Jaguar E-Type Zero: nejkrásnější elektromobil na světě

redakce - 07 Září 2017

A značka Jaguar dnes ještě jednou a v opačném gardu směrem do minulosti. Oddělení Jaguar Land Rover Classic elektrifikovalo nejstarší Jaguar E-Type s plně elektrickým pohonem.Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.

Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.
foto: Jaguar

Koncept s názvem Zero byl restaurován a přestavěn oddělením Jaguar Land Rover Classic v Coventry. Nedaleko místa, kde se zrodil právě původní Jaguar E-Type.

Jaguar E-Type Zero nejenom jezdí a vypadá jako prvotní model, ale nabízí i vysoký výkon. Z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,5 sekundy o vteřinu rychleji než E-Type Series 1.

Enzo Ferrari prohlásil o původním modelu Jaguar E-Type, že jde o „nejkrásnější vůz na světě“. Auto nyní poprvé kombinuje krásu s nulovými emisemi.

Koncept Zero vychází z roadsteru Jaguar E-Type z roku 1968. Vůz byl vyroben v dílně oddělení Jaguar Land Rover Classic ve Warwickshire ve Velké Británii.

Koncept Jaguar E-Type Zero se poprvé představí během Tech Festu společnosti Jaguar Land Roveru ve Velké Británii. Ten se koná na prestižní univerzitě Central Saint Martins v Londýně.

Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.

Jaguar E-Type Zero
foto: Jaguar

Pro veřejnost bude otevřen od 8. – 10. září. Koncept Zero bude vystaven vedle elektrického Jaguaru I-PACE, který půjde do prodeje během roku 2018.

„Koncept Jaguar E-Type Zero kombinuje dynamickou jízdu původního modelu s vylepšeným výkonem díky elektrickému pohonu. Tato kombinace napomáhá skvělému zážitku z jízdy,“ řekl Tim Hanning, Director Jaguar Land Rover Classic.

„Pro bezproblémovou kombinaci nového elektrického pohonu konceptu E-Type Zero a dynamického nastavení originální specifikace modelu E-Type jsme omezili výkon vozidla,“ upřesnil Tim Hanning.

Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.

Jaguar E-Type Zero
foto: Jaguar

Jaguar E-Type Zero je obnovený roadster Jaguar E-Type Series 1.5. Jde o původní specifikaci, kromě moderního elektrického pohonu a modifikovaných přístrojů – i když jsou inspirovány původním modelem E-Type.

LED světlomety, které jsou součástí konceptu, se využívají k úspoře energie. Světlomety jsou přizpůsobeny také původnímu vozu.

Elektrická pohonná jednotka na zakázku

Elektrická pohonná jednotka s výkonem 220 kW byla speciálně navržena pro E-Type Zero. Jeho lithium-iontová baterie má stejné rozměry a podobnou hmotnost jako šestiválcový motor XK použitý v prvotním modelu E-Type.

Elektrický pohon bude umístěn stejně jako motor u vozu XK. Elektromotor a redukční převodovka leží těsně za baterií, ve stejném místě jako převodovka automobilu E-Type.

Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.

Jaguar E-Type Zero
foto: Jaguar

Nová spojovací hřídel přenáší výkon na diferenciál a ten potom na kola. Celkově je vůz lehčí o 46 kg než původní E-Type. Použitím elektrické pohonné jednotky s podobnou hmotností a rozměry výstupního benzinového motoru a převodovky znamená, že se konstrukce vozu, včetně zavěšení a brzd, nezměnila.

To zjednodušilo převod a homologaci. Přední a zadní rozložení hmotnosti zůstává nezměněno.

„Novou elektrickou pohonnou jednotku jsme integrovali do existující struktury vozu E-Type, což znamená, že by mohl být předchozí motor kdykoliv znovu dosazen. Je to nezbytné, protože si tak značka Jaguar stále zajišťuje svoji autentickou DNA,“ dodal Tom Hanning.

Šestiválcový motor XK byl vyráběn v letech 1949 až 1992 a byl téměř ve všech modelech značky Jaguar v tomto období, včetně modelů E-Type, XK120, MK2 a XJ6. Nová elektrická pohonná jednotka může být použita v každém z těchto vozidel.

‚Nejkrásnější auto, které kdy bylo vyrobeno‘

Jaguar E-Type se poprvé představil v roce 1961 a pravidelně patřil mezi vítěze o nejhezčí vůz všech dob. Enzo Ferrari o tomto modelu prohlásil, že jde o „nejkrásnější vůz, který kdy byl vyroben“.

Společnost Jaguar Land Rover představí na Tech Festu Jaguar E-Type s elektrickým pohonem. Festival se pro veřejnost otevře 8. září.

