Tokyobike jsou městská jízdní kola malého nezávislého výrobce z poklidného tokijského předměstí Yanaka, která se vyznačují minimalismem, čistými liniemi, trendovou barevností a propracovanými detaily.
foto: tokyobike
Poté, co jejich stylu a funkčnosti doslova propadli lidé v Tokiu, New Yorku, Londýně či Berlíně, se začínají první modely těchto městských kol objevovat také v pražských ulicích. Do české metropole je dováží Václav Stránský se svými společníky, který tokyobike objevil během své cesty do Bangkoku.
V jejich showroomu URBANE v pražském Karlíně si tak může každý prohlédnout všech pět modelů kol, které značka nabízí, a dokonce si kolo zapůjčit na zkušební projížďku.
foto: tokyobike
„Název značky vychází z designu samotných kol. Tak jako jsou horská kola určena pro horský terén, byla kola tokyobike vymyšlena pro Tokio a jízdu ve velkých rušných městech,“ vysvětluje Václav Stránský.
foto: tokyobike
„Od roku 2002 jsou kola navrhována s důrazem na komfort spíše než na rychlost. Jsou vybavena menšími koly než je zvykem u standartních evropských modelů jízdních kol. To přispívá k rychlé akceleraci, obratnosti a perfektní kontrole jezdce nad kolem. Nízká hmotnost navíc umožňuje snadné přenášení,“ dodává.
Všechny tyto vlastnosti jsou pro jezdce ve velkoměstě výhodou. Ve spojení s minimalistickým designem je tokyobike ten správný způsob, jak si město užít. Václav Stránský narazil na tokyobike v roce 2013 při své cestě do Bangkoku.
foto: tokyobike
„Osud nasměroval mou cestu do jejich obchodu. Do té chvíle jsem ani netušil, co tokyobike vlastně je, neměl jsem s těmito koly žádnou zkušenost. Ale neodolal jsem a šel si je vyzkoušet na vlastní kůži. Líbil se mi osobitý design a duch Japonska, který je neodmyslitelnou součástí každého kola,” vysvětluje.
Netrvalo dlouho a parta okolo Václava Stránského otevřela v pražském Karlíně showroom URBANE, ve kterém kola prodává a vysvětluje každému návštěvníkovi příběh a filozofii tokyobike.
Na podobných kolech jezdí mesengeři v New Yorku. Důvod je
Na podobných kolech jezdí mesengeři v New Yorku. Důvod je ten, že New York je placatej a z kola se nedá nic urvat, nic se nepokazí. Nemají ani brzdy, pastorek je pevný- „furtsešlape“
No to zase japonci něco objevili.Siglespeedy byly vždy
No to zase japonci něco objevili.Siglespeedy byly vždy zoufalé, na rovině šlapu rychle a do kopce ve stoje.Pamatuji že i na Fávu 3 rychlosti nebyly nic moc.
A pan dovozce si také protiřečí:menší kola a důraz na komfort(+ ještě k tomu pevná vidlice).
I obyčejné trekové kolo je do města lepší, akceleraci i rychlost po rovině bude mít stejně daleko lepší.Tyto kola jsou pouze lehčí na přenášení.
Ale chápu, je to cool stejně jako SUV, takže se někdo chytne.
Souhlasím, to kolo nemůže být pohodlné ani ten sic moc
Souhlasím, to kolo nemůže být pohodlné ani ten sic moc pohodlně nevypadá.
Neumím si na tom představit jet na tom s nákupem, nebo něčím těžkým na zádech, jakou to umí rychlost je otázka, ale když jsem naposledy musel jet na něčem podobném, tak to moc rychle nejelo, s přehazovačkou běžně 19-25km/h průměrné rychlosti, po 100km spadnu na asi 15km/h. Na velké cestování to není, možná tak na to aby člověk ujel ty dva kilometry na vlak.
V Japonsku to může být cena zajímavá, ale u nás je to za holokolo moc, asi za polovičku se dá pořídit zánovní v dobrém stavu a s přehazovačkou, nějaké jsem viděl i za míň. Podobného araba seženete na dědině za dovoz.
Tady to kolo je tak pro hipstery.
Takhle nějak vypadá moje kolo když v lese urvu přehazku a
Takhle nějak vypadá moje kolo když v lese urvu přehazku a přenýtuju řetěz abych dojel domů. 🙂
Mé první vážné kolo byla Eska.Dokonce jsem s ní jezdil
Mé první vážné kolo byla Eska.Dokonce jsem s ní jezdil na tréning cyklistiky kde mne přezdívali hrkálkou,pořád mi na tom kole něco hrkotalo.
Nevím,to kolo je na způsob ultra moderně smýšlejících minimalistů.
Já mám raději něco kapku vzhlednějšího,ale chápu,tohle nikdo neukradne a když jo,tak žádná škoda 🙂
Mají odlišnou stavbu rámu (malá kola)než na co člověk
Mají odlišnou stavbu rámu (malá kola)než na co člověk zvyklý
https://www.favorit.cz/cs
Když na to půjdou namontovat nějaký plastový blatníky,
Když na to půjdou namontovat nějaký plastový blatníky, tak bych si jedno tak za 3tis. Kč možná koupil …
Kde jsou moje blatníky?!
Kde jsou moje blatníky?!
sice offtopic, ale když už jsme u těch Japonců tak na
sice offtopic, ale když už jsme u těch Japonců tak na Autoblogu jsou snímky maskovaného nového Leafu
No hurá, to už vypadá trochu jako auto.
No hurá, to už vypadá trochu jako auto.
Vypadá to jako tadle studie, i ze
Vypadá to jako tadle studie, i ze zadu.
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/next-gen-nissan-leaf-rendered-with-murano-and-pulsar-elements_2.jpg
No podle toho co Nissan dodnes předvedl na poli
No podle toho co Nissan dodnes předvedl na poli elektromobility, očekávám že tohle už je Leaf II, který s námi vydrží minimálně do roku 2022. Očekávám že začne s tou 38-40kWh baterii a na 48-60kWh se nedostane dřív jak 2020. To všechno bych akceptoval, kdyby dokázal jít s cenou dolů. Obávám se však že toto se nestane a Nissan Leaf bude v II. generaci proti konkurenci nezajímavé auto.
Koncept IDS již leží někde ve firemním muzeu.
Však jsem to vyhledával pod heslem Leaf 2 😉
Konceptama si
Však jsem to vyhledával pod heslem Leaf 2 😉
Konceptama si jenom honěj ego a imidž a pak je hoděj do skladiště a neštěkne po nich pes.
Lidem dodaj jen další nevzrušující plechofku na kolech.
Vypadá to na Nissan dobře, ale bojim se bojím ceny.
Vypadá to na Nissan dobře, ale bojim se bojím ceny.
No skoro takový mám. Plně funkční, je mu 37let a jmenuje
No skoro takový mám. Plně funkční, je mu 37let a jmenuje se favoritka. Nepotřebuje takřka žádnou údržbu a mimo nového šlapáku vše původní. No lhal bych, pláště a gumy do brzd jsem taky měnil.
Vždycky jsem nesnášel vyžvejkaný klínky, který pak
Vždycky jsem nesnášel vyžvejkaný klínky, který pak nešli sehnat 🙂
Jo přesně. Ale za mejch mladejch let byla rozborka a zborka
Jo přesně. Ale za mejch mladejch let byla rozborka a zborka kola, denním chlebem.
Té samo sebou 🙂
Té samo sebou 🙂