Invaze čínských elektromobilů začíná! V Česku jde do prodeje značka Dongfeng

Původně realitní společnost Bidli vstupuje do automobilového světa. Do Česka chce dovážet elektromobily značky Dongfeng, což je druhá největší čínská automobilka.

Společnost Bidli má dnes už mnohem širší záběr, než pouze reality. Bidli auto se stává exkluzivním dovozcem čínské značky Dongfend do ČR. Nebude ale vozit pouze elektromobily, nýbrž i spalovací vozy. Hlavní zbraní má být cena, rozšířená záruka 2+5 let nebo 150 000 km u spalovacích vozů a 2+2 roky nebo 100 000 km u elektromobilů.

Dongfeng Seres 3 elektromobil
Hlavní konkurencí pro malý SUV elektromobil Dongfeng Seres 3 mají být jihokorejské elektromobily Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro. foto: Klára Snitarová

Prvními třemi dovezenými modely budou sedmimístné rodinné SUV Glory 580, SUV coupé Fengon 5 (obě spalovací auta) a SUV elektromobil Seres 3. V blízké budoucnosti pak mají jít na trh také elektromobily Voyah Free a Seres SF5 (také plug-in hybrid).

Katalogová cena elektromobilu Seres 3 začíná na 919 990 Kč vč. DPH. Rozměry jsou 4385 mm délka, 1850 mm šířka a 1650 mm výška, rozvor činí 2655 mm. Kombinovaná spotřeba je údajně 18 kWh/100 km WLTP, dojezd dle evropské normy je 301 km. Max. výkon elektromotoru činí 120 kW/300 Nm. Baterie má kapacitu 53,6 kWh (LiFePO4). Palubní nabíječka má výkon 6,6 kW, rychlonabíjení zatím možné max. 60 kW, časem až 150 kW díky softwarovému updatu.

elektromobil Dongfeng Seres 3
U Dongfengu se žádný frunk nekoná. foto: Klára Snitarová

Bidli u nás plánuje prodat asi 300 čínských elektromobilů ročně. Přitom elektromobily mají tvořit pouze 40 % celkových tuzemských prodejů značky Dongfeng. Bidli má 35 poboček po celé ČR, showroom je zatím nicméně pouze ve Vestci u Prahy. Časem budou vozy k nahlédnutí na všech pobočkách. Právě ve Vestci bude ale servisní středisko a sklad náhradních dílů.

elektromobil Dongfeng Seres 3
Bezproblémové nabíjení je u čínského elektromobilu samozřejmostí. Lithium-železo-fosfátové baterie se navíc pyšní přídomkem „nehořlavé“. foto: Klára Snitarová

Bidli také plánuje budovat své vlastní fotovoltaické elektrárny a díky tomu dodávat nabíjení svých elektromobilů zdarma. To jsou ale plány do budoucna. Prozatím se firma bude alespoň snažit zajistit možnost nabíjení na všech dostupných nabíječkách. Elektromobily jsou samozřejmě vybaveny evropskými konektory.

Oficiálně prodej značky Dongfeng v Česku začne v polovině října. Už dnes si ale mohou případní zájemci vyzkoušet vozy ve Vestci a udělat předobjednávku. Na vozy, které nejsou na skladě, se čeká asi pět měsíců.

zdroj: vlastní

19 komentářů u “Invaze čínských elektromobilů začíná! V Česku jde do prodeje značka Dongfeng”

  1. LiFePO4 sice potěší, protože baterka bude mít 5000 cyklů oproti 1500 u NCM, takže se člověk nebude bát dobíjet na 100% kapacity baterie. Nicméně rychlost palubní nabíječky 6,6 kW je nedostatečná. Asi je dělaná na nějaká specifika elektrické sítě v Číně. Kapacita baterie 53,6 kWh taky nic moc. Takže poměr cena/výkon nic moc.

    1. Porovname li s Kona EV 100kW, tak tam je baterka 40kW a AC nabijeni 7,2kW. DC je zatim 60kW a to je uplne dostacujici. Dongfeng Seres 3 neni zrovna z ceskeho pohledu stastne jmeno. Pouhy hacek na poslednim pismenku a je vymalovano. Ale kdo vi, treba to udela takovou publicitu, ze to bude prodejni trhak.

          1. Samotné parametry nejsou tak úplně nedostatečné, pokud se teda bavíme jenom o kapacitě baterky a rychlosti nabíjení. Ale celkově to auto je za tu cenu nesmysl, koukněte na test. Takže zmiňovat Konu jako příklad podobných parametrů mi nepřijde moc šťastné, když Kona je v jiných ohledech lepší auto a za lepší cenu.

              1. Jo, s tím se už dá souhlasit… teda, až na tu spotřebu, ta je dost vysoká podle testu. Ale i u zavedených automobilek by se našly EV, které „žerou“ podobně, takže asi OK 🙂

                Tažně nevím, v testu to nezmiňovali.

                Něco mi říká, že to dopadne podobně jako jiné čínské „auto“ Zhi-Do.

        1. Pro ně určitě levnější jsou, protože je si je tam vyrábí v obrovském množství a neplatí z toho žádné patenty (které mimochodem letos vyprší, pokud už se tak nestalo). Koneckonců i Tesle se vyplatí dávat lifepo4 do SR+ modelů 3 a Y vyráběných v Číně. Ale pokud bychom se bavili o highendu, tak tam stále kralují NMC katody.

  2. jako Konkurent Kony me to moc neprijde, ta cena neni nijak zvlast lakava prave oproti Kone Electric, nehlede prave na prozatim neexistujici servisni sit, zaruka 2+2 na elektromobil je spise kratka, zrovna u kony je 5 leta (po cele EU asistence) a po dobu 5 let take dosti vyhodna pojistka na auto, a 8 let/200 tisic km na baterie

    Cinan se teda moc nepredal, cekal jsem ze to bude alespon konkurenceschopne, ale tohle si poridi jen strelec co to ryskne a bude doufat ze Bidli ho nevyfakuje pri prvnim problemu ktery budou muset resit

  3. To se to vyrábí, když se veme know-how Kia, Honda a Nissan-Renault, pak se dělníkovi dá pár dolarů za 12 hodin dřiny. Je mě smutno a hlavně líto obyčejných číňanů. Dřou do úmoru za pakatel, aby uživili rodinu, ve 40.letech skončí stejně na ulici. A pro tohle bych čínské automobilky nepustil do EU vůbec. Jenže lobby voní každé politické straně stejně…

Napsat komentář