Nejnovější lokalitou řetězce Kaufland, která nabízí rychlé dobíjení pro elektromobily, je Blansko. V uplynulých měsících vyrostly stanice v areálech Kaufland po celé republice – od Ostrova nad Ohří až po Karvinou.
foto: ČEZ
Nákupní řetězec Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ postupně vybavuje své lokality rychlodobíjecími stojany o výkonu 50 kW. V první vlně vzniká u nových a zmodernizovaných prodejen vždy minimálně jedna stanice.
Aktuálně byla v rámci sítě Kaufland zprovozněna rychlodobíjecí stanice v Blansku, řidiči elektromobilů ji najdou u nové prodejny řetězce v ulici Na Řadech. Rychlodobíjecí stanice v této lokalitě byla instalována díky využití prostředků z Operačního program Doprava, v jehož výzvě ČEZ nedávno uspěl.
Stanice tohoto typu fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), který Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. Uživatelům stačí mít nainstalovanou aplikaci Polyfazer Direct. Aktuálně je celkem u 15 prodejen Kaufland v ČR řidičům elektromobilů k dispozici 18 veřejných dobíjecích stanic, z toho 15 rychlodobíjecích.
V uplynulých měsících vyrostly tyto stanice v areálech Kaufland doslova po celé republice – např. v Hodoníně, Jablonci nad Nisou, Karviné, Kolíně, Kuřimi, Šternberku, Teplicích, Ostrově nad Ohří a v pražských lokalitách Hloubětín, Jarov a Vypich.
„Elektromobily se stávají velice oblíbenou alternativou oproti klasickým autům. Kaufland na tento trend reaguje instalací dobíjecích stanic na parkovištích u našich prodejen. Chceme našim zákazníkům umožnit pohodlnější cestování a rádi budeme pokračovat s instalacemi v dalších lokalitách napříč celou Českou republikou,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.
„Těší nás, že Kaufland pokračuje v důsledném zasíťování svých areálů a dobíjecí stanice nabízí u svých prodejen už v osmi krajích České republiky. Nákupní řetězce jsou místy, kde lidé tráví desítky minut a současně tu existuje i přirozené zázemí pro řidiče,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.
Aktuálně provozuje Skupina ČEZ na území Jihomoravského kraje už 15 veřejných dobíjecích stanic, z toho 11 rychlodobíjecích. V celé České republice je aktuálně registrováno více než 2500 elektromobilů. Zatímco v roce 2017 přibylo za celý rok 400 vozů na elektrický pohon, loni toto číslo stouplo na 725 a letos zatím do konce května 295 elektrických aut.
Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.
V Jindřichově Hradci mají taky Kaufland. A není tam kde
V Jindřichově Hradci mají taky Kaufland. A není tam kde nabíjet.
Od včera v provozu nabíječka
Od včera v provozu nabíječka Hlinsko.
https://www.plugshare.com/location/194900
Jo, super, konečně.
Jinak ve městě máme 2 Tesly S, 1
Jo, super, konečně.
Jinak ve městě máme 2 Tesly S, 1 Teslu 3, 3 Fiaty 500e, 1 BMW i3, 1 Hyundai Ioniq. Takže se to snad využije a bude tam dlouho. Často ty 500e vidím napojený u sjezdovky. Jinak pizza Fiat 500e nabíjí přimo u pizzerky. Ostatní klasika – prodlužovací kabely z okna.
Aspoň lidi tam se dozví, že nějaké elektromobily vůbec existují. Většina co pojede kolem nebo bude tankovat tu krabici uvidí poprvé v životě. Ale nabíjet zrovna u silnice, kde je hluk a smrad a hned vedle benzínky je vážně blbost. Našlo by se určitě lepší místo.
Ale Češi jsou velcí akcionáři. Než obejdou BILLA, Penny, LIDL kousek od sebe, tak se jim to nabije na 100 %.
Ano vím, Hlinsko je vysloveně elektro-město. Znám tam
Ano vím, Hlinsko je vysloveně elektro-město. Znám tam spoustu lidí, nabíječky na bowlasu i na sjezdovce jsem dělal já 🙂 Lokalita není úplně super, ale znám spoustu daleko trapnějších lokalit.
off
Zkušenosti a zvlášnosti Kony po ujetí 3000
off
Zkušenosti a zvlášnosti Kony po ujetí 3000 mil.
https://youtu.be/XKgBN9AiSdU
Přední náhon nic moc.
Ano. Na sněhu a mokru to asi může bejt nebezpečný.
Jinak
Ano. Na sněhu a mokru to asi může bejt nebezpečný.
Jinak rozjezd bez TCS off vypadá efektně. Přední pneu ale asi moc nevydrží.
Zrychlení na stovku za 6,82 s je o 1 sekundu lepší než stejně výkonná benzinová verze.
https://www.youtube.com/watch?v=LmVoUThhmfk