Správné nastavení střešních spoilerů může ušetřit nejméně 1 % nákladů na palivo. Aby bylo dosaženo snadnější úpravy, společnost Scania ve svých vozidlech umožňuje nastavit výšku střešního spoileru prostřednictvím tlačítka na přístrojovém panelu.
foto: Scania
„Nesprávná výška o pouhých šest centimetrů může mít za následek zvýšení spotřeby paliva o jedno procento. V případě 10 centimetrů pak dochází k nárůstu spotřeby paliva o 1,5 procenta,“ říká Per Elofsson, vedoucí technický ředitel pro oblast aerodynamiky ve společnosti Scania.
Při dodání od prodejce je spoiler umístěn s ohledem na nejběžnější výšku návěsu zákazníka. Obecným cílem je zajistit, aby vzduch proudil ze spoileru mírně nad přední hranou návěsu nebo karoserie. To se ale snadněji řekne, než udělá. Optimální nastavení vyžaduje odborné nastavení.
Pokud je však tahač spojen s návěsem, jehož výška se liší od normálu, může řidič změnit nastavení spoileru sám pomocí tlačítka. Stačí se jednoduše podívat, zda je návěs vyšší nebo nižší, než je běžné, a podle toho provést mírnou úpravu. Z důvodu vyšší palivové hospodárnosti se doporučuje, aby spoiler hranu návěsu mírně přesahoval.
Viděl jsem jak 1% paliva ušetří řidič kamionu ještě
Viděl jsem jak 1% paliva ušetří řidič kamionu ještě před jízdou při tankování do svého kanystru, i bez střešního spojleru. 🙂
–
–
off
Tesla Model 3 – nejprodávanější BEV v Německu
Tesla
off
Tesla Model 3 – nejprodávanější BEV v Německu
Tesla Model 3 = Best Selling Electric Car In Germany
https://cleantechnica.com/2019/03/09/tesla-model-3-best-selling-electric-car-in-germany/
No tak to je síla už teď a další měsíc to bude už jen
No tak to je síla už teď a další měsíc to bude už jen masakr německého automobilového průmyslu. Vypadá to, že dinosaurům nezbude jiná možnost než zavčasu fosilizovat.
Americké auto v Nemecku najpredávanejšie ?!
To na čo boli
Americké auto v Nemecku najpredávanejšie ?!
To na čo boli Nemci hrdí – automobilový priemysel, sa pomaly, ale isto stáva najväčšia ostuda. A ešte len bude, keď sa ukáže, že na svoje sluby nemajú baterky a všetky avizované elektromobily budú vyrábať v zanedbateľných množstvách.
Proč skoro nevyrábí? Nenapadlo tě to nejjednodušší
Proč skoro nevyrábí? Nenapadlo tě to nejjednodušší vysvětlení a to, že drtivá většina lidí a hlavně firem teď nechce kupovat elektroauto?
Lenže oni nevyrábajú nič použitelné ani pre tú
Lenže oni nevyrábajú nič použitelné ani pre tú menšinu, ktorá si kupuje Teslu.
To bude ono. A proto se všude v prodejnách aut povalují
To bude ono. A proto se všude v prodejnách aut povalují desítky elektromobilú a zlevňujou a zlevňujou …….
Ano Tesla už zlevňuje a jenom novinky nejsou k dispozici.
Ano Tesla už zlevňuje a jenom novinky nejsou k dispozici. Ioniq se dá koupit už obratem. Učit bez znalostí někoho vyrábět a vydělávat, kdo to dělá 100 let, je trapný.
Pro ucelený přehled dodám, že jsou u nás skladem k
Pro ucelený přehled dodám, že jsou u nás skladem k dispozici BMW i3, I-Pace, nový Leaf, Ioniq a Kia Soul. V Německu se jich tam válí hromada.
Zkus něco s 60 kWh baterkou a pod dva míče. Ať si pro to
Zkus něco s 60 kWh baterkou a pod dva míče. Ať si pro to můžu dojet.
https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/kona-electric
https://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/kona-electric
Díky, čekám na ENiro 🙂
Díky, čekám na ENiro 🙂
Tak už loni jim natrhnul pr… Francouz. Nevím, co je pro
Tak už loni jim natrhnul pr… Francouz. Nevím, co je pro Němce horší 😀
Přesně, nejdřív Francouz potom Američan. Jsem dost
Přesně, nejdřív Francouz potom Američan. Jsem dost zvědav na prodeje Peugeota e208.
Dělat závěry po jednom měsíci prodejů TM3 je dost faux
Dělat závěry po jednom měsíci prodejů TM3 je dost faux pas, když na to lidé čekali 3 roky.
Tak hlavně je potřeba si článek přečíst… už v půlce
Tak hlavně je potřeba si článek přečíst… už v půlce borec upozorňuje, že „Data nelžou a vyprávějí nám příběh…“
Nabízí se pár otázek:
1. Opravdu dá někdo přednost BEV, které je technicky zastaralé, s kratším dojezdem, nižším výkonem, řidší nabíjecí infrastrukturou a vyšší cenou?
