innogy bude v Německu provozovat dobíječky pro dálniční odpočívadla

innogy (původně RWE) bude provozovat rychlé dobíječky u 103 dálničních odpočívadel Tank & Rast. Za dobíjení řidiči zaplatí platební kartou nebo přes PayPal.

Angela Merkelová řekla, že Německo musí více investovat do elektromobilů. A tak se i děje.
foto: innogy

Přední provozovatel služeb na německých dálnicích Tank & Rast a energetická společnost innogy uzavřeli dohodu o dlouhodobé spolupráci v oblasti rychlé dobíjecí infrastruktury pro elektromobily.

„Díky rychlému nabíjení na dálnicích už dlouhé vzdálenosti nejsou problém. Nikdo se už nemusí obávat, že zůstane stát na cestě kvůli vybité baterii. S rychlým dobíjením dostupným po celém Německu je možné pohodlně cestovat elektromobilem kamkoliv,“ řekl obchodní ředitel innogy Martin Herrmann.

Řidiči elektrických vozidel budou u Tank & Rast dobíjet bez nutnosti uzavřít smlouvu. Za dobití u stanice innogy zaplatí jednoduše a pohodlně platební kartou nebo přes PayPal. Půlhodina nutná na rychlé dobití baterie vyjde na 7 a půl eura.

innogy v současné době provozuje okolo 5800 nabíjecích bodů, což činí tuto síť jednu z největších v Evropě. Společnost v posledních letech přidala velké množství nabíjecích stanic a svou síť stále rozšiřuje.

Zákazníkům innogy nabízí v oblasti dobíjecí infrastruktury pro elektromobilitu kompletní servis – kromě samotné technologie nabíjení také IT zázemí pro efektivní správu dobíječek.

tisková zpráva

76 Comments on “innogy bude v Německu provozovat dobíječky pro dálniční odpočívadla”

        1. Bohužel tu není žádné forum, tak to dám sem: na Praze 2
          Bohužel tu není žádné forum, tak to dám sem: na Praze 2 budou postaveny 3 nabíječky a 3 inteligentní lampy, co umožní dobíjení, cena 1,65 milionu snad za vše. 650tis dá PRE, zbytek Praha.

          Lokality Nabíjecí stanice budou realizovány v lokalitě křižovatky
          ulic Polská a Budečská, nám. Míru před ÚMČ Praha 2 a na Karlově náměstí
          v blízkosti Novoměstské radnice. Lampy pak budou instalovány v prostorách Riegrových
          sadů, parku Folimanka a na Karlově náměstí.

          Bohužel jsem k tomu nenašel víc informací, ani termín, ani výkony. Ale když je to z dotace, tak by to asi mělo proběhnout letos.

          1. supr nějaký odkaz by byl?? A proč ještě k tomu na
            supr nějaký odkaz by byl?? A proč ještě k tomu na nějaký frekventovaný parkoviště nepostaví 50ks zásuvek 3-fáz 5-ti kolík 22kW každou za 2.000 Kč (500 zásuvka + 500 stojan + 500 kabel + 500 práce) ?? párkrát kopnou do země a maj to sotva za 100.000 CZK 😉

      1. Ve Francii č v Německu plánují 1 nabíječku na 5000
        Ve Francii č v Německu plánují 1 nabíječku na 5000 obyvatel, tedy když bude u nás 50kW nabíječek celkem 40x tolik než dnes, bude to v pořádku. Ty ostatní nabíječky co se počítají do těch celkových 275 je zoufalost. Často tam jsou místa se zásuvkou 16A, nebo 3f zásuvkou, kde řada lidí nemá možnost nabíjet ani dvěma fázemi.

