Kia dokončila první závod, který bude sloužit výhradně k výrobě elektromobilů. V závodě Gwangmyeong EVO bude probíhat sériová výroba Kia EV3 a EV4.
Kia koncem září otevřela závod Kia Gwangmyeong EVO, který je prvním výrobním závodem skupiny HMG (dále jen Skupina) určeným výhradně pro výrobu elektromobilů.
Nové jihokorejské zařízení, umístěné v areálu Kia Autoland ve městě Kwangmjong, disponuje roční výrobní kapacitou 150 000 vozů. V prvním letošním pololetí zde byla zahájena výroba modelu EV3, po němž bude v první polovině roku 2025 následovat elektromobil Kia EV4.
Závod Kia Gwangmyeong EVO, jehož název byl odvozen od pojmu ‚Evolution – Evoluce‘, názorně ukazuje nepolevující snahu značky Kia pokračovat ve změnách stát se leaderem v oblasti trvale udržitelné mobility.
„Dokončením závodu Kia Gwangmyeong EVO se završuje první krok Kia v roli leadera elektromobility v návaznosti na restart značky v roce 2021. V souladu s cílem poskytovat řešení trvale udržitelné mobility budeme kráčet v čele inovací na trhu s elektromobily a odpovědně podporovat udržitelnou budoucnost,“ uvedl Jun Young Choi, výkonný viceprezident a vedoucí divize tuzemské výroby Kia.
Kia se ve svých světových závodech soustavně připravuje na výrobu elektromobilů, aby dokázala pružně reagovat na změny v celosvětové poptávce po vozidlech tohoto typu.
Závod Gwangmyeong EVO o rozloze cca 60 tisíc čtverečních metrů je určen výhradně k výrobě elektromobilů; díky celkové investici v objemu 401,6 mld. korejských wonů bude hlavní základnou výroby oblíbených elektrických modelů značky Kia.
Přestavba závodu v Kwangmjongu si vyžádala přibližně rok; původní závod Gwangmyeong Plant 2 byl dokončen v roce 1987 za účelem výroby malých modelů se spalovacím motorem, jako např. Kia Pride, Avella a Stonic.
Investice do závodu Kia Gwangmyeong EVO je smysluplná i proto, že se jedná o vůbec první vyhrazený závod Skupiny pro výrobu elektromobilů a současně zařízení, které vzniklo kompletní přestavbou původního závodu, aby se stalo centrem výroby vozidel příští generace.
Zahájení nové éry elektromobilů s plnohodnotnou elektrifikací
Přestavba závodu Kia Gwangmyeong EVO se řídila heslem ‚dosažení maximální změny prostřednictvím minimálního rozšíření‘ s ohledem na umístění v centru města a další ekologické aspekty, jako je ochrana zeleně.
Závod byl kromě toho vybudován se zohledněním požadavku úplného přechodu na elektrifikaci se zvláštním důrazem na ekologii a výrobní procesy přívětivé pro pracovníky.
Uvedením vysokozdvižných vozíků s automatizovaným naváděním (AGV) se karosárna proměnila ve špičkové logistické zařízení. K ještě ekologičtějšímu provozu lakovny přispělo nasazení procesu 3C1B s vodou ředitelnými laky namísto původního procesu 3C2B s laky na ropné bázi.
Novinkou je i vybavení, která má usnadnit a zpříjemnit práci zaměstnanců, jako jsou stroje pro automatizovanou montáž vysokonapěťových baterií, kol a pneumatik.
V návaznosti na otevření závodu Gwangmyeong EVO se Kia chystá rozšířit výrobu elektromobilů. V první polovině letošního roku byla zahájena sériová výroba kompaktního elektromobilu Kia EV3 s čistě elektrickým pohonem.
EV3 je třetím vyhrazeným elektromobilem značky Kia – dalšími jsou Kia EV6, čistě elektrický crossover/SUV, uvedený v roce 2021, resp. Kia EV9, čistě elektrické vlajkové SUV z roku 2023.
V roce 2025 Kia představí nový elektromobil s označením Kia EV4. Kia bude závod EVO v Kwangmjongu využívat jako klíčovou výrobní základnu pro čistě elektrické modely značky – včetně modelů EV3 a EV4 – s využitím výrobní kapacity 150 000 vozidel ročně.
