Hyundai udělá ze značky Ioniq celou rodinu elektromobilů

Hyundai představuje Ioniq jako značku elektromobilů. Podobný osud už dříve potkal u Toyoty ikonickou značku hybridů Prius.

Budoucí rodina elektromobilů Hyundai Ioniq – zjevně půjde o SUV, sporťák a hatchback.
foto: Hyundai

Hyundai představí v příštích čtyřech letech tři inovativní modely elektromobilů Ioniq, po nichž budou následovat další. Jako první bude na začátku roku 2021 uveden Ioniq 5, středně velké elektrické CUV na základě konceptu „45“.

Hyundai začíná dnešním uvedením své nové značky Ioniq, zaměřené na elektromobily napájené akumulátory, psát novou kapitolu své historie. Těžištěm nabídky budou přitom řešení pro online životní styl.

Hyundai bude za účelem splnění mise značky IONIQ kombinovat své současné silné stránky v oblasti elektromobilů – například ultra rychlé nabíjení, prostorný interiér a napájení z akumulátorů – s budoucími inovacemi v oblastech designu, technologií a služeb, které propojí zážitky cestujících mimo vůz i v jeho interiéru. Cestování tak bude nově vnímáno jako souvislý proces.

Hyundai poprvé použil označení IONIQ, které vzniklo spojením anglických slov „ion“ (iont) a „unique“ (jedinečný), když oznámil „Project IONIQ“, dlouhodobý výzkumný a vývojový projekt zaměřený na ekologickou mobilitu.

Z tohoto projektu vzešlo vozidlo s označením IONIQ, které bylo představeno značkou Hyundai v roce 2016 jako první a jediný model na světě s výběrem tří různých elektrifikovaných pohonů – ve verzích Hybrid, Plug-in Hybrid a Electric – pro jediný druh karoserie. IONIQ nyní reprezentuje rostoucí úsilí společnosti Hyundai o trvalou udržitelnost a inovace a sehraje zásadní roli při uskutečňování jejích cílů v oblasti čisté mobility.

IONIQ 5 / IONIQ 6 / IONIQ 7

Hyundai uvede pod novou značkou na trh řadu elektromobilů s číselným označením. Sudá čísla se budou používat pro sedany, lichá čísla pro SUV.

Prvním modelem značky IONIQ bude středně velké CUV IONIQ 5, které bude představeno na začátku roku 2021. IONIQ 5 vychází z koncepčního elektromobilu „45“, jehož premiéra se uskutečnila na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem.

Hyundai 45 je vzpomínkou na první koncepční vůz Hyundai. Designéři společnosti Hyundai se při návrhu designu modelu IONIQ 5 inspirovali minulostí a doplnili ji nejmodernějšími parametrickými pixely – jedinečnými stylistickými prvky, jimiž se budou vyznačovat i budoucí modely IONIQ.

V roce 2022 představí společnost Hyundai sedan IONIQ 6, odvozený od jejího nejnovějšího koncepčního elektromobilu „Prophecy“, prezentovaného v březnu. Na začátku roku 2024 bude následovat IONIQ 7, velké SUV. Ikonický vnější design studie Prophecy je charakterizován aerodynamickou siluetou s dokonale vyváženými proporcemi.

Společným motivem designu vozidel IONIQ bude „nadčasová hodnota“. Vozidla budou na jedné straně inspirována minulými modely, současně však budou mostem do budoucnosti.

Platforma E-GMP

Modely značky IONIQ budou zkonstruovány na elektrické globální modulární platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), umožňující rychlé nabíjení a dlouhý dojezd.

Specifická platforma pro elektromobily umožní společnosti Hyundai přeměnit interiér automobilu v „chytrý životní prostor“, v němž cestující naleznou rozsáhle nastavitelná sedadla, bezdrátovou konektivitu a jedinečné prvky výbavy, jakým je například odkládací schránka před sedadlem spolujezdce koncipovaná jako zásuvka. Změna paradigmatu platformy postihne také uživatelská rozhraní, která cestujícím nabídnou snadné, jednoduché, intuitivní a ergonomické ovládání.

Strategie 2025

Koncern Hyundai Motor Group nedávno oznámil cíl prodávat jeden milion elektromobilů napájených akumulátory a dosáhnout 10% podílu na trhu, a stát se tak lídrem na globálním trhu s elektromobily do roku 2025.

Cílem společnosti Hyundai Motor Company v rámci Strategie 2025 je být třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě do roku 2025. Kromě elektromobilů s palivovými články hodlá prodávat 560 000 elektromobilů napájených z akumulátorů.

Kampaň zahájena akcí u London Eye

Hyundai oslavil uvedení značky IONIQ přeměnou London Eye v obrovské písmeno „Q“, při níž využil kombinace různých elektrických světel. K této události došlo krátce před oficiálním znovuotevřením proslulé atrakce.

Jednalo se o první akci v rámci kampaně „I’m in Charge“, která posiluje zájem veřejnosti o ochranu životního prostředí a podporuje rozmanitost životních stylů prostřednictvím nové značky IONIQ.

Hyundai přináší novou energii do Londýna, jehož obvyklý ruch utichl v důsledku pandemie onemocnění COVID-19, a to opětovným rozzářením a roztočením jedné z nejikoničtějších dominant britské metropole.

Světelná instalace společnosti Hyundai, oznamující příchod značky IONIQ, tak předznamenává novou éru – epochu elektrifikované mobility, v jejímž centru stojí zákazník. Video ukazující, jak Hyundai vytvořil ze světoznámého London Eye obrovské „Q“, je k vidění na YouTube.

tisková zpráva

5 Comments on “Hyundai udělá ze značky Ioniq celou rodinu elektromobilů”

  1. Nějak mě nepřekvapuje, že z toho vozu zůstane do budoucna
    Nějak mě nepřekvapuje, že z toho vozu zůstane do budoucna jediná povedená věc a to jeho název. Na stávající Ioniq platí pořekadlo příliš málo a příliš pozdě. V době uvedení na trh to už byla zastaralá koncepce a jeho facelift byl doslova technologická ostuda. Dobře že si to Hyundai nakonec uvědomil, spolu s tím, že o vodíkové vozy je ve srovnání s moderními BEV opravdu mizivý zájem a v poslední době tak intenzivně tlačí vývoj perspektivní E-GMP platformy.

  2. Je vidět, že každý dokáže udělat lepší design než
    Je vidět, že každý dokáže udělat lepší design než ten od Tesly jako od čtyř letého dítěte HnusHauzena 🙁 Takhle likvidovat prodeje Tesly umí jen Tesla sama, bohužel. Kdyby měla konkurenci, Tesla by neměla šanci v prodejích. Takhle je stále sama a dobré prodeje to potvrzují, že je sama. Musk ale už trochu otevírá oči nad slabými objednávkami CyberInfantileTrucku 🙂

      1. Tesla design se změnil, nebo nechápeš termín „kritika“,
        Tesla design se změnil, nebo nechápeš termín „kritika“, MimoTroubo? 🙂
        Když kvůli designu má mnohem míň objednávek, což si i Musk uvědomil, což je nová informace, tak moje opakování je tedy logicky na místě. Asi málo čteš, že nechápeš souvislosti a reakce ve společnosti 🙂

Napsat komentář