Hyundai Ioniq 6: dojezd až 610 km díky 77,4kWh baterii a aerodynamice

Elektromobil Hyundai Ioniq 6 disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai. foto: Hyundai
Elektromobil Hyundai Ioniq 6 disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai. foto: Hyundai

Nový elektromobil Hyundai Ioniq 6 nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování. S předběžnou spotřebou elektrické energie nižší než 14 kWh/100 km (WLTP) bude IONIQ 6 jedním z nejúspornějších elektromobilů na trhu.

Značka Hyundai představila v digitální světové premiéře netrpělivě očekávaný elektrifikovaný streamliner Hyundai Ioniq 6. Nový model v produktové řadě elektromobilů IONIQ posouvá hranice elektromobility řadou vyspělých technologií, přizpůsobitelným prostorem i funkcemi a mimořádně dlouhým dojezdem. 

Hyundai Ioniq 6 nabídne podle předběžných testů dle WLTP dojezd více než 610 km na jedno nabití, a to ve spojení s všestrannou technologií ultra rychlého nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, která je součástí modulární platformy pro elektromobily E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Ioniq 6 navíc disponuje nejlepší aerodynamikou ze všech dosavadních modelů Hyundai a řadou atraktivních funkcí, umocňujících zážitky z elektrické mobility, od dvoubarevného ambientního osvětlení přes funkci Speed Sync Lighting až po speciální funkci EV Performance Tune-up a zvukovou technologii e-ASD (Electric Active Sound Design).

Přizpůsobitelný vnitřní prostor pro snadný život na cestách

Elektrifikovaný streamliner využívá výhody platformy E-GMP. Díky ní disponuje extrémně dlouhým rozvorem náprav, 2950 mm. Zákazníci mají na výběr 20“ nebo 18“ kola. Hyundai Ioniq 6 s celkovou délkou 4855 mm, vnější šířkou 1880 mm a vnější výškou 1495 mm zaujme na první pohled stylovým designem, jímž vyčnívá z davu vzájemně si velmi podobných elektromobilů. 

Designéři se při vývoji vnitřního prostoru modelu IONIQ 6 zaměřili především na to, aby v něm řidič a cestující nalezli komfortní úkryt před okolním světem. Dvoubarevné ambientní osvětlení umožňuje řidiči individualizovat si vzhled a atmosféru v interiéru výběrem ze spektra 64 barev a šesti předem zvolených motivů. Režim Speed Sync Lighting obohacuje zážitky z cestování o další emoce vyvolávané změnami jasu světla pro řidiče a spolujezdce v závislosti na zrychlování a zpomalování.

Volitelná relaxační komfortní sedadla vpředu umožňují pohodový odpočinek jednoduchým nastavením jejich sklonu. Všechna sedadla jsou navíc specificky koncipována pro elektromobily. V porovnání s konvenčními modely jsou přibližně o 30 % tenčí, a poskytují tak cestujícím více prostoru. Praktičnost pro zákazníky vylepšují čtyři vstupy USB typu C a jedno rozhraní USB typu A.

Zážitek z jízdy v modelu IONIQ 6 vylepšuje také speciální funkce EV Performance Tune-up, díky níž si řidič může libovolně nastavovat účinek posilovače řízení, výkonovou charakteristiku elektromotoru, citlivost pedálu plynu a provozní režim poháněcího ústrojí. Řidiči si mohou dle svých přání vytvářet rozmanité kombinace jednotlivých nastavení několika kliknutími.

Hyundai Ioniq 6 je vybaven zvukovou technologií e-ASD (Electric Active Sound Design), díky níž je tento elektromobil ještě atraktivnější a ohleduplnější vůči ostatním lidem. Cestující uvnitř vozu slyší optimalizovaný zvuk připomínající kosmickou loď. Barva zvuku se přitom mění na základě provozního stavu vozidla. 

Pozoruhodný výkon a dostatek elektrické energie

Hyundai Ioniq 6 bude k dispozici s kombinací elektromotorů a baterií, jimiž splní požadavky prakticky všech zákazníků. Baterii o kapacitě 77,4 kWh lze kombinovat se dvěma druhy pohonu: zadních nebo všech kol. Vrcholná verze se dvěma elektromotory umožňuje pohánět všechna kola a nabízí celkový nejvyšší výkon 239 kW a maximální točivý moment 605 N.m. IONIQ 6 s touto konfigurací pohonu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za obdivuhodných 5,1 sekundy.