Dokončením závodu EVO v Kwangmjongu Kia zahajuje další fázi elektrifikace prostřednictvím výroby vysoce kvalitních elektromobilů této značky. Video závodu Kia Gwangmyeong EVO je rovněž k dispozici zde.
zdroj: tisková zpráva
Generalni reditel Fordu byl v Cine a vratil se zpet v depresich. Ne jenom ze klasickym automobilkam ujizdi vlak. Oni jsou na spatne koleji a dokonce i na spatnem nadrazi. To, co videl v Cine posle vsechny na vecny spanek.
Tak mily fandove vyfuku, hyckejte si sva auticka, mate drahocenne veterany.
Jojo. A pritom by mu byvalo stacilo sledovat internet. Treba http://www.carnewschina.com nebo recenze na YouTube.
Věř Leoši, věř, čemu věříš, měř.
Podle CEO Bentley zcela končí s elektromobily pro nezájem movitější klientely a mění směr na hybridy a syntetiku. Vítejte v realitě, pane Wallisere.
hxxps://www.greencarreports.com/news/1144567_bentley-ceo-says-luxury-market-rejects-electric-cars
Fakt??..… Ale na elektrický RR se prý čeká rok… Tak ti nevím 🤔
Tak ruční přestavba něco zabere, že…
Vsechny dinosauri automobilky ted srotuji sve elektricke vykopavky, protoze zjistily, ze proti modernim EV z Ciny nemuzou obstat. Ted si musi sednout jeste jednou a udelat domaci ukoly poradne. Do te doby se Evropa bude pokouset pomoci cel zabranit likvidaci prestarlych dinosauru. EV se nerusi kvuli nezajmu o EV, EV se ted rusi kvuli nezajmu o odflaknuta EV.
Čína sem, Čína tam. Jak vám elektromobilním fanatikům sklaplo v Evropě a Americe, upínáte se na Čínu. V každém vlákně alespoň desetkrát zazní Čína, protože je to poslední region, kde se alespoň něco z elektrik prodává. Celkem logicky. Otrocké pracovní podmínky a ovládnutí zdrojů v Africe umožňuje soudruhům stavět levná špatná auta pro masy v desetimilionových sídlištích. To ovšem není scénář ani částečně přenositelný do Evropy, takže očekávaně tady dostávají EV progresivisté těžce přes držku.
Tezce pres drzku dostanou vyfukari. Ted se muzete radovat z kratkodobeho triumfu zastaraleho konceptu. Znate to prece, pred smrti se stav pacienta vzdy zlepsi.
My se neradujeme. Management automobilek, aby mohl financovat váš nepovedený elektrický experiment, musel ty prostředky vydřít ze spalovacích aut, a teď máme na trhu jen předražená auta (Stellantis) nebo špatná a ošizená auta (VW).
Já krizi vítám a jsem smířen s tím, že než krize reality popraví sny o masové elektromobilitě a elektrohujery, bude to holt chvíli trvat a nebude to příjemné pro nikoho.
A nemáš to jedno? Dojezdíte bazarovky a potom už stejně do toho nebude co nalejt. Budete si stejně muset koupit EV. Ale jste hloupí, kdybyste to teď nebrzdili tak byste si potom koupili EV levnější a vyvinutější.
Vy mě brzdíte, prohlásila pijavice přisátá na hostitele.
Bez prostředků a dotací vybraných ze zdanění spalovacích aut jste v hajzlu.
Vy budete brzo v hajzlu. Kolo, rikša, kůň. Nebo se budete muset hluboko snížit a koupit EV. Potom budete děkovat, že jsme byli tak prozíraví a začali to vyvíjet dopředu.
Kazda investice je na zacatku ztratova. I pri vyvoji noveho vyfukace je potreba nalejt penize aby se to mohlo uskutecnit. Ze zrovna ty jako kovany banker zpochybnujes takova zakladni pravidla…
Přesně. Myslet si že budou ekonomicky rentabilní hned první generace EV (nová technologie) je směšné.
Jako třeba když před 100 -150 lety stavěli velké tkalcovské továrny a chtěli by, aby jim investici vrátila hned první sada kapesníků. Kolik bys potom za takový šnuptychl musel zacálovat??😃
Každá investice že je na začátku ztrátová? 😀
Tak to máme tento týden investici, svrchovanost…. máš ještě nějaký další elektrohujerský kreativní výklad termínu, kterému vůbec nerozumíš? Z vás tady lidi musí mít prdel.
hxxps://cs.wikipedia.org/wiki/Investice
@lavrov42. Cti pozorne, blbecku. Pisu jednoznacne „na zacatku“. I muj pes by tomu rozumel.
Pravděpodobně tomu tvůj pes rozumí lépe, než ty. Investice neztrácí na hodnotě, pokud není špatná, nebo vysoce riziková. Tím že automobilka zainvestuje do nové technologie nebo linky, která negeneruje okamžitý výnos, neznamená, že je to ztráta.
Ty vůbec nechápeš naprosto elementární ekonomické termíny, jako většina místních ekonomických diletantů a já jsem debil, že se neznalostem elektrohujerů po tisící divím.
Ty si dej pozor abys neudělal špatnou investici až si koupíš drahý spalovák týden před koncem ropy. Ale někdo poslední být musí. Znal jsem jednoho co si koupil poslední drahou skleněnou televizi. Můj švagr si koupil poslední páskové video. Nenechali si to rozmluvit.
Vispere, ty si můžeš podat s Leodendulou ruce. Oba totálně mimo. Nic z toho co píšeš není investice.
Odpisy muzou generovat ucetni ztratu, ktera je danove uznatelna. Kdyz jsou prijmy nizsi nez vydaje. U investic tomu ze zacatku tak byva.
pro Runnču…. Ty jsi tady mistr ekonom, pouč mě prosím 😉…
Když bude nějaká výroba skvěle zisková až do rychlého, ovšem neodvratného, krachu vinou technologického zamrznutí: Možná je to nakonec z ekonomického nadhledu správně???🤔
Poměrně jednoduchá odpověď z prvního semestru marketingu. Spalovací auta jsou tzv Cash Cow. S minimem úsilí a jistým podílem na stabilním trhu generují zisk a živí automobilky. Cash Cow se drží v portfoliu, dokud to jde.
Elektromobily byly tzv. Otazníky. Nové produkty na rychle rostoucím trhu (z nuly roste každý trh raketově). Progresivističtí manažeři věřili, že se z nich stanou tzv Hvězdy, trh bude dál expandovat, jejich produkty získají významný tržní podíl, zisky se pohrnou a vše bude zalité sluncem.
Krutý, leč předvídatelný omyl. Z většiny Otazníků se totiž nestávají Hvězdy, ale Psi. Pes je produkt na malém dále nerostoucím trhu s malým tržním podílem, který doslova požírá zdroje, aniž by generoval příjmy.
Panika kolem propadu EV trhu je naprosto pochopitelná. Že se z elektromobilu stal produkt kategorie Pes je teď naprosto očividné každému manažerovi a každý manažer také ví, že jediná cesta jak nezkrachovat je Psů se okamžitě zbavit. A to je v přímém rozporu s politickým zadáním soudruhů, takže automobilky se ocitly doslava mezi dvěma mlýnskými kameny.
hxxps://en.wikipedia.org/wiki/Growth%E2%80%93share_matrix
@lavrov42. Hahaha. Ta tvoje krava uz nebude dlouho dojit. Automobilky vzaly EV za spatny konec, oni si mysleli, ze staci slepit neco s baterkou a bude vyreseno. Ale udelali zasadni chybu, predpokladali, ze spalovak je hlavni produkt a EV jen takovy vedlejsi solich. Jenomze ono to je obracene, EV je ten nejdulezitejsi produkt, bez ktereho automobilky nemaji budoucnost. Ale kdo to jeste nechape, ten nema na trhu co delat a bude pohrben. Zadny vyfuk nema sanci na preziti.
pro Runnču…. Politické zadání do toho nemotej, jde mi čistě o ekonomii…
Říkáš zbavit se vývoje, když nesplňuje přepálené představy o okamžité ziskovosti nové technologie…Hmm tak jestli tak přemýšlejí i persony na rozhodujících pozicích v evropském průmyslu, tak nás čeká sešup do pěkné miserie😱
Elektrohujerská odrhovačka „Elektromobil je skvělý a lidi ho nechtějí protože automobilky ho nedělají správně“ poněkud nudí.
