Hyundai představilo svůj nový plně elektrický pracovní van ST1, navržený s futuristickým vzhledem a určený pro široké komerční použití.
Nákladní elektromobil Hyundai ST1 bude dostupný ve třech variantách: klasický nákladní van, chladicí van a základní podvozek pro individuální úpravy. Van je primárně určen pro logistické a doručovací společnosti a byl navržen na základě zpětné vazby od těchto firem.
Hyundai ST1 disponuje 76,1 kWh baterií, která umožňuje dojezd 317 km u standardního nákladního modelu a 298 km u chladicího modelu. Rychlé nabíjení pak umožňuje nabít baterii z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 20 minut, což minimalizuje prostoje během pracovního dne.
Van je také vybaven řadou bezpečnostních funkcí, jako jsou upozornění na otevření nákladového prostoru během jízdy a automatické start/stop funkce. Design Hyundai ST1 je zaměřen na bezpečnost, praktičnost a aerodynamiku. Přední část vanu má polo-kapotu, která poskytuje dodatečný prostor pro absorpci nárazů při kolizi.
Černé ochranné prvky jsou umístěny na místech, která jsou náchylná k poškrábání, jako jsou přední nárazník a boční části, což snižuje opotřebení při každodenním používání. Snížená světlá výška vozidla zlepšuje objem nákladu a umožňuje snadnější přístup do nízkých prostor, jako jsou podzemní parkoviště.
Hyundai ST1 je také vybaven novými technologiemi, včetně Android infotainmentu a systému pro přenos dat v reálném čase. Tento systém umožňuje sledování polohy, rychlosti, stavu nabití baterie a dalších operačních údajů, což je velmi užitečné pro optimalizaci logistických operací.
Hyundai tímto modelem zahajuje své plány na expanzi v oblasti komerčních elektrických vozidel a spolu se sesterskou společností Kia se připravují konkurovat na tomto rostoucím trhu.
Vůz bude nejprve uveden na domácí trh v Jižní Koreji ve druhé polovině roku 2024, s plánovanou globální expanzí následně. Hyundai očekává, že ST1 se stane oblíbeným mezi zákazníky díky své přizpůsobivosti a schopnosti sloužit různým obchodním účelům, což podporuje jejich dlouhodobý cíl nabízet komplexní řešení pro komerční dopravu.
zdroj: Motor1
z toho by byl pěknej obytňák
Staria je moc pekne MPV, ale jezdi jich malo diky jedine motorizaci, a tahle odvozenina Starie zas bude mit zpocatku problem opet jedine motorizace