IONIQ 6 se může pochlubit pozoruhodně nízkou spotřebou elektrické energie. Verze se standardní baterií o kapacitě 53 kWh, 18“ koly a jedním elektromotorem pohánějícím zadní kola bude mít podle předběžných testů na základě metodiky WLTP spotřebu elektrické energie méně než 14 kWh/100 km. IONIQ 6 je tak jedním z energeticky nejhospodárnějších vozidel na trhu.

Platforma E-GMP modelu IONIQ 6 podporuje nabíjecí infrastrukturu pracující s napětím jak 400 V, tak 800 V. Standardně používá 800V nabíjení. Nabíjení s napětím 400 V probíhá bez nutnosti využívat dodatečné komponenty nebo adaptéry. Z nabíječky o výkonu 350 kW lze IONIQ 6 nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. 

IONIQ 6, stejně jako již prodávaný IONIQ 5, nabízí funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zákazníkům umožňuje nabíjet jakákoli elektrická zařízení, což je ideální pro napájení nezbytných zařízení například při výpadku elektrického proudu, kempování nebo výletech. V2L lze využívat pomocí adaptéru nabízeného jako příslušenství, který se připojí k venkovní nabíjecí zásuvce. Kromě venkovní elektrické zásuvky je pod zadními sedadly k dispozici další zdířka pro nabíjení laptopů, telefonů a podobných zařízení.

Přínosné technologie a užitečné prvky výbavy

Modulární přístrojová deska modelu IONIQ 6 nese 12“ dotykový displej informačního a zábavního systému a 12“ digitální panel sdružených přístrojů, jehož vyspělé technologie zlepšují uživatelům digitální zážitky, které si mohou přizpůsobit svým přáním. 

Informační a zábavní systém modelu IONIQ 6 poskytuje v reálném čase informace o dojezdu na základě aktuálního stavu nabití baterie, a to v přehledné podobě na mapě navigační funkce. Systém doplňují online služby, které pomohou vyhledat a naplánovat nejlepší trasu včetně nabíjecích stanic na vybrané cestě. 

Uživatelská rozhraní Apple CarPlay a Android Auto vypadají na širokoúhlém displeji skvěle. K dispozici je podpora připojení většího počtu zařízení prostřednictvím Bluetooth, takže současně lze spárovat dvě zařízení – jedno pro telefonování a jedno pro přehrávání hudby.

Osm reproduktorů, včetně subwooferu, prémiového audiosystému Bose je strategicky rozmístěno v interiéru vozidla tak, aby byla zaručena vysoká kvalita poslechu. Navigační systém využívá aktualizace Bluelink® pro informační a zábavní systém plus mapové podklady.

Vyspělé asistenční systémy zajistí vysokou úroveň bezpečnosti

IONIQ 6 je vybaven novou úrovní vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují v silničním provozu nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu. Asistent pro jízdu po dálnici 2 (Highway Driving Assist 2) pomáhá udržovat nastavenou rychlost i vzdálenost od vozidla v předu během jízdy po dálnici, zatímco udržuje vozidlo ve středu jízdního pruhu, a to i při průjezdu zatáčkou.

V případě, že se vůz jedoucí podél jedné nebo druhé strany přiblíží příliš, upraví systém dráhu jízdy, aby nebezpečí odvrátil. Pokud se vozidlo pohybuje pod stanoveným rychlostním limitem, řidič drží ruce na volantu a aktivuje směrový ukazatel, vůz automaticky změní jízdní pruh do požadovaného směru.

Inteligentní adaptivní tempomat (SCC) pomáhá udržovat vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu a stanovenou rychlost, a to s využitím znalosti jízdního stylu řidiče. Ve chvíli, kdy systém SCC není aktivní, se vozidlo učí řidičův jízdní styl. Po své aktivaci se systém přestává učit a při řízení napodobuje naučený jízdní styl.

Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pomáhá za jízdy předcházet kolizím s objekty před vozidlem. Pokud vpředu jedoucí vozidlo náhle zpomalí, nebo je-li detekováno riziko čelní kolize se stojícím vozidlem nebo chodcem, systém řidiče upozorní. Jestliže riziko kolize přetrvává i po výstraze, poskytne systém řidiči automaticky další asistenci, tentokrát v podobě nouzového brzdění. Stejný zásah následuje také v případě, že se za jízdy vyskytne hrozba kolize s cyklistou vpředu, nebo s protijedoucím vozidlem při odbočování na křižovatce. 

