Původně realitní společnost Bidli vstupuje do automobilového světa. Do Česka chce dovážet elektromobily značky Dongfeng, což je druhá největší čínská automobilka.
Společnost Bidli má dnes už mnohem širší záběr, než pouze reality. Bidli auto se stává exkluzivním dovozcem čínské značky Dongfend do ČR. Nebude ale vozit pouze elektromobily, nýbrž i spalovací vozy. Hlavní zbraní má být cena, rozšířená záruka 2+5 let nebo 150 000 km u spalovacích vozů a 2+2 roky nebo 100 000 km u elektromobilů.
Prvními třemi dovezenými modely budou sedmimístné rodinné SUV Glory 580, SUV coupé Fengon 5 (obě spalovací auta) a SUV elektromobil Seres 3. V blízké budoucnosti pak mají jít na trh také elektromobily Voyah Free a Seres SF5 (také plug-in hybrid).
Katalogová cena elektromobilu Seres 3 začíná na 919 990 Kč vč. DPH. Rozměry jsou 4385 mm délka, 1850 mm šířka a 1650 mm výška, rozvor činí 2655 mm. Kombinovaná spotřeba je údajně 18 kWh/100 km WLTP, dojezd dle evropské normy je 301 km. Max. výkon elektromotoru činí 120 kW/300 Nm. Baterie má kapacitu 53,6 kWh (LiFePO4). Palubní nabíječka má výkon 6,6 kW, rychlonabíjení zatím možné max. 60 kW, časem až 150 kW díky softwarovému updatu.
Bidli u nás plánuje prodat asi 300 čínských elektromobilů ročně. Přitom elektromobily mají tvořit pouze 40 % celkových tuzemských prodejů značky Dongfeng. Bidli má 35 poboček po celé ČR, showroom je zatím nicméně pouze ve Vestci u Prahy. Časem budou vozy k nahlédnutí na všech pobočkách. Právě ve Vestci bude ale servisní středisko a sklad náhradních dílů.
Bidli také plánuje budovat své vlastní fotovoltaické elektrárny a díky tomu dodávat nabíjení svých elektromobilů zdarma. To jsou ale plány do budoucna. Prozatím se firma bude alespoň snažit zajistit možnost nabíjení na všech dostupných nabíječkách. Elektromobily jsou samozřejmě vybaveny evropskými konektory.
Oficiálně prodej značky Dongfeng v Česku začne v polovině října. Už dnes si ale mohou případní zájemci vyzkoušet vozy ve Vestci a udělat předobjednávku. Na vozy, které nejsou na skladě, se čeká asi pět měsíců.
zdroj: vlastní
LiFePO4 sice potěší, protože baterka bude mít 5000 cyklů oproti 1500 u NCM, takže se člověk nebude bát dobíjet na 100% kapacity baterie. Nicméně rychlost palubní nabíječky 6,6 kW je nedostatečná. Asi je dělaná na nějaká specifika elektrické sítě v Číně. Kapacita baterie 53,6 kWh taky nic moc. Takže poměr cena/výkon nic moc.
Uvidíme, jak se osvědčí LiFePO4 v zimním období (rychlost nabíjení, kapacita).
Porovname li s Kona EV 100kW, tak tam je baterka 40kW a AC nabijeni 7,2kW. DC je zatim 60kW a to je uplne dostacujici. Dongfeng Seres 3 neni zrovna z ceskeho pohledu stastne jmeno. Pouhy hacek na poslednim pismenku a je vymalovano. Ale kdo vi, treba to udela takovou publicitu, ze to bude prodejni trhak.
Tak Kona 39 je určitě lepší volba než tento Číňan, i kdyby stála stejně. Ale Kona se dá sehnat o cca 200 tis levněji.
Ja preci nepisu, ze by ten Seres byl lepsi nez Kona. Jen odpovidam na ty parametry, pry ze jsou nedostacujici. Kdyz to nabizi Kona s podobnymi parametry, tak proc by to melo byt nedostatecne?