      2. pokud budou obyč. stojany Menekes 400V/22kW volně dostupný
        pokud budou obyč. stojany Menekes 400V/22kW volně dostupný ve velkým množství u obchoďáku přímo na parkovištích, tak se DÁ je nazývat DOBÍJECÍ STANICE – nezdrží páč stejnak nakupuješ, hledat je nemusíš, trochu dobijou – pomůžou, ok. Ale jinak zajíždět z dálnice do vesnic s prázdnou baterkou a čekat tam hodiny je nesmysl, to se nedá počítat. Takže jediný funkčně schopná dobíječka je CHADEMO. Ideálně volně dostupný (nikoli za branou), při hlavních tazích (aby se nemuselo moc zajíždět) a bez registrace platba bezkontaktní kreditkou. A alespoň 3-jnásobit jejich současný počet – páč elektromobilů přibývá a tu půlhodinku co tam člověk je nucen trávit dobíjením nechce násobit počtem čekatelů před ním. Takže závěr analýzy zní :

        ČR nemá dostatek schopných pohodlných dobíječek pro cestování po ČR. Ani v Práglu kde je zase mnohem větší koncentrace elektromobilů. Kdo nemá vlastní garáž se zásuvkou a min 200km dojezdu má dilema 😉

        1. autorevue.cz/bmw-nissan-mol-a-distributori-elektriny-postavi-i-
          autorevue.cz/bmw-nissan-mol-a-distributori-elektriny-postavi-i-u-nas-sit-elektrodobijecek

          RychloNabíječka (rozum čas plná baterka) = CHADEMO 50kW, Supercharger +120kW
          Dobíječka (rozum čas jen přidobytí) = Mennekes 22kW, 5PIN400V 3-fáz 11/22kW
          Flusátko (jedině přez noc) = SCHUKO 3,7kW 220V/16A či 2,2kW 220V/10A

          hybrid.cz/nabijeci-stanice-pro-elektromobily-druhy-pouziti-jak-nenaletet

    1. Papír snese všechno.
      Nejsem stavař, ale náklady na stovky

      Papír snese všechno.
      Nejsem stavař, ale náklady na stovky kilometrů dlouhé vzduchotěsné potrubí a hlavně jeho údržbu a provoz asi nebudou nižší, než na klasickou trať. Ono přeci jen technologicky je to dost jinde. Nehledě na to, že hyperloop dlouhý několik desítek km zatím nikde nestojí, takže se vlastně neví, na kolik vyjde stavba a provoz.
      Další otázka je převozní kapacita – kolik vlaků (= lidí) to za jednotku času převeze z A do B). Sice rychlost bude jiná ale odstupy budou muset být také a „vozy“ budou o dost menší. Nádraží s přetlakovými výstupními terminály, atd. Ale kdo ví.
      A v neposlední řadě zatím pokud vím na testovacím okruhu dosáhli cca 130km/h. Sranda začně až budou testovat několik set km/h. Nehledě na to to, že reálná rychlost bude nižší, protože se bude muset nějak rozumně rozjíždět a brzdit – pasažéři asi nebudou mít speciální výcvik, takže zvládnou přetížení několik málo g. Takže výpočty typu vzdálenost 200km / 1000km/h -> 12minut jízda je mimo realitu běžného provozu s lidmi.
      Každopádně jim přeji hodně štěstí a doufám, že to technicky vyřeší. Rozhodně to ale vidím ještě na hodně let.

  1. Uctovani podle doby dobijeni je neferove. Maly C-Zero nabiji
    Uctovani podle doby dobijeni je neferove. Maly C-Zero nabiji pomalu a tak je cena za kWh o dost vyssi nez u vetsich aut ktere nabiji vetsim vykonem. A kdyz ty nabijecky budou dal od sebe, tak C-Zero musi nabijet vic nez na 80% aby dojel k dalsi nabijecce. Pak se ten nabijeci vykon snizi na 6-10 kW. Tank&Rast ma take typ 2 ale ty jsou s kabelem a auta s Typ 1 nenabijou. V DE je videt snaha zlikvidovat japonskou konkurenci Leaf, Mitsubishi iMiev. Proc tam nedali typ 2 zasuvku na ktere nabije i Japonec.

