A značka Jaguar dnes ještě jednou a v opačném gardu směrem do minulosti. Oddělení Jaguar Land Rover Classic elektrifikovalo nejstarší Jaguar E-Type s plně elektrickým pohonem.
foto: Jaguar
Koncept s názvem Zero byl restaurován a přestavěn oddělením Jaguar Land Rover Classic v Coventry. Nedaleko místa, kde se zrodil právě původní Jaguar E-Type.
Jaguar E-Type Zero nejenom jezdí a vypadá jako prvotní model, ale nabízí i vysoký výkon. Z nuly na 100 km/h zrychlí za pouhých 5,5 sekundy o vteřinu rychleji než E-Type Series 1.
Enzo Ferrari prohlásil o původním modelu Jaguar E-Type, že jde o „nejkrásnější vůz na světě“. Auto nyní poprvé kombinuje krásu s nulovými emisemi.
Koncept Zero vychází z roadsteru Jaguar E-Type z roku 1968. Vůz byl vyroben v dílně oddělení Jaguar Land Rover Classic ve Warwickshire ve Velké Británii.
Koncept Jaguar E-Type Zero se poprvé představí během Tech Festu společnosti Jaguar Land Roveru ve Velké Británii. Ten se koná na prestižní univerzitě Central Saint Martins v Londýně.
foto: Jaguar
Pro veřejnost bude otevřen od 8. – 10. září. Koncept Zero bude vystaven vedle elektrického Jaguaru I-PACE, který půjde do prodeje během roku 2018.
„Koncept Jaguar E-Type Zero kombinuje dynamickou jízdu původního modelu s vylepšeným výkonem díky elektrickému pohonu. Tato kombinace napomáhá skvělému zážitku z jízdy,“ řekl Tim Hanning, Director Jaguar Land Rover Classic.
„Pro bezproblémovou kombinaci nového elektrického pohonu konceptu E-Type Zero a dynamického nastavení originální specifikace modelu E-Type jsme omezili výkon vozidla,“ upřesnil Tim Hanning.
foto: Jaguar
Jaguar E-Type Zero je obnovený roadster Jaguar E-Type Series 1.5. Jde o původní specifikaci, kromě moderního elektrického pohonu a modifikovaných přístrojů – i když jsou inspirovány původním modelem E-Type.
LED světlomety, které jsou součástí konceptu, se využívají k úspoře energie. Světlomety jsou přizpůsobeny také původnímu vozu.
Elektrická pohonná jednotka na zakázku
Elektrická pohonná jednotka s výkonem 220 kW byla speciálně navržena pro E-Type Zero. Jeho lithium-iontová baterie má stejné rozměry a podobnou hmotnost jako šestiválcový motor XK použitý v prvotním modelu E-Type.
Elektrický pohon bude umístěn stejně jako motor u vozu XK. Elektromotor a redukční převodovka leží těsně za baterií, ve stejném místě jako převodovka automobilu E-Type.
foto: Jaguar
Nová spojovací hřídel přenáší výkon na diferenciál a ten potom na kola. Celkově je vůz lehčí o 46 kg než původní E-Type. Použitím elektrické pohonné jednotky s podobnou hmotností a rozměry výstupního benzinového motoru a převodovky znamená, že se konstrukce vozu, včetně zavěšení a brzd, nezměnila.
To zjednodušilo převod a homologaci. Přední a zadní rozložení hmotnosti zůstává nezměněno.
„Novou elektrickou pohonnou jednotku jsme integrovali do existující struktury vozu E-Type, což znamená, že by mohl být předchozí motor kdykoliv znovu dosazen. Je to nezbytné, protože si tak značka Jaguar stále zajišťuje svoji autentickou DNA,“ dodal Tom Hanning.
Šestiválcový motor XK byl vyráběn v letech 1949 až 1992 a byl téměř ve všech modelech značky Jaguar v tomto období, včetně modelů E-Type, XK120, MK2 a XJ6. Nová elektrická pohonná jednotka může být použita v každém z těchto vozidel.
‚Nejkrásnější auto, které kdy bylo vyrobeno‘
Jaguar E-Type se poprvé představil v roce 1961 a pravidelně patřil mezi vítěze o nejhezčí vůz všech dob. Enzo Ferrari o tomto modelu prohlásil, že jde o „nejkrásnější vůz, který kdy byl vyroben“.
foto: Jaguar
Elektrická pohonná jednotka konceptu Zero byla vyvinuta odborníkem v oblasti elektrického pohonu ve spolupráci s techniky společnosti Jaguar Land Rover a s dohledem oddělení Jaguar Land Rover Classic. Inženýři využili některé technologie a komponenty z modelu I-PACE.
Jaguar E-Type Zero má dojezd 270 kilometrů, kterému napomáhá nízká hmotnost a skvělá aerodynamika. Vůz využívá 40kWh baterii, kterou může řidič dobít doma během noci (obvykle po dobu šesti až sedmi hodin, v závislosti na zdroji energie).
Jaguar Land Rover Tech Fest, kde bude odhalen elektrický Jaguar E-Type, se koná v Central Saint Martins v Londýně. Akce je otevřena pro novináře 7. září. Od 8.-10. září je pak otevřeno pro veřejnost.