Samotné parametry nejsou tak úplně nedostatečné, pokud se teda bavíme jenom o kapacitě baterky a rychlosti nabíjení. Ale celkově to auto je za tu cenu nesmysl, koukněte na test. Takže zmiňovat Konu jako příklad podobných parametrů mi nepřijde moc šťastné, když Kona je v jiných ohledech lepší auto a za lepší cenu.
Kdyz napisu, ze elektricke parametry jsou podobne jako u jinych EV ze stejne velikostni tridy a jsou dostacujici, pak je to OK?
Jeste jedna pripominka: Nejspis to nema tazne zarizeni a to je pro me K.O. kriterium.
Jo, s tím se už dá souhlasit… teda, až na tu spotřebu, ta je dost vysoká podle testu. Ale i u zavedených automobilek by se našly EV, které „žerou“ podobně, takže asi OK 🙂
Tažně nevím, v testu to nezmiňovali.
Něco mi říká, že to dopadne podobně jako jiné čínské „auto“ Zhi-Do.
Přisuzujete lifepo4 téměř nadpřirozené vlastnosti, které bohužel nemá.
A není to tak, že Číňan tam dává LiFePo hlavně proto, že jsou levnější?
Pro ně určitě levnější jsou, protože je si je tam vyrábí v obrovském množství a neplatí z toho žádné patenty (které mimochodem letos vyprší, pokud už se tak nestalo). Koneckonců i Tesle se vyplatí dávat lifepo4 do SR+ modelů 3 a Y vyráběných v Číně. Ale pokud bychom se bavili o highendu, tak tam stále kralují NMC katody.
Po posledních excesech s baterkami mě překvapuje jakto že v Číně tam umí dávat LiFePO4? Celou dobu mě překvapovalo proč tohle vlastně nikdo nedělal….
LiFePO4 se používá v Číně, protože CATL vytvořil prismatické články – omezil obaly. LiFePO4 se tak stala konkurenceshopná i pro auta, protože omezením obalů se snížila hmotnost. I tak je ale hmotnost vyšší než u baterií NCM.
Jen doufám, že za posledních devět let, co jsem přestal mít tu čest s čínskými auty jezdit udělali kosmickej skok nejen v cenách, ale i v kvalitě a především v jízdních vlastnostech – i když to předpokládám už dokázali nakopit
Tady pro případné zájemce odkaz na test:
https://www.youtube.com/watch?v=R5_5U-tNRxs
Podle mě, za tu cenu, je to absolutní nesmysl ve srovnání s evropskou konkurencí.
Souhlasím. Pokud chtějí invazi, musí jít cenou výrazně dolů nebo s parametry výrazně nahoru.
jako Konkurent Kony me to moc neprijde, ta cena neni nijak zvlast lakava prave oproti Kone Electric, nehlede prave na prozatim neexistujici servisni sit, zaruka 2+2 na elektromobil je spise kratka, zrovna u kony je 5 leta (po cele EU asistence) a po dobu 5 let take dosti vyhodna pojistka na auto, a 8 let/200 tisic km na baterie
Cinan se teda moc nepredal, cekal jsem ze to bude alespon konkurenceschopne, ale tohle si poridi jen strelec co to ryskne a bude doufat ze Bidli ho nevyfakuje pri prvnim problemu ktery budou muset resit
To se to vyrábí, když se veme know-how Kia, Honda a Nissan-Renault, pak se dělníkovi dá pár dolarů za 12 hodin dřiny. Je mě smutno a hlavně líto obyčejných číňanů. Dřou do úmoru za pakatel, aby uživili rodinu, ve 40.letech skončí stejně na ulici. A pro tohle bych čínské automobilky nepustil do EU vůbec. Jenže lobby voní každé politické straně stejně…
Co pisete je sice pravda, ale to plati pro vsechno cinske zbozi ktere se zde prodava. Od smartphone, pres mixer, zehlicku, vrtacku az po propisovacku. Vsude je malym pismem napsane „Made in PRC“.