2. Je ta hrstka lidí schopna živit klasické automobilky tak dlouho, než dorovnají náskok Tesly?
3. Jsou oblasti, kde vynikají klasické automobilky pro Teslu nedosažitelné? (síť dealerů, schopnost hromadně vyrábět, kvalita produkce)
4. A naopak, jsou oblasti, kde vyniká Tesla nedosažitelné pro klasickou automobilku? (tempu inovací, tempu snižování nákladů a tempu růstu)
Němci na tyto otázky odpoví takto :
1. ANO
2. ANO
3.
Němci na tyto otázky odpoví takto :
1. ANO
2. ANO
3. ANO
4.NE
Viz vysledky prodeju 🙂
Viz vysledky prodeju 🙂
V první 5 je jen jedno německý auto. Poněkud
V první 5 je jen jedno německý auto. Poněkud demoralizující pro německou auto-hrdost. ;-D
Závěry můžeš dělat kdykoliv a o čemkoliv. O jakých
Závěry můžeš dělat kdykoliv a o čemkoliv. O jakých závěrech mluvíš konrétně ty?
Můj závěr je ten, že Tesla M3 je okamžitě první měsíc po nástupu na německý trh na 1. místě v prodejích BEV a to i přesto, že se na ní čekalo 3 roky, což je asi o rok dýl než bylo slíbeno. Za tu dobu přišlo na trh pár nových konkurentů a ti stávající přidaly aspoň větší baterku, ale přesto jim zájemci o EV zrovna netrhaj ruce a nevykvajzli se hromadně na rezervace Tesly M3, jako Michelin a nekoupili si něco jiného. Ano i takovej scénář mohl nastat, ale nenastal. Ani v USA, kde Bolt přišel dřív než M3 ani v Evropě.
Velcí, silní a potencionálně schopní dinosauři ani po těch 3 letech stále nikam nespěchaj, tedy spíš nespěchali a stále mluví o vzdálenější budoucnosti o milionech vyrobených EV a zatímco druhým dechem knučej že nemaj baterky protože nepostavili gigabaterkárny.
Můj závěr je takový, že uvidíme za 6 měsíců, zda se
Můj závěr je takový, že uvidíme za 6 měsíců, zda se budou v Neměcku prodávat každý měsíc tyto počty, nebo je to jen nárazová akce a v době, kdy jsou všichni ostatní výrobci v klidu a mají dostatek objednávek na PHEV apod. Přivézt po 3 letech nadrženým němcům pár tisíc aut a prodat je v podstatě během měsíce je něco jiného, než celoroční stabilní prodeje.
Můj závěr je o vstupu Tesly model 3 na německý trh a o
Můj závěr je o vstupu Tesly model 3 na německý trh a o tom že jsou i po 3 letech zákazníci stále nadržený a že je za ty 3 roky nikdo jinej nebyl schopen tý nadrženosti zbavit. A o tom i ten článek je. Rozhodně není o „celoročních stabilních prodejích“. ;-D
Spíš mě připadá faux pas hned roubovat na tuto zprávu závěry o prodejí za 6 měsíců nebo za rok. To je opravdu mimo. To si budeš muset počkat na úplně jinou zprávu.
Ano, počkám si na článek s nadpisem TM3 už Němce
Ano, počkám si na článek s nadpisem TM3 už Němce netáhne, bazary jsou plné, cena klesla už pod 40 tis. EUR 🙂
V Americe paradoxně stoupla cena volítaných Priusů o 10 %.
V Americe paradoxně stoupla cena volítaných Priusů o 10 %. Zajímavý věci se to dějí, hlavně takový který nikdo nečekal. 😀
Takže v průměru o 150
Takže v průměru o 150 USD?
cargurus.com/Cars/l-Used-Toyota-Prius-Chicago-d15_L7510
Chtěl jsem napsat 850 USD..
Chtěl jsem napsat 850 USD..
off
Zajímavé srovnání teaser fotografií modelu 3 a modelu
off
Zajímavé srovnání teaser fotografií modelu 3 a modelu Y
https://www.facebook.com/739696742842373/posts/1669752419836796?sfns=mo
Když si tu fotku zesvětlíte, tak se na místě spztky u Y
Když si tu fotku zesvětlíte, tak se na místě spztky u Y objeví nápis NICE TRY :)))))
off
Zatkli toho troubou co v Americe nařezával kabely
off
Zatkli toho troubou co v Americe nařezával kabely superčárdžrů a vrtal do konektorů.
https://www.stgeorgeutah.com/news/archive/2019/03/01/jcw-vandalism-to-tesla-supercharger-station-in-st-george-causes-headache-for-travelers/#.XIQONyJKguU
výborně vo jednohozmlda na světě méně, pověsit na
výborně vo jednohozmlda na světě méně, pověsit na nejbližší solární kandelábr pro výstrahu 😉
do 6 mesicu bych si rad poridil PHEV pripadne jiz plne
do 6 mesicu bych si rad poridil PHEV pripadne jiz plne elektricky vuz. U elektickych nutny dojezd 200km pri dalnicnich 120km/h.
Cenu jsem stanovil na maximalne 500 000Kc.