    1. nj, nezbyva nez si poridit adapter z Typ 2 na Typ 1 🙂
      jinak

      nj, nezbyva nez si poridit adapter z Typ 2 na Typ 1 🙂
      jinak samozrejme souhlasim, podle casu to je nefer vuci ridici, ale ciste jen podle kWh je zase nefer vuci provozovateli stanice. Proto inChaNet na svych stanicich ma kombinaci kWh + cas, ale z meho pohledu je to celkem jedno, konkurence nakonec ukaze jaky je nejlepsi pristup.

      BTW: v Nemecku se ciste po kWh uctovat nesmi ze zakona. Ani Tesla tam neuctuje podle kWh ale podle casu, ikdyz v CR Tesla uctuje podle kWh.

        1. Jenže to je průměrná cena 1kWh v Německu, kde je cena
          Jenže to je průměrná cena 1kWh v Německu, kde je cena 0,29 Eur/1kWh, ale u nás to je průměrně 0,13 Eur/1kWh (ceny za rok 2015). Takže se nedivím, že se někomu nechce nabíjet za 7 Kč/1kWh. To bychom taky mohli za chvíli nabíjet za 12 Kč a nebo jezdit rovnou na benzín.

            1. Ty ceny se ale odvíjejí od průměrné mzdy, která je v
              Ty ceny se ale odvíjejí od průměrné mzdy, která je v Německu 4x vyšší než u nás. Pokud bude stát elektřina u nás řekněme časem 10 Kč/1kWh, pak je úplně jedno, zda budu mít auto s průměrnou spotřebou 16kWh/100km, nebo auto se spotřebou 5,5 litrů PHM, nikdo se do koupení EV nepožene, pokud nebude mít vlastní zdroj energie. Pokud mám koupit EV auto dvakrát dráže než je klasické stejné třídy, tak nejvíce mohu ušetřit na energii a tím pádem se maže rozdíl v kupní ceně. Jinak mi to moc smysl nedává, pokud nectím ekologii a pak bych měl ale volit vodík, nikoliv baterie.

              1. Úplně se neshodneme, ale nechce se mi zabřednout do dlouhé
                Úplně se neshodneme, ale nechce se mi zabřednout do dlouhé diskuse.

                V zásadě jsem jen chtěl na začátku poukázat na to, že tady všichni nadávají na ceny Evmapy, která účtuje 7-10Kč/kWh a Cipísek se tu radoval z ceny 8Kč/kWh a to jen v ideálním případě, protože u Evmapy to po započtení FCP slevy vyjde vždy na tuhle cenu, zatímco u minutového účtování v tom Německu může ve výsledku vyjít cena 1kWh i řádově vyšší.

                1. Myslím, že se shodneme v tom že pokud bude mít ČEZ
                  Myslím, že se shodneme v tom že pokud bude mít ČEZ elektřinu za paušál 450 Kč bez DPH měsíčně, tak mi to je jedno, kde stojí elektřina více a to případné nabití jednou za měsíc na Vystrkově vydržím. Zbytek nabíjím za 2,50 Kč/1kWh doma. Díky bohu už nemusím jezdit po celé ČR a tak mi stačí dojezd 300km a můžu nabíjet za levno. Do zahraničí lítám letadlem a ten případný výlet do okolních států jednou za rok taky není problém. Určitě se shodneme i s tím, že pokud bude EV jezdit za 1,60/km a bude stát 2x tolik co stejné auto na PHM (třeba Golf a eGolf) tak to není to, co člověk očekává od této technologie. Hračky mám rád, ale musí to dávat smysl.

                2. Já jsem, ale přesvědčen, že nástupem masivní výroby
                  Já jsem, ale přesvědčen, že nástupem masivní výroby baterií a elektromotorů se dostane jednou EV na nižší cenu než nejlevnější spalovák.