Od výbavového stupně Style nabídne IONIQ 6 také vylepšené asistenční funkce pro průjezd křižovatkou, detekci protijedoucích vozidel při předjíždění, detekci vozidla při změně jízdního pruhu a aktivní zásah do řízení při vyhýbacím manévru. V případě, že vozidlo při průjezdu křižovatkou rozpozná nebezpečí kolize s přijíždějícími vozidly zprava nebo zleva, automaticky nouzově zabrzdí. Pokud rozpozná nebezpečí při změně jízdního pruhu, zahájí automatický úhybný manévr, stejně jako v případě rizika kolize s chodcem, částečně se nacházejícím v dráze jízdy. 

Mezi další funkce pro částečně autonomní jízdu patří rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), který upravuje rychlost vozidla podle platného omezení rychlosti jízdy, a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist), který automaticky zapíná a vypíná dálkové světlomety, aby zabránil oslňování protijedoucích řidičů.

IONIQ 6 je vybaven rovněž několika funkcemi, které souvisejí s pozorností řidiče. Asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) sleduje řidičovu pozornost a v případě, že zaregistruje známky nepozornosti, doporučí přestávku v jízdě. V případě zastavení během jízdy navíc upozorní na rozjíždějící se vozidlo vpředu.

Některé funkce dokonce vzájemně spolupracují, aby zabránily kolizím v rozmanitých jízdních situacích. Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) pomáhá pomocí radarového senzoru předcházet při změně jízdního pruhu kolizím s vozidlem jedoucím vzadu ve vedlejším jízdním pruhu. Je-li při zapnutí ukazatele směru na znamení zamýšlené změny jízdního pruhu detekováno riziko kolize s vozidlem, které jede po straně vzadu, systém řidiče upozorní. Jestliže IONIQ 6 vyjíždí z podélného parkovacího místa a BCA rozpozná riziko kolize s vozidlem po straně vzadu, může řidiči pomoci nouzovým brzděním. 

Další funkce, kamerové sledování slepého úhlu BVM (Blind-Spot View Monitor), zobrazuje záběr slepého úhlu pro bezpečnou změnu jízdního pruhu. V případě, že je aktivováno směrové světlo, ukáže záběr slepého úhlu v požadovaném směru. 

IONIQ 6 dbá také o bezpečnost cestujících na sedadlech vzadu, a to upozorňováním na riziko pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), které pasažéry varuje, že se během jejich vystupování zezadu přibližuje jiný vůz. Pokud v takovém případě pasažér po zastavení otevře dveře, zazní zvukové varování.

Parkování ještě více usnadňuje široká nabídka parkovacích asistenčních funkcí. Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA 2 (Remote Smart Parking Assist 2) umožní řidiči zaparkovat „na dálkové ovládání“. Tato funkce je využitelná pro podélně, kolmo, a dokonce i šikmo situovaná parkovací místa.

360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor) zobrazuje záběr nejbližšího okolí vozidla pro usnadnění parkování. Asistent pro zabránění kolize (PCA) pomáhá předcházet kolizím s chodci a jinými překážkami v okolí vozu při parkování či vyjíždění z parkovacího místa. Pokud systém rozpozná riziko kolize, zobrazí upozornění a v případě potřeby aktivuje brzdy.

Podobně reaguje i asistent pro odvrácení kolize s projíždějícími vozidly při couvání RCCA (Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist), který předchází kolizím s projíždějícími vozy zleva a zprava při couvání. I zde je při rozpoznání nebezpečí zobrazeno upozornění a v případě potřeby také automaticky aktivováno nouzové brzdění. 

Aktualizace softwaru OTA

IONIQ 6 je prvním modelem značky Hyundai, který bude nabízet funkci bezdrátových aktualizací softwaru různých řídicích jednotek. Technologie bezdrátového přenosu dat OTA (Over-the-Air) umožní řidičům aktualizovat u jejich vozu řídicí jednotky elektrických zařízení, autonomní jízdy, sady akumulátorů atd. To přinese ještě bezpečnější a komfortnější jízdu. Řidiči si mohou nechat pomocí funkce OTA aktualizovat také mapové podklady a multimediální software. 

Nabídka barev pro IONIQ 6

IONIQ 6 bude k dispozici s paletou 12 barev karoserie, která zahrnuje matné laky Gravity Gold, Abyss Black Pearl, Nocturne Gray, Digital Green a Serenity White, metalické laky Curated Silver, Nocturne Gray, Ultimate Red, perleťové laky Transmission Blue, Biophilic Blue, Digital Green, případně odstín Byte Blue.