Ještě jste zapomněli na sólo eunucha „Čína to dělá dobře“…
@Drvoštěp Jakého vývoje? Zbavit se produktu. Trh neroste, podíle neroste, nevydělává, takže elektromobil ende. Šlus.
pro Runnču…. Dáváš sem každý den několik zpráv, že se tak děje… Tak teď už bude vše krásné, zalité vůní benzínu, že.
A nebo budete upadající výrobu spalováků svádět na ,,elektrický experiment“ až do úplného konce překonané vejfukové technologie??
Krok číslo jedna je zbavit se psích elektromobilů a realokovat zdroje zpět na spalovací auta a hybridy. To ty chytřejší automobilky už realizují.
Krok číslo dvě je vysvětlit politbyru, že buď se zmrazí emisní normy na Euro 6, nebo razantně klesne výroba, klesne výběr daní a začne se masově propouštět. Také tento krok probíhá ve světle názorné německé ukázky.
Krok číslo tři je zavést vůči zahraničním výrobcům kvartálně aktualizovaná cla ve výši státních subvencí. I tento krok byl zahájen.
Ono to půjde, neboj se 🙂
@lavrov42. A krok c. 4 jsi vynechal. Cinani budou vyrabet tam, kde se jich cla nebudou tykat. Dejme tomu ze stat nadmerne dotoval vyvoj v Cine. A kdyz se budou pak vyrabet treba v Turecku, tak co ti budou platny cla na cinske zbozi? Nejak si zakopnul, hlupacku. EV semelou cely ten zastaraly a rezavy spalovaci cirkus.
Nemám nic proti tomu, aby Čína, nebo kdokoliv jiný, vyráběl v Evropě. Za podmínek jednotného trhu. Tedy stejné ceny energií, práce, daně, regulace…
Turecko samozřejmě v celní unii kvůli vstupu do BRICS zůstat nemůže. To bychom byli v celní unii s celým BRICS i my.
Další demonstrace spamerovy logiky z nedochozené základky.
Celý svět se shodl na tom, že je nutné přestat pálit fosílie, přesto že se do toho nikomu moc nechce a ještě k tomu je nutné překonávat tlaky fosilní loby. Syntetická paliva či biopaliva jsou prostorově a energeticky velmi náročná, vodík je náročný na všechny strany. Bateriové elektromobily jsou nejefektivnější, nejsnazší, nejlevnější, … možností zachování současného stavu nadužívání mobility. Jaká je teda perspektiva spalovací dopravy? Kam směřují ti, kteří teď od elektromobility couvají?
5 min shrnutí současné situace v automotive:
//youtu.be/kpTh7uQlxFM?t=825
Nebo tady ještě podrobněji:
//youtu.be/KVUwwcush9U?t=3856
Zaslepení elektromobilitou není správné, vzkazuje ti prezident agent Pávek.
hxxps://www.idnes.cz/auto/motorky/petr-pavel-prezident-motorkar.A241001_112426_automoto_fdv?zdroj=sph_hp
Tak to je argument odzbrojující, pan Pávek řek po žních půjdeš k Turkovi a podle toho se celý svět řídí … ???
@lavrov42. Cena ropy skokove podrazila. No co, fanousci vyfuku si radi priplati. A posilat svou vyplatu valkuchtivym rusakum a rucnikarum delaji s nadsenim. Valky se vedou kvuli rope a za penize za ropu. Ropa je celosvetove zlo.
sef Bentley jen papouskuje to co mu naridi v PR oddeleneni…..VW, aneb delame na obe strany, a ty ted budes papouskovat co ti reknem smerem k tem co radi spalovani, a zitra zase budes papouskovat to co ti napiseme smerem k elektrikarum
zadny sef zadne atomobilky v koncernu neni svym panem a muze bejt kdykoliv odejitej, tam vladne socialisticky prsten, jeden vladne vsem, a jede se presne podle not pro dany den