innogy postaví v Česku síť 112 nabíječek pro elektromobily, většinu pomalých

Celkem 112 nabíječek pro elektromobily postaví v ČR do konce roku 2022 energetická skupina innogy.

Společnost innogy uspěla s žádostí o dotaci EU z Operačního programu Doprava. V Česku je dnes na chvostu provozovatelů nabíjecích stanic. Vzhledem k tomu, že většina v nové síti budou pomalé nabíjecí AC stojany, příliš dopředu ji to neposune.
foto: innogy

Stanice vyrostou v sedmnácti lokalitách po celém Česku. Nová síť nabíječek od innogy se bude jmenovat Park & Charge Net. První nabíjecí místa plánuje innogy otevřít motoristům už letos na podzim. Na vybudování sítě získala innogy dotaci EU z Operačního programu Doprava.

„Lokality pro stanice jsme vybírali velmi pečlivě. Naše síť bude pokrývat zajímavá místa po celé ČR jak ve městech, tak i ve vyhledávaných rekreačních oblastech. S projektovou přípravou jsme začali na podzim loňského roku, nyní soutěžíme dodavatele nabíječek. Pokud půjde vše podle plánu, první elektromobily se nabijí v síti Park & Charge Net už letos na podzim,“ uvedl Zdeněk Kaplan, CEO innogy Energo.

V rámci projektu Park & Charge Net innogy postaví 110 standardních AC nabíječek a 2 DC rychlonabíječky o výkonu 150 kW. Projekt innogy uspěl s žádostí o dotaci z evropských strukturálních a investičních fondů, konkrétně v rámci výzvy na podporu čisté mobility z Operačního programu Doprava, kterou vypsalo Ministerstvo dopravy ČR.

Paralelně s novým projektem innogy pokračuje v letošním roce v rozšiřování stávající sítě o další AC i DC nabíjecí stanice. V tomto případě se jedná o samostatnou investici skupiny innogy, bez využití dotačních titulů EU.

„Po několika letech, kdy jsme se soustředili především na rozvoj naší sítě CNG plniček a upevnění pozice lídra trhu, nyní chceme adekvátně posílit také v elektromobilitě. Budeme investovat do rozšíření nabíjecí infrastruktury, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout očekávaný komfort při jízdě elektromobilem. Naší ambicí je, aby značka innogy stejně jako u CNG patřila k největším poskytovatelům nabíjení pro elektromobily v Česku,“ dodal Kaplan.

tisková zpráva

14 komentářů u “innogy postaví v Česku síť 112 nabíječek pro elektromobily, většinu pomalých”

  1. …Úplné zastavení výroby od PO do SO platí pro Kvasiny a
    …Úplné zastavení výroby od PO do SO platí pro Kvasiny a Bolka bude vyrábět v omezeném režimu POUZE ENYAQ… ;)))))))))))) UŽ víte jak se zlikviduje produkce autopopelnic ?! Oznámí se jim že prostě nebudou čipy nazdar nebo lépe řečeno nasrr ;)))

    https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/skoda-auto-zastavi-vyrobu-v-kvasinach-automobilce-chybeji-dily-pro-desitky-tisic-aut-1381660

    ŠÁDE loni dodala celosvětově přes MEGA AUTOPOPELNIC (eletromobilů promile 😉 FURT Provozuje 3 autodebilky v Čezku Čajně Parůs Slovakofarmsku bubákově blábléblébléééééé samý s*ačky :))))

    1. Tady kousek jedno lyžařské centrum má innogy nabíječku –
      Tady kousek jedno lyžařské centrum má innogy nabíječku – dvě zásuvky type2 uprostřed lesa..model už rok celorov, edit, když tak přemýšlím, tak možná už jsem jí tam vypnutou viděl 2 roky zpátky.. na podzim o dušičkových prázdninách – to jsem tam naposled parkoval.

        1. Mě na EV mapě baví ten výkus ohraničení D5 a E55 kus
          Mě na EV mapě baví ten výkus ohraničení D5 a E55 kus republiky jak blázen a je max semtam něco na hlavním tahu. Třeba Praha Strakonice, pokud nezabočíte do Příbramě smolík (Plug share hlásí něco od Čezu v Dlouhé Lhotě, a u Jiskrů Destination charger)..Plzeň – Písek na tabu na ČB smolík (Plug share hlásí něco od Innogy v Nepomuku). Tah Plzeň Teplice – jo bez zajížďky až v Mostě.
          A nejkrásnější je se podívat na Plugshare jak je husté Bavorsko přes hranici k tomuhle regionu..

          1. Plugshare se prakticky v Německu nevyužívá. Ta aplikace je
            Plugshare se prakticky v Německu nevyužívá. Ta aplikace je příšerná, nedají se tam zadat dobře výkony a jednotlivé dobíjecí body atd. Většina dat je zastaralých. Využijte chargeprice.app (goingelectric.de) a případně aplikaci Chargemap.

            Východně od nás je v PlugShare celkem dost aktuálních informací, ale čím dříve přejdou uživatelé na něco modernějšího tím lépe.

            1. Hele to je nepodstatné – podstatné je, že v Německu už
              Hele to je nepodstatné – podstatné je, že v Německu už nějak husté nabíječky jsou – zatímco v čr je to mimo vybrané lokality bída umocněná nouzí a staví to reálné použití BEV na úroveň ekvivalentní motorkářskému přísloví – neexistuje špatné počasí, ale jen špatné oblečení, takže ano BEV jde použít, pokud se přizpůsobíte jeho vlastnostem, pokud se k němu chcete chovat jako ke spalováků – tedy jako k drahému užitnému domácímu spotřebiči, tak máte smůlu. Aby se tohle změnilo, tak musí co max 20 km od sebe, kdekoli po republice být dobíječky s dostatečným výkonem a kapacitou, aby to BEV rozumně odbavilo a sorry, tím fakt nemyslím 230/400V zásuvky, ale něco min 50kW a spíš víc.

Napsat komentář