Interiér bude na českém trhu nabízen ve dvou barvách: černé a v kombinaci tmavě a světle šedé. Zahájení výroby modelu IONIQ 6 je plánováno na třetí čtvrtletí 2022. Termín uvedení na český trh bude oznámen později.

zdroj: tisková zpráva, foto: Hyundai

21 komentářů u “Hyundai Ioniq 6: dojezd až 610 km díky 77,4kWh baterii a aerodynamice”

  1. Aktualne stoji elektrina na burze v noci mnohem vic nez pres den. Je to dano tim, ze pres den FVE srazi predrazenou fosilni elektrinu. Akorat nevim, jak se s tim poperou dodavatele,
    u tarifu, kde dodavaji spotrebitelum nocni elektrinu levneji nez denni.
    Asi to speje k prekopani tarifu kde bude naopak pres den diky FVE elektrina nejlevnejsi. Cim dal vic lidi ma pres den svou vlastni FVE a tim bude tlak na nizkou denni cenu vetsi. To v minulosti bylo nepredstavitelne. Ale doba se meni. Akorat v zime to bude zase trochu jinak. Bude to zajimavy vyvoj. Nejspis bude nutne zavest smart meter a uctovat prubezne dle aktualnich parametru.

    1. Ano …A domácnosti si nainstalují routery, které podle nastavení budou od určité ceny elektřiny odpojovat spotřebiče, které mohou chvíli počkat ( nabíječka elektromobilu, filtrace bazénu, ohřev vody, mrazák,…) Samozřejmě s nastavením maxima odkladu. A možná budou mít na viditelném místě ,, semafor“ ukazující okamžité cenové pásmo energie, aby lidé mohli vědomě přizpůsobit svoji spotřebu aktuálnímu ceně…
      Bude tak možné ušetřit významné částky při stejném množství odebraných kWh, a navíc se tím uleví síti v okamžicích nedostatku a naopak využijí přebytky….
      Ale určitě se najdou různí Runnři a Dlažky, co si nic instalovat nebudou, protože se přeci nebudou podřizovat technologii…A hrdě zaplatí 3x tolik 😃

      1. Už mně znáš, dřevokazný brouku. To co popisuješ je chování přesně odpovídající komediantskému „nechci slevu zadarmo….“ Takže opravdu si nezabordelím barák rádoby chytrou elektronikou, abych ji opečovával, oprašoval jako eD.bil. Raději si budu hrát se živými vnoučaty, než s mrtvým bordelem. Dál si budu topit na trenýrkovou teplotu a technologičtí a duševní „giganti“ mi mohou ritku bozkávať….. PS. Jednoho takového mám v rodině, má PHEV a pro jistotu ještě původní popelnici. Když jede pro rohlíky, jede hrdě „ekologicky“ na elektřinu. Když má dojet ke mně, tj. 15 km tam a 15 zpět, přijede tou popelnicí. Prostě ekologické a ekonomické orgie 🙂

        1. Nevím proč do toho motáš trenýrkovou teplotu – nepsal jsem nic o omezování se, ale jen o přizpůsobení spotřeby aktuální výrobě OZE (vyrovnat křivky i ze strany spotřebitelů a nejen na straně výrobců elektřiny jako dnes)…
          Ale jinak díky, že jsi potvrdil můj precizní odhad tvojí mentality😍

  2. Tesla nekdy v posledni dobe vydala dalsi aktualizaci a ta zavadi zobrazeni mrtveho uhlu z bocni kamery na displeji pri pouziti blinkru. Vcera jsem si to nastavil a mohl to odzkouset na 200km dlouhe ceste. Je to docela nezvyk, koukat misto do zpetneho zrcatka na displej. Ale po par pokusech to je uplne easy. Ted mam v TM3 vlastne elektronicka bocni zrcatka. Je tam vic videt nez v klasickych. A pro vsechny kritiky centralniho displeje v TM3 mam dotaz. Kdyz odbocujete nebo predjizdite, tak se zrejme do zrcatek ani neodvazite podivat, protoze podle vasich kecu, je nutne porad cumet jen dopredu. Odtrhnout oci od silnice je prece hrozne nebezpecne.