                3. Je to možné, ale na můj vkus to jde moc pomalu, už mi zase
                  Je to možné, ale na můj vkus to jde moc pomalu, už mi zase tolik času nezbývá 🙂

                  Dodám, že třeba jsem ještě plně nepochopil smysl EV, že nejde o to že budou jezdit za stejné peníze a budou výrazně dražší než klasika, ale smysl je v tom, že nebudu muset používat smradlavý PHM, tedy něco jako je topení v kamnech uhlím a nebo za trojnásobek topení akumulačkama 🙂

                4. Pěkné srovnání.
                  No můžete ještě místo akumulaček

                  Pěkné srovnání.
                  No můžete ještě místo akumulaček koupit za o něco větší peníze tepelné čerpadlo a hnedle se ta cena provozu zlepší.

                  Ale nejde všechno přepočítávat jenom na peníze. Méně hluku a smradu ve městech rovná se méně vystresovaní a nemocní obyvatelé toho města o samotných řidičích nemluvě.
                  A méně spálené/odebrané ropy rovná se méně peněz pro teroristy.

                5. SOUHLAS a méně nakoupených TESEL = méně peněz pro
                  SOUHLAS a méně nakoupených TESEL = méně peněz pro americkou vládu = méně peněz pro americkou útočnou armádu :-)), takže pacifisti chodí pěšky a ti co si vozí zadky v drahých luxusních amerických autech přispívají na útočné války USA, ne vlastně to jsou obranné války na ochranu demokracie

                6. Nebýt Tesly tak by jste si ještě dlouho nekoupil v
                  Nebýt Tesly tak by jste si ještě dlouho nekoupil v elektrice nic lepšího než Leafa…

                7. svatá pravda, elon je borec, ale musíme si nalít čistého
                  svatá pravda, elon je borec, ale musíme si nalít čistého vína, že teroristy a obrannou armádu USA která dohlíží na demokracii na celém světě podporuje určitou měrou každý člověk na Zemi, vyjma domorodců někde v pralese

                8. No dobře a jak tedy konkrétně přispívá Tesla, která je
                  No dobře a jak tedy konkrétně přispívá Tesla, která je dlouhodobě ve ztrátě a tedy žádné daně neplatí?
                  Naopak čerpá ať už přímo či nepřímo různé druhy podpory a dále tahá z kapes investorů peníze, které by jinak možná skončili právě v tom zbrojním průmyslu.

                9. :-)) a co třeba odvody za zaměstnance (prý Mexikánce)do
                  :-)) a co třeba odvody za zaměstnance (prý Mexikánce)do federální kasičky? a Mexikánec možná platí ze své mzdy ještě nějaké výpalné např. Los Zetas,
                  dále platby všem dodavatelům za materiál, výrobky, služby atd.atd.
                  přesný výpočet samozřejmě nezná asi nikdo kolik centů z 1 dolaru za prodanou Teslu skončí tam a tam,
                  ale Elonovi držím všechny pěsti, ať na dobrou věc pěkně podojí ty americké pracháče
                  vlastně teď mě napadá, že budu muset manželce vysvětlit jak z každé koupené krabičky cigaret od Philips Morris posílá pár centíků na bomby do Sýrie

                10. Jeste jednu otazku, jen ze zvedavosti. Kolik je podle vas
                  Jeste jednu otazku, jen ze zvedavosti. Kolik je podle vas ferova cena za 1kWh na verejne ac pripojce 22kW?

                11. Podle mě je to velice těžká otázka a férová cena je ta,
                  Podle mě je to velice těžká otázka a férová cena je ta, kterou chce kupující zaplatit. Já nejsem ochoten platit o 100% více než doma (neřkuli o těch 300% co někdo požaduje). 22KW nabíjecí stanice je jenom pojem, protože ve skutečnosti řadu aut nabíjí rychlostí 3.6kW za hod. a druhá část 6.6 kW a malý zbyteček 7.4 kW a 22kW (Tesla) za hodinu, kde je tedy těch 22kW? Drtivá většina nabíjí stejně jako doma v garáži. Ve firmě pracujeme se ziskem 10-15% a pokud někdo má zisk 100% tak to považuji za nehoráznost. Chápu, že nabíjecí stanice dnes zejí prázdnotou a nejsou zákazníci, ale situace se změní a pak někdo ale nemůže očekávat, že když zaplatí 200 tis. za nabíjecí stanici a její instalaci, chtít návratnost za rok, nebo dva a spokojeně do smrti žít z instalace 50 stanic a nevědět co s penězi.