Škoda éčka, navíc podle blikrů jednoho ze
Škoda éčka, navíc podle blikrů jednoho ze starší…
auta = to, co má chromované nárazníky, designový skvost oblých hran a strojařská noblesa funkčního stroje = umělecké dílo
přepravní manipulátor = má to plastové nárazníky, je úplně jedno na co to jezdí, hlavně ať funguje a má rozumné TCO= spotřebák
Elektro kabrio mel pred cca deseti lety i cesky Morgan jako
Elektro kabrio mel pred cca deseti lety i cesky Morgan jako prototyp/studii.
viz
http://www.morgan-motor.cz/projekty-a-studie/plus-e/
V soucasnosti nabizi detskou verzi, ale peknou
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
E-type mi už od dětství připadal fakt hnusnej. Trochu jsem
E-type mi už od dětství připadal fakt hnusnej. Trochu jsem mu odpustil, když jsem ho viděl restaurovanýho v reálu, ale jenom trochu.
Navíc někdo říkal že kromě dizajnu to je největší krám na zeměkouli, co je mega poruchovej a brzdy má pro srandu králíků 😀
Tu zásuvku do který může pršet vymyslel nějakej génius.
Tu zásuvku do který může pršet vymyslel nějakej génius.
Asi lepsi oddil. Take jsem koukal.
Asi lepsi oddil. Take jsem koukal.
Mě to nepřijde tak tragické. zřejmě je v té vaně odtok
Mě to nepřijde tak tragické. zřejmě je v té vaně odtok vody, zásuvka samotná je vodotěsná a na víčku bude zaslepovací protikus.
O tu vodu tak ani nejde. Vidím spíš chybu ergonomie a pak
O tu vodu tak ani nejde. Vidím spíš chybu ergonomie a pak snad hodně ohnutý kabel, načež i vylomenou zásuvku.
Zřejmě se počítá s tím, že si majitel dá majzla. To
Zřejmě se počítá s tím, že si majitel dá majzla. To auto určitě není na každodenní použití.
Jaguar EType Zero – electric
Jaguar EType Zero – electric E-Type
https://www.youtube.com/watch?v=fMtBXHatMjY
No jo, krásné je, ale nejkrásnější je přece Citroen
No jo, krásné je, ale nejkrásnější je přece Citroen DS:
http://www.olino.org/articles/2016/08/22/ombouw-van-klassieker-naar-elektrische-wagen/
Žádná diskuse, je to fakt!
Sakra na tomhle jaguárů já ujíždím.
To je tak krásné
Sakra na tomhle jaguárů já ujíždím.
To je tak krásné auto! A teď ještě v elektrice no to je ještě vynásobeno 1000x.
🙂
Fajn, kupte si auto, předělejte si ho na elektriku a dejte
Fajn, kupte si auto, předělejte si ho na elektriku a dejte mi motor 🙂 není nad dokonale udělaný historický motor – to je orchestr, dnešní plečky je jedno na co jezdí…
Tak to vypadá, že BMW nám ve Frankfurtu představí BMW i5
Tak to vypadá, že BMW nám ve Frankfurtu představí BMW i5 koncept a poodhaluje další své plány. Rozhodně nemá v plánu rušit značku BMW i. To je fajn.
Možná se pletu, ale nejezdí zrovna s tímhle kapitán Exner
Možná se pletu, ale nejezdí zrovna s tímhle kapitán Exner na Primě? 😀 😀 😀
Ano,
Ano, jezdí.
https://www.autickar.cz/clanek/jakym-autem-by-jezdil-realny-kapitan-exner/
To by se mi líbilo na víkendové letní projížďky.
Neví
To by se mi líbilo na víkendové letní projížďky.
Neví někdo, co to je za typ toho dobíjecího konektoru? Tohle ještě neznám. Snad to není nějaký nový standard?(!)
Edit: nebo že by to byl Mennekes 1?
Jo, je to typ 1, americký konektor.
Jo, je to typ 1, americký konektor.
Podle me je to J1772, tedy Yazaki, ktery pouzivaji treba
Podle me je to J1772, tedy Yazaki, ktery pouzivaji treba I-miev.
Viz
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772
tedy jednofazovy stridavy rizeny pilotnim signalem 1kHz.
Spíš ne, porovnejte tady:
Spíš ne, porovnejte tady: https://www.laadkabelfabriek.nl/techniek/type-1-of-type-2/
Oznaceni type 1 = Standard SAE J1772 (Yazaki). Sice se mluvi o
Oznaceni type 1 = Standard SAE J1772 (Yazaki). Sice se mluvi o severomareickem standardu, ale firma Yazaki je do ma v Japonsku, viz
http://charge.yazaki-group.com/english/
Nu tak máme pravdu oba 🙂
Nu tak máme pravdu oba 🙂
Jojo, o kabrioletech je všeobecně známo, že mají „nízkou
Jojo, o kabrioletech je všeobecně známo, že mají „nízkou hmotnost a skvělou aerodynamiku“:-) Asi tak o dva metráky více než auto se střechou a součinitel Cx od 0,40 výše:-D