Kia XCeed za 11,0 s).
Plug-in hybridní modely Kia XCeed a Ceed Sportswagon se vyrábí ve slovenské Žilině – jde o vůbec první plug-in hybridní modely vyráběné touto značkou v Evropě a výhradně pro evropské zákazníky. Standardně se nabízí s bezkonkurenční sedmiletou zárukou Kia s omezením na 150 tisíc km, pokrývající i bateriový modul a elektromotor nového hnacího ústrojí.
Kia Ceed Sportswagon PHEV je k dispozici za 949 980 Kč a XCeed PHEV potom za 999 980 Kč. Výbava obou modelů odpovídá v mnohém plné výbavě vozů z vyšších segmentů, ať již jde o inteligentní parkovací asistent pro kolmé i příčné parkování, přední parkovací senzory, Full LED přední i zadní světlomety s funkcí denního svícení nebo balíček pokročilých bezpečnostních asistentů, včetně autonomního nouzového brzdění FCA s rozpoznáváním nejen aut a chodců, ale také cyklistů.
Od druhé poloviny roku bude navíc možné propojit vozy s mobilním telefonem díky aplikaci UVO Connect a využít tak pokročilých telematických systémů KIA pro vzdálené ovládání a diagnostiku vozu.
Hnací ústrojí spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT). Řidič tak může sám řadit a vychutnat si zábavnější jízdu než v případě hybridních konkurentů vybavených elektronicky řízeným variátorem (e-CVT).
Hybridní modely s tradičně používaným ústrojím e-CVT převádějí část výkonu spalovacího motoru přes elektromotor, což přináší výkonové ztráty v důsledku přeměny energie. Ústrojí 6DCT ve vozech Kia umožňuje prostřednictvím převodovky souběžně přenášet výkon spalovacího motoru a elektromotoru při minimálních energetických ztrátách.
Ceed Sportswagon dokáže v bezemisním režimu na elektřinu urazit až 60 kilometrů; v případě modelu XCeed činí dojezd až 58 km (oba údaje platí v kombinovaném cyklu podle NEDC).
Obě vozidla jsou vybavena novým systémem virtuálního zvuku motoru (Virtual Engine Sound) – akustickou varovnou signalizací, která se aktivuje pouze v režimu jízdy na elektřinu za nízkých rychlostí nebo při couvání. Uvedený systém produkuje virtuální zvuk o hlasitosti až 59 dBA k bezpečnému upozorňování chodců na přítomnost vozidla.
Pro obě plug-in hybridní varianty bylo poupraveno nezávislé zavěšení všech kol a řízení vozu, které je naladěno jinak než v případě benzínové či naftové verze příslušných modelů. Díky těmto úpravám si vozidla zachovala stejný jízdní charakter jako verze s konvenčním pohonem, přestože došlo ke změně rozložení hmotnosti hnacího ústrojí.
Oba modely jsou standardně vybaveny elektronickým řízením stability (ESC) a stabilizačním systémem Kia VSM, stejně tak jako vektorováním točivého momentu pomocí přibrzďování kol, tedy funkcí zajišťující inteligentní přibrzďování vnitřních kol k potlačení nedotáčivosti v zatáčkách.
Nové plug-in hybridy používají 10,25″ dotykový displej infotainmentu a navigace. Systém pro plug-in hybridní varianty navíc zahrnuje novou jedinečnou funkci, která majitelům pomáhá vyhledávat nabíjecí stanice v okolí nebo na trase do cíle zadaného v navigaci.
Na displejích se též mohou zobrazovat důležité informace hnacího ústrojí, zbývající úroveň nabití baterií a grafika využití energie. Kromě toho si může majitel na dotykovém displeji nastavit plán nabíjení vozidla při zapojení v domácnosti, aby využíval levnější tarif mimo špičku (noční proud).
Standardní součástí obou systémů palubního infotainmentu je technologie Apple CarPlay a Android Auto; systém 10,25″ dotykovým displejem a navigací disponuje funkcí pro současné připojení až dvou mobilních zařízení přes Bluetooth.
foto: Kia
Bateriový modul o kapacitě 8,9 kWh najdeme vedle palivové nádrže o objemu 37 litrů pod zadními sedadly (na rozdíl od mnoha jiných plug-in hybridních vozů, kde baterie zabírá cenný prostor v zavazadelníku).
Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid nabízí zavazadelník o objemu 437 litrů; po sklopení zadních sedadel (dělených v poměru 40:20:40) vznikne nákladový prostor o objemu až 1506 litrů.
Kia XCeed s plug-in hybridním pohonem disponuje zavazadelníkem o objemu 291 litrů s možností zvětšení sklopením zadních sedadel až na 1243 litrů. Pod podlahou kufru je v obou modelech vyhrazeno místo k uložení nabíjecího kabelu.
Oba modely jsou k dispozici s paketem závěsného zařízení s možností tažení brzděného přívěsu do hmotnosti až 1300 kg – což je v rámci vozů s hybridním pohonem ojedinělá záležitost.
Pozor na pojistění
(pojištovna i automobilka dávají ruce
Pozor na pojistění
(pojištovna i automobilka dávají ruce pryč )
Kia samovznícení
https://www.youtube.com/watch?v=0qCpCU7tBXQ
Hezký ale drahý jako p.
Hezký ale drahý jako p.