                12. „férová cena je ta, kterou chce kupující zaplatit“ – takze
                  „férová cena je ta, kterou chce kupující zaplatit“ – takze zadarmo?

                  Tady podle me Tesla bohuzel zmrvila cely budouci (ne-Tesla) trh s nabijenim, protoze lidem natlacili do hlav, ze nabijeni je „zadarmo“ a cokoliv jineho jim ted pripada drahe. A kdyz nebudou existovat zakaznici, kteri jsou ochotni platit vyssi cenu za mimoradne vyuziti (na dlouhe ceste), tak nabijeci stanice nikdo dobrovolne budovat nebude (nebavime se o tezbe dotaci nebo o stavbe z donuceni jako VW v USA).

                13. tak TESLA S/X má „nabíjení zadarmo“ předplacené ve
                  tak TESLA S/X má „nabíjení zadarmo“ předplacené ve vysoké ceně auta, to raději podobný EV auto o milion levnější, za ten milion má člověk 500 000kWh za 2Kč(2,5 milionů km nájezdu), nebo cca 40kW FVE, která ročně vyrobí 40000kWh na které mohu ujet cca 40000/20*100 slovy 2 milionů km ročně

                14. Nemyslím, že tohle povědomí by měla na svědomí zrovna
                  Nemyslím, že tohle povědomí by měla na svědomí zrovna Tesla. Nabíjení zadarmo s Teslou zažil jen ten kdo si jí koupil a tihle lidé dobře vědí, že si to nabíjení předplatili v ceně auta a navíc zrovna tahle skupina lidí většinou nemá hluboko do kapsy.

                  Spíš to má na svědomí ČEZ s jejich původním paušálem 150Kč bez daně na měsíc a pak skutečnost, že elektrická auta jiná než ta od Tesly si kupovala doposud spíše skupina lidí, kteří v tom viděli právě tu úsporu. Jezdí s tím jen kolem komína, nabíjí doma za 2Kč, a tak si spočítali, že na tom dojíždění do práce se jim to auto za pár let zaplatí. Jsou to tedy od povahy šetřílci, pro které cokoli nad ty dvě koruny je zlodějina.

                15. Kdepak, my šetřílci a malými auty kolem komína jezdíme
                  Kdepak, my šetřílci a malými auty kolem komína jezdíme nabíjet zdarma do obchodních center nebo máme doma FVE, kde si nabíjíme za 0,50 Kč/1 kWh, což je cena, za kterou bychom jinak onu 1 kWh prodávali našemu odběrateli přebytků 🙂

                16. No, a jeste navic mame na kazde fakture za elektrinu
                  No, a jeste navic mame na kazde fakture za elektrinu pripocitany prispevek za oze na ty setrilky. 🙂

                17. No rekl jste to sam. Zatim nikdo moc nenabiji, takze nelze
                  No rekl jste to sam. Zatim nikdo moc nenabiji, takze nelze pocitat zisk jenom z nakupni a prodejni ceny elektriny. Pri tak malych odberech vam ten zisk dost podrti i cena za rezervaci prikonu a najem za misto a v konecnem dusledku i amortizace nabijeci stanice.
                  Jsem si jisty, ze s pribyvajicimi odbery se bude cena snizovat, tak jsk to udelal nedavno treba GreenWay na Slovensku.

                  Co se tyka rychlosti nabijeni, tak ta v tomto pripade nema vliv, jelikoz me zajima cena za 1kWh, nikoli za minutu. Zkuste teda prosim napsat konkretni cislo jake vam pripada jsko cena, kterou by jste zaplatil a byl spokojen.

