Hyundai a Škoda Group podepsaly v průběhu korejsko-českého obchodního summitu pořádaného v Praze významné memorandum o shodě.
Ken Ramírez, výkonný viceprezident a vedoucí globální divize užitkových vozidel společnosti Hyundai Motor Company, který nese odpovědnost také za aktivity v oblasti vodíku, a Petr Novotný, generální ředitel společnosti Škoda Group, memorandum podepsali v průběhu korejsko-českého obchodního summitu v Praze.
„Cílem našeho partnerství se značkou Škoda Group je urychlit přijetí vodíku, které by přispělo k rozvoji vodíkových technologií a uhlíkové neutrality napříč globálními trhy včetně České republiky,“ řekl Ken Ramírez.
„Společně chceme stát v čele rychle rostoucího vodíkového odvětví na základě pozitivních synergií vyplývajících z použití naší techniky palivových článků v produktech a projektech značky Škoda v oblasti mobility.“
„Jsme přesvědčeni o tom, že vodík, spolu s energeticky hospodárnými řešeními, sehraje zásadní roli v transformaci mobility pro udržitelnější budoucnost. Spolupráce se značkou Hyundai nám umožní překročit lokální hranice a prozkoumat širší trhy, kde již tyto technologie mají větší vliv. Budeme schopni přinášet do globálního ekosystému mobility inovativní, ekologická řešení a prosazovat čistější energie v oblastech, kde jsou nejvíce zapotřebí,“ řekl Petr Novotný, generální ředitel společnosti Škoda Group.
Memorandum o shodě počítá s vypracováním řady studií, mimo jiné o možnostech převzetí systémů a technologií palivových článků na vodík či adaptace hospodárných řešení pro projekty v oblasti mobility, a také s posouzením širších příležitostí v oblastech vodíkového ekosystému.
Obě strany sdílejí stanovisko, že vodík bude klíčovým pilířem udržitelné společnosti, a na základě memoranda o shodě se budou zabývat možností, že by Hyundai poskytl svůj systém a technologii palivových článků, a přispěl tak k urychlenému rozvoji ekologické mobility napříč globálními trhy, na nichž je značka Škoda Group přítomna, včetně České republiky.
Značky Hyundai a Škoda Group též vypracují studie uskutečnitelnosti rozličných využití palivových článků mimo oblast mobility. Hyundai je připraven sehrát klíčovou roli v energetické transformaci, přičemž může těžit ze svého odborného know-how v globálním využití vodíku pro mobilitu i energetiku.
Společnost Hyundai Motor Group usiluje o vytvoření vodíkové společnosti prostřednictvím své značky HTWO, která se zaměřuje na vodíkový hodnotový řetězec. HTWO zastřešuje obchodní divize a dceřiné společnosti pokrývající všechny části kompletního vodíkového řetězce.
zdroj: tisková zpráva
Audi Q3/2024 – pokles prodejů o šestinu, největší pokles elektromobilů a snížení jejich podílů na prodejích, snížení zisku o 91%. Masivní ztráta z uzavírané továrny na elektromobily v Bruseli.
Audi. Ztráta díky technice.