Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu

Hyundai vyvinul inteligentní systém „chytrého čištění vzduchu“, který sleduje kvalitu vzduchu v interiéru a automaticky zajišťuje jeho filtraci.

Cestující mohou v reálném čase kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru prostřednictvím informačního, zábavního a navigačního systému vozidla.
foto: Hyundai

Tato inovace navazuje na předchozí úsilí koncernu HMG o vylepšování kvality vzduchu v interiérech svých vozů. Nový systém automatizované a nepřetržité kontroly kvality vzduchu v interiéru aktivuje při jejím poklesu účinnou filtraci. Díky tomu mohou cestující dýchat vzduch „excelentní“ čistoty.

Nová technologie kombinuje inovativní metody vyspělé filtrace, která dokáže zachytávat jemné částice již před tím, než cestující nastoupí do vozu, a vzduch v interiéru čistí po celou dobu jízdy.

Nově vyvinutý systém, o jehož využití v budoucích vozidlech Hyundai a Kia se již uvažuje, reaguje na rostoucí obavy z vlivu jemných částic na zdraví, a to zejména v městských oblastech s velmi vysokou hustotou silniční dopravy.

Konvenční systémy čištění vzduchu fungují pouze po určitou dobu a poté se vypnou bez ohledu na aktuální kvalitu vzduchu v interiéru. Nový systém chytrého čištění vzduchu proto nepřetržitě sleduje kvalitu vzduchu uvnitř vozu, a pokud kvalita vzduchu klesne na „uspokojivou“ úroveň, aktivuje čisticí funkci.

Proces čištění zůstává aktivní, dokud kvalita vzduchu nedosáhne „excelentní“ úrovně. Dokonce i za situace, kdy je kvalita venkovního vzduchu „špatná“, dokáže systém vyčistit vzduch na „excelentní“ kvalitu téměř okamžitě.

Cestující mohou sledovat kvalitu vzduchu v interiéru na displeji informačního, zábavního a navigačního systému. Kvalitu vzduchu vizuálně indikuje digitální 16sloupcový graf, který zobrazuje změny v reálném čase.

Naměřené hodnoty jsou klasifikovány podle standardů korejské organizace pro ochranu životního prostředí KECO (Korea Environmental Corporation), které rozlišují čtyři úrovně kvality vzduchu na základě množství jemných částic, a to excelentní, dobrou, uspokojivou a špatnou.

„Tím, že umožníme našim zákazníkům dýchat nejčistější vzduch, a to dokonce i ve velmi znečištěných oblastech, znovu dokazujeme, že Hyundai přistupuje k péči o své zákazníky s maximální důsledností,“ řekl YongSuk Shin, vedoucí konstrukce a designu systémů pro interiér a exteriér.

„Tato inovace je jen jedním z mnoha projektů, na nichž pracujeme, abychom poskytovali našim zákazníkům uvnitř vozu nejlepší možné prostředí.“ Hyundai zkonstruoval integrovaný laserový senzor, který zaručuje odolnost a spolehlivost systému.

Obvykle používané senzory mohou být časem nespolehlivé, protože jemné částice se mohou postupně hromadit na měřicích plochách. Výzkumný a vývojový tým koncernu Hyundai tento problém odstranil inovativní konstrukcí na základě laseru. Přísné testování navíc zaručuje stoprocentní funkčnost elektromotorů ventilátorů a senzorů čisticího systému i za extrémně vysokých nebo nízkých teplot.

Nový systém čištění vzduchu v interiéru je kombinován s vyspělými filtry vzduchu o vysoké účinnosti, které zvyšují podíl zachycených jemných částic z 94 % na 99 %. Nový filtrační systém navíc disponuje funkcí odstraňování zápachu pomocí aktivního uhlí a pro podporu čisticího procesu může automaticky uzavřít okna vozu.

tisková zpráva

13 Comments on “Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu”

  1. Pekne, lebo aktualna vzduchotechnika v Ioniq-u je jednou z
    Pekne, lebo aktualna vzduchotechnika v Ioniq-u je jednou z jeho mala slabin – proste pri zapnutej klime „to fuka“

    Ale zas „dokaze automaticky zavriet okna“ – toho sa skor obavam, lebo aktualne mi je Ioniq schopny v strede tunela sam zapnut intenzivne vetranie celneho skla, ked ma dojem, ze sa vlhkost zvysila. A zrusit sa to da len tak, ze „natvrdo“ vypnem klimu…

  2. jak moc „jemné částice“ ?? Obavy z vlivu jemných částic
    jak moc „jemné částice“ ?? Obavy z vlivu jemných částic na zdraví zejména v městských oblastech s velmi vysokou hustotou silniční dopravy??????? To je hotová KOLEKTIVNÍ SEBEVRAŽDA fčezkých zemích :)))) jak říká náš ministr 😉
    Dokud to nemá filtr HEPA jako TMX je to roku 2019 pouze šrot!!

    https://shop.tesla.com/us/en/product/vehicle-accessories/model-x-hepa-air-filtration-upgrade.html

    https://www.youtube.com/watch?v=4DwD1J19oRQ

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-x/

  3. A pro chodce, kteri svou prepravou nezamoruji vzduch jemnymi
    A pro chodce, kteri svou prepravou nezamoruji vzduch jemnymi casticemi nic nemaji? 🙂 Ti, o smradi, budou mit cisty vzduch, za nimi at lidi zdechnou? :-). Nemyslim si, ze toto je spravna cesta. Co takhle resit priciny?
    Pokud jim jde o odstraneni pilu – tj. prirodnich alergenu, apod., pak to je jina a omlouvam se. 🙂

    1. Co bys taky chtěl když sis od nich nic nekoupil? Zadarmo to
      Co bys taky chtěl když sis od nich nic nekoupil? Zadarmo to rozdávat nebudou ;D
      Chodci si můžou koupit respirátor katergorie FFP3 NR, nebo respirátor s aktivním uhlím nebo polomasky či celomasky s přislušnejma FFP3 filtrama, či skafandr. 😀

              1. Vy jste pánové nepochopili sdělení Hyundai. Máte si
                Vy jste pánové nepochopili sdělení Hyundai. Máte si koupit jejich auto, tam už filtr je. Pěšky chodit nemáte vůbec 🙂

                P.S. Že ten prach emituje zrovna sračkomet Hyundai je samozřejmě druhotné, podružné, irelevantní a s ničím to nesouvisí. 🙁

    2. neviem či to bolo v článku, či odkaz v diskusii, ale bolo
      neviem či to bolo v článku, či odkaz v diskusii, ale bolo tam tvrdenie, že cestujúci v aute dýchajú „horší“ vzduch, viac škodlivín ako chodci na chodníku.
      a aj tí, ktorí nevytvárajú škodliviny sú za situáciu rovnako zodpovední. slovami obhajcov napr fajčenia dýchajú ten smrad dobrovoľne!
      ak platí že alergiu jednotlivec získava pôsobením (čohokoľvek) v stave oslabeného organizmu (napr. chorobou), potom alergénom každého jednotlivého postihnutého sa môže stať čokoľvek. som príkladom – narodil som sa a celú mladosť som prežil v čistejšom prostredí ako tatry. a mám od útleho detstva nielen (liečenú) alergiu (na kadečo) a astmu (tú neliečim).
      a k filtrácii a stanovení čo je treba odstrániť – kontrolné stanice mali referenčné vzorky. tuná nepredpokladám ani servisné intervaly.

Napsat komentář