Jaguar E-Type Zero
foto: Jaguar

Elektrická pohonná jednotka konceptu Zero byla vyvinuta odborníkem v oblasti elektrického pohonu ve spolupráci s techniky společnosti Jaguar Land Rover a s dohledem oddělení Jaguar Land Rover Classic. Inženýři využili některé technologie a komponenty z modelu I-PACE.

Jaguar E-Type Zero má dojezd 270 kilometrů, kterému napomáhá nízká hmotnost a skvělá aerodynamika. Vůz využívá 40kWh baterii, kterou může řidič dobít doma během noci (obvykle po dobu šesti až sedmi hodin, v závislosti na zdroji energie).

Jaguar Land Rover Tech Fest, kde bude odhalen elektrický Jaguar E-Type, se koná v Central Saint Martins v Londýně. Akce je otevřena pro novináře 7. září. Od 8.-10. září je pak otevřeno pro veřejnost.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda éčka, navíc podle blikrů jednoho ze starší...
auta = to, co má chromované nárazníky, designový skvost oblých hran a strojařská noblesa funkčního stroje = umělecké dílo
přepravní manipulátor = má to plastové nárazníky, je úplně jedno na co to jezdí, hlavně ať funguje a má rozumné TCO= spotřebák

Elektro kabrio mel pred cca deseti lety i cesky Morgan jako prototyp/studii.
viz
http://www.morgan-motor.cz/projekty-a-studie/plus-e/

V soucasnosti nabizi detskou verzi, ale peknou
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772

E-type mi už od dětství připadal fakt hnusnej. Trochu jsem mu odpustil, když jsem ho viděl restaurovanýho v reálu, ale jenom trochu.
Navíc někdo říkal že kromě dizajnu to je největší krám na zeměkouli, co je mega poruchovej a brzdy má pro srandu králíků :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Tu zásuvku do který může pršet vymyslel nějakej génius.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi lepsi oddil. Take jsem koukal.

Obrázek uživatele Josef

Mě to nepřijde tak tragické. zřejmě je v té vaně odtok vody, zásuvka samotná je vodotěsná a na víčku bude zaslepovací protikus.

Obrázek uživatele M.Krupka

O tu vodu tak ani nejde. Vidím spíš chybu ergonomie a pak snad hodně ohnutý kabel, načež i vylomenou zásuvku.

Obrázek uživatele Josef

Zřejmě se počítá s tím, že si majitel dá majzla. To auto určitě není na každodenní použití.

Obrázek uživatele honza.t

Jaguar EType Zero - electric E-Type
https://www.youtube.com/watch?v=fMtBXHatMjY

No jo, krásné je, ale nejkrásnější je přece Citroen DS:
http://www.olino.org/articles/2016/08/22/ombouw-van-klassieker-naar-elektrische-wagen/

Žádná diskuse, je to fakt!

---

Rhythm and Blues, Heart and SoulEV

Sakra na tomhle jaguárů já ujíždím.
To je tak krásné auto! A teď ještě v elektrice no to je ještě vynásobeno 1000x.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fajn, kupte si auto, předělejte si ho na elektriku a dejte mi motor :) není nad dokonale udělaný historický motor - to je orchestr, dnešní plečky je jedno na co jezdí...

Obrázek uživatele Josef

Tak to vypadá, že BMW nám ve Frankfurtu představí BMW i5 koncept a poodhaluje další své plány. Rozhodně nemá v plánu rušit značku BMW i. To je fajn.

Možná se pletu, ale nejezdí zrovna s tímhle kapitán Exner na Primě? :D :D :D

---

Nissan Leaf 24kWh, 180.000 km

Obrázek uživatele ozana

Ano, jezdí.
https://www.autickar.cz/clanek/jakym-autem-by-jezdil-realny-kapitan-exner/

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Obrázek uživatele Martin67

To by se mi líbilo na víkendové letní projížďky.
Neví někdo, co to je za typ toho dobíjecího konektoru? Tohle ještě neznám. Snad to není nějaký nový standard?(!)
Edit: nebo že by to byl Mennekes 1?

Obrázek uživatele Josef

Jo, je to typ 1, americký konektor.

Podle me je to J1772, tedy Yazaki, ktery pouzivaji treba I-miev.
Viz
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
tedy jednofazovy stridavy rizeny pilotnim signalem 1kHz.

Obrázek uživatele Josef

Spíš ne, porovnejte tady: https://www.laadkabelfabriek.nl/techniek/type-1-of-type-2/

Oznaceni type 1 = Standard SAE J1772 (Yazaki). Sice se mluvi o severomareickem standardu, ale firma Yazaki je do ma v Japonsku, viz
http://charge.yazaki-group.com/english/

Obrázek uživatele Josef

Nu tak máme pravdu oba :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, o kabrioletech je všeobecně známo, že mají "nízkou hmotnost a skvělou aerodynamiku":-) Asi tak o dva metráky více než auto se střechou a součinitel Cx od 0,40 výše:-D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter