Hyundai odhalil první obrázky středně velkého CUV IONIQ 5. Naznačují zásadní změnu přístupu k designu elektromobilů.
foto: Hyundai
IONIQ 5 bude prvním vozidlem zkonstruovaným na základě modulární platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) koncernu Hyundai. Inovativní platforma je koncipována výhradně pro novou generaci elektromobilů napájených akumulátory. Společnost Hyundai zahájí jejím prostřednictvím novou éru čisté mobility.
NEPŘEHLÉDNĚTE Hyundai Ioniq 5: ostrý hatchback s dojezdem až 550 km
Mezi jedinečné designové prvky modelu IONIQ 5 patří „parametrické pixely“, nejmenší jednotky digitálního zobrazování, a také zaměření na ekologické barvy, materiály a povrchové úpravy, jež propojuje analogový svět s digitálním, a umocňuje tak nadčasový design značky IONIQ.
foto: Hyundai
Příď modelu IONIQ 5 je zdobena řadami světel, inspirovaných pixely, které ztělesňují používané digitální technologie. IONIQ 5 je také prvním modelem Hyundai s kapotou ve tvaru lastury, která se klene přes celou šířku vozu. Výsledkem jsou minimální spáry mezi panely karoserie a čistý celkový moderní vzhled.
Rovněž aerodynamicky optimalizovaná kola opakují designový motiv parametrických pixelů a budou nabízena s mimořádně velkým průměrem 20 „. Jedná se o historicky největší kola ve výbavě elektromobilu Hyundai. Kola, specificky navržená pro nové charakteristické uspořádání elektromobilů společnosti Hyundai, završují dokonalé proporce modelu IONIQ 5.
Společnost Hyundai Motor současně zveřejňuje také čtyři upoutávková videa, jejichž cílem je vyvolat ještě větší zájem o nový model. Každé z nich poskytuje divákům letmý pohled na klíčové technologie modelu IONIQ 5. Výrobce tím zvyšuje očekávání ve vztahu ke své speciální značce elektromobilů a jejímu prvnímu modelu.
Tři videa jsou na téma „dokonalé kempování“ a ukazují táborníky, používající různá elektrická zařízení napájená technologií V2L (Vehicle to Load) modelu IONIQ 5. Tato funkce slouží jako univerzálně využitelný zdroj elektrické energie (110 V/220 V). Táborník v každém videu používá napájení V2L o výkonu 3,5 kW. IONIQ 5 mu tak umožňuje upéct krocana ve velké troubě nebo běhat na běžeckém pásu – a to vše přímo v kempu.
Čtvrté video s názvem „Pětiminutová výzva“ vyzdvihuje u modelu IONIQ 5 jeho schopnost ultra rychlého nabíjení, která umožňuje ujet více než 100 km už po 5 minutách nabíjení.
Upoutávka ukazuje tento výjimečný výkon v rámci speciální výzvy. IONIQ 5 se v ní poměřuje se třemi zařízeními – chytrým telefonem, laptopem a kamerou pro akční záběry. Každé zařízení bylo nabíjeno po dobu 5 minut, a poté se sledovalo, které z nich vydrží v provozu nejdéle.
Uvedená videa jsou jen začátkem. Hyundai Motor plánuje zveřejnit další zajímavé příspěvky. Středem jejich pozornosti budou další možnosti vylepšování životního stylu, které IONIQ 5 přinese svým uživatelům.
Hyundai představí model IONIQ 5 v únoru 2021. Jeho premiéru bude možné sledovat prostřednictvím rozsáhlé prezentace na internetu.
A bude mít taky takovej hnusnej obrovskej tunel uprostřed?
A bude mít taky takovej hnusnej obrovskej tunel uprostřed? ….. já nemusím, já už ho vidím
Nevim co v prekopanem spalovaku do kardanoveho tunelu nacpou.
Nevim co v prekopanem spalovaku do kardanoveho tunelu nacpou. Domnivam se, ze zustane prazdy. To je idealni prostor pro pasovani drog a jineho kontrabandu. Asi proto takove kraksny od Mercedesu nekdo kupuje.