Co byste doporucili?
Diky moc!
V této ceně, s tímto dojezdem se nic koupit nedá ani
V této ceně, s tímto dojezdem se nic koupit nedá ani použité, natož nové. je potřeba myslet na to že pokud má být v zimě dojezd 200 tak musí být v létě 250.
Myslite, ze by Leaf 40kWh bez tepelneho cerpadla zvladl v zime
Myslite, ze by Leaf 40kWh bez tepelneho cerpadla zvladl v zime 200km po dalnici?
Asi bych tedy mohl pouzit 650tis. Kc
Priznavam, ze nejvice se bojim degradace baterii u Leafa.
Obávám se, že nový Leaf dle místních zkušeností nedá
Obávám se, že nový Leaf dle místních zkušeností nedá 200km při 120 km/h v zimě. Do Leafa bez tepelného managemnetu baterií bych vůbec nešel, počkejte s nákupem rok a na trhu bude větší výběr a daleko lepších aut.
My jsme měli půjčeného Leafa 40kwh bez tepelného
My jsme měli půjčeného Leafa 40kwh bez tepelného čerpadla (verze Acenta) na 12dní o vánocích a dojezdy byly takovéto :
Při 0 stupních venku, 21 stupňů vevnitř, 2dospělí a 2 děti byl dojezd 177-190km při jízdách z velké části po dálnicích (Praha -Písek, Praha – Liberec, Praha – Libčeves, Plzeň – Praha), na dálnici tempomat tachometrových 115km/hod. Když jsem jel nějakou delší cestu mimo dálnice (Libčeves – Třemošná u Plzně) tak dojezd 218km.
Dojezdy které uvádím jsou ze 100% nabité baterie a na konci trasy je k tomu připočteno to co dle auta zbývalo.
Zběžným juknutím na web jsem našel todle.
Renault Zoe 41
Zběžným juknutím na web jsem našel todle.
Renault Zoe 41 kWh,
dojezd léto 288 km dle Renaultu
dojezd zima 192 km dle Renaultu
najeto 13 000 km
za 20 000 €
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-Zoe-Intens-Z.E.40BATTERIEMIETE-ab/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,prn:17500,prx:20000,ful:electricity/pg:vipcar/270244451.html
Ale na doporučování jsou tu jiní, já nemám zkušenosti.
Za tuto cenu s měsíčním pronájmem baterie.
Za tuto cenu s měsíčním pronájmem baterie.
Áha. „Rented battery“. Takže nic.
Áha. „Rented battery“. Takže nic.
Zapomeňte na to. Je to podobný požadavek jako chtít
Zapomeňte na to. Je to podobný požadavek jako chtít luxusní limuzínu od Mercedesu za 1 mega. Počkejte si 5 let, pak přijde váš čas.
Počkejte těch 6 měsíců až budou v Evropě první Tesly
Počkejte těch 6 měsíců až budou v Evropě první Tesly pod 1,1 mil., což nutně záhybá cenami bazarových aut směrem dolů. Teď je na sauto.cz předváděcí Leaf 40 kWh za 650 tisíc, takže na konci roku lehce jetý rok starý by mohl být okolo 500k.
Otázka zda vůbec. Třeba v Americe teď stouply ceny
Otázka zda vůbec. Třeba v Americe teď stouply ceny vojetech Priusů o 10 % 😀
Efekt dovozu TM3 do Evropy to mělo, zlevnili na mobile.de TM3
Efekt dovozu TM3 do Evropy to mělo, zlevnili na mobile.de TM3 až o 200 tis. Kč. Přijde mi u některých inzerátů, že si to někdo objednal, koupil, měsíc v tom jezdil a chce to prodat.
Auto nemusi byt nove. Klidne lehce pouzite.
Pripadne nejaky
Auto nemusi byt nove. Klidne lehce pouzite.
Pripadne nejaky plug in pokud by byl.
Pockejte si a bude to, trochu ojete ale bude
Pockejte si a bude to, trochu ojete ale bude
U kamiónů by se aerodynamika dala vylepšit mnohem
U kamiónů by se aerodynamika dala vylepšit mnohem víc.
Bohužel pro přepravce je ekonomicky výhodnější nacpat do předpisy limitované délky maximální objem, což znamená kvádr.
zásadní je rychlost. rozdíl ve spotřebě mezi 90 a 80km/h
zásadní je rychlost. rozdíl ve spotřebě mezi 90 a 80km/h je dle výrobců kolem 10% spotřeby. další možností je jízda v těsném závěsu kdy je několik vozidel elektronicky propojeno s prvním. systém je dobře odzkoušen.
Ale vepředu nasmí být takovýhle magoři, jinak to nebude
Ale vepředu nasmí být takovýhle magoři, jinak to nebude fungovat: novinky.cz/zahranicni/497816-cecha-v-nemecku-stihaji-za-pokus-o-vrazdu-s-kamionem-riskantne-predjizdel.html
Jojo, videl jsem.
Jojo, videl jsem.
Tesla’s Quest for Better
Tesla’s Quest for Better Batteries
https://www.youtube.com/watch?v=DE_PZQ13YTY