Kaufland zpoplatňuje nabíjení elektromobilů

Od roku 2018 u svých prodejen v České republice instaloval Kaufland celkem 93 dobíjecích stanic s možností bezplatného načerpání bezemisní energie z AC konektoru. Poplatky za veřejné nabíjení postupně zavedli všichni provozovatelé dobíjecích stanic. Od 1. listopadu zpoplatňuje dobíjení i společnost Kaufland.

Od 1. listopadu tak nabídne službu za standardních podmínek. „Dobíjení elektromobilů na našich dobíjecích stanicích bude po 4 letech provozu zpoplatněno. Naši zákazníci budou mít zvýhodněnou cenu oproti běžné ceníkové částce za kWh v ceníku ČEZ. Cena dobíjení na AC zásuvce bude za 5,90 Kč/kWh vč. DPH, která platí pouze při použití aplikace, webového zákaznického portálu nebo RFID čipu FUTUR/E/GO,“ vysvětlila tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Časový limit pro jedno AC dobíjení je stanoven na 240 minut.

V případě použití identifikátorů nebo aplikací zákazníků ostatních poskytovatelů (jiný EMP-poskytovatel služby v rámci roamingu) bude dobíjení zpoplatněno dle ceníku jednotlivých EMP (zákazník hradí cenu, jakou mu určí jeho EMP). Od dubna 2018, kdy vyrostla první veřejná dobíjecí stanice o výkonu 50 kW u prodejny v jihomoravské Kuřimi, se síť veřejných stojanů na parkovištích řetězce Kaufland do dnešního dne rozšířila do desítek míst. Nejnovější, v pořadí 93. stanice, zahájila před nedávnem provoz ve Strakonicích.

A popularita dobíjení u Kauflandu stále roste. V roce 2019 „načerpali“ elektromobilisté u některé z jeho prodejen 276 MWh, o rok později na dobíječkách ČEZ u prodejen Kaufland odebrali řidiči e-aut při 38 547 zastávkách celkem 460 MWh, loni zastavili 83 119krát a nabrali zde dohromady 1,133 GWh elektřiny. Zatímco předloni rostl objem odebrané elektřiny o 66 %, loni už to bylo o 146 %. Počet aut na elektrický pohon se během posledních čtyř let období dokonce zdesetinásobil – z 1500 na 15 tisíc vozů.

Při využívání sítě dobíjecích stanic u prodejen Kaufland se uživatel před dobíjením identifikuje RFID kartou nebo pomocí aplikace FUTUR/E/GO. Ta zefektivňuje dobíjení díky spárování mobilního telefonu s dobíjecí stanicí, vyhledá nejbližší dobíjecí místo včetně aktuální doby dojezdu nebo ukáže aktuální obsazenost jednotlivých stojanů.

zdroj: tisková zpráva

20 komentářů u “Kaufland zpoplatňuje nabíjení elektromobilů”

  1. 5,90 Kč/kWh vč. DPH je luxusní cena. Jsou i nabíječky za 20 Kč/kWh. Každopádně zajímavé je, že nyní je elektřina z plynu levnější než uhlí. Uhlí stojí 230USD/t + emisní povolenka 78,76 EUR/t. Takže aktuální cena futures na elektřinu je 400 EUR/MWh neboli zhruba 10 Kč/kWh bez DPH.

    1. Ony ty ceny jsou ruzne. Jeden jouda psal na oenergetice jeste nedavno, ze elektrarny maji uhli za 10Eur/t a to jsou pry dlouhodobe kontrakty. Pry se v tom pohybuje.
      S emisni povolenkou plati, ze z hnedeho uhli vznikne 0,4t/MWh CO2, tak na 1MWh stoji povolenka zhruba 31Eur. Teda s cenou kterou uvadite.

    1. Pise se o nabijeckach CEZ u Kauflandu a odhaduji, ze odbery jsou uvadeny AC plus DC. DC je zpoplatneno od zacatku. Predpokladate spatne, Na popularite DC nabijeni se rozhodnuti Kauflandu moc neodrazi, DC podil mozna dokonce stoupne. Nabijecky u KL zustanou porad popularni. Letos budou odbery celkove asi nizsi, protoze lide mene jezdi. To se take odrazi v nizsim odberu benzinu i nafty. Ale to se zase zmeni.
      S Leafem jsem nekolikrat nabijel u Kauflandu ale vzdy DC i kdyz bylo AC zadara, tak se mi AC nevyplatilo. Co jsem pozoroval, vetsina lidi nabijela DC.

          1. U Kauflandu se otoci mnohem vic lidi nez nekde u nabijecky v pustine. Jdou nakoupit a nabijou. Vetsina EV nabiji na AC kolem 3kW, zadny zazrak. Nevim jak dlouho lidi nakupuji, ale 1h je asi maximum. Loni mohl usetrit ca. 3 kc/kWh oproti domacimu tarifu. Pokud usetril 10kc, tak je to borec. Ja mel loni kWh doma za 2 kc ze site. To bych opotreboval vic nabijeci kabel nez bych usetril.

            1. Já si pořád myslím, že je to tím (vyšší odběr než někde jinde), že tam bylo doteď nabíjení zdarma. A nahrává tomu i info o tom nárůstu nabíjení u Kauflandu – větší nárust než zbytek ČEZ sítě.

              By mě zajímalo (jestli to Kaufland vůbec uveřejní), jak se to zpoplatnění projeví na odběru. Nedivil bych se, kdyby se odběr na stanici a den přiblížil celkovému průměru ČEZ. Ale to se asi nedozvíme, bohužel.

                1. Já jsem to tak myslel, že budou stejné jako ostatní takže zezelenají. Ale koukám, že pořád jsou některé modré. Asi pro ty co nemají možnost doma je to přeci jenom nejlepší volba.

      1. Nevím, kolik stanic bylo v provozu loni, dejme tomu 90 (když teď je jich 93).
        Z toho a z množství odebrané energie mi vychází průměr 34 kWh na stanici a den. Nedávno tady byly údaje za celý ČEZ a tam to vyšlo kolem 21 kWh na stanici a den. Takže je úplně jasné, že popularita nabíjecích stanic u Kauflandu byla dána možností nabíjet zdarma, i když jenom AC. A strmý růst zájmu loni je, samozřejmě, daný zase tím, že Kaufland snad jako jediný měl ještě nabíjení zdarma. Nebo ne?

        Jo a průměrný odběr na jednu nabíjecí session je kolem 13 kWh.

Napsat komentář