Tak pokud ten tunel končí mezi předními sedačkami, tak
Tak pokud ten tunel končí mezi předními sedačkami, tak čemu tam vadí? mezi předními sedačkami opodstatnění má, jako úložný prostor, ne? Nebo jaký užitek by byl, kdyby mezi předními sedačkami nebylo nic?
Pokud je i vzádu, tak je to blbost, tam akorát zabírá místo.
Pokud spalovak mel motor vpredu a nahon vzadu, tak ten tunel
Pokud spalovak mel motor vpredu a nahon vzadu, tak ten tunel je po cele delce, protoze se tam musela vejit prevodovka a kardanova hridel. Mercedes EQC ma kardanovy tunel na pasovani asi pul tuny drog.
Samozřejmě, v Lexusu mám taky kardan, tam opodstatnění
Samozřejmě, v Lexusu mám taky kardan, tam opodstatnění má. V EQC nevím k čemu je, spíš bych řekl, že to je platforma spalováku a nechtělo se jim s tím srát. Uvidíme jak to bude mít nový EQS.
Ale já se ptal na ten nový Ioniq nebo i obecně. Pokud je ten střed jenom vepředu, tak to nevadí, ne? Pokud je i vzadu, tak je to blbost, u EV zbytečné.
Ty ostre hrany tak trochu kopiruji id3, to je skoda … Ale
Ty ostre hrany tak trochu kopiruji id3, to je skoda … Ale jinak to vypada docela dobre.
PS: behat na bezeckem paso primo v campu? To uz je dnesni generace opravdu tak zdegenerovana, ze nekoho vubec neco takove napadne?
Asi jo, když vidím, že někdo jezdí autem do práce a pak
Asi jo, když vidím, že někdo jezdí autem do práce a pak si jede ještě autem někam zaběhat nebo zacvičit.. Místo, aby šel do práce pěšky a měl to 2 v 1, cvičení i dopravu do práce..
Jéé já bych chtěl vidět, jak někdo běží do práce
Jéé já bych chtěl vidět, jak někdo běží do práce deset kiláků v obleku a s taškou s ntb v ruce 😀
Realita je bohužel taková, že řada lidí se nemá moc v práci kde umýt a převlíct
Já neříkám běhat do práce, ale když je to třeba ve
Já neříkám běhat do práce, ale když je to třeba ve stylu, že si dojdu na autobus a pak z autobusu do práce pěšo, tak za den ujdu asi 4-5km tak pak nepotřebuju jezdit na další sportování..
To co píšete je výborný a super pro pohyb běžného
To co píšete je výborný a super pro pohyb běžného člověka, jako prevence nemocí a zlepšení psychické pohody, ale fyzičky na sport tím nedosáhnete – tam se musí chodit do zátěže.
Zabehanim v prirode si proventilujete plice a kompenzujete si
Zabehanim v prirode si proventilujete plice a kompenzujete si ty jedy, ktere jste si naakumuloval mezi temi smradochy. Navic v prirode ziskate mentalni pohodu, kterou na chodniku ve meste urcite neziskate.
Já teď chodím, ale mám to asi 900m…být to dva km, tak
Já teď chodím, ale mám to asi 900m…být to dva km, tak to nedám, protože mám jen jedno auto k použití v práci i doma. Dnes mi nevadí, že v případě neplánované cesty ujdu navíc 900m pro auto…ale pár km asi nee
Tak ja dufam, ze to ludia zobrali iba ako srandu. Skor je to
Tak ja dufam, ze to ludia zobrali iba ako srandu. Skor je to zaujimava vec ked mate karavanovy prives.
Karavan sice nemam, ale obcas potrebuju vozik a se soucasnym
Karavan sice nemam, ale obcas potrebuju vozik a se soucasnym Ioniqem mam smulu a kdovi, jak na tom bude tento ….
Tažné zařízení na autě je pro mě taky must – jednak
Tažné zařízení na autě je pro mě taky must – jednak tahám kola a druhak a to je podstatnější, bez přívěsu neodvezu ani bordel ze zahrady.