                18. Tak je to vždycky. Všichni brblají, ale když chci
                  Tak je to vždycky. Všichni brblají, ale když chci vydolovat konkrétní cenu, která by byla fajn, tak je ticho.

                19. férová cena je pro každého elektromobilistu jiná, asi
                  férová cena je pro každého elektromobilistu jiná, asi jako cena kafe v restauraci

                20. Tady se všichni bojí napsat nějaké číslo nebo co.

                  Tady se všichni bojí napsat nějaké číslo nebo co.
                  Já chtěl vědět po konkrétním člověku jaká je pro něj přijatelná cena.

                21. Neexistuje jedna cena. Napriklad kdyz pojedu nekam kde se
                  Neexistuje jedna cena. Napriklad kdyz pojedu nekam kde se jinak nabijet neda, tak zaplatim treba 20 kc/kWh jen abych se dostal dal. Kdyz to bude nekde kolem baraku, tak dam treba 5 Kc/kWh = dvojnasobna cena jakou mam doma.
                  Vasi otazku zmenim a zeptam se vas, kolik jste ochotny dat za dovolenou. Domnivam se, ze take budete diferencovat podle destinace. Nebo date za dovcu na Machaci ty same prachy jako na Bora-Bora?

                22. Když to vezmu analogicky u PHM, když je zaměstnanec, tak
                  Když to vezmu analogicky u PHM, když je zaměstnanec, tak bude klidně tankovat na dálnici za 35 Kč litr benzínu a neřeší to. Když to bude tankovat do vlastního vozidla živnostník, tak bude tankovat za 29 Kč litr benzínu a obě ceny jim připadají férové.

                  Podívejme se na ceny na trhu. Když budu nabíjet u ČEZ, PRE, doma a řekněme Privat nabíječce, s nájezdem 3000 km měsíčně a spotřebou auta 16kWh/100km, jak to vychází.

                  ČEZ – 550,- Kč měsíčně (měsíční paušál)
                  PRE – 1.230,- Kč měsíčně (cena 2,50 kWh + 30 Kč paušál karta)
                  Doma – 1200,- Kč měsíčně (cena 2,50 kWh)
                  Privat – 3360,- Kč měsíčně (cena 7,- Kč kWh)

                  Naftové auto se spotřebou 6l/100km – 5400,- Kč měsíčně (cena 30 Kč litr)

                  Jaká cena je tedy férová? Jiná cena bude v oblasti, kde není žádná jiná nabíječka než Privat a jiná, kde je kompletní konkurence. Když budu potřebovat nutně nabít auto a není vyhnutí, tak zaplatím klidně 15 Kč za 1kWh (budu sice naštvanej, ale je to fér?), když bud mít na výběr, zajedu k té nejlevnější.

                23. Díky za váš čas a pěkný rozbor.
                  Díky za váš čas a pěkný rozbor.

                24. Obávám se, že nabíjecí stanice ani omylem nestojí 200
                  Obávám se, že nabíjecí stanice ani omylem nestojí 200 tisíc

                25. Pokud se bavíme o AC 22kW tak ano, stojí od 100 tis., ale
                  Pokud se bavíme o AC 22kW tak ano, stojí od 100 tis., ale počítal jsem i instalaci, pokud bychom se bavili o DC 50kW tak cca 450 tis.

                26. Nazývejme věci správnými jmény. AC není nabíjecí
                  Nazývejme věci správnými jmény. AC není nabíjecí stanice, ikdyby byla dva metry vysoká, je to pořád jenom zásuvka.
                  A DC nabíjecí stanice s výkonem 50kW začíná na ceně 499 000,-Kč bez dph. K tomu instalace…

                27. Je potřeba číst, o čem jsme se bavili. Veřejná
                  Je potřeba číst, o čem jsme se bavili. Veřejná nabíjecí stanice 22kW je to co instaluje všude PRE, který dodnes nemá (nebo neměl donedávna) DC 50kW stanici.

Napsat komentář