Japonská městská kola tokyobike v Praze

Tokyobike jsou městská jízdní kola malého nezávislého výrobce z poklidného tokijského předměstí Yanaka, která se vyznačují minimalismem, čistými liniemi, trendovou barevností a propracovanými detaily.

Jízdní kola tokyobike sice nejsou na elektřinu, ale rozhodně jsou stylová
foto: tokyobike

Poté, co jejich stylu a funkčnosti doslova propadli lidé v Tokiu, New Yorku, Londýně či Berlíně, se začínají první modely těchto městských kol objevovat také v pražských ulicích. Do české metropole je dováží Václav Stránský se svými společníky, který tokyobike objevil během své cesty do Bangkoku.

V jejich showroomu URBANE v pražském Karlíně si tak může každý prohlédnout všech pět modelů kol, které značka nabízí, a dokonce si kolo zapůjčit na zkušební projížďku.

jizdní kolo tokyobike singlespeed willow

Jizdní kolo tokyobike singlespeed Willow. Single Speed je osazen zadním nábojem „flip flop“ se závitem pro pevný (fixed) pastorek i pro klasickou volnoběžku. Útlý a lehký rám je dostupný v řadě veselých barev. Cena: 19 900 Kč.
foto: tokyobike

„Název značky vychází z designu samotných kol. Tak jako jsou horská kola určena pro horský terén, byla kola tokyobike vymyšlena pro Tokio a jízdu ve velkých rušných městech,“ vysvětluje Václav Stránský.

Věrný svému jménu, Classic Sport má v nadčasovém provedení osobitých barev co nabídnout každému, kdo vyžaduje rychlejší a spontánnější jízdu městem. Cena: 21 500 Kč

Věrný svému jménu, Classic Sport má v nadčasovém provedení osobitých barev co nabídnout každému, kdo vyžaduje rychlejší a spontánnější jízdu městem. Cena: 21 500 Kč.
foto: tokyobike

„Od roku 2002 jsou kola navrhována s důrazem na komfort spíše než na rychlost. Jsou vybavena menšími koly než je zvykem u standartních evropských modelů jízdních kol. To přispívá k rychlé akceleraci, obratnosti a perfektní kontrole jezdce nad kolem. Nízká hmotnost navíc umožňuje snadné přenášení,“ dodává.

Všechny tyto vlastnosti jsou pro jezdce ve velkoměstě výhodou. Ve spojení s minimalistickým designem je tokyobike ten správný způsob, jak si město užít. Václav Stránský narazil na tokyobike v roce 2013 při své cestě do Bangkoku.

Všechna kola jsou k dostání v showroomu URBANE v Šaldově 28, Praze 8 – Karlíně, kde je možné si modely zapůjčit pro testovací jízdu

Všechna kola jsou k dostání v showroomu URBANE v Šaldově 28, Praze 8 – Karlíně, kde je možné si modely zapůjčit pro testovací jízdu.
foto: tokyobike

„Osud nasměroval mou cestu do  jejich obchodu. Do té chvíle jsem ani netušil, co tokyobike vlastně je, neměl jsem s těmito koly žádnou zkušenost. Ale neodolal jsem a šel si je vyzkoušet na vlastní kůži. Líbil se mi osobitý design a duch Japonska, který je neodmyslitelnou součástí každého kola,” vysvětluje.

Netrvalo dlouho a parta okolo Václava Stránského otevřela v pražském Karlíně showroom URBANE, ve kterém kola prodává a vysvětluje každému návštěvníkovi příběh a filozofii tokyobike.

tisková zpráva

18 Comments on “Japonská městská kola tokyobike v Praze”

  1. No to zase japonci něco objevili.Siglespeedy byly vždy
    No to zase japonci něco objevili.Siglespeedy byly vždy zoufalé, na rovině šlapu rychle a do kopce ve stoje.Pamatuji že i na Fávu 3 rychlosti nebyly nic moc.
    A pan dovozce si také protiřečí:menší kola a důraz na komfort(+ ještě k tomu pevná vidlice).
    I obyčejné trekové kolo je do města lepší, akceleraci i rychlost po rovině bude mít stejně daleko lepší.Tyto kola jsou pouze lehčí na přenášení.
    Ale chápu, je to cool stejně jako SUV, takže se někdo chytne.

    1. Souhlasím, to kolo nemůže být pohodlné ani ten sic moc
      Souhlasím, to kolo nemůže být pohodlné ani ten sic moc pohodlně nevypadá.

      Neumím si na tom představit jet na tom s nákupem, nebo něčím těžkým na zádech, jakou to umí rychlost je otázka, ale když jsem naposledy musel jet na něčem podobném, tak to moc rychle nejelo, s přehazovačkou běžně 19-25km/h průměrné rychlosti, po 100km spadnu na asi 15km/h. Na velké cestování to není, možná tak na to aby člověk ujel ty dva kilometry na vlak.

      V Japonsku to může být cena zajímavá, ale u nás je to za holokolo moc, asi za polovičku se dá pořídit zánovní v dobrém stavu a s přehazovačkou, nějaké jsem viděl i za míň. Podobného araba seženete na dědině za dovoz.

      Tady to kolo je tak pro hipstery.

  2. Mé první vážné kolo byla Eska.Dokonce jsem s ní jezdil
    Mé první vážné kolo byla Eska.Dokonce jsem s ní jezdil na tréning cyklistiky kde mne přezdívali hrkálkou,pořád mi na tom kole něco hrkotalo.
    Nevím,to kolo je na způsob ultra moderně smýšlejících minimalistů.
    Já mám raději něco kapku vzhlednějšího,ale chápu,tohle nikdo neukradne a když jo,tak žádná škoda 🙂

        1. No podle toho co Nissan dodnes předvedl na poli
          No podle toho co Nissan dodnes předvedl na poli elektromobility, očekávám že tohle už je Leaf II, který s námi vydrží minimálně do roku 2022. Očekávám že začne s tou 38-40kWh baterii a na 48-60kWh se nedostane dřív jak 2020. To všechno bych akceptoval, kdyby dokázal jít s cenou dolů. Obávám se však že toto se nestane a Nissan Leaf bude v II. generaci proti konkurenci nezajímavé auto.

          Koncept IDS již leží někde ve firemním muzeu.

Napsat komentář