Přechod na elektromobilitu svých flotil realizuje nebo plánuje stále více firem. Jednou z nich je například i logistická společnost PJ Expedis, která od srpna dopravuje zásilky po Praze a blízkém okolí v elektrických dodávkách.
Se změnou jí pomáhají i zkušenosti společnosti E.ON. Ta v rámci kompletní dodávky nainstalovala interní rychlodobíjecí stanici, a zároveň zajišťuje i kompletní správu dobíjení spolu s partnerem CCS. Díky spolupráci E.ONu a CCS, která je na trhu v tuto chvíli ojedinělá, tak řidiči PJ Expedis nemuseli přecházet na jiný systém čipů a karet, než na jaký byli zvyklí.
„Vnímáme potřebu mnoha firem přejít na elektromobilitu a s touto změnou řadě z nich již pomáháme. Zároveň pro ně neustále zvyšujeme standard našich služeb. Jako mezinárodní společnost známe trendy z jiných trhů a snažíme se je přenést do českého prostředí. Pro PJ Expedis jsme nainstalovali dobíjecí stanici a zajišťujeme i systém pro správu dobíjení jejich vozového parku. Zároveň jsme mohli nabídnout i výhody vycházející z naší unikátní spolupráce se společností CCS, kdy jsme jako jediný poskytovatel schopni zavést do našich systémů platby kartami CCS, které jsou pro řadu firem důležité. Zákazníci pak CCS kartu využívají pro firemní i veřejné dobíjení,“ popisuje Jakub Kott, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
Spolupráce mezi E.ON a CCS spočívá především v unikátní kombinaci tankování a dobíjení vozidel v jedné kartě. „Při přechodu na elektroauta, nebo při používání hybridních vozidel není potřeba hledat nového poskytovatele, pořizovat čipy či doplňující karty k již stávajícím palivovým kartám. To představuje úsporu času i další administrativy. S kartou CCS Limit zaplatí klient za tankování i dobíjení elektromobilů, ale i za další služby spojené s provozem firemních aut, jako jsou servisy, myčky, parkování či provozní kapaliny. Platby za dobíjení na interních i veřejných dobíječkách lze aktivovat i na již vydaných palivových kartách CCS Limit,“ vysvětluje Jan Polívka, generální ředitel CCS Česká společnost pro platební karty.
Vše je na jednom místě
Všechny transakce za výše uvedené služby obdrží klient vyúčtované na jednom daňovém dokladu. Jsou zobrazeny i po přihlášení do zákaznického servisu, což zvyšuje efektivitu řízení vozového parku a zjednodušuje administrativu. Data o dobíjení lze, stejně jako ta o tankování, automaticky propojit s monitoringem vozidel a knihou jízd Carnet.
Klient tak uvidí nejen zaplacenou cenu a množství dobitých kW, ale i přírůstky a stav baterie nebo informace o dobíjení a vybíjení vozu. Nově se díky komplexnosti systému E.ON Drive propisuje i evidence domácího dobíjení, tzv. homecharging, což opět představuje zjednodušení administrativy a usnadnění vyúčtování služebních i soukromých jízd.
„Spolupráce s CCS je možná i díky tomu, že jsme dokázali propojit naše IT systémy a efektivně tak vyměňovat potřebná data. Klienti, kteří používají kartu CCS, mají také k dispozici naši aplikaci, mohou využívat veřejné dobíjecí stanice i rozsáhlou síť roamingových služeb po celé Evropě čítající více než 67 000 dobíjecích bodů,“ dodává Jakub Kott.
E.ON dodává i nový hardware
E.ON pro společnost PJ Expedis nainstaloval nejen software, ale dodal i novou interní dobíjecí stanici HYC50, která dokáže dobíjet výkonem 50 kW, popřípadě dvě vozidla najednou výkonem 2×25 kW. Přitom se jedná o provedení formou wallboxu, který se dá přidat na stojan i na zeď a nezabere tak příliš místa. Jedná se o jednu z prvních instalací této nové produktové řady rychlodobíjecích stanic.
„Stanice HYC50 od výrobce Alpitronic je svým výkonem i akceptovatelnou velikostí ideální právě pro firemní fleet. Vzhledem k tomu, že našim zákazníkům nabízíme řešení, která máme vyzkoušená a víme, jak fungují, nainstalovali jsme si stejnou stanici také do vlastních areálů pro dobíjení našich vozidel,“ doplňuje Jakub Kott.
Zařazení ekologických modelů aut je součástí dlouhodobé strategie PJ Expedis s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise CO2 kompenzovat. „Od začátku srpna 2023 veškeré doručování v oblasti hlavního města Prahy zajišťujeme výhradně vozidly s ekologickým plně elektrickým pohonem a v budoucnu plánujeme dále navyšovat počet těchto vozidel, která jsou šetrná k životnímu prostředí. I proto jsme hledali partnera, který nám s přechodem na elektromobilitu pomůže. Důležitá pro nás byla jak rychlá instalace vysoce kvalitní dobíjecí stanice a efektivní správa dobíjení, tak i možnost využívání karet CCS, na které jsme zvyklí,“ říká Martin Jeřábek ze společnosti PJ Expedis.
zdroj: tisková zpráva
Hezký kus historie
100 let starý elektrický kočár
https://www.youtube.com/watch?v=Xzk6acQO-KQ