Hyundai zveřejnil první fotky elektromobilu Ioniq 5

Hyundai odhalil první obrázky středně velkého CUV IONIQ 5. Naznačují zásadní změnu přístupu k designu elektromobilů.

IONIQ 5 disponuje charakteristickými „parametrickými pixely“ a ekologickými prvky, umocňujícími celkový dojem osobitého designu
foto: Hyundai

IONIQ 5 bude prvním vozidlem zkonstruovaným na základě modulární platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) koncernu Hyundai. Inovativní platforma je koncipována výhradně pro novou generaci elektromobilů napájených akumulátory. Společnost Hyundai zahájí jejím prostřednictvím novou éru čisté mobility.

Mezi jedinečné designové prvky modelu IONIQ 5 patří „parametrické pixely“, nejmenší jednotky digitálního zobrazování, a také zaměření na ekologické barvy, materiály a povrchové úpravy, jež propojuje analogový svět s digitálním, a umocňuje tak nadčasový design značky IONIQ.

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5
foto: Hyundai

Příď modelu IONIQ 5 je zdobena řadami světel, inspirovaných pixely, které ztělesňují používané digitální technologie. IONIQ 5 je také prvním modelem Hyundai s kapotou ve tvaru lastury, která se klene přes celou šířku vozu. Výsledkem jsou minimální spáry mezi panely karoserie a čistý celkový moderní vzhled.

Rovněž aerodynamicky optimalizovaná kola opakují designový motiv parametrických pixelů a budou nabízena s mimořádně velkým průměrem 20 „. Jedná se o historicky největší kola ve výbavě elektromobilu Hyundai. Kola, specificky navržená pro nové charakteristické uspořádání elektromobilů společnosti Hyundai, završují dokonalé proporce modelu IONIQ 5.

Společnost Hyundai Motor současně zveřejňuje také čtyři upoutávková videa, jejichž cílem je vyvolat ještě větší zájem o nový model. Každé z nich poskytuje divákům letmý pohled na klíčové technologie modelu IONIQ 5. Výrobce tím zvyšuje očekávání ve vztahu ke své speciální značce elektromobilů a jejímu prvnímu modelu.

Tři videa jsou na téma „dokonalé kempování“ a ukazují táborníky, používající různá elektrická zařízení napájená technologií V2L (Vehicle to Load) modelu IONIQ 5. Tato funkce slouží jako univerzálně využitelný zdroj elektrické energie (110 V/220 V). Táborník v každém videu používá napájení V2L o výkonu 3,5 kW. IONIQ 5 mu tak umožňuje upéct krocana ve velké troubě nebo běhat na běžeckém pásu – a to vše přímo v kempu.

Čtvrté video s názvem „Pětiminutová výzva“ vyzdvihuje u modelu IONIQ 5 jeho schopnost ultra rychlého nabíjení, která umožňuje ujet více než 100 km už po 5 minutách nabíjení.

Upoutávka ukazuje tento výjimečný výkon v rámci speciální výzvy. IONIQ 5 se v ní poměřuje se třemi zařízeními – chytrým telefonem, laptopem a kamerou pro akční záběry. Každé zařízení bylo nabíjeno po dobu 5 minut, a poté se sledovalo, které z nich vydrží v provozu nejdéle.

Uvedená videa jsou jen začátkem. Hyundai Motor plánuje zveřejnit další zajímavé příspěvky. Středem jejich pozornosti budou další možnosti vylepšování životního stylu, které IONIQ 5 přinese svým uživatelům.

Hyundai představí model IONIQ 5 v únoru 2021. Jeho premiéru bude možné sledovat prostřednictvím rozsáhlé prezentace na internetu.

tisková zpráva

15 Comments on “Hyundai zveřejnil první fotky elektromobilu Ioniq 5”

      1. Tak pokud ten tunel končí mezi předními sedačkami, tak
        Tak pokud ten tunel končí mezi předními sedačkami, tak čemu tam vadí? mezi předními sedačkami opodstatnění má, jako úložný prostor, ne? Nebo jaký užitek by byl, kdyby mezi předními sedačkami nebylo nic?

        Pokud je i vzádu, tak je to blbost, tam akorát zabírá místo.

          1. Samozřejmě, v Lexusu mám taky kardan, tam opodstatnění
            Samozřejmě, v Lexusu mám taky kardan, tam opodstatnění má. V EQC nevím k čemu je, spíš bych řekl, že to je platforma spalováku a nechtělo se jim s tím srát. Uvidíme jak to bude mít nový EQS.

            Ale já se ptal na ten nový Ioniq nebo i obecně. Pokud je ten střed jenom vepředu, tak to nevadí, ne? Pokud je i vzadu, tak je to blbost, u EV zbytečné.

Napsat komentář