Hybrid Lexus LF-LC nominován do soutěže krásy

Sportovní kupé Lexus LF-LC s hybridním pohonem a uspořádáním 2+2 bylo nominováno do letošního ročníku renomované soutěže elegance Concorso d’Eleganza. Akce se pořádá ve dnech 26. a 27. května ve Villa d’Este a Villa Erba v Cernobbiu u italského jezera Como.

Lexus na autosalonu Ženeva 2012 s novým hybridním sportovním vozem zazářil
foto: Newspress.co.uk

Soutěž Concorso d’Eleganza Villa d’Este, která se poprvé pořádala již v roce 1929, dnes patří mezi celosvětově nejstarší klání oslavující tajuplný svět automobilů. Po dobu jednoho víkendu slouží úchvatné prostory grand hotelu Villa d’Este a sousední Villa Erba v Cernobbiu u jezera Como coby jedinečná výstavní plocha těch nejkrásnějších vozů a motocyklů historie, ale i nejextravagantnějších a nejpokrokovějších konceptů současnosti.

Koncept LF-LC se v rámci soutěže Concorso d’Eleganza zúčastní klání o cenu za design mezi koncepty a prototypy, která bude vyhlášena 27. května po veřejném hlasování.

Automobilka Lexus poprvé představila LF-LC na severoamerickém mezinárodním autosalonu (NAIAS) 2012 v Detroitu, kde LF-LC získal designové ocenění EyesOn Design Award za nejlepší koncept.

LF-LC byl rovněž zvolen nejlepším konceptem letos v únoru návštěvníky Autosalonu v Chicagu a následně se představil v evropské premiéře na březnovém Ženevském autosalonu.

Sportovní kupé LF-LC pochází z firemního designového studia Calty (Newport Beach, stát Kalifornie). Zachycuje budoucí designový směr automobilky Lexus s důrazem na vozy určené především řidičům.

galerie: Lexus LF-LC
Lexus LF-LC Lexus LF-LC Lexus LF-LC

Calty (Calty Design Research Incorporated) je součástí struktury TMC (Toyota Motor Corporation) od roku 1973 a v současné době zaměstnává ve dvou designových studiích v Kalifornii a Michiganu 91 návrhářů. Calty je mimo jiné také tvůrcem konceptu LF-Ch (2009), na jehož základě byl následně zkonstruován a uveden na trh model .

LF-LC je vyjádřením nového designového jazyka značky Lexus, který staví na smělé interpretaci charakteristické masky chladiče ve tvaru vřetene a typického ztvárnění zadních partií. Křivky hladce navazují na muskulaturní hrany, čímž vzniká atraktivní kombinace linií, stínů a úhlů.

Skleněná střecha konceptu používá lehký přečnívající sloupek s navazujícími plochami skel, které našly inspiraci v moderní architektuře. Interiér je protipólem chladných moderních technologií, proti nimž staví jemné textury a organické tvary a vytváří synergické spojení formy a funkčnosti se zaměřením na řidiče.

Koncept LF-LC s motorem vpředu a pohonem zadních kol používá modernizovanou technologii plně hybridního pohonu Lexus Hybrid Drive, která je zárukou vysokých jízdních výkonů a nízké spotřeby paliva.

tisková zpráva

Napsat komentář