        1. Viděl jsem to taky jenom v testech, naživo jem jel v Tucsonu hybrid předváděčku a ten to neměl. Myslím, že je to jen v top výbavě.
          Je to tak, že obraz z mrtvého úhlu se zobrazí na displeji před řidičem (přední displej pod kapličkou) a při směrovce doleva je to namísto levého kruhového ukazatele (otáčky nebo displej výkonu) a při odbočení vpravo je to vpravo (displej rychlosti). Samozřejmě, že je tam dobře vidět a druhá věc je, že je to doplňková funkce, to znamená, že zůstává zachována funkce hlídání mrtvého úhlu, upozornění, případně korekce volantem, jak je to nastaveno. Ten obraz je jenom pěkný bonus.

          Nebo Tesla to má jako hlavní funkci? Doteď Tesla neměla hlídání mrtvého úhlu, bez obrazu z kamery?

          1. Tesla mela a porad jeste ma hlidani mrtveho uhlu a ty kamery jsou navic. A je to zadarmo u vsech verzi. Zadny priplatek a dostaly to vsechny auta diky aktualizaci. Ktera Kia nebo Hnujdaj to tak maji? Zadna. Pekne si to musite zacalovat uz pri objednani auta. Pozdeji mate smulu.
            A jak jezdite vy? Koukate do zrcatek? To je prece hrozne nebezpecne odvadeni pozornosti od provozu pred autem. Teda jako to nebezpecne obcasne koukani na rychlomer u Tesly. Nebo to jsou jen trapne kecy?

        2. mel jsem moznost si to vyzkouset v Tucsonu a je to pohodove, zobrazuje se to na display pred ridicem misto otackomeru a rychlomeru, takze se nemusi koukat nekam na stredovej display a zaber je dostatecne sirokej, zabere to jak auto daleko za vozem, tak i vedle neho, pouzil jsem to i pri couvani do parkovaciho mista, je tam videt celkem dobre i zadni kolo auta, ta kamera co to snima je celkem slusne ryby oko

          1. Jak vi i Emil Tupec, teprve ted zacne ten pravy rozmach elektromobility. S novym vskutku „lidovym“ vozem jako je tato kara a brutalne se zvysujicimi cenami za elektrickou energii se i kopac Jara pohrne koupit si elektromobil. A mozna i druhy pro manzelku.
            Fanaticti privrzenci elektromobility na zdejsim foru jiste budou souhlasit. Skoro kazdy zde je podnikatel ale my plebs si to nemuzeme dovolit. Navic nemuzeme ruzne „optimalizovat“ dane, nemuzeme si koupit EV „na firmu“ atd. atp. Vitejte v EV bubline.

            1. Tomášku, chovej se jako chlap a nefňukej, protože těm, které zde kritizuješ seš pak jen pro smích. Buď jsem jen pozér jako většina early adopters a na výdajích mi nezáleží nebo moc něco chci a pak si za to zaplatím. Když na to nemám tak nefňukám a hledám cestu, jak na to mít nebo se prostě uskromním a počkám si až daná věc zlevní případně na to nebudu mít nikdy. A co? Už někdo umřel na to, že nemá na zkratovůz? Neumřel, tak nefňukej, Tomášku. PS. On dokonce neumřel nikdo na to, že jezdí fosilem, jak se snaží prezentovat zdejší eTrubci.

                1. V Pákistánu? Tyhle ztráty doženou a bohužel i předeženou velmi brzy, slza mi neukápla. Ostatně – kdyby tam seděli ve zkratovoze, umřeli by na pr.del staženou strachem, takže to vyjde na stejno.

                2. Pro Lžidlaždič…o nic nejde…já jen že jako obvykle mají pravdu ,,eTrubci“ a ty se jako obvykle mýlíš 😉

            2. ti rozumnejsi z nas vedi, ze cena paliv je zavysla na cene svtupnich komodit, a jednou vstupni komoditou u fosilnich paliv je …… elektrina, a palivo jako benzin nebo nafta se na tu elektrinu spolehaji rekneme jen rafinaci koeficientem cca 1,3x, takze kazdy litr zrafinovaneho paliva spotreboval cca 1,3kWh elektriny, zdrazujici elektrina povede tedy k jedinemu, ze se zdrazi i to palivo na ktere ta elektrina je potreba, a tim ze rafinerie, minimalne ty v Ceske republice kontraktuji elektrinu na cca 12-18 mesicu dopredu, tak fakticky se zmena ceny do toho paliva promitne az za 12-18 mesicu, aktualne jsem od masivniho zdrazovani cen elektriny cca 8 mesicu, takze se o cenach elektriny vs cena paliv pobavime za 4-10 mesicu

Napsat komentář