Hyundai úspěšně vyzkoušel autonomní jízdu kamionů v konvoji

Společnost Hyundai úspěšně realizovala svou první autonomní jízdu návěsových souprav v propojeném konvoji na dálnici Yeoju Smart Highway za podmínek, které napodobovaly reálný silniční provoz.

Zkušební jízda předvedla průkopnické technologie pro autonomní jízdu užitkových vozidel s využitím komunikace V2V. Korejského zkušebního projektu se účastní vládní organizace, soukromé podniky a akademická pracoviště s cílem získat vedoucí postavení v oblasti autonomních technologií
foto: Hyundai

Společnost Hyundai Motor použila ke zkušební jízdě dvě nákladní vozidla Xcient s návěsy. Chytrá dálnice Yeoju Smart Highway je zkušebním úsekem o délce 7,7 km v rámci vnitrozemské dálniční sítě, který korejská vláda vybudovala pro vývoj techniky autonomní jízdy.

Na této dálnici jsou nepřetržitě provozována vozidla za účelem výzkumu autonomní jízdy. Tím jsou vytvářeny podobné provozní podmínky jako na opravdové dálnici.

Při zkušební jízdě byly úspěšně předvedeny následující technologie: jízda vozidel v propojeném konvoji, zařazení jiných vozidel do jízdního pruhu a také jejich vyjetí z jízdního pruhu, synchronizované nouzové brzdění a komunikace V2V (Vehicle-to-Vehicle; vzájemná komunikace mezi jednotlivými vozidly). Rychlost jízdy byla z bezpečnostních důvodů omezena na 60 km/h.

„Jsme přesvědčeni o tom, že naše progresivní technologie autonomní jízdy pro užitková vozidla, představená během této předváděcí zkušební jízdy konvoje nákladních vozidel, způsobí revoluční změny v přístupu k nákladní dopravě a logistice,“ řekl Jihan Ryu, vedoucí oddělení elektronických řídicích systémů pro užitková vozidla společnosti Hyundai Motor.

„Budeme usilovat o vytváření konstruktivních synergií sdílením našeho know-how a zkušeností z vývoje techniky autonomní jízdy mezi segmenty užitkových a osobních vozidel, abychom urychlili příchod technologií pro autonomní jízdu úrovně 5.“

Předváděcí zkušební jízda byla součástí projektu, iniciovaného korejským ministerstvem pro venkov, infrastrukturu a dopravu (MOLIT). MOLIT podporuje od roku 2018 průkopnický vývoj autonomní techniky. Kromě společnosti Hyundai Motor Company se tohoto korejského projektu účastní také vládní organizace, soukromé podniky a akademická pracoviště.

Výhodou jízdy propojených vozidel v konvoji je nižší aerodynamický odpor vzduchu, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise. Jedná se tedy o technologii, která přispívá k ochraně životního prostředí.

Jízda komunikačně vzájemně propojených vozidel v konvoji je zahájena v okamžiku, kdy se řidič následujícího nákladního vozidla dostatečně přiblíží k vedoucímu vozidlu a aktivuje režim jízdy v konvoji.

Po aktivaci režimu jízdy v konvoji udržuje následující nákladní vozidlo od vpředu jedoucího vozidla vzdálenost 16,7 m a v reálném čase reaguje na zrychlování a zpomalování vedoucího vozidla.

Řidič nemusí ovládat pedály plynu, ani brzdy, čímž se výrazně snižuje jeho únava při řízení. Výsledkem je vyšší úroveň bezpečnosti silničního provozu.

Výše uvedený režim také aktivuje asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Řidič následujícího nákladního vozidla díky němu nemusí ovládat volant.

Při jízdě v konvoji se počítá i s ostatními vozidly, která se mohou během jízdy zařazovat mezi nákladní vozidla a znovu přejíždět do sousedních jízdních pruhů. Pokud se nějaké vozidlo zařadí mezi nákladní vozidla v konvoji, následující nákladní vozidlo automaticky zvětší odstup minimálně na 25 m.

Jakmile začne vedoucí nákladní vozidlo náhle brzdit v nouzové či nečekané situaci, nově předváděná technologie reaguje zpomalením následujícího nákladního vozidla, případně až do úplného zastavení.

Systém komunikace V2V, jímž byla vybavena obě nákladní vozidla při předváděcí jízdě, zajišťuje v reálném čase sdílení informací mezi vozidly v konvoji, aby bylo možné ještě lépe ovládat zrychlování a zpomalování.

Součástí komunikace V2V jsou rovněž informace vyspělých asistenčních systémů ADAS (Advanced Driver Assistance System) z různých senzorů, například kamerových nebo radarových.

