Hyundai Sonata Hybrid slaví světovou premiéru: solární panel ve střeše i rychlejší řazení

Hyundai představil model Sonata Hybrid, vybavený inovativní technologií ASC (Active Shift Control) a střešními solárními panely. Kombinovaná spotřeba je 5 l/100 km.

Hybridní model přichází s odlišným designem, včetně specifické kaskádovité masky chladiče a zadního spoileru. Zavazadlový prostor nabídne objem 510 litrů.
foto: Hyundai

Střešní systém solárních panelů společnosti Hyundai slaví v modelu Sonata Hybrid svůj debut. Systém nabíjí akumulátory, čímž prodlužuje dojezd a zároveň zabraňuje nežádoucímu vybíjení akumulátorů.

Za předpokladu 6 hodin nabíjení denně prodlouží střešní solární panely dojezd o 1300 km ročně. Hyundai také jako první na světě využívá technologii ASC, která zvyšuje jízdní dynamiku a hospodárnost vozidla.

ASC zahrnuje software s novou řídicí logikou pro řídicí jednotku hybridní soustavy. Její funkce spočívá ve vyrovnávání otáček spalovacího motoru a převodovky prostřednictvím elektromotoru. Tím se podařilo zkrátit dobu řazení o 30 %.

ASC prostřednictvím této synchronizace nejenže zlepšuje akceleraci a hospodárnost vozidla, ale také prodlužuje životnost převodovky, protože během řazení minimalizuje tření.

Hyundai Sonata Hybrid

Hyundai Sonata Hybrid
foto: Hyundai

Hybridní verze modelu Sonata je vybavena zážehovým motorem Smartstream G2.0 GDi HEV a 6stupňovou hybridní převodovkou. Spalovací motor poskytuje nejvyšší výkon 112 kW a maximální točivý moment 188 Nm.

Elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 38 kW a maximálního točivého momentu 205 Nm. Celkový nejvyšší výkon hybridní soustavy je 143 kW. Sonata Hybrid se může pochlubit kombinovanou spotřebou paliva 5,0 l/100 km.

Nová Sonata podporuje funkci „digitálního klíčku“ prostřednictvím speciální aplikace pro chytré telefony. Digitální klíček používá technologii rádiové komunikace na krátkou vzdálenost NFC (Near Field Communication), která se vyznačuje vysokou úrovní zabezpečení. K bezdrátové datové komunikaci NFC dochází pouze v případě, že jsou zařízení a čtečka od sebe vzdáleny jen několik centimetrů.

Hyundai Sonata Hybrid

Hyundai Sonata Hybrid
foto: Hyundai

Digitální klíček Hyundai může také dálkově ovládat vybrané systémy vozidla prostřednictvím chytrého telefonu. Uživatelé mohou pomocí nízkoenergetického komunikačního rozhraní BLE (Bluetooth Low Energy) uzamknout nebo odemknout vozidlo, aktivovat alarm nebo dokonce spustit motor.

Úroveň přístupu k různým funkcím vozidla lze individualizovat pro každého uživatele a na stanovenou dobu. Majitel vozidla může při jeho pronájmu předem omezit dobu používání vozidla nebo zúžit rozsah dostupných funkcí.

Sonata Hybrid je vybavena také souborem asistenčních funkcí ADAS, včetně asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a asistenta řízení v jízdním pruhu.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu

Sonata je vybavena asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), který dokáže detekovat chodce. Tato vyspělá funkce aktivní bezpečnosti upozorňuje řidiče na nouzové situace a v případě potřeby autonomně brzdí. FCA používá radarový senzor na přídi a přední kameru.

Činnost systému probíhá ve třech fázích. V prvním kroku je řidič upozorněn vizuálně a akusticky na hrozící kolizi. Po vyhodnocení vážnosti situace může systém aktivovat brzdovou soustavu a postupně zvyšovat brzdný účinek, aby se kolizi zabránilo, nebo byly alespoň minimalizovány škody, pokud je kolize neodvratitelná. Systém se aktivuje, jakmile senzory zaznamenají vozidlo, chodce nebo cyklistu vpředu.

Asistent řízení v jízdním pruhu

Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Follow Assist) automatickými zásahy do řízení udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu. LFA poskytuje tuto funkci v rozsahu provozních rychlostí od 0 do 145 kilometrů za hodinu na dálnici i ve městě.

tisková zpráva

13 Comments on “Hyundai Sonata Hybrid slaví světovou premiéru: solární panel ve střeše i rychlejší řazení”

  1. Když jsem si v roce 1994 dovezl ze Švýcar Peugeot 405 GRD
    Když jsem si v roce 1994 dovezl ze Švýcar Peugeot 405 GRD Ecodiesel , tak moje spotřeba byla: 4,5 l (lehká noha) 5,2 l (normál styl)
    5,8 l (prase styl). A když dnes o 25 let pozďeji automobilka dosáhne s vypětím všech sil a použitím moderní technologie spotřebu 5 l (v reálu možná 6 l) tak je to na zamyšlení …

    1. Tak ona tato Sonata váží o cca 500kg více a má cca 3x
      Tak ona tato Sonata váží o cca 500kg více a má cca 3x větší výkon motoru. K tomu ucpávání výfuku filtry a rekuperace spalin také zrovna nepřispívá zmenšení spotřeby. Navíc toto je benzín, který prostě obsahuje méně energie než nafta. Tedy pokud to přes to všechno má spotřebu jako 25 let starý, slabší diesel v menším autě, tak je to obdivuhodný výsledek.

      Pokud chcete vidět výsledek vývoje někde kde ty vozidla jsou pořád cca stejně velká a těžká jako kdysi, tak se podívejte na menší motorky nebo skútry. Např. skútr Honda PCX jezdí za 2,2-2,5l/100km, motorka Honda Inova za 1,7-2,0 l/100. Za kolik podobné stroje jezdily před 25 lety ? 3,5 l/100km bylo běžné.

Napsat komentář