Technologie V2V navíc umožnila realizovat funkci sdílení záběrů z přední kamery v reálném čase. Díky zobrazování videa z vedoucího vozidla mohou následující řidiči sledovat dopravní situaci vpředu. Tím je vyřešen problém omezeného výhledu dopředu pro řidiče následujících vozidel.

Společnost Hyundai Motor bude pokračovat ve vývoji techniky pro jízdu v konvoji, aby dosáhla vyšší úrovně, jež umožní jízdu dokonce i s ještě menšími odstupy mezi vozidly. V budoucnosti se počítá také s využitím dopravního zpravodajství pro optimalizaci jízdy.

Hyundai Motor v partnerství se společností Hyundai Glovis v srpnu 2018 úspěšně realizoval první autonomní jízdu nákladního vozidla na dálnici v Jižní Koreji. Jízda se uskutečnila na 40 km dlouhém dálničním úseku mezi městy Uiwang a Incheon. Nákladní vozidlo předvedlo autonomní jízdu úrovně 3 podle klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers).

Nákladní vozidlo Hyundai Xcient s celkovou hmotností 40 tun se prodává na celém světě. Letos v září představil Hyundai nákladní vozidlo Xcient Fuel Cell s palivovými články, s nímž se v segmentu užitkových vozidel ujímá role průkopníka ekologické nákladní dopravy. Společnost plánuje, že do roku 2025 dodá zákazníkům ve Švýcarsku 1600 vozidel Xcient Fuel Cell.

tisková zpráva

25 Comments on “Hyundai úspěšně vyzkoušel autonomní jízdu kamionů v konvoji”

  1. OT: Výroba HE3DA baterií se údajně už pomalu rozjíždí.
    OT: Výroba HE3DA baterií se údajně už pomalu rozjíždí. No v autech rozhodně nebudou (10 kg/kWh), ale jako úložiště by se prosadit mohly. Fakt jsem ale zvědavej na tu výrobu 1,2 GWh/rok a taky na cenu, i když to pravděpodobně bude cílit na projekty velmi štědře dotované.
    zdroj

    1. JÉS !! to říkám celou dobu že ta 1 milijarda autopopelnic
      JÉS !! to říkám celou dobu že ta 1 milijarda autopopelnic sou zbytečný vohřívače planety…
      30% na kola
      30% do laufu
      30% do chladiče totální ropný korupční nesmysly 2019 kdy teče klima a ty Benátky jim patří 😉

      https://www.blesk.cz/galerie/zpravy-svet/919106/voda-v-benatkach-ustupuje-otevrely-i-skoly-polovinu-italie-ale-dal-nici-boure?foto=8

  2. off
    Dle IMF je americká dotace fosilních paliv je větší

    off
    Dle IMF je americká dotace fosilních paliv je větší než rozpočet Pentagonu.

    Study: U.S. Fossil Fuel Subsidies Exceed Pentagon Spending
    The world would be richer and healthier if the full costs of fossil fuels were paid, according to a new report from the International Monetary Fund
    https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/fossil-fuel-subsidies-pentagon-spending-imf-report-833035/?fbclid=IwAR00LdA6Foprc1bFhS1dqg4ZXSHXEAJkNqfT6PVH3gPatLBM76MQ5M_t1bA

    „These subsidies are largely invisible to the public, and don’t appear in national budgets. But according the the IMF, the world spent $4.7 trillion — or 6.3 percent of global GDP — in 2015 to subsidize fossil fuel use, a figure it estimated rose to $5.2 trillion in 2017. China, which is heavily reliant on coal and has major air-pollution problems, was the largest subsidizer by far, at $1.4 trillion in 2015. But the U.S. ranked second in the world.“

    1. Hele ty samuraji… co ten podpis ze bys seknul??? Tvl
      Hele ty samuraji… co ten podpis ze bys seknul??? Tvl prispevek na jjeden radek a kilometr hoven k tomu… mam fakt den blbec a hrabat se jeste v tehlech hovnech… vic dat to zere, tim padem vic energie a tim padem nejen ze blby tak i neekologicky…

    1. Regionální rada Benátska, která se nachází na
      Regionální rada Benátska, která se nachází na benátském Canalu Grande, byla v úterý večer zaplavena poprvé ve své historii – těsně poté, co odmítla opatření v boji proti změně klimatu.

      „Je ironií, že rada byla vyplavena dvě minuty poté, co majoritní Liga, Bratři Itálie a strana Forza Italia odmítly naše pozměňovací návrhy k řešení změn klimatu,“
      Andrea Zanoni

      Z toho čůrám smíchy :-)))))))